硬質炭酸飲料の世界市場 - 2023-2030Global Hard Seltzer Market - 2023-2030 概要 世界のハードセルツァー市場は2022年に71億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率12.5%で成長し、2030年には182億米ドルに達すると予測される。 ハードセルツァーの人気の高まりは、ミレ... もっと見る
サマリー概要世界のハードセルツァー市場は2022年に71億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率12.5%で成長し、2030年には182億米ドルに達すると予測される。 ハードセルツァーの人気の高まりは、ミレニアル世代や若い世代における低アルコール飲料の需要急増に拍車をかけている。加えて、ノンアルコール飲料の需要増は、消費者がアルコール消費を控え、"シラフ志向 "という考えを探求する傾向にあることも影響している。 さらに、ハードセルツァーはビールよりもカロリーが低く、アルコール度数も1%~8%と低い。大半の種類は100キロカロリー前後だ。その結果、適度な飲酒をする人は、ビールの代わりにハード・セルツァーを好む。予測期間中、こうした特徴により、世界中でこの製品の売上が増加すると予想される。 市場の製品は、数多くのメーカーから発売されている。例えば、Mass Bay Brewing Co.のハードセルツァーのカロリーは100kcal、炭水化物は3gである。北米では、特に若い消費者からの需要が高い。2022年には、北米が約46.2%の市場売上高シェアを占めた。 ダイナミクス グルテンフリーで低カロリーのアルコール飲料に対する消費者の嗜好の高まり グルテンフリーで低カロリーのアルコール飲料に対する消費者の嗜好の高まりが、世界のハードセルツァー市場の大幅な拡大につながっている。健康に気を配る消費者は、風味や楽しみを犠牲にすることなく、健康の目的をサポートする製品をますます求めるようになっている。 ビールやカクテルのような伝統的なアルコール飲料と比較すると、炭酸水、アルコール、天然フレーバーで作られるハードセルツァーは、軽くてカロリーが低いと思われがちであるため、魅力的な提案となっている。さらに、グルテン過敏症の人やグルテンフリーの食生活を実践している人向けに、グルテンフリーの原料を使用することで、ハードセルツァーの訴求力を高めている。 健康志向の高まり 健康志向の高まりは、ハードセルツァー市場の拡大に寄与するとみられる。人々が健康とウェルビーイングを優先するにつれて、人々の健康的なライフスタイルの決定をサポートする飲料への需要が高まっている。ハードセルツァーは従来のアルコール飲料に代わる健康飲料として頻繁に宣伝されているため、ますます人気が高まっている。 加えて、ハードセルツァーの中には、爽やかな風味とわずかな栄養価を与えるフルーツ・エキスなどの天然添加物が入っているものもある。ハードセルツァーは、より健康的なライフスタイルの選択肢とのポジティブな関連から、個人の健康へのコミットメントを損なうことなくアルコール飲料を楽しみたい消費者の間で人気が高まっている。 消費者の一人当たり所得の増加により、多様でさわやかなフレーバーへの需要が高まっている。 多様で爽やかなフレーバーの魅力が、世界のハードセルツァー市場の成長に拍車をかけている。消費者の好みや嗜好の多様性に対応するため、多様な風味の選択肢を提供することの重要性はメーカーも認めている。市場は、トロピカルフルーツ、ハーブ、植物煎じ薬など、よりエキゾチックで創造的な選択肢を含むように発展してきたが、レモン、ライム、ベリーなどの伝統的なフルーツフレーバーは依然として広く使用されている。 こうした魅力的なフレーバーの組み合わせが手に入ることで、消費者の関心が喚起され、消費が高まっている。消費者の発見と目新しさの感覚は、ハード・セルツァー市場における継続的な製品革新とフレーバー実験によって培われ、さまざまな層の消費者のハード・セルツァー飲料への関心を持続させている。 ハードセルツァーの知名度と受容性は、ソーシャルメディアと有名人の推薦の影響によって高まった。 ハードセルツァーのブランドは、インスタグラム、ツイッター、TikTokなどのソーシャルメディアを使って商品を作り、宣伝することに成功している。このようなチャンネルは、製品の爽快さと低カロリーの特質を強調する視覚に訴える方法を提供している。ユーザーのエンゲージメントを高めるために視覚に訴えるハード炭酸飲料のパッケージを作り、インフルエンサーや顧客と協力することで、ブランドはこのソーシャルメディアの話題を積極的に活用している。バンク・オブ・アメリカの調査によると、2020年1月には、ハードセルツァーに関するインスタグラムのディスカッションが、2019年1月の6倍に上った。消費者は今、ハードセルツァーの個人的な体験をソーシャルメディア・プラットフォームで共有することができる。 写真やレビューなどのユーザー生成コンテンツには、本物の推薦や推奨が見られる。友人が楽しんでいるのを見れば、人々はこれらの飲み物を試す可能性が高くなるかもしれない。ハードセルツァーのブランドは、有名人の推薦によって信頼性とスター性を得ることができる。よく知られた有名人がこれらの飲料を宣伝することで、より多くの聴衆を引き付け、メディアの注目を集めることができる。さらに、有名人は普段の活動やイベント中に、控えめな製品紹介としてハードセルツァーをソーシャルメディアに投稿することが多い。このような露出の結果、製品がより魅力的で身近に感じられるかもしれない。 栄養価の欠如 ハードセルツァーの栄養価の低さは、一部の消費者への訴求力を低下させ、健康への潜在的な影響について疑問を投げかける可能性があるため、潜在的な市場抑制とみなされる可能性がある。ハードセルツァーは、カロリーや炭水化物をほとんど含まないことが多く、体重や炭水化物の摂取量をコントロールしようとしている人々にとって魅力的である。しかし、必要な栄養素が含まれていないため、消費者の中にはこれらの飲料を「エンプティ・カロリー」源と考える人もいるかもしれない。食事の嗜好や制限のために、栄養価の高い飲料を優先する人もいる。例えば、特定の食事法(菜食主義やグルテンフリーなど)を守っている人は、自分の食事の嗜好に合った特定の栄養プロファイルを持つアルコール飲料を好むかもしれない。 ハードセルツァーの高価格 若い消費者や可処分所得の低い消費者は価格に敏感である可能性が高く、ハード炭酸飲料が高すぎると思えば、代わりにもっと手頃な価格のアルコール飲料を選ぶかもしれない。一部の消費者にとって、ハードセルツァーの値ごろ感や入手しやすさが制限される可能性があるため、ハードセルツァーの高価格はこの製品の市場を抑制する要因となりうる。アルコール飲料の市場は非常に競争が激しく、消費者はさまざまな選択肢を利用できる。ハードセルツァーの市場シェアと成長の可能性は、他の同等のアルコール製品よりも著しく高価な場合、影響を受ける可能性がある。したがって、高価格は、市場をより専門的または高級な消費者層に限定することで、ハードセルツァーの普及を妨げる可能性がある。 セグメント分析 世界のハードセルツァー市場は、アルコール度数、パッケージ、フレーバー、流通チャネル、地域によって区分される。 金属缶が提供する利便性と携帯性 2022年、市場は金属缶カテゴリーが支配的であった。高いシェアは、金属缶が提供する携帯性と利便性に起因しており、ハードセルターのようなすぐに飲める飲料のパッケージとして最適な選択肢となっている。缶は軽量で持ち運びやすく、外出先での消費に便利なため、消費者の活動的で移動の多いライフスタイルによく合っている。金属缶は、製品の完全性に優れ、飲料の品質や風味を損なう可能性のある光や酸素などの空気中の汚染物質に対する防御機能を提供する。 金属缶は、繊細な風味と炭酸を持つことが多いハードセルツァーの鮮度を保ち、腐敗を防ぐのに役立つ。金属缶はまた、飲料メーカーが店頭やオンライン市場で顧客の注目を集める視覚的に魅力的なパッケージを作るチャンスも与えてくれる。 地理的浸透 北米の若い消費者からの高い需要 この地域では、特に若い消費者からの高い需要が見られる。大手メーカー各社は、独創的な方法で製品の販売促進を行っている。例えば、2019年6月、バンクーバー発の有名ブランド「マーク・アンソニー・ブランズ(Mark Anthony Brands)」の「ホワイトクロー(White Claw)」は、ユーチューブ動画やインターネットミームなどの積極的なソーシャルメディアプレゼンスにより、売上が大幅に増加した。 Mark Anthony Brandsの「White Claw」ブランドは、「White Claw」が呼び起こす感覚にインスパイアされた自発的で瞬間的なコンテンツを獲得するため、2021年4月、米国をはじめとする各国の多様なクリエイターたちと提携し、初のグローバル・マーケティング・キャンペーンを開始した。旺盛な消費者需要と多種多様な市場プレーヤーにより、米国市場は予測期間中に顕著なCAGRを達成すると予想される。 COVID-19 影響分析 ウェルネスを重視し、より健康的なライフスタイルの選択に適合するアルコール飲料を求める人々が、このターゲット市場を構成している。健康とウェルビーイングをより重視するため、COVID-19の流行はアルコール飲料の消費に大きな影響を与えており、消費者はアルコール度数の高いものから低いものへと嗜好を切り替えている。そのため、Eコマース・プラットフォームでのハードセルツァーの売上が大幅に増加した。 2020年2月と3月には、DrizlyやMinibarといったアルコール宅配サービスの注文が急増し、注文総額は平均より20%以上高くなった。ハードセルツァーは、低カロリー・低糖質であることから、食生活に気を配り、従来のアルコール飲料に代わる爽やかな飲料を探している消費者にアピールしている。 ロシア・ウクライナ戦争の影響分析 ロシア・ウクライナ戦争がもたらした世界経済の不確実性は、消費者の消費習慣に影響を与えた。紛争は消費者の信頼感と、ハードセルツァーのようなアルコール飲料を含む裁量的商品への消費意欲に影響を与えた。ロシアとウクライナの紛争は、さまざまな産業のサプライチェーンを混乱させ、ハードセルツァーの製造と流通に影響を与えた。 サプライチェーンの混乱は、遅延、欠品、生産コストの上昇を招き、製品の入手可能性とコストに影響を与える可能性がある。各国政府は、地政学的な出来事に対応して新たな規制を採用したり、既存の規制を変更したりした。アルコール飲料の輸出入法、表示要件、マーケティング戦略に対するこうした変更は、ハードセルツァーの市場に影響を及ぼす可能性がある。 アルコール度数別 - 1.0%~4.9%未満 - 5.0%~6.9%未満 - その他 パッケージ別 - ガラス瓶 - 金属缶 フレーバー別 - 無香料 - フレーバー 流通経路別 - オン・トレード - オフトレード 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な進展 - 2023年4月18日、インドのハイデラバードでSpyk Hard Seltzerが発売された。この100%天然果実風味の飲料は、アルコール度数5.5%、低カロリー、低炭水化物である。炭酸入りのカクテル・ミックスを使用する他の炭酸飲料とは対照的に、Spykは淹れたての炭酸飲料である。Spykは、330MLが210インドルピー、500MLが240インドルピーの4種類のおいしいバリエーションを発売した。フレーバーはライム、オレンジ、ミックスベリー、オリジナル。 - 2023年2月22日、インドのクラフトビールブランドBira 91は、「Grizly」Hard Seltzer Aleを発売し、Hard Seltzer市場に参入した。この発売は、「ヒル・ステーション」ハード・サイダー・エールの発売に続くもので、若い消費者の嗜好の変化に対応するため、ビール以外の分野に手を広げるというブランドの目標の一環である。 - 2023年7月10日、「トゥルーリー・ゼログラビティ・バー」の発売により、ボストン・ビール・カンパニーの「トゥルーリー・ハード・セルツァー」は、セルツァー・シーズンの水準を引き上げた。Trulyのフレーバーは、宇宙飛行士が経験するのと同じような無重力の環境で、32,000フィート上空で、飲んだり、浮かんだり、反転したりしながら楽しめる。 競争状況 市場の主な世界的プレーヤーには、カールスバーグ・グループ、マーク・アンソニー・ブランズ・インターナショナル、アンハイザー・ブッシュ・インベブ、ディアジオ・ピーエルシー、ザ・コカ・コーラ・カンパニー、ハイネケンN.V.、ボストン・ビール・カンパニー、コンステレーション・ブランズ、モルソン・クアーズ・ビバレッジ・カンパニー・コッパーバーグ、サン・ファン・セルツァー社が含まれる。 レポートを購入する理由 - ABV含有量、パッケージング、フレーバー、流通チャネル、地域に基づく世界のハードセルツァー市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - ハードセルツァー市場レベルの多数のデータを全セグメントで収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の硬質炭酸飲料市場レポートは約61の表、58の図と186ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by ABV Content 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Flavor 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Shifting Consumer Preference for Low-Calorie and Gluten-Free Alcoholic Beverages 4.1.1.2. Rising Trend of Health and Wellness 4.1.1.3. Escalating Demand for Diverse and Refreshing Flavors Due to Inflating Consumer Per Capita Income 4.1.1.4. Influence of Social Media and Celebrity Endorsements has Boosted the Visibility and Adoption of Hard Seltzers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Nutritional Value 4.1.2.2. High Price of Hard Seltzers 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By ABV Content 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 7.1.2. Market Attractiveness Index, By ABV Content 7.2. 1.0% to 4.9%* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 5.0% to 6.9% 7.4. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Glass Bottles* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Metal Cans 9. By Flavor 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 9.2. Unflavored* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flavored 9.3.1. Black Cherry 9.3.2. Lime 9.3.3. Ruby Grapefruit 9.3.4. Mango 9.3.5. Raspberry 9.3.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. On-Trade* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Off-Trade 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Mark Anthony Brands International* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Carlsberg Group 13.3. Anheuser-Busch InBev 13.4. The Coca-Cola Company 13.5. Diageo plc 13.6. Heineken N.V. 13.7. The Boston Beer Company 13.8. Molson Coors Beverage Company 13.9. Constellation Brands, Inc. 13.10. Kopparberg LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by ABV Content 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Flavor 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Shifting Consumer Preference for Low-Calorie and Gluten-Free Alcoholic Beverages 4.1.1.2. Rising Trend of Health and Wellness 4.1.1.3. Escalating Demand for Diverse and Refreshing Flavors Due to Inflating Consumer Per Capita Income 4.1.1.4. Influence of Social Media and Celebrity Endorsements has Boosted the Visibility and Adoption of Hard Seltzers 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Lack of Nutritional Value 4.1.2.2. High Price of Hard Seltzers 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By ABV Content 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 7.1.2. Market Attractiveness Index, By ABV Content 7.2. 1.0% to 4.9%* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. 5.0% to 6.9% 7.4. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Glass Bottles* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Metal Cans 9. By Flavor 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Flavor 9.2. Unflavored* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Flavored 9.3.1. Black Cherry 9.3.2. Lime 9.3.3. Ruby Grapefruit 9.3.4. Mango 9.3.5. Raspberry 9.3.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. On-Trade* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Off-Trade 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By ABV Content 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flavor 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Mark Anthony Brands International* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Carlsberg Group 13.3. Anheuser-Busch InBev 13.4. The Coca-Cola Company 13.5. Diageo plc 13.6. Heineken N.V. 13.7. The Boston Beer Company 13.8. Molson Coors Beverage Company 13.9. Constellation Brands, Inc. 13.10. Kopparberg LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. 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