アクションフィギュアの世界市場 - 2022-2029Global Action Figures Market - 2022-2029 市場概要 アクションフィギュアは、映画やその他のソーシャルメディアに登場するさまざまなキャラクターを表現した玩具である。子どもたちは、遊びの中でシナリオを演じるためにアクションフィギュアをよく使う... もっと見る
サマリー市場概要アクションフィギュアは、映画やその他のソーシャルメディアに登場するさまざまなキャラクターを表現した玩具である。子どもたちは、遊びの中でシナリオを演じるためにアクションフィギュアをよく使う。SFやファンタジーの映画、アニメ、コミック、テレビシリーズに登場する有名なキャラクターを表現し、装飾や冒険ごっこのおもちゃとして使用される。アクション・フィギュアは、しばしば人形と呼ばれる。アクション・フィギュアで遊ぶことは、子供たちが集団力学に対処し、協力し、妥協するのに役立つ。また、創造力、コミュニケーション能力、社会性の向上にも役立つ。子供たちが、自分自身を夢中にさせ、よりインタラクティブな玩具に傾倒するようになったことが、アクション・トイの需要に拍車をかけている。また、映画、ビデオゲーム、コミックブックにおける一部のキャラクターの人気は、予測期間中、世界中で同製品の需要を押し上げると予想される。 アクションフィギュアの世界市場は、2021年にはYY百万米ドルと評価された。2029年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2022~2029年)の年平均成長率は5.36%である。 市場ダイナミクス:子どもの生活におけるアクションフィギュアの役割に対する消費者の意識の高まりが市場成長を牽引 アクションフィギュアは子供の発育と成長に重要な役割を果たしている。アクションフィギュアは、論理的・推論的スキルの習得を助け、論理的スキルとともに空間的推論を得るのに役立つ玩具として、子どもの脳の発達に重要な役割を果たしている。アクションフィギュアで遊ぶことは、学習だけでなく、社会性やコミュニケーション能力を構築する上で子供たちを支援します。子供たちの間でアクションフィギュアのような戦略ベース&教育ベースのおもちゃの増加傾向は、アクションフィギュア市場の成長を後押ししている。子供たちは、新しいものを発見し、学ぶことに絶えず興奮している。アクションフィギュアは子供の感覚を刺激し、想像力を刺激し、社交性を促す。対照的な色彩のアクションフィギュアは魅力的で、発達中の視覚を刺激する。子どもはアクション・フィギュアで遊ぶことで、多くのスキルを学ぶことができる。アクションフィギュアは、子供の読み書き能力、手と目の協調性、記憶力、運動能力、識別能力を高めるように設計されている。アクション・フィギュアは、触覚、視覚、聴覚の発達を促す。子供たちは生まれながらにして、驚くほどの好奇心を持っている。周りの環境を理解しようと、子供たちは好奇心を持って周りの物を探検します。子供向けアクション・フィギュアは、想像力豊かな遊び、創造的な設計や組み立て、実験、探検を安全に体験できる。 市場細分化:アクションフィギュアの世界市場ではオンライン・セグメントが最も高いシェアを占める オンライン販売チャネルに対する消費者の需要の増加は、インターネット接続の改善や、ブラックフライデーやサイバーマンデーといったオンラインショッピングイベントの出現といった要因によるものである。オンライン・ショッピングは簡単で、買い物にかかる時間も短い。外に出てお店を探す必要もない。さまざまなブランドが特別割引価格で購入できることも、予測期間における同分野の成長を後押ししている。宅配オプションは、オンライン・ショッピングをより簡単にしている。様々な配送方法から選択することができ、より専門的なショッピング体験を得ることができる。これは予測期間中の市場成長を促進することが期待できる。 アクションフィギュア市場は素材の種類によって、プラスチック、シリカゴム、その他に区分される。プラスチック製の耐久性のある玩具に対する消費者の需要の増加により、プラスチックセグメントが最大の市場シェアを占めている。プラスチック製アクションフィギュアは一般的にABSプラスチックで作られており、アクリロニトリル・ブタジエン・スチレンとしても知られている。ABSプラスチックは、良好な耐衝撃性を有する熱可塑性材料である。ABSプラスチック製のアクションフィギュアは、その耐久性の性質のために市場でより多くの需要を持っています。玩具メーカーは、人形、自動車、飛行機などの玩具の製造にABS樹脂をよく使用する。 地理的浸透:予測期間中、北米が圧倒的地域 北米地域は、アクションフィギュアのような耐久性がありスキルが向上する玩具に対する消費者需要の増加により、アクションフィギュア市場で最大の市場シェアを占めている。米国とカナダは、同地域における消費者の可処分所得の増加により、最大の市場シェアを占めている。伝統的な玩具よりも知育玩具に対する消費者の嗜好の変化が、同地域におけるアクションフィギュアの販売を後押ししている。同地域の消費者の可処分所得が増加し、より高級な商品を購入するようになったことが、同地域の世界市場への売上貢献を促進する主な要因となっている。働く女性人口の増加により、彼女たちは子供のための玩具により多くの支出をすることができる。これらの製品の利点に関する意識の高まりは、この業界の企業にとって新たな潜在的機会を生み出している。この地域の主要企業の中には、消費者の需要の高まりを受けて新製品を発売したところもある。例えば、2022年9月、ハズブロ社は米国でセルフィーシリーズのアクションフィギュアを発売した。同市場では14種類のアクションフィギュアが販売されている。同社は3Dプリント会社と提携し、自分の似顔絵を入れたカスタムアクションフィギュアを製作した。 競争環境: この業界には複数の既存参入企業と地元メーカーが存在するため、市場は細分化されている。主な市場プレイヤーは、ハズブロ、レゴ・グループ、プレイメイト・トイズ、ジャックス・パシフィック、マテル、バンダイナムコホールディングス、ダイヤモンドセレクトトイズ、グッドスマイルカンパニー、スピンマスター、マクファーレントイズなどである。一部の主要プレーヤーは、事業拡大のために新製品を発売した。例えば、2022年10月、ハズブロ社は「2022パルス・プレミアム・イベント」において、マーベルとスター・ウォーズの新作アクションフィギュアを発売した。同社は、レトロスタイルのマーベル・レジェンド・シリーズのいくつかのフィギュアを含む、さまざまなアクションフィギュアを発売した:ルーク・ケイジ、スパイダー・ウーマン、悪役ドクター・ドゥームを含むファンタスティック・フォー5体の全ラインナップ、ヘル・サイクルを持つゴーストライダーなどである。2022年2月、レゴとハズブロは「ラブ&サンダー・コレクション」を発売した。ソー:ラブ・アンド・サンダー」コレクションには、新しいムジョルニアとストームブレイカーのおもちゃ、続編のための新しいスーツを着たソー、マイティ・ソー、コルグのアクションフィギュアが含まれる。また、2022年7月、Jakks PacificはNew Super Mario Interactive Figure Let's Go, Yoshiを発売した!このフィギュアには、いくつかのインタラクティブな仕掛けがあり、13箇所の可動ポイントで多くのポージングが可能です。3歳以上のお子様やコレクターの皆様は、ヨッシーと一緒に20種類以上のアイコニックなサウンドや音楽を楽しむことができます。ヨッシーの頭を押し下げると、チョキチョキとクールなアクションとサウンドが楽しめます。また、ヨッシーの甲羅や足、上部のスパイクを押すと、一目でヨッシーとわかる音楽が流れます。 COVID-19のインパクト世界のアクションフィギュア市場にポジティブなインパクト 市場の主要プレーヤーは、サプライチェーンや店舗の閉鎖などの課題に直面し、所得の低迷やデジタル・エンターテインメントへのシフトによる消費者需要の変化により、伝統的な玩具は世界的に全体的な業績低迷が予想される。中国は玩具の主要輸出国であるが、コビットの大流行により、中国での事業がすべて閉鎖されたため、アクションフィギュアにはマイナスの影響が出ている。しかし、ゲームやパズル、建築など、家庭での子どもや大人の娯楽・教育ニーズによく合ういくつかのカテゴリーが2020年初めに急伸した。 しかし、オンラインショッピングやデジタル化の流れは、市場におけるアクションフィギュアの購入を後押しした。さらに、留守番の義務化がビデオゲームやアクションフィギュアをさらに後押ししている。2020年4月、マテル社はアクションフィギュアの新ラインを発表し、パンデミックの英雄たちを思い起こし、敬意を表した。フィッシャープライスは、配達ドライバー、看護師、救急救命士、医師、食料品店の店員を称えている。玩具協会のデータによると、世界の玩具の売上高は2019年の924億ドルに対し、2020年は960億ドルだった。この売上高の増加は、パンデミック時のアクションフィギュア市場の盛り上がりを示している。 世界のアクションフィギュア市場レポートでは、約69の市場データ表、64の図、170ページへのアクセスを提供します。 目次Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Material Type 3.3. Market Snippet by Age Group 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Value chain analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Superheroes* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Anime Characters 7.4. Movie Characters 7.5. Others 8. By Material Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Material Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Material Type Segment 8.2. Plastic * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Silicon 8.4. Others 9. By Age Group 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Age Group Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Age Group Segment 9.2. Up-to 5 Years* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. 5-10 Years 9.4. Above 10 Years 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Offline * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 10.3. Online 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Hasbro* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. The LEGO Group 13.3. Playmates Toys Ltd. 13.4. JAKKS Pacific, Inc. 13.5. Mattel 13.6. Bandai Namco Holdings Inc. 13.7. Diamond Select Toys 13.8. Good Smile Company, Inc. 13.9. Spin Master 13.10. McFarlane Toys *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of ContentsScope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Material Type 3.3. Market Snippet by Age Group 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Value chain analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Superheroes* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Anime Characters 7.4. Movie Characters 7.5. Others 8. By Material Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Material Type Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Material Type Segment 8.2. Plastic * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Silicon 8.4. Others 9. By Age Group 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Age Group Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Age Group Segment 9.2. Up-to 5 Years* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. 5-10 Years 9.4. Above 10 Years 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Offline * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 10.3. Online 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material Type 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Age Group 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Hasbro* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. The LEGO Group 13.3. Playmates Toys Ltd. 13.4. JAKKS Pacific, Inc. 13.5. Mattel 13.6. Bandai Namco Holdings Inc. 13.7. Diamond Select Toys 13.8. Good Smile Company, Inc. 13.9. Spin Master 13.10. McFarlane Toys *List not Exhaustive* 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
DataM Intelligence社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(action)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|