パラコートジクロライドの世界市場 - 2023-2030Global Paraquat Dichloride Market - 2023-2030 概要 パラコートジクロライドの世界市場は、2022年に1億120万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率3.3%で成長し、2030年には1億3120万米ドルに達すると予測されている。 様々な雑草を効果的... もっと見る
サマリー概要パラコートジクロライドの世界市場は、2022年に1億120万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間に年平均成長率3.3%で成長し、2030年には1億3120万米ドルに達すると予測されている。 様々な雑草を効果的に駆除するパラコートジクロライドの能力により、パラコートジクロライドは農業で広く使用されている除草剤である。作物収量の増加を保証するために世界中の農業技術が変化するにつれて、効果的な雑草管理が常に求められている。パラコートジクロライドのような除草剤の必要性は、このような状況によって高まっている。 農業におけるパラコート・ジクロライドの使用は、この化合物の増加を牽引する主な要素である。人口の減少に伴い、2050年までに食料摂取量は70%増加すると予想されている。国連の報告書によると、世界人口の9.9%が依然として飢餓状態にあり、100億人以上の人々に食事を提供するというコンセプトは難しい課題となっている。 ダイナミクス 非選択性除草剤への需要の高まり 非選択性除草剤であるパラコートジクロライドは、接触した植物をすべて破壊する。そのため、農作物を危険にさらすことなく、迅速かつ効率的に雑草を除去する必要がある農家が頻繁に使用している。さらに、現在米国で最も広く使用されている商業用除草剤のひとつがパラコート・ジクロリドである。ラベルの指示に従って使用すれば、パラコートは安全で信頼できる除草剤である。 さらに、パラコートジクロライドは、草、雑草、葉の広い雑草の管理に利用される。例えば、Dhanuka Agritech Ltd.のオゾン(パラコート・ジクロライド24% SL)は、パラコート・ジクロライドを24%含有する広域スペクトラム、非選択性、接触型除草剤で、イネ科植物や広葉雑草を効率的に駆除する。スーパーオキシドは光合成の過程で生成され、細胞膜や細胞質にダメージを与える。 さまざまな用途に使えて低コスト パラコートジクロライドはその手頃な価格と汎用性から、費用対効果の高い除草剤である。一年生草、広葉雑草、木本植物など、さまざまな雑草によく効く。即効性があるため、すぐに雑草を枯らすことができる。パラコート・ジクロライドは除草剤で、農業では綿花、トウモロコシ、大豆などの作物の雑草管理に使われる。果樹園やブドウ園でも雑草の管理に使われる。 パラコートジクロライドは価格も安く、用途も広い。例えば、Katyayani Organics社の「Katyayani Clearance Paraquat Dichloride 24% SL」は1リットルあたり390インドルピーである。パラコートジクロリド24%SLは、広葉樹の葉を持つ草や雑草を効率的に駆除する、広範囲で非選択性の接触型除草剤である。バナナ、茶、コーヒー、カカオヤシ、ココナッツヤシ、アブラヤシ、ゴム、柑橘類果樹園などのプランテーション作物で、カティアヤニ・クリアランス法を用いて広葉雑草やイネ科植物を防除する。綿、茶、ジャガイモ、コーヒーなどの作物には、Imperata、Setaria sp.、Commelina benghalensis、Boerrharia hispida、Paspalum conjugatumなどの雑草を駆除するために使用される。 パラコートジクロライドの使用には健康リスクがある。 パラコートとして知られる有毒物質は、主に雑草や草を根絶するための除草剤(植物殺傷剤)として頻繁に使用されている。パラコートは、米国では主にさまざまな強さの液体として提供されている。パラコートは米国環境保護庁によって使用制限物質に指定されている。これは、許可された施用者のみが使用できることを意味する。 非常に危険な農薬であるパラコートジクロライドの使用は、いくつかの国でも禁止されている。たとえば、インドのオディシャ州農業食糧生産総局は、全地区の農業関係者に宛てた書簡の中で、グリホサートとパラコートジクロライドの使用禁止を農民に知らせるよう要請した。さらに、医師たちは2023年6月21日に農薬パラコートを使用する意向である。パラコートには治療法がなく、服用すると苦しい死に至る。しかし、政府はこの致死性の化学物質を非合法化するのに手間取っている。 セグメント分析 パラコートジクロライドの世界市場は、純度、作物、流通チャネル、用途、地域によって区分される。 除草剤としてのパラコートジクロライド使用の増加 パラコートジクロライドは、雑草から農業植生を保護するための除草剤としてパラコートジクロライドの使用が増加しているため、実質的に使用される除草剤である。例えば、ペスティサイド・アクション・ネットワーク・ヨーロッパと歩調を合わせると、2019年にはヨーロッパで約3,500,000ヒープの除草剤が販売され、その大部分は農業地域内で利用されている。中国税関総署によると、除草剤およびさまざまな農薬の全製造量は2021年に163万5800ヒールに達し、前年比11.4%の伸びを示した。 さらに、インド商務省の最近の洞察によると、インドにおける除草剤を含む農薬の全生産量は2021年に16万3,000トンに達し、2020年比で11.9%の伸びを示した。さらに、国際貿易センターによると、中国は2022年に前年比58.5%増の78億1700万トンの除草剤を輸出した。したがって、このような国際的な多地域での除草剤生産の急増は、パラコートジクロライド市場の成長を後押しすると予測される。 地理的浸透 アジア太平洋地域がパラコートジクロライド市場を支配 アジア太平洋地域の農業は、パラコートジクロライド市場で支配的な地位を占めています。この特定の場所は、農業地域からの需要の増加により、パラコートジクロライドの過剰な使用を研究しています。 さらに、アジア開発銀行(ADB)は、2022年から2025年の間に140億ドル以上を割り当て、完全な支援策を実施する目的を発表した。その意図は、アジア太平洋地域で深刻化する食糧危機に対処すると同時に、長期的な食糧安全性を強化することにある。これらの努力は、気候変動や生物多様性の損失の影響に対抗する食糧構造の回復力を強化することを認識するものである。その結果、アジア太平洋地域におけるパラコート・ジクロライドの需要は、予測期間を通じて増加すると予想される。 競争状況 世界の主なプレーヤーには、Kalyani Industries Limited、Syngenta、SIGMA-ALDRICH CO.LLC、Canary Agro Chemicals Pvt.Ltd.、SinoHarvest、Rain Bio Tech Industries、Katyayani Organics、Parijat Industries India Pvt. Ltd.、DHANUKA AGRITECH LTD.、AgFarm India Pvt. COVID-19 影響分析 COVIDインパクト分析 主に農業で使用されるパラコートジクロライドの市場は、COVID-19の流行によって様々な面で大きな影響を受けた。パンデミックはまず、パラコートジクロライドのような除草剤の入手性に影響を与え、世界的な供給ラインを混乱させ、物流上の困難をもたらした。その結果、農業界に不確実性が生じ、一部の農家は重要な投入資材を期限内に入手することができなくなった。さらに、各地での労働力不足や戸締まりが農業活動を妨げ、おそらく作付け時期の変更と、その結果としての除草剤の必要性の調整を引き起こした。 一部の政府は、流行後に農家を支援するため、補助金、融資制度、作物生産への奨励金などのプログラムを実施したが、これによって除草剤需要の中断を防ぐことができたかもしれない。パラコート・ジクロライドの需要は、農家がシナリオの変化に応じて収量を最適化しようとしたため、特に食糧安全保障が懸念される地域で再び増加した可能性がある。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 世界の農業においてウクライナが重要な位置を占めていることもあり、ロシア・ウクライナ紛争はパラコート・ジクロライドの市場に顕著な影響を与えた。ウクライナはトウモロコシ、小麦、ヒマワリなどの作物の大規模生産国で、いずれも雑草防除のためにパラコートジクロライドのような除草剤を頻繁に必要とする。紛争によってウクライナの農業サプライチェーンが寸断された結果、作付けや収穫が遅れ、除草剤需要に影響が出ている。 さらに、除草剤市場は、危機がウクライナの規制枠組みにどのような影響を与えるかによって影響を受ける可能性がある。ウクライナは農業の混乱に対処するため、除草剤の使用に関する規則や許可、監督に調整が加えられる可能性がある。同地域におけるパラコート・ジクロライドやその他の除草剤の需要と供給も、こうした規制の変更によって影響を受ける。 純度別 - 90%未満 - 90%から94 - 95%から99 - 99%以上 作物別 - 畑作物 穀物 大豆 o さとうきび o 綿花 o その他 - 園芸作物 o リンゴ o バナナ o スイカ o パイナップル o その他 - 野菜 o トマト o ジャガイモ o 玉ねぎ o ニンジン o その他 - プランテーション作物 o コーヒー o ココア その他 - その他 流通チャネル別 - Eコマース - 専門店 - ハイパーマーケット・スーパーマーケット - その他 用途別 - 除草剤 - 枯葉剤 - 乾燥剤 - 植物成長調整剤 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o ロシア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ レポートを購入する理由 - 純度、作物、流通チャネル、用途、地域に基づく世界のパラコートジクロリド市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - パラコートジクロライド市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 パラコートジクロライドの世界市場レポートは約69の表、73の図、189ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Purity 3.2. Snippet by Crop 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Non-Selective Herbicides 4.1.1.2. Low Cost with Use of Various Applications 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Paraquat Dichloride Usage has Potential Health Risks 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Purity 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Purity 7.2. Less than 90%* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 90% to 94% 7.4. 95% to 99% 7.5. More than 99% 8. By Crop 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop 8.2. Row Crops* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Cereal Grains 8.2.4. Soybeans 8.2.5. Sugarcane 8.2.6. Cotton 8.2.7. Others 8.3. Horticulture Crops 8.3.1. Apples 8.3.2. Banana 8.3.3. Watermelons 8.3.4. Pineapple 8.3.5. Others 8.4. Vegetables 8.4.1. Tomato 8.4.2. Potato 8.4.3. Onions 8.4.4. Carrot 8.4.5. Others 8.5. Plantation Crops 8.5.1. Coffee 8.5.2. Cocoa 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. E-Commerce* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Hypermarket/Supermarket 9.5. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Herbicides* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Defoliant 10.4. Desiccant 10.5. Plant Growth Regulators 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Kalyani Industries Limited* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Recent Developments 13.2. Syngenta 13.3. SIGMA-ALDRICH CO. LLC 13.4. CANARY AGRO CHEMICALS PVT. LTD. 13.5. SinoHarvest 13.6. Rain Bio Tech Industries 13.7. Katyayani Organics 13.8. Parijat Industries India Pvt. Ltd. 13.9. DHANUKA AGRITECH LTD. 13.10. AgFarm India Pvt Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Purity 3.2. Snippet by Crop 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Demand for Non-Selective Herbicides 4.1.1.2. Low Cost with Use of Various Applications 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Paraquat Dichloride Usage has Potential Health Risks 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Purity 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Purity 7.2. Less than 90%* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 90% to 94% 7.4. 95% to 99% 7.5. More than 99% 8. By Crop 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop 8.2. Row Crops* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.2.3. Cereal Grains 8.2.4. Soybeans 8.2.5. Sugarcane 8.2.6. Cotton 8.2.7. Others 8.3. Horticulture Crops 8.3.1. Apples 8.3.2. Banana 8.3.3. Watermelons 8.3.4. Pineapple 8.3.5. Others 8.4. Vegetables 8.4.1. Tomato 8.4.2. Potato 8.4.3. Onions 8.4.4. Carrot 8.4.5. Others 8.5. Plantation Crops 8.5.1. Coffee 8.5.2. Cocoa 8.6. Others 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. E-Commerce* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Stores 9.4. Hypermarket/Supermarket 9.5. Others 10. By Application 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 10.2. Herbicides* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Defoliant 10.4. Desiccant 10.5. Plant Growth Regulators 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Russia 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Purity 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Kalyani Industries Limited* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Recent Developments 13.2. Syngenta 13.3. SIGMA-ALDRICH CO. LLC 13.4. CANARY AGRO CHEMICALS PVT. LTD. 13.5. SinoHarvest 13.6. Rain Bio Tech Industries 13.7. Katyayani Organics 13.8. Parijat Industries India Pvt. Ltd. 13.9. DHANUKA AGRITECH LTD. 13.10. AgFarm India Pvt Ltd LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. 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