ヴァージンココナッツオイルの世界市場 - 2023-2030Global Virgin Coconut Oil Market - 2023-2030 市場概要 バージンココナッツオイルの世界市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.23%である。 バージンココナッ... もっと見る
サマリー市場概要バージンココナッツオイルの世界市場は、2022年にYY百万米ドルと評価された。2030年にはYY百万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2023-2030年)の年平均成長率は7.23%である。 バージンココナッツオイルは、新鮮なココナッツから作られる未精製のオーガニック製品である。多くの健康効果を持つ天然オイルであり、熱帯の国々では何世紀にもわたって使用されてきた。オイルは熱や化学薬品を使わずにココナッツの果肉から抽出されます。すべての栄養素と酵素が保存され、最も栄養価の高いオイルのひとつです。ヴァージンココナッツオイルには、抗ウイルス、抗菌、抗真菌作用を持つラウリン酸も多く含まれている。 さらに、適切な栄養と適切な運動に対する消費者の意識の高まりも、食品選択に影響を与えている。ヘルシーな食用油を選ぶことで、さらなる効果が期待できる。それゆえ、この油は消費者の間で機能性油として認知され始めている。機能性食品に対する消費者の需要も市場を牽引すると予想される。 市場ダイナミクス:バージンココナッツオイルの健康効果に対する意識の高まりが市場を牽引 消費者の健康意識の高まりが市場の成長を大きく後押ししている。VCOに関連する数多くの健康上の利点は、健康を維持するための医療消耗品や医薬品への応用を広げることに貢献している。VCOは健康的な脂肪酸を豊富に含み、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質を含んでいる。この製品タイプは、世界中で栄養補助食品成分として支持を集めていると報告されており、健康志向の人々の間でますます人気が高まっています。それとは別に、血糖の効率的な利用を助けることから、医薬品業界、特に糖尿病患者にも使用されている。国際糖尿病連合(IDF)によると、2019年には約4億6,300万人の成人が糖尿病と共存しており、ヴァージンココナッツオイル業界にとって大きな成長の可能性を示している。例えば、2020年3月、北米の同族会社であるドクターブロナーズは、初の再生オーガニック認証製品であるヴァージンココナッツオイルを発売した。このオイルは、スリランカにある同社のココナッツオイルサプライヤーであるセレンディポール社との緊密なパートナーシップにより、シルバーレベルの認証を取得した。 しかし、バージン・オリーブオイル、ヒマワリオイル、アーモンドオイル、キャノーラオイルなど、豊富な代替オイルがVCOと同様の栄養特性を有しており、市場成長の妨げになる可能性が高い。また、キャノーラ油やオリーブ油の必須栄養素を保持するために、様々なメーカーが栄養強化を行っていることも、消費者の関心を代替油へとシフトさせている。さらに、ヴァージンココナッツオイルの発煙点は前述のオイルの中では高いため、ベーキングや調理に適している。加えて、欧州ではココナッツとココナッツオイルの輸入依存度が高いため、市場成長の妨げになると予想される。 市場細分化:化粧品・パーソナルケア分野がバージンココナッツオイルの世界市場で最も高いシェアを占める 化粧品・パーソナルケア分野が大きなシェアを占めている。バージンココナッツオイルのヘアケア製品とスキンケア製品は広く購入されており、その保湿、抗菌、洗浄特性により、このセグメントの成長に道を開いている。さらに、ヘアコンディショナーにはココナッツオイルが配合されていることが多いが、これはココナッツオイルが髪に浸透しやすく、タンパク質の損失を防ぐことができるからである。バージンココナッツオイルはヘアオイルの調製に広く使われている。髪に潤いを与え、柔らかくする。バージンココナッツオイルに含まれる脂肪酸、ビタミン、ミネラルは髪に栄養を与え、自然に修復します。保湿、滑らかさ、保護など様々な効果があります。 さらに、化粧下地、ハイライター、ティントリップグロスなどの化粧品にこのオイルを取り入れることが増えているのは、肌に深く浸透する保湿性があるからである。このように、このオイルの上記の特性は、いくつかの美容製品の主要成分となっており、それによってこのセグメントの成長を牽引している。例えば、2022年2月28日、Dabur India Ltd.は「ヴァージンココナッツオイル」の発売を発表し、ココナッツオイル市場での存在感をさらに強めている。Daburのバージンココナッツオイルは100%天然。料理に使用できるほか、伝統的に肌や髪の健康、マッサージオイルとしても使用されている。 地理的浸透:予測期間中、バージンココナッツオイル市場はアジア太平洋地域が支配的である。 売上高では、アジア太平洋地域が2021年の世界市場をリードした。同地域の新興市場におけるVCOの受け入れ拡大が、ココナッツプランテーションの増加や国内消費の高さと相まって、市場拡大の原動力となっている。この地域は生産と消費の両面で最も貢献している。生ココナッツオイルは主にフィリピンとインドで生産されている。インドではココナッツ生産量が大幅に増加したため、VCOの抽出量が増加した。インド政府によると、ココナッツの生産量は 95 万トンで、ココナッツの植林面積は約 178 万ヘクタールである。また、インド政府は様々なキャンペーンを実施し、ココナッツオイルの健康効果を強調している。 さらに、アジア太平洋地域の市場は、全体的な健康をサポートする栄養補助食品への需要の高まりにより、今後数年間で目覚ましい成長を示す可能性が高い。さらに、同地域ではパーソナルケアや美容製品に対する需要が高まっており、可処分所得が高いことも市場の成長に寄与している。オイルに含まれる脂肪酸が皮膚全体の健康回復に役立つため、美容製品へのVOCの配合がこの地域で急増している。例えば、2021年1月、マレーシア国際イスラム大学の研究者は、口腔の健康問題の予防に役立つヴァージンココナッツオイルから作られた歯科用ニスとマウスウォッシュを開発した。この製品は、化学的な洗口液に代わる自然なものとして開発されたもので、副作用もなくあらゆる年齢層に適している。また、抗菌作用や脂肪燃焼作用があることから、このオイルを配合した健康補助食品の需要が高まっており、市場のさらなる成長が見込まれている。 欧州は第2位の市場であり、消費者の健康的な食生活に対する意識の高まりにより、近年急速に成長している。もともとは健康食品店でしか入手できなかったオイルが、さまざまなスーパーマーケットで人気を博している。さらに、化粧品、食品・飲料、医薬品など、さまざまな工業製品への使用も増えている。健康とウェルネスのトレンドにより、ヨーロッパの食品業界は高級製品にオイルを使用するようになった。現在、主な工業用途は高品質でヘルシーなスナック菓子である。ヨーロッパでは、食生活とライフスタイルの健康的なバランスを保つことへの関心が高まっており、より健康的な食品への需要が大幅に高まっている。そのため、同製品は健康・ウェルネス製品の代表的な原材料のひとつとなり、欧州市場での成長を後押ししている。 競争環境: 大手企業は、消費者の間で高まる需要に対応するため、革新的な製品の発売に注力している。大小多数のサプライヤーが存在するため、市場は非常に断片化されている。さらに、市場は消費者の需要や嗜好の急速な変化にさらされている。世界のVCO市場の主要企業には、Edward & Sons Trading Co、Greenville Agro Corporation、The Coconut Company (UK) Ltd.、Healthy Traditions, Inc.、Nutiva Inc.、The Hain Celestial Group、MaxCare VCO、Celebes Coconut Corporation、SC Global Coco Products Inc.、Barlean'sなどがある。大手企業は、消費者の間で高まる需要に対応するため、革新的な製品の発売に注力している。例えば、2020年2月18日、QNETは健康・ウェルネスカテゴリーで新しいニュートリプラス・ヴァージンココナッツオイル(VCO)を発売した。このプレミアムヴァージンココナッツオイルは、コールドプレス製法で未精製、純粋で、ケララ州の高品質なオーガニックココナッツの新鮮なミルクから自然に抽出されたものである。 2019年4月9日、Marico Limitedは "Coco Soul "の下でビーガン向けグルメ製品シリーズを発売した。このセレクションには、スーパーフードであるココナッツを使用したCoco Soul Foods、ココナッツスプレッド、ココナッツチップス、100%オーガニックココナッツシュガーなどが含まれる。また、100%ナチュラル・バージン・ココナッツ、100%ナチュラル・バージン・ココナッツオイル、100%ナチュラル・インフューズド・バージン・ココナッツオイルもある。このオーガニック製品は、マリコが初めてオーガニック製品分野に進出したものである。 COVID-19の影響世界のバージンココナッツオイル市場への悪影響 COVID-19は、この市場を含む様々な世界市場に著しい変化をもたらした。コロナウイルスの大流行を受けて世界中でとられた閉鎖と安全対策は、農業セクターに大きな影響を与えた。移動制限と農業活動の停止は、収穫サイクルの初期と後期に影響を与えた。これは2020年のココナッツ総生産量に影響を与え、VCO市場の成長をさらに阻害した。連邦農業省によると、2020-2021年のインドにおけるココナッツ生産量は212.1億ナッツに減少し、2018-19年の生産量、すなわち238.0億ナッツと比較して10.88%減少した。パンデミックとそれに伴う封鎖により、様々な製造施設が閉鎖され、様々な製品の生産と販売に影響が出た。さらに、封鎖はサプライチェーンにも影響を与え、世界の輸出入を減少させ、多くの地域で市場の成長を阻害した。 この世界のバージンココナッツオイル市場に関する調査レポートは、約61の市場データ表、56の図表、170ページにわたる情報を提供しています。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Packaging 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Organic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Coventional 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Packaging Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Packaging Segment 8.2. Bottles and Jars* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Pouches 8.4. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By End-User Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By End-User Segment 9.2. Food and Beverages* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Pharmaceuticals 9.4. Cosmetics and Personal Care Products 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Supermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 10.3. Convenience Stores 10.4. Online Sales 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Edward & Sons Trading Co.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. TypePortfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Greenville Agro Corporation 13.3. The Coconut Company (UK) Ltd. 13.4. Healthy Traditions, Inc. 13.5. Nutiva Inc. 13.6. The Hain Celestial Group 13.7. MaxCare VCO 13.8. Celebes Coconut Corporation 13.9. SC Global Coco Products Inc. 13.10. Barlean's 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Type 3.2. Market Snippet by Packaging 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Distribution Channel 3.5. Market Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.2. Restraints 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Patent Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment 7.2. Organic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 7.3. Coventional 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Packaging Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Packaging Segment 8.2. Bottles and Jars* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 8.3. Pouches 8.4. Others 9. By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By End-User Segment 9.1.2. Market attractiveness index, By End-User Segment 9.2. Food and Beverages* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 9.3. Pharmaceuticals 9.4. Cosmetics and Personal Care Products 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 10.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 10.2. Supermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029 10.3. Convenience Stores 10.4. Online Sales 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key region-specific dynamics 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. South America 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Brazil 11.3.7.2. Argentina 11.3.7.3. Rest of South America 11.4. Europe 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Germany 11.4.7.2. U.K. 11.4.7.3. France 11.4.7.4. Spain 11.4.7.5. Italy 11.4.7.6. Rest of Europe 11.5. Asia Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End-User 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive scenario 12.2. Competitor strategy analysis 12.3. Market positioning/share analysis 12.4. Mergers and acquisitions analysis 13. Company Profiles 13.1. Edward & Sons Trading Co.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. TypePortfolio and Description 13.1.3. Key Highlights 13.1.4. Financial Overview 13.2. Greenville Agro Corporation 13.3. The Coconut Company (UK) Ltd. 13.4. Healthy Traditions, Inc. 13.5. Nutiva Inc. 13.6. The Hain Celestial Group 13.7. MaxCare VCO 13.8. Celebes Coconut Corporation 13.9. SC Global Coco Products Inc. 13.10. Barlean's 14. DataM 14.1. Appendix 14.2. About us and services 14.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |