オーツ麦の世界市場 - 2023-2030Global Oats Market - 2023-2030 市場概要 世界のオーツ麦市場は2022年に65億米ドルに達し、2030年には1,000億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは5.5%と予測される。 アベナ・サティバ(Avena sativa)植物に... もっと見る
サマリー市場概要世界のオーツ麦市場は2022年に65億米ドルに達し、2030年には1,000億米ドルに達する好成長が予測されている。予測期間2023-2030年のCAGRは5.5%と予測される。 アベナ・サティバ(Avena sativa)植物に由来するオーツ麦は、全粒オーツ麦、ロールオーツ麦、スチールカットオーツ麦など様々な形態があり、メーカーに多様性を提供している。オーツ麦は食物繊維、タンパク質、栄養素が豊富で、健康志向の消費者に人気がある。オートミールとして朝食に食べるのが一般的だが、焼き菓子、スナック、スムージーなど、さまざまなレシピにも利用できる。 オーツ麦市場は、健康的で栄養価の高い食品オプションに対する消費者の需要の高まりにより、世界的に大きな成長を遂げている。植物ベースの食生活の人気の高まり、グルテンフリーのトレンド、朝食の主食や様々なレシピの材料としてのオーツ麦の利便性と汎用性といった要因が市場を牽引している。このため企業は、拡大する市場需要に対応するため、オーツ麦をベースとした製品の革新と拡大を図る機会を得ている。 市場ダイナミクス グルテンフリーオーツ麦の需要拡大がオーツ麦市場の拡大を牽引 オーツ麦市場の分析によると、オーツ麦ベースのシリアル、オーツ麦ベースのスナック、グルテンフリーのオーツ麦の需要が増加している。オーツ麦ベースのシリアルとスナックは、その栄養的利点、利便性、幅広いフレーバーオプションにより人気がある。従来の朝食やスナックに代わるヘルシーな選択肢を提供している。さらに、グルテン過敏症やセリアック病の蔓延が拡大していることから、オーツ麦にはもともとグルテンが含まれていないため、グルテンフリーのオーツ麦の需要が急増している。 グルテンフリーのオーツ麦が入手可能になったことで、食事制限のある人でもグルテンフリーのライフスタイルを守りながらオーツ麦を楽しめるようになった。この傾向はオーツ麦市場の成長に大きく寄与しており、その結果オーツ麦市場のシェアは拡大している。 オーツ麦市場におけるオーツ麦誘導体の限られた認識と利用が成長の可能性を妨げる オート麦市場の分析によると、オート麦粉、オート麦ふすま、オートミールの認知度と利用度は、他の一般的に消費されるオート麦ベースの製品と比べて限定的である。オートミールは朝食の選択肢として人気を博しているが、オートミール粉とオートミールふすまは比較的利用されていないため、オートミールの市場シェアに影響を与える可能性がある。これは、消費者がオートミールになじみがないことと、これらのオートミール由来食品を使った製品が限られていることに起因している。 さらに、オーツ麦粉やオーツ麦ふすまを普段の料理やお菓子作りのルーチンに取り入れることに困難を感じる消費者もいるだろう。こうした障壁を克服し、これらのオート麦誘導体の多様性と利点を促進することは、市場の潜在力を引き出し、消費者層を拡大するのに役立つ。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオが含まれ、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれる。 セグメント分析 世界のオーツ麦市場は、タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。 従来型チャネルが優勢を維持、しかしオーツ麦のオンライン販売は急成長 オーツ麦市場の分析によると、オーツ麦市場の流通チャネルは様々で、伝統的なチャネルと近代的なチャネルの両方が含まれる。食料品店、スーパーマーケット、健康食品店などの伝統的な媒体は依然として優勢で、オーツ麦市場シェアの約55%を占めている。 しかし、オンライン販売チャネルが急増し、2022年には大幅に増加する。この変化は消費者の嗜好の変化によるもので、消費者の45%が少なくとも一度はオンラインでオーツ麦を購入したことがあると回答している。 Eコマース・プラットフォームの台頭と戸口配送の利便性が、オンライン・チャネルの成功に寄与している。これらの統計は、オーツ麦市場における流通状況の進化と、市場へのリーチを最大化するための従来型チャネルとオンライン・チャネルのバランスの取れたアプローチの必要性を浮き彫りにしている。 地理的分析 アジア太平洋地域のオーツ麦市場は、健康志向の消費者と食生活の嗜好の変化に牽引されて力強い成長を遂げる 世界のオーツ麦市場は、地域別にアジア太平洋、北米、南米、欧州、中東・アフリカに区分される。 アジア太平洋地域のオーツ麦市場は、様々な要因によって近年著しい成長を遂げている。オーツ麦市場分析によると、この地域は2022年の世界オーツ麦市場でかなりのシェアを占め、市場シェアは約40%である。アジア太平洋地域におけるオーツ麦の需要は、高い食物繊維含有量や栄養価など、オーツ麦に関連する健康上の利点に対する消費者の意識の高まりによって促進されている。 さらに、この地域の多様な人口と食生活の嗜好の変化が市場の拡大に寄与している。植物ベースの食生活の人気の高まりとグルテンフリー製品に対する需要の高まりが、この地域におけるオーツ麦の消費をさらに押し上げている。その結果、アジア太平洋地域のオーツ麦市場では、メーカーや小売業者が製品の技術革新に注力し、進化する消費者の需要に応えるためにオーツ麦をベースとした製品の提供を拡大している。 競争状況 世界の主要企業には、Avena Foods Ltd、Blue Lake Milling、Glanbia Plc、Grain Millers Inc.、JELU-WERK J. Ehrler GmbH & Co.KG、Lantmannen、Morning Foods、Oy Karl Fazer AB、Richardson International Ltd、Swedish Oat Fiber ABなどである。 レポートを購入する理由 - 世界のオート麦市場をタイプ、流通チャネル、地域別に細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - オート麦市場レベルの多数のデータポイントを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートには、徹底的な定性インタビューと詳細調査の後の包括的な分析が含まれています。 - 主要企業の主要製品で構成される製品マッピングをエクセルで提供。 世界のオート麦市場レポートは、約53の表、52の図と195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Whole Oat Groats* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Steel-cut Oats 7.4. Scottish oats 7.5. Regular Rolled Oats 7.6. Quick Rolled Oats 7.7. Instant Oats 7.8. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Supermarkets/Hypermarkets* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Specialty Retailers 8.4. Convenience Stores 8.5. Independent Retailers 8.6. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Avena Foods Ltd 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Grade Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Blue Lake Milling 11.3. Glanbia Plc 11.4. Grain Millers Inc. 11.5. JELU-WERK J. Ehrler GmbH & Co. KG 11.6. Lantmannen 11.7. Morning Foods 11.8. Oy Karl Fazer AB 11.9. Richardson International Ltd 11.10. Swedish Oat Fiber AB LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 and Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Whole Oat Groats* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Steel-cut Oats 7.4. Scottish oats 7.5. Regular Rolled Oats 7.6. Quick Rolled Oats 7.7. Instant Oats 7.8. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. Supermarkets/Hypermarkets* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Specialty Retailers 8.4. Convenience Stores 8.5. Independent Retailers 8.6. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. The U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. Europe 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Germany 9.3.5.2. The U.K 9.3.5.3. France 9.3.5.4. Italy 9.3.5.5. Spain 9.3.5.6. Rest of Europe 9.4. South America 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Brazil 9.4.5.2. Argentina 9.4.5.3. Rest of South America 9.5. Asia-Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive Scenario 10.2. Market Positioning/Share Analysis 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis 11. Company Profiles 11.1. Avena Foods Ltd 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Grade Portfolio and Description 11.1.3. Financial Overview 11.1.4. Key Developments 11.2. Blue Lake Milling 11.3. Glanbia Plc 11.4. Grain Millers Inc. 11.5. JELU-WERK J. Ehrler GmbH & Co. KG 11.6. Lantmannen 11.7. Morning Foods 11.8. Oy Karl Fazer AB 11.9. Richardson International Ltd 11.10. Swedish Oat Fiber AB LIST NOT EXHAUSTIVE 12. Appendix 12.1. About Us and Services 12.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農業)の最新刊レポートDataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/18 10:26 155.35 円 164.28 円 199.02 円 |