野菜ジュース市場Vegetable Juice Market 市場概要 野菜ジュース市場の市場規模は2030年までにXX億ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は6%である。野菜ジュースは主に野菜をブレンドして作られ、粉末もある。野菜ジュースには豊... もっと見る
サマリー市場概要野菜ジュース市場の市場規模は2030年までにXX億ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年の年平均成長率は6%である。野菜ジュースは主に野菜をブレンドして作られ、粉末もある。野菜ジュースには豊富なビタミンとミネラルが含まれているが、食物繊維は少なく、ほとんどの野菜を丸ごと1食分摂取するよりも腹持ちが悪い。野菜ジュースは、風味を良くするためにリンゴなどのフルーツジュースと混ぜられることが多い。調査報告書によると、世界の野菜ジュース市場は北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカに分けられる。北米は、主に肥満や糖尿病などの生活習慣病が蔓延していることから、世界の野菜ジュース市場にとって重要な地域である。消費者は化学成分を含まない製品を選ぶ傾向が強まっており、自然食品やオーガニック飲料への需要が高まっている。北米の食品加工企業の多くは、消費者の需要拡大に対応するため、幅広い種類の野菜ジュースの発売に取り組んでいる。 北米の野菜ジュース市場は、今後数年間で大幅に拡大すると予想される。ミックス野菜ジュース、トマトジュース、ニンジンジュースは、ヨーロッパで消費されている主な野菜ジュースのひとつである。肥満率の上昇と健康的なライフスタイルに対する意識の高まりが、欧州の野菜ジュース市場の成長を促進するだろう。アジア太平洋地域の野菜ジュース市場は、主に生活習慣病の蔓延の増加により大きな成長を遂げている。経済発展により国民の可処分所得が増加し、より健康的な食習慣の導入が進んでいる。 市場の成長ダイナミクス: 健康的な製品に対する消費者の需要の高まりは、世界の野菜ジュース市場の主要な促進要因となる: 最近の消費者は、野菜含有量100%の天然野菜ジュースを好むようになっている。100%ジュースのトレンドの高まりは、ジュース製造業者や生産者に大きな成長機会をもたらす。フリーフロム、機能性、高級、エシカル飲料の研究が進んでいる。世界の加工食品業界では、糖分を減らすことがトレンドとなっている。近年、世界中で健康志向のミレニアル世代が増加しており、今後数年間で増加することが予想されるため、予測期間中の世界の野菜ジュース市場の成長につながる。 コールドプレスジュースの高コストが野菜ジュースの世界市場を抑制すると予想される: 予測期間中、コールドプレスジュースの高コストが世界の野菜ジュース市場の成長を妨げると予想される。コールドプレスジュースの製造コストは従来のジュースよりも比較的高い。特殊な製造機械、短い賞味期限、大規模な冷蔵要件が、コールドプレスジュースの高い製造コストにつながっている。さらに、製造過程で大量の廃パルプが発生する。製造過程で発生するこのような副産物の処理は非常に困難である。さらに、これらのジュース製品の製造に携わる製造業者の処理コストに拍車をかけている。 機能性野菜ジュース文化の成長は、世界の野菜ジュース市場に新たな機会を生み出すと期待されている: ファスティング(断食)は減量のための一般的な方法となりつつあり、野菜ジュースはこの傾向から大きな恩恵を受けている。軽い断食とは、1カ月に3日間主食を抜き、必要な栄養素を補給するために毎日6本のジュースを飲むことである。このように、欧米社会では断食の人気が高まっており、機能的な野菜ジュース文化が台頭しているため、予測期間中の市場には有利な機会が生まれている。 衛生基準を維持することの難しさは、世界の野菜ジュース市場に課題をもたらすと予想される: 未処理のジュースとは、熱や、人を病気にする可能性のある微生物を破壊するために設計された他の適切なプロセスにさらされていないジュースのことである。未処理の生ジュースの二次汚染をチェックすることは大きな課題である。政府の規制にもかかわらず、二次汚染によって引き起こされる食品媒介性疾病は一般的である。これは世界市場の成長にとって重要な課題である。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行が続いている間、野菜ジュースの消費量は、その健康上の利点が喧伝されたために世界的に増加した。パンデミック中、消費者の購買行動は大きく変化した。封鎖のため、いくつかの小売店やeコマース・プラットフォームが主に消費者に選ばれ、消費者は家庭内で消費するために果物や野菜ジュースを備蓄していた。パンデミックは世界の野菜ジュース市場に絶対的な影響を与えると予測される。 業界の最近の動向 1.2021年3月、米国を拠点とするジュースとスムージーのメーカーであるネイキッド・ジュースは、赤ビーツ、マンゴー、バナナ、キウイ、ブルーベリー、ブラックベリーを使った栄養たっぷりのジュース、レインボーマシンを発売した。 2.2022年3月、米国の加工食品会社キャンベル・スープ・カンパニーは、より幅広い顧客層にアピールするため、V8トマトジュースの大規模なブランド変更を開始した。 市場細分化: 本レポートでは、原料、流通チャネル、地域に基づくセグメンテーションをカバーしている。世界の野菜ジュース市場は、原料別にビートルート、キャベツ、ニンジン、ニンニク、レタス、ホウレンソウ、コショウ、セロリ、トマト、タマネギ、その他に区分される。世界の野菜ジュース市場は流通チャネル別にスーパーマーケット、ハイパーマーケット、専門店、eコマース、B2Bストア、その他に区分される。 1.スーパーマーケットとハイパーマーケット:スーパーマーケットとは、食品や日用品を販売するセルフサービスの大型小売店である。食料品店の大型版のようなものだ。スーパーマーケットは通常、伝統的な食料品店よりも品揃えが豊富である。対照的に、ハイパーマーケットは、デパートとスーパーマーケットを併せ持つ店舗である。 2.専門店:専門店は、単一の商品カテゴリーに特化した小売店である。商品を買い求める顧客は、多くの場合、様々な小売業者の中から、それぞれ独自のビジネスモデルを持つ店を選ぶことになる。 3.電子商取引:インターネットを介した商品やサービスの売買は、Eコマースとして知られている。スマートフォンの急速な普及、テクノロジーへの簡単で手頃なアクセス、どこからでも買い物ができる利便性などが、Eコマースの成長に寄与している。新鮮な野菜ジュースを消費者に直送する新興企業も数多く登場している。 4.B2B店舗:B2B販売(企業間取引)は、2つの企業間の取引である。企業や事業者は、製品やサービスを基本的な形で別の企業に販売する。 5.その他コンビニエンスストア、ファーマーズマーケット、ガソリンスタンドなどは、野菜ジュース会社が利用するその他の流通チャネルである。 競合分析: 世界の野菜ジュース市場は断片化されており、多くの大手グローバル企業や地域企業が参入している。主要な市場プレーヤーは、M&A、製品承認、製品ポートフォリオを強化するための契約など、いくつかの戦略を採用しています。 主要企業 世界の野菜ジュース市場の成長に貢献している主要企業には、PepsiCo, Inc.Kg、Asahiryokuken Inc.、Biotta AG、Aureli Agricultural Company、Evolution Fresh、Paine Schwartz Partners、Campbell Soup Company、Naked Juice、Kiril Mischeff Ltdなどである。 目次1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Ingredient 3.2. Market Snippet by Distribution Channel 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Health Awareness 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply chain analysis 5.3. Pricing analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Ingredient 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Ingredient segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Ingredient segment 7.2. Beetroot * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028 7.3. Cabbage 7.4. Carrot 7.5. Garlic 7.6. Lettuce 7.7. Spinach 7.8. Pepper 7.9. Celery 7.10. Onion 7.11. Tomato 7.12. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 8.2. Direct sale* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028 8.3. Supermarkets and Hypermarkets 8.4. E-Commerce 8.5. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key region-specific dynamics 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. South America 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Brazil 9.3.5.2. Argentina 9.3.5.3. Rest of South America 9.4. Europe 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Germany 9.4.5.2. U.K. 9.4.5.3. France 9.4.5.4. Italy 9.4.5.5. Rest of Europe 9.5. Asia Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. New Zealand 9.5.5.6. Rest of Asia Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive scenario 10.2. Competitor strategy analysis 10.3. Market positioning/share analysis 10.4. Mergers and acquisitions analysis 11. Company Profiles 11.1. Alvalle* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Distribution Channel Portfolio and Description 11.1.3. Key Highlights 11.1.4. Financial Overview 11.2. Fruchtsaft Bayer GMBH & Co. Kg 11.3. Asahiryokuken Inc. 11.4. Biotta AG 11.5. Aureli Agricultural Company 11.6. Evernat 11.7. Bjorg 11.8. Sautter 11.9. Campbell Soup Company(*List not Exhaustive*) 12. Premium Insights 13. DataM Intelligence 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Scope and Methodology1.1. Research Methodology 1.2. Scope of the Market 2. Key Trends and Developments 3. Executive Summary 3.1. Market Snippet by Ingredient 3.2. Market Snippet by Distribution Channel 4. Market Dynamics 4.1. Market impacting factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising Health Awareness 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost 4.1.3. Opportunities 4.2. Impact analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's five forces analysis 5.2. Supply chain analysis 5.3. Pricing analysis 5.4. Patent Analysis 5.5. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Ingredient 7.1. Introduction 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Ingredient segment 7.1.2. Market attractiveness index, By Ingredient segment 7.2. Beetroot * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028 7.3. Cabbage 7.4. Carrot 7.5. Garlic 7.6. Lettuce 7.7. Spinach 7.8. Pepper 7.9. Celery 7.10. Onion 7.11. Tomato 7.12. Others 8. By Distribution Channel 8.1. Introduction 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment 8.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment 8.2. Direct sale* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2019-2028 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2020-2028 8.3. Supermarkets and Hypermarkets 8.4. E-Commerce 8.5. Others 9. By Region 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 9.2. North America* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Key region-specific dynamics 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.2.5.1. U.S. 9.2.5.2. Canada 9.2.5.3. Mexico 9.3. South America 9.3.1. Introduction 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.3.5.1. Brazil 9.3.5.2. Argentina 9.3.5.3. Rest of South America 9.4. Europe 9.4.1. Introduction 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.4.5.1. Germany 9.4.5.2. U.K. 9.4.5.3. France 9.4.5.4. Italy 9.4.5.5. Rest of Europe 9.5. Asia Pacific 9.5.1. Introduction 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country 9.5.5.1. China 9.5.5.2. India 9.5.5.3. Japan 9.5.5.4. Australia 9.5.5.5. New Zealand 9.5.5.6. Rest of Asia Pacific 9.6. Middle East and Africa 9.6.1. Introduction 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredient 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10. Competitive Landscape 10.1. Competitive scenario 10.2. Competitor strategy analysis 10.3. Market positioning/share analysis 10.4. Mergers and acquisitions analysis 11. Company Profiles 11.1. Alvalle* 11.1.1. Company Overview 11.1.2. Distribution Channel Portfolio and Description 11.1.3. Key Highlights 11.1.4. Financial Overview 11.2. Fruchtsaft Bayer GMBH & Co. Kg 11.3. Asahiryokuken Inc. 11.4. Biotta AG 11.5. Aureli Agricultural Company 11.6. Evernat 11.7. Bjorg 11.8. Sautter 11.9. Campbell Soup Company(*List not Exhaustive*) 12. Premium Insights 13. DataM Intelligence 13.1. Appendix 13.2. About us and services 13.3. Contact us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートDataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |