商用車テレマティクスの世界市場 - 2023-2030Global Commercial Vehicle Telematics Market - 2023-2030 市場概要 商用車テレマティクスの世界市場規模は2022年に188億5,130万米ドルに達し、2030年には6億1,721万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は12.1%である。 ... もっと見る
サマリー市場概要商用車テレマティクスの世界市場規模は2022年に188億5,130万米ドルに達し、2030年には6億1,721万米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間2023-2030年の年平均成長率は12.1%である。 世界の商用車テレマティクス市場は、過去10年間に力強い成長を遂げており、今後も拡大が続くと予想される。商用車テレマティクス・ソリューションは、リアルタイムの追跡、モニタリング、診断を提供し、フリート管理者が車両性能を最適化し、燃料消費を削減し、全体的な業務効率を改善できるようにする。 北米は2022年の世界市場シェア全体の約25%を占めており、予測期間中も世界市場で大きなシェアを占めると予想される。北米商用車テレマティクス市場では米国が主要市場であり、地域別市場シェア全体の75~80%以上を占めている。 市場ダイナミクス フリート管理の効率化が市場成長を牽引 フリート管理者は、テレマティクスのデータを活用して、ルート計画、燃料消費、車両メンテナンス、ドライバーの行動など、フリート運行の様々な側面をモニターし、最適化することができる。このデータを分析することで、フリート管理者は非効率を特定し、全体的な業務効率を改善するための事前対策を講じることができる。これはコスト削減、生産性の向上、リソース活用の改善につながり、テレマティクス・ソリューションはフリート・オペレーターにとって非常に魅力的なものとなっている。 限られた認識と理解 認識不足はテレマティクス技術に関する誤解や俗説につながる可能性がある。例えば、一部のフリートオペレーターは、テレマティクスシステムはドライバーのプライバシーを侵害するとか、さらなる管理負担を生じさせると信じているかもしれない。このような誤解は採用を阻害し、市場の成長を妨げる可能性がある。 フリートオペレーターは、市場で入手可能な幅広いテレマティクス・ソリューションを知らないかもしれない。また、独自の業務上の課題に対応できる具体的な機能や性能についてもよく知らない可能性がある。このような知識不足は、効率改善とコスト削減の機会を逃す結果になりかねない。 COVID-19影響分析 COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびそれに続く問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。 セグメント分析 世界の商用車テレマティクス市場は、タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。 急成長する製造プロセスが輸送・ロジスティクス分野を牽引 製造工程が拡大するにつれ、商品や資材を輸送するための商用車の需要が高まっている。このような商用車の増加により、効率的な車両管理の必要性が高まっており、テレマティクス・ソリューションの導入により実現できる。テレマティクス・システムは、メーカーが車両を最適化し、業務効率を向上させ、輸送需要の増加に対応できるようにするリアルタイムのデータと洞察を提供する。 地理的分析 アジア太平洋地域で高まるドライバーの安全意識 未開拓の市場力、ドライバーの安全と事故防止に対する意識の高まり、交通安全向上のための今後の規制、大手OEM企業の存在、輸送・物流産業の成長、4G LTE技術とスマートフォンの導入により、アジア太平洋地域は予測期間中に商用車テレマティクス市場で大きな成長を遂げると予想される。 地域経済統合、自由貿易協定、電子商取引、デジタル化は、この地域を再形成すると予測される主要な推進要因のほんの一部に過ぎない。国際企業は、この傾向とそれに伴う成長の可能性を利用するために、この地域に進出している。インドはアジア太平洋市場で2番目に急成長している地域で、地域市場シェアの約25%を占めている。 競争状況 世界の主要企業には、PTC Inc.、Trimble Inc.、TomTom Telematics Bv、Verizon Telematics, Inc.、Mix Telematics International (PTY) Ltd.、Zonar Systems, Inc.、OCTO Telematics Ltd.、Omnitracs, LLC、Masternaut Limited、Microlise Group Ltd.などがある。 レポートを購入する理由 - タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づく世界の商用車テレマティクス市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 商用車テレマティクス市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析で構成されています。 - 主要プレイヤーの主要製品からなる販売チャネルマッピングをエクセルで提供。 商用車テレマティクスの世界市場レポートは約61の表、59の図、170ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Fleet management efficiency drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited awareness and understanding 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Rising demand for connected vehicles 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Solution* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Service 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. OEM* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Aftermarket 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Transportation and Logistics* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Media and Entertainment 9.4. Government and Utilities 9.5. Travel and Tourism 9.6. Construction 9.7. Healthcare 9.8. Education 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. PTC Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Distribution Channel Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Trimble Inc. 12.3. TomTom Telematics Bv 12.4. Verizon Telematics, Inc. 12.5. Mix Telematics International (PTY) Ltd. 12.6. Zonar Systems, Inc. 12.7. OCTO Telematics Ltd. 12.8. Omnitracs, LLC 12.9. Masternaut Limited 12.10. Microlise Group Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Distribution Channel 3.3. Snippet by End-User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Fleet management efficiency drives the market growth 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited awareness and understanding 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Rising demand for connected vehicles 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Solution* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Service 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 8.2. OEM* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Aftermarket 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User 9.2. Transportation and Logistics* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Media and Entertainment 9.4. Government and Utilities 9.5. Travel and Tourism 9.6. Construction 9.7. Healthcare 9.8. Education 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. PTC Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Distribution Channel Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Trimble Inc. 12.3. TomTom Telematics Bv 12.4. Verizon Telematics, Inc. 12.5. Mix Telematics International (PTY) Ltd. 12.6. Zonar Systems, Inc. 12.7. OCTO Telematics Ltd. 12.8. Omnitracs, LLC 12.9. Masternaut Limited 12.10. Microlise Group Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車部品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の自動車分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |