植物由来の水の世界市場 - 2023-2030Global Plant-Based Water Market - 2023-2030 市場概要 植物ベースの水市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は18.34%で、2029年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 植物性飲料水は通常の飲料の代替品で... もっと見る
サマリー市場概要植物ベースの水市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は18.34%で、2029年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 植物性飲料水は通常の飲料の代替品であり、高い栄養価を提供する。植物性飲料水は、植物から生産される新しいトレンドの飲料である。最も人気のある植物性飲料水は、ココナッツ、アロエ、カエデ、サボテン、アーティチョーク、白樺である。植物の種類によって、水は様々な方法で加工される。植物性の水には、さらに健康上の利点がある。カロリーや栄養素は、水の種類や添加物によって異なる。以前は、木から出る液体は木に穴を開け、バケツで集めていた。しかし現在、大手企業は木から衛生的に液体を回収する自動化されたソリューションを開発している。さらに、革新的なパッケージは製品の売れ行きを向上させる磁気的効果があり、植物性飲料水の低カロリーは世界市場を押し上げるだろう。 市場ダイナミクス:付加価値の高い水分補給を求める消費者の嗜好による植物性飲料水市場の成長 植物由来の水、栄養強化水、スパークリングウォーターに対する需要が急増しているのは、消費者の嗜好の変化により、付加価値のある水分補給に対する欲求が高まっているためである。近年、アメリカ、カナダ、インド、オーストラリア、イギリスなどの国々で肥満や糖尿病の人が増えているため、炭酸飲料からボトル入り飲料水へと注目が移っている。500ml当たり45キロカロリーの植物性飲料水は、中カロリー飲料に分類される。さらに、タンパク質やミネラルのブレンド飲料を製造する飲料メーカー各社が、ナチュラルでオーガニックな機能性植物性飲料水の新商品を創意工夫を凝らして発売することで、市場は成長すると予測されている。例えば、2021年6月20日、FieldFresh Foodsのプレミアムパッケージ食品ブランドであるDel Monteは、優れた健康効果と味覚効果で有名なキングココナッツウォーターを発売した。 しかし、持続可能性の問題や、健康訴求の文書化が不十分であることが、植物由来の水の成長を妨げるかもしれない。白樺樹液の検証は、1年のうち2週間だけブレンドされるため、大変だ。植物性ウォーターの流通チャネルは炭酸飲料よりも複雑で、これが市場の成長を抑制する可能性がある。 市場細分化:世界の植物性飲料水市場では、メープルウォーター・タイプの需要が高い。 メープルウォーターは、カエデの木から採れる純粋な樹液を混ぜて作られる、自然の木の香りがするおいしい実用的な水である。春の新緑の季節を通して樹木の発育と若返りをサポートする水分補給と栄養補給を提供するほか、この水は冬の間樹木に蓄えられた栄養分を集める。平均して、カエデの樹液の95~97.5%は水です。天然の樹液には、主な糖分であるショ糖のほか、ミネラル、オリゴ糖、アミノ酸、有機酸、フェノール化合物などが含まれている。カエデの水には46種類の生理活性物質が含まれ、その中には抗酸化物質もある。カルシウム、マンガン、カリウム、亜鉛などの優れた骨ミネラルが含まれている。電解質と抗酸化物質は、糖分の少ないメープルウォーターに含まれている。 新製品の発売もこのセグメントの成長を後押ししている。新製品開発、味の改善、汎用性、高いマーケティング支援レベルが、メープル植物性水などのパッケージ飲料の需要を増加させる。例えば、2021年06月03日、メープルウォーター製造のパイオニアであるメープル3は、3つの美味しいフレーバーのエコサート認証オーガニックスパークリングメープルウォーターの新シリーズを発表した。メイプル3スパークリングウォーターは3種類の爽やかなフレーバーがある:オリジナル、ライム、マンゴーピーチの3種類。 地理的浸透:予測期間中、アジア太平洋地域が優位を占める アジア太平洋地域は、輸出の増加と植物性飲料に対する国内需要の高まりが世界の植物性飲料水市場の成長を牽引しているため、予測期間中に最も急成長する地域市場になると予想される。さらに、アジア太平洋地域は、新製品への投資や他国への輸出を行う最も重要なプレーヤーや企業の存在により、世界の植物性飲料水市場の主要地域として成長している。例えば、2022年にはKalbe Farma社がビタミンD3入りのココナッツウォーター「Hydro Coco」を発売した。インドネシアのKalbe Farma社は、初のビタミンD3飲料と言われるHydro Coco VITA-Dを発売した。ココナッツウォーターには600IUのビタミンD3が含まれており、免疫力向上に役立つビタミンD3のRDIを100%満たしている。この飲料にはヘルシーチョイスのロゴが付いている。2021年、ダノン・マニフェスト・ベンチャーズ(DMV)は、ココナッツウォーターを含むオーガニックココナッツベースの製品のリーダーであるHarmless Harvestの株式の過半数を取得したと発表した。例えば、2020年には、インドを代表するオーガニック食品ブランドであるファラダ・ピュア・アンド・シュアが、爽快感あふれるオーガニックココナッツウォーター飲料を発売した。この究極のエナジャイザーには、重要な栄養素と高濃度の電解質、カリウム、カルシウム、マグネシウムが詰まっている。 一方、北米地域は、より優れたオーガニック調達と天然フレーバー市場を提供している。米国では、多忙なライフスタイルや消費者のパッケージ食品・飲料への切り替えにより、予測期間中にパッケージ・ウォーターの消費量が増加している。また、北米ではカエデの栽培が盛んなため、メープルウォーターの生産が発見されている。 競争状況: 植物由来の水に対する需要はここ数年で高まっている。同市場における植物性ウォーターの主な競合企業は、コカ・コーラ社、ペプシコ社、All Market Inc.、Oviva Maple Water Company、Caliwater, LLC、World Waters, LLC、ARTY Water Company、Sibberi、DrinkSEVA、Steazである。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、新製品の開発とともに、企業の合併、拡大、買収、提携に重点が置かれている。さらに、市場の主要企業は、将来の製品発売に向けて顧客基盤を活用するために、合併や買収によってさまざまな地域の企業との流通関係を強化することも計画している。 例えば、2022年12月6日、Steazは機能的で風味豊かな健康飲料の新しいラインであるCactus Waterを発表した。ベストセラーのオーガニック・フェアトレード・アイス緑茶やオーガニック・フェアトレード・エナジードリンクで知られる自然飲料のトップブランドであるステアーズは、製品ラインを拡大し、革新的な新商品を市場に送り出した。ウチワサボテンの果実から作られたこの世界初のカクタスウォーターは、美味しい水分補給ができ、気持ちよく楽しむことができる。 2020年7月3日、ココナッツウォーターのトップブランドであるビタココは、来春MCT入りの機能性ココナッツウォーターを発売した。ビタココ・ブーステッドは、ココナッツウォーター、ココナッツクリーム、ココナッツMCTオイル、ビタミンB群、紅茶エキスをブレンドし、消費者にジッターやクラッシュなしに一日中エネルギーを補給できる新しい現代的な方法を提供する。この新製品は、バニラ・ラテ、ココナッツ・チョコレート、チャイの3種類のおいしいカフェ・フレーバーで提供され、1杯あたり40ミリグラムのカフェインと5グラム未満の砂糖が含まれている。市場に出回っている他のMCT飲料とは異なり、ビタココ・ブーステッドは砂糖や甘味料を添加していません。 COVID-19の影響世界の植物性飲料水市場に好影響 COVID-19パンデミックの発生は、コロナウイルス感染に対抗する効果的な解決策を特定するための研究活動を促した。COVID-19の大流行による操業停止は、生産工場が操業停止を余儀なくされ、また工場の労働力不足もあって、植物性代替水市場の売上と収益の低下を招いた。重要な事業として食品・飲料産業が挙げられたが、特定国からの輸出入が禁止され、原材料の調達が困難になった。小売店やスーパーマーケットなどの流通チャネルは、社会的距離の縮小や大量集荷の制限を実行するために閉鎖され、植物性飲料水の売上減少につながった。COVID-19後の植物性飲料水市場は、消費者の購買パターンが変化し、健康的な代替飲料に傾倒していることから、成長が期待されている。 この世界の植物性飲料水市場に関する調査レポートは約61の市場データ表、55の図表、170ページを提供しています。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product 3.2. Market Snippet by Flavor Variant 3.3. Market Snippet by Packaging 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Segment 7.2. Coconut Water 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Maple Water 7.4. Birch Water 7.5. Artichoke Water 7.6. Cactus Water 8. By Flavor Variant 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Flavor Variant Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Flavor Variant Segment 8.2. Natural* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Flavored 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Packaging Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Packaging Segment 9.2. Cans* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Bottles 9.4. Pouches 9.5. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Spermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 10.3. Convenience Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. The Coca-Cola Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. PepsiCo Inc. 13.3. All Market Inc. 13.4. Oviva Maple Water Company 13.5. Caliwater, LLC 13.6. World Waters, LLC 13.7. ARTY Water Company 13.8. Sibberi 13.9. DrinkSEVA 13.10. Steaz 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Product 3.2. Market Snippet by Flavor Variant 3.3. Market Snippet by Packaging 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Segment 7.2. Coconut Water 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Maple Water 7.4. Birch Water 7.5. Artichoke Water 7.6. Cactus Water 8. By Flavor Variant 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Flavor Variant Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Flavor Variant Segment 8.2. Natural* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Flavored 9. By Packaging 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Packaging Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By Packaging Segment 9.2. Cans* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Bottles 9.4. Pouches 9.5. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Spermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 10.3. Convenience Stores 10.4. Online Sales 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Flavor Variant 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. The Coca-Cola Company* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. PepsiCo Inc. 13.3. All Market Inc. 13.4. Oviva Maple Water Company 13.5. Caliwater, LLC 13.6. World Waters, LLC 13.7. ARTY Water Company 13.8. Sibberi 13.9. DrinkSEVA 13.10. Steaz 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |