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乾燥スープの世界市場 - 2022-2029


Global Dried Soup Market - 2022-2029

市場概要 乾燥スープのような食品は、肉や青果、その他の食材を乾燥させることで製造される。脱水後も保存がきく食品だが、通常は水分を必要とする。ヘルシー志向の高まりと簡便食品への需要の高まりが、市場拡... もっと見る

 

 

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2023年1月5日 US$4,350
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サマリー

市場概要
乾燥スープのような食品は、肉や青果、その他の食材を乾燥させることで製造される。脱水後も保存がきく食品だが、通常は水分を必要とする。ヘルシー志向の高まりと簡便食品への需要の高まりが、市場拡大の要因となっている。ゆっくりとした空気乾燥や凍結乾燥のプロセスを用いることで、乾燥スープの原材料は食品の栄養価を失うことなく乾燥される。ナトリウムや保存料を多く含む缶詰のスープに比べ、栄養価が高い。労働者階級は乾燥スープの大ファンで、便利な食品の一部とみなしている。製品の賞味期限を延ばし、顧客を引きつけるため、乾燥スープのメーカーは最先端の包装技術を駆使している。
世界の乾燥スープ市場は2021年にXX百万米ドルと評価された。2029年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2022-2029年)の年平均成長率は2.9%である。
市場ダイナミクス:菜食主義を支持する消費者シフトの増加が市場拡大を促進
乾燥スープ市場は、菜食主義に対する消費者の関心の高まりによって拡大している。これは、持続可能性、社会的影響、健康問題に対する消費者の意識が高まった結果である。乾燥スープにはミネラル、ビタミン、栄養素、タンパク質が豊富に含まれている。消費者の間で菜食主義の傾向が強まっているのは、動物の福祉と健康への懸念が背景にある。ファーストフードに対する消費者の需要の高まりと、スープの健康上の利点に対する社会的認知の高まりが、市場の拡大に寄与している。
一方、健康志向の消費者が増えるにつれ、市場は拡大している。これは、消費者が乾燥スープの栄養面での利点からそうした製品を選んでいるためである。乾燥スープは持ち運びが簡単で、エネルギー、ビタミン、ミネラルを与える栄養素を含んでいる。また、社会進出が進むにつれて、乾燥スープの消費量も増えている。
しかし、高い競争率と厳しい規制が、乾燥スープ市場の成長を妨げると予想される。乾燥食品に含まれる高濃度の塩分やコーンは、人の血圧や血糖値を上昇させ、健康を害する。それによって市場の拡大が阻害される。
市場の細分化:パウチ入り乾燥スープ部門が世界の乾燥スープ市場で最も高いシェアを占める
パウチ入り乾燥スープはよく売れている製品である。液体を濃縮し、具材や調味料を加えたものである。パウチパックは持ち運びや保存が簡単なので便利である。また、缶詰よりも栄養価が高く、市場性や成長にも貢献している。一方、カップ入り乾燥スープは、巧みな製造技術により、必要な材料がすべて1つのパッケージに収められている。さまざまな材料ごとにパッケージを開封する必要がないため、時間と手間が省ける。スープは本格的なイタリア料理で、そのまま食べても、パンと一緒に食べてもよく、野菜、豆類、肉類など、どんな食品からでも作ることができる。
乾燥スープの世界市場における主な流通チャネルは、ハイパーマーケットとスーパーマーケットである。特に中国、インド、ブラジルなどの発展途上国における消費者の可処分所得の増加が、この市場セグメントの成長を牽引していると考えられている。購買力の高まりは、家庭でパック詰めや缶詰にされたスナック菓子や食事などの調理済み食品や、スーパーマーケットやハイパーマーケットで購入するその他の商品など、さまざまな商品を含む食品への支出の増加につながる。予測期間を通じて、この要因が業界の拡大を促進すると予想される。
地理的浸透:予測期間中、北米が優位を占める
北米は世界の乾燥スープ市場で最大のシェアを占めている。これは、新しいベジタリアン・スープ製品に対する消費者の認知度を向上させるための政府の取り組みが活発化していること、斬新で個性的なフレーバーに対する消費者の需要が高まっていることに起因している。この地域の市場は、健康的な食事に対する消費者の関心の高まりと労働人口の拡大により拡大している。しかし、資源の入手が容易であることから、アジア太平洋地域は予測期間中により高いCAGRで成長すると予測される。この地域の市場は、動物愛護意識の高まり、動物由来の多くの製品の禁止、動物由来の食品に対する懸念の高まりの結果として拡大している。
競争環境:
業界には複数の既存参入企業や地元メーカーが存在するため、市場は細分化されている。主なプレーヤーとしては、キャンベル・スープ、クラフト・ハインツ、東洋水産、シミントンズ、プレミアフーズ、日清食品、ゼネラル・ミルズ、フロンティア・スープ、エースコック・ベトナム、ユニリーバなどが挙げられる。市場での地位を維持するため、企業はマーケティングと研究開発費を増やし、流通網を広げている。さらに、新世代の消費者の嗜好や嗜好を満たすため、製品開発への投資を増やすことで競争戦略を実施している。各企業は、強力な製品ポートフォリオに加えて、提携、合併、買収など様々な企業戦略を駆使して乾燥スープ市場に参入している。例えば、2021年8月4日、キャンベル・スープ社の子会社であるパシフィック・フーズは、植物ベースのスープとブロスを発売した。いずれの新製品も、米国農務省によれば、ヴィーガン、オーガニック、持続可能な方法で調達された原材料を使用している。同社によれば、パシフィック・フーズのクリーミー・プラントベース・ブロスは、エンドウ豆タンパク質を使用した初の液体スープである。このブロスは、ハーブとローストガーリック、ジンジャーとターメリックの2種類の味があり、大豆、グルテン、遺伝子組み換え作物は不使用である。
COVID-19の影響世界の乾燥スープ市場にプラスの影響
世界の乾燥スープの販売市場はパンデミック中に増加した。特に現地の中産階級以上の消費者の間で、乾燥スープの人気が高まっている。中国の乾燥スープ市場はCOVID-19期間中に過去最高を記録した。乾燥スープは、パンデミックによってオフラインの余暇間食消費が中断され、消費者がオンラインショッピングに頼らざるを得なくなったため、伝統的なスープの代替品として急速に台頭している。例えば、世界では毎年3,200億杯のスープが消費されており、中国では5億杯が消費されている。別の言い方をすれば、中国には大きなスープ市場があるということだ。
世界の乾燥スープ市場レポートでは、約53の市場データ表、40の図表、93ページにアクセスできる。

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目次

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Distribution Channel
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Value chain analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type
7.1.2. Market attractiveness index, By Type
7.2. Pouch Packed Dried Soups *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Cup Packed Dried Soups
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel
8.2. Hypermarkets and Supermarkets *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Convenience Stores
8.4. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Nishiji foods*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Kraft Heinz
11.3. Toyo Suisan
11.4. Symington's
11.5. Premier Foods
11.6. Nissin Foods
11.7. General Mills
11.8. Frontier Soups
11.9. Acecook Vietnam
11.10. Unilever
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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Summary

Market Overview
Foods like dried soup are produced by drying out the meat, produce, or other ingredients. It is a food that can be kept on the shelf after dehydration, but it usually needs water. The rise in popularity of healthy eating and the rising demand for convenience foods are responsible for the market's expansion. Using a slow air drying or freeze-drying process, the ingredients in the dried soup are dried out without losing any of the food's nutritional value. Compared to canned soups, which contain high levels of sodium and preservatives, they are more nutrient-dense. The working class is a huge fan of dried soups and regards them as a portion of convenient food. To extend the product's shelf life and draw customers, the manufacturers of dried soup are using cutting-edge packaging techniques.
The global dried soup market was valued at USD XX million in 2021. It is forecasted to reach USD XX million by 2029, growing at a CAGR of 2.9% during the forecast period (2022-2029).
Market Dynamics: Increasing consumer shift in favor of veganism fuels market expansion
The dried soup market is expanding due to consumers' growing interest in veganism. This results from consumers becoming more aware of sustainability, social impact, and health issues. Minerals, vitamins, nutrients, and proteins abound in dried soups. The growing trend of veganism among consumers is driven by concerns for the welfare of animals and their health. Growing consumer demand for fast food and rising public awareness of soups' health advantages contribute to the market's expansion.
On the other hand, the market is expanding as more consumers become health-conscious. This is because consumers have chosen such products due to the nutritional advantages of dried soup. Dried soup is easy to carry with you and contains nutrients that give you energy, vitamins, and minerals. The consumption of dried soups has also increased as more people enter the workforce.
However, high competition and strict regulations are a couple of the things that are expected to obstruct the growth of the dried soup market. The high levels of salt and corn in dried goods raise a person's blood pressure and blood sugar, which is harmful to their health. Thereby impeding market expansion.
Market Segmentation: The pouch-packed dried soups segment accounted for the highest share of the global dried soup market
Dried soups packaged in pouches is a product that is selling well. It is a liquid that has been concentrated and has been given additional ingredients and flavorings. The pouch packs are convenient because they are simple to carry and store. These products are more nutritious than their canned counterparts, contributing to their marketability and growth. On the other hand, all the ingredients needed to make a cup-packed dried soup are contained in a single package due to clever manufacturing techniques. As there is no need to open different packages for various ingredients, it saves time and effort. The soups are authentic Italian cuisine dishes that can be eaten on their own or with bread and can be made from any food, including vegetables, legumes, or meat.
The primary distribution channel segment in the global market for dried soups is hypermarkets and supermarkets. Consumers' rising disposable income, particularly in developing nations like China, India, and Brazil, is credited with driving the growth of this market segment. Growing purchasing power results in increased spending on food, which includes a variety of goods, including ready-to-eat foods like snacks and meals packed or canned at home and other items bought from supermarkets or hypermarkets. Throughout the forecast period, this factor is anticipated to fuel industry expansion.
Geographical Penetration: North America are dominating region during the forecast period
North America holds the largest share of the global dried soup market. This is attributed to rising government initiatives to improve consumer awareness of new vegetarian soup products and rising consumer demand for novel and distinctive flavors. The market in this region is expanding due to rising consumer interest in a healthy diet and an expanding working population. However, due to the ease of resource availability, Asia Pacific is predicted to grow at a higher CAGR during the forecast period. The market in this region is expanding as a result of rising animal welfare awareness, a ban on many products derived from animals, and rising worries about food made from animals.
Competitive Landscape:
There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major key players are Campbell Soup, Kraft Heinz, Toyo Suisan, Symington's, Premier Foods, Nissin Foods, General Mills, Frontier Soups, Acecook Vietnam and Unilever. To maintain their position in the market, businesses are increasing their marketing and R&D expenditures and broadening their distribution networks. Additionally, they are implementing competitive strategies by increasing their investment in product development to meet the tastes and preferences of the new generation of consumers. The businesses use a variety of corporate strategies, including partnerships, mergers, and acquisitions, in addition to a strong product portfolio, to break into the dried soup market. For instance, On 4th August 2021, Pacific Foods, a subsidiary of the Campbell Soup Co., launched plant-based soups and broths. Both of the new product lines are vegan, organic, and made with sustainably sourced ingredients, according to the USDA. According to the company, the Creamy Plant-Based Broths from Pacific Foods are the first liquid broth to use pea protein. The broths are available in two flavors—herb and roasted garlic and zesty ginger and turmeric—and are free of soy, gluten, and genetically modified organisms.
COVID-19 Impact: Positive impact on the global dried soup market
The global dried soups sales market increased during the pandemic. Particularly among middle-class and higher-income consumers in the area, dried soup is growing in popularity. China's dried soup market reached a new high during COVID-19. Dry soup is quickly emerging as a replacement for traditional soup due to the pandemic's disruption of offline leisure snacking consumption, which has forced consumers to turn to online shopping. For instance, 320 billion bowls of soup are consumed worldwide each year, or 500 million in China, where 60% of families eat soup daily. To put it another way, China has a sizable soup market.
The global dried soup market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 40 figures and 93 pages



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Table of Contents

1. Scope and Methodology
1.1. Research Methodology
1.2. Scope of the Market
2. Key Trends and Developments
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Distribution Channel
3.3. Market Snippet by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market impacting factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunities
4.2. Impact analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's five forces analysis
5.2. Value chain analysis
5.3. Patent Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type
7.1.2. Market attractiveness index, By Type
7.2. Pouch Packed Dried Soups *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
7.3. Cup Packed Dried Soups
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel
8.2. Hypermarkets and Supermarkets *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
8.3. Convenience Stores
8.4. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key region-specific dynamics
9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. South America
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.3. Rest of South America
9.4. Europe
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Germany
9.4.5.2. U.K.
9.4.5.3. France
9.4.5.4. Spain
9.4.5.5. Italy
9.4.5.6. Rest of Europe
9.5. Asia Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive scenario
10.2. Competitor strategy analysis
10.3. Market positioning/share analysis
10.4. Mergers and acquisitions analysis
11. Company Profiles
11.1. Nishiji foods*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Key Highlights
11.1.4. Financial Overview
11.2. Kraft Heinz
11.3. Toyo Suisan
11.4. Symington's
11.5. Premier Foods
11.6. Nissin Foods
11.7. General Mills
11.8. Frontier Soups
11.9. Acecook Vietnam
11.10. Unilever
*List not Exhaustive*
12. DataM
12.1. Appendix
12.2. About us and services
12.3. Contact us

 

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