メトラクロールの世界市場 - 2023-2030Global Metolachlor Market - 2023-2030 概要 メトラクロールの世界市場は、2022年に5億1,640万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率3.6%で成長し、2030年には6億9,090万米ドルに達すると予測されている。 メトラクロール除草剤は... もっと見る
サマリー概要メトラクロールの世界市場は、2022年に5億1,640万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率3.6%で成長し、2030年には6億9,090万米ドルに達すると予測されている。 メトラクロール除草剤は、農作物や飼料の雑草全般を防除し、植物を被害から守るために使用される。小麦、米、トウモロコシ、さまざまな植物を含む列植生の生産の増加は、メトラクロールの需要を使用しており、それによって市場の増加を煽っている。 国際穀物協会によると、2022-23年の世界の小麦生産量は7億7,000万トンに達すると予測され、2021-22年の7億8,100万トンから減少し、1億9,500万トンが変更可能となる。作物の雑草管理のための近代的なソリューションがないために引き起こされるこのような製造の減少のために、予測期間中にメトラクロール製品を供給する機会をメーカーに作り出すために、想像力豊かな治療法の改善が望まれている。 ダイナミクス 耕地減少に伴う作物生産の増加 メトラクロールは、長鎖脂肪酸の製造を阻害することで雑草を正しく制御するため、耕作可能な土地の作物収量を向上させる上で不可欠な役割を果たしている。農業は近年急成長を遂げているが、その拡大は耕作地の拡大ではなく、主に単位面積当たりの生産性の向上によってもたらされている。さらに、耕作可能な土地が減少しているため、農業生産高を向上させる革命が必要とされている。 米国農務省(USDA)によれば、米国内の耕作地は2020年に比べて130万エーカー減少し、8億9530万エーカーになるという。2021年に決定された最大で途方もない交換は、販売クラス$1,000〜$9,999クラスの生産者が、前年と比較して64万エーカー少ないエーカーで操業していることである。その結果、メトラクロールの需要は、耕地面積の減少にかかわらず農作物の生産性を高め、農作物に十分な養分を供給できるようにするために、顕著に増加すると予測される。このような需要の急増は、予測期間中の一定期間における市場の拡大を後押しするだろう。 果物・野菜に対する需要の高まり メトラクロール市場の中で最も発展率が高いと予測されるアジア太平洋地域は、特に新鮮な野菜や果物の需要増加の結果、農業部門の拡大から大きな恩恵を受ける可能性が高い。また、輪作、不耕起栽培、雑草抵抗性といった農法は、メトラクロールのような除草剤の使用に影響を与える。果物や野菜に対する顧客の需要以上に、これらの変数が除草剤の使用に直接的な影響を及ぼしている。 メトラクロールの需要は、中国やインドのような新興国でも見込まれている。これは、収量を増やす必要性が高まっていることと、果物や野菜に対する人口の増加需要を満たすためである。National Horticulture BoardのガイドNational Horticulture Databaseによると、インドは2021-2022年に2億484万トンの青菜と1億724万トンの稈を生産した。果物は705万ヘクタールで栽培され、同時に野菜は1,135万ヘクタールで栽培された。 代替製品の入手可能性 メトラクロールは葉面散布で散布され、植物の根系が珍しくない雑草に侵されるのを防ぐ。その結果、農作物の生産量が増加する。しかし、メソトリオン、テルブチルアジンなどの市場の成長が、メトラクロール市場の拡大に大きな障害となっている。メソトリオン、テルブチルアジンなどとともに、メトラクロールの代替となる農薬は、類似あるいはそれ以上の有益な特性を持っている。 例えば、Basf社の除草剤Zidua WGは、この耐性を克服し、農家に持続性のある雑草を効率的かつ長期的に管理することができる。ジデュアWGは、ジメテナミド-p、アセトクロル、s-メトラクロールなどの他の出芽前除草剤に比べ、最大10%性能が向上し、最大数週間効果が持続する。 さらにANSESは2023年2月15日、除草物質S-メトラクロールとその副生成物による地下水汚染の可能性について専門的評価を行った。S-メトラクロールの代謝物は、多くの場合、飲用水アセスメントで罰金基準を超える濃度で検出されている。その結果、地下水の水質を維持する目的でメトラクロールの使用を禁止する動きが近づいており、予測期間中の市場成長を妨げている。 セグメント分析 世界のメトラクロール市場は、種類、供給源、形態、包装、流通チャネル、作物、用途、地域によって区分される。 園芸作物への需要急増 メトラクロールは園芸作物で広く使用されている農薬で、侵入種の駆除に不可欠である。アニリン誘導体であるメトラクロールは、果物や野菜を含む園芸作物の収穫中や収穫後に使用され、生産量を増加させる。栄養安全保障を促進するため、園芸作物の生産量は世界規模で増加している。 例えば、2021年のEU-27の生鮮農産物市場規模は7,400万トンである。この動向は、2020年のCOVID-19パンデミック後に多くの欧州人が野菜と果物の健康への利点を考慮して食生活パターンを変えた際に現れた上昇トレンドと一致している。メトラクロール市場の拡大は、予測期間中の欧州の果物・野菜生産の必要性によって助長されるであろう。 National Horticulture Boardによると、インドは2021年から2022年にかけて2億484万トンの野菜と1億724万トンの果物を生産している。園芸作物の生産量は増加すると予想され、メトラクロール市場のさらなる拡大につながるだろう。 地理的浸透 アジア太平洋地域がメトラクロール市場を支配 この地域は農業が盛んであるため、アジア太平洋地域のメトラクロール市場が支配的である。これにより、限られた耕地での食糧生産が増加し、環境状況の変化に直面しても食糧安全保障が可能になる。アジア太平洋地域における食用作物および換金作物の生産を増加させ、同地域の人口拡大による食糧安全性の向上を提供する。 OECDの今後10年間の予測によると、アジア太平洋地域の農業生産総額の約60%を占める植物の収穫量は、22%増加すると予測されている。さらに、動物の生産は19%増加すると予測されている。アジア太平洋地域は、世界の穀物生産、特に米の生産において重要な役割を果たしており、同地域の作物の90%を占めている。また、小麦とトウモロコシの生産にも大きく貢献しており、それぞれ世界の生産高の40%と30%を占めている。その結果、アジア太平洋地域における連作作物の生産量の増加は、すべてメトラクロールの需要につながっている。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、UPL、モンサント・カンパニー、シンジェンタ、Nufarm、FMC、南通江山農薬化学有限責任公司、江蘇豊山集団有限責任公司、コルテバ・アグリスサイエンス、ADAMA、Tenkozが含まれる。 COVID-19影響分析 COVIDインパクト分析 メトラクロール除草剤市場はCOVID-19の発生により大きな影響を受けた。流行の初期段階におけるサプライチェーンの中断、労働力不足、物流の問題により、農業セクターにおける不確実性が引き起こされた。一部の農家が除草剤の購入を減らしたり、作付け時期を変更したりした結果、メトラクロールの需要に影響が出た可能性がある。さらに、農家が除草剤に投資する能力は、経済の不確実性や利用可能な資金の制限によって影響を受けた可能性がある。 さらに、裏庭でのガーデニングや地元産の食品への関心の高まりなど、消費者行動に対する大流行の長期的な影響も、栽培される作物の種類や、その結果、特定の市場分野における除草剤の必要性に影響を与えた可能性がある。疫病の流行は世界の供給網に深刻な支障をきたした。2022年には、このサプライチェーンの混乱が除草剤需要の急増につながった。例えば、中国では除草剤の出荷量が2021年の78億1,700万から2022年には58.5%増加した。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシアとウクライナの紛争は、農業、したがってメトラクロール除草剤市場を含む多くの産業に重大かつ複雑な影響を及ぼしている。ウクライナでは、メトラクロールのような除草剤を頻繁に必要とする作物であるトウモロコシとヒマワリの生産量が最も多い。除草剤需要は、地域の農業生産に影響を与え、世界の穀物市場に不確実性をもたらしたウクライナ情勢によって影響を受ける可能性がある。 さらに、ウクライナのフリヴニャが他の主要通貨に比べて下落したことで、ウクライナの農家にとって輸入除草剤のコストが上昇し、購入の選択に影響を与えたと考えられる。しかし、除草剤の使用は、農家が戦いが続く間に収穫を最適化し、作物を雑草から守ろうとし、新たな現実に適応したため、増加した可能性がある。 タイプ別 - 500g/l EC - 720g/l EC - 960g/l EC 供給源別 - オーガニック - 合成 由来 - 固体 粉塵 顆粒 o ベイト o カプセル o ウェッタブルパウダー o その他 - 液体 o 乳化性濃縮液 o 懸濁液 o その他 包装別 - パウチ - 缶 - ボトル - ドラム - その他 流通チャネル別 - Eコマース - 専門店 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - その他 作物別 - 農作物 穀物 大豆 o さとうきび o 綿花 o その他 - 園芸作物 o リンゴ o バナナ o スイカ o パイナップル o その他 - 野菜 o トマト o ジャガイモ o 玉ねぎ o ニンジン o その他 - プランテーション作物 o コーヒー o ココア その他 その他 用途別 - 葉面散布 - 種子処理 - 土壌処理 - ポストハーベスト 地域別 - 北米 米国 カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な進展 - 2022年6月20日、ADAMAの発表によると、さまざまな作物用の高級プレアマーゲント除草剤であるアプレサがブラジルで導入された。活性化学物質であるフルミオキサジンとS-メトラクロールは独自の組み合わせである。この製品の主な使用対象はダイズで、ダイズはDigitaria insularisやEleusine indicaといった雑草の影響を受けやすくなっている。 - 2022年4月22日、UPLは、ブラジル市場初のグルホシネートとS-メトラクロールの混合剤である除草剤ライフライン・シンクを発売した。 - 2023年3月9日、シンジェンタは現在「ストレン」と名付けられた新しいトウモロコシ用除草剤の開発に取り組んでいると発表した。この新しい出芽前および出芽後のイネ科および広葉のトウモロコシ用除草剤は、2024年の生育期までに予定されている環境保護庁からの登録許可が下り次第、生産者に従来のトウモロコシ用除草剤よりも最大3週間長い残効性雑草防除を提供する。BIR、メソトリオン、S-メトラクロール、ピロキサスルホンは、農薬安全剤のベノキサコールとともに、ストレンに含まれる4種類の残留活性化学物質である。 レポートを購入する理由 - 世界のメトラクロール市場をタイプ、供給源、形態、包装、流通チャネル、作物、用途、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - メトラクロールの市場レベルの数多くのデータポイントを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピングをエクセルで提供。 メトラクロールの世界市場レポートは約93の表、101の図、198ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Form 3.4. Snippet by Packaging 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Crop 3.7. Snippet by Application 3.8. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Crop Production with Decline the Arable Land 4.1.1.2. Rising Demand for Fruits and Vegetables 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Availability of Substitute Products 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. 500g/l EC* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 720g/l EC 7.4. 960g/l EC 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Synthetic 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Solid* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Dust 9.2.4. Granules 9.2.5. Baits 9.2.6. Capsules 9.2.7. Wettable Powders 9.2.8. Others 9.3. Liquid 9.3.1. Emulsifiable Concentrate 9.3.2. Suspension Concentrates 9.3.3. Others 10. By Packaging 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 10.2. Pouch* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Can 10.4. Bottle 10.5. Drum 10.6. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. E-Commerce* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Specialty Stores 11.4. Hypermarket/Supermarket 11.5. Others 12. By Crop 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop 12.2. Row Crops* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.2.3. Cereal Grains 12.2.4. Soybeans 12.2.5. Sugarcane 12.2.6. Cotton 12.2.7. Others 12.3. Horticulture Crops 12.3.1. Apples 12.3.2. Banana 12.3.3. Watermelons 12.3.4. Pineapple 12.3.5. Others 12.4. Vegetables 12.4.1. Tomato 12.4.2. Potato 12.4.3. Onions 12.4.4. Carrot 12.4.5. Others 12.5. Plantation Crops 12.5.1. Coffee 12.5.2. Cocoa 12.5.3. Others 13. By Application 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.2. Market Attractiveness Index, By Application 13.3. Foliar Spray* 13.3.1. Introduction 13.3.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.4. Seed Treatment 13.5. Soil Treatment 13.6. Post-harvest 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.2.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.10.1. U.S. 14.2.10.2. Canada 14.2.10.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.3.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.10.1. Germany 14.3.10.2. UK 14.3.10.3. France 14.3.10.4. Italy 14.3.10.5. Russia 14.3.10.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.4.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.10.1. Brazil 14.4.10.2. Argentina 14.4.10.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.5.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.10.1. China 14.5.10.2. India 14.5.10.3. Japan 14.5.10.4. Australia 14.5.10.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.6.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Positioning/Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. UPL* 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Recent Developments 16.2. Monsanto Company 16.3. Syngenta 16.4. Nufarm 16.5. FMC 16.6. Nantong Jiangshan Agrochemical & Chemicals Limited Liability Co. 16.7. Jiangsu Fengshan Group Co., Ltd. 16.8. Corteva Agriscience 16.9. ADAMA 16.10. Tenkoz LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Source 3.3. Snippet by Form 3.4. Snippet by Packaging 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Crop 3.7. Snippet by Application 3.8. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Crop Production with Decline the Arable Land 4.1.1.2. Rising Demand for Fruits and Vegetables 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Availability of Substitute Products 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. 500g/l EC* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 720g/l EC 7.4. 960g/l EC 8. By Source 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Source 8.2. Organic* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Synthetic 9. By Form 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 9.2. Solid* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.3. Dust 9.2.4. Granules 9.2.5. Baits 9.2.6. Capsules 9.2.7. Wettable Powders 9.2.8. Others 9.3. Liquid 9.3.1. Emulsifiable Concentrate 9.3.2. Suspension Concentrates 9.3.3. Others 10. By Packaging 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 10.2. Pouch* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Can 10.4. Bottle 10.5. Drum 10.6. Others 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. E-Commerce* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Specialty Stores 11.4. Hypermarket/Supermarket 11.5. Others 12. By Crop 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop 12.2. Row Crops* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.2.3. Cereal Grains 12.2.4. Soybeans 12.2.5. Sugarcane 12.2.6. Cotton 12.2.7. Others 12.3. Horticulture Crops 12.3.1. Apples 12.3.2. Banana 12.3.3. Watermelons 12.3.4. Pineapple 12.3.5. Others 12.4. Vegetables 12.4.1. Tomato 12.4.2. Potato 12.4.3. Onions 12.4.4. Carrot 12.4.5. Others 12.5. Plantation Crops 12.5.1. Coffee 12.5.2. Cocoa 12.5.3. Others 13. By Application 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13.2. Market Attractiveness Index, By Application 13.3. Foliar Spray* 13.3.1. Introduction 13.3.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.4. Seed Treatment 13.5. Soil Treatment 13.6. Post-harvest 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.2.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.10.1. U.S. 14.2.10.2. Canada 14.2.10.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.3.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.10.1. Germany 14.3.10.2. UK 14.3.10.3. France 14.3.10.4. Italy 14.3.10.5. Russia 14.3.10.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.4.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.10.1. Brazil 14.4.10.2. Argentina 14.4.10.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.5.10. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.10.1. China 14.5.10.2. India 14.5.10.3. Japan 14.5.10.4. Australia 14.5.10.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 14.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 14.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 14.6.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Market Positioning/Share Analysis 15.3. Mergers and Acquisitions Analysis 16. Company Profiles 16.1. UPL* 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Recent Developments 16.2. Monsanto Company 16.3. Syngenta 16.4. Nufarm 16.5. FMC 16.6. Nantong Jiangshan Agrochemical & Chemicals Limited Liability Co. 16.7. Jiangsu Fengshan Group Co., Ltd. 16.8. Corteva Agriscience 16.9. ADAMA 16.10. Tenkoz LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
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