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コーディアル・ドリンクの世界市場 - 2023-2030


Global Cordial Drinks Market - 2023-2030

概要 コーディアルドリンクの世界市場は、2022年に2億3,820万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率4.8%で成長し、2030年には3億4,660万米ドルに達すると予測されている。 コーディアル・ドリン... もっと見る

 

 

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2023年12月15日 US$4,350
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サマリー

概要
コーディアルドリンクの世界市場は、2022年に2億3,820万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率4.8%で成長し、2030年には3億4,660万米ドルに達すると予測されている。
コーディアル・ドリンクは、果物、野菜、ハーブなどさまざまな原料から調製される。様々な料理用途に使用できるコーディアル・ドリンクの汎用性は、製品需要を向上させている。水と混ぜてクイックドリンクとして、またカクテルやモクテルにも使用できる。世界人口の間でクリーンラベル製品に対する需要が高まっていることが、有機・防腐剤フリーのコーディアル・ドリンクの市場需要を向上させている。
世界的に、消費者の間で環境に対する責任が高まっている。プラスチックの使用に関する環境問題が高まる中、メーカーは環境に優しい包装材料を選択し、消費者を惹きつけている。例えば、2023年6月、英国のブランドであるロビンソンズは、高濃度コーディアルの新しいパッケージ・コンセプトであるエコパックの発売を発表した。この新しいエコパックは、89%が植物由来の素材でできている。
簡単で便利な方法で消費者にリーチするために、流通チャネルの役割は広く増大している。消費者は日々の買い物にアマゾンなどの様々なオンライン・プラットフォームを広く利用している。このようなオンライン・プラットフォームでこれらの製品を入手できることが、市場規模を拡大している。例えば、Morton Lime Juice Cordialは、保存料や人工着色料を一切使用していない爽やかで健康的な飲み物で、2023年1月からAmazonのウェブサイトで購入できるようになった。
ダイナミクス
アルコール飲料の理想的な代替品
アルコール飲料の過剰摂取は、肝臓、心臓、脳、腎臓など体のさまざまな部分に悪影響を及ぼすため、体に有害である。世界保健機関(WHO)によると、2022年には世界で300万人がアルコールの有害な使用によって死亡していると報告されている。障害調整生存年数で測定すると、疾病と傷害の負担の5.1%がアルコール摂取に関連している。
アルコールの悪影響に関する意識が高まるにつれ、消費者はさまざまな場面でアルコールの代用品として使用できる代替品を採用するようになっている。ノンアルコール飲料への需要の高まりが、世界市場におけるコーディアル飲料の人気を高めている。
メーカー各社は、成人層が希望する要件を満たすために、特別なコーディアル・ドリンクを市場に投入している。例えば、2023年7月、自然で健康的な成人用清涼飲料の製造・販売業者であるBottlegreen社は、オレンジコーディアルやレモンコーディアルなどの希釈可能な成人用コーディアルの新シリーズを市場に投入すると発表した。
すぐに飲める飲料への需要の高まり
多忙なライフスタイルと多忙なスケジュールが、おいしくて健康的な、持ち帰り可能ですぐに飲める製品の需要を促進している。コーディアル飲料は、複数の果物、野菜、ハーブ、スパイスなどの健康的な原料から調製され、飲料を通じてリフレッシュメントと健康上のメリットを提供する。炭酸を含まない果物や野菜ベースの飲料に対する需要の高まりは、市場の成長を積極的に後押しする。
高い需要を背景に、メーカーは複数のフレーバーに関する新しく革新的な製品を開発し、また、より多くの顧客を引き付けるために、無限の創造性を持つスタイリッシュなガラス瓶のようなエレガントなパッケージスタイルを導入している。加えて、西洋文化の高い普及率、カフェやレストランの増加、そこでの様々な種類のコーディアル・ドリンクの高い評価が、市場の成長を積極的に後押ししている。
高糖分への懸念
コーディアル・ドリンクは、甘くておいしい味を誘発するために、その製造過程で砂糖が高度に配合されている。例えば、フラのコーディアル750mlは、1杯20mlあたり17.22gの糖分を含んでいる。製品に含まれる高い糖分は、肥満や糖尿病など、消費者にさまざまな健康上の懸念をもたらす可能性がある。
世界保健機関(WHO)の2022年の統計によると、全世界で10億人以上が肥満に苦しんでおり、6億5千万人が成人、3億4千万人が青少年である。WHOの2022年の統計によると、肥満の深刻さは子供にも増加しており、その数は3900万人に上る。
IDF Diabetes Atlas 2021によると、全世界で約5億3,700万人の成人が糖尿病に苦しんでいる。糖尿病の有病率は指数関数的に増加しており、2030年には6億4300万人に達すると推定されている。肥満と糖尿病の有病率の増加に伴い、砂糖控えめまたは砂糖不使用の製品を採用しようという人々の意欲が高まっており、砂糖入りコーディアル・ドリンクの市場成長を抑制している。
セグメント分析
世界のコーディアル・ドリンク市場は、タイプ、性質、カテゴリー、パッケージング、流通チャネル、地域によって区分される。
フルーツコーディアルの栄養的利点
世界のコーディアル飲料市場は、フルーツコーディアル、ベジタブルコーディアル、ハーブ&スパイスコーディアルのタイプに基づいてセグメント化される。フルーツコーディアルは、その栄養的利点により、市場需要が最も高い最大のセグメントを占めている。フルーツコーディアルはマンゴー、オレンジ、イチゴなど様々な種類の果物から作られる。これらの飲料の消費に関連する風味と栄養上の利点が、世界レベルでの同分野の成長を牽引している。
様々なフレッシュフルーツコーディアル飲料が提供する爽やかな味と感触は、喉の渇きを満たし、ゼロから作業することなくフルーツジュースを消費する利便性を提供する。複数の果実からなるフルーツコーディアル飲料のメーカー各社による新製品の発売が、市場の成長を後押ししている。例えば、2021年10月、英国のRobinsons社は、スロー、クランベリー、ブラックベリー風味の新しいフルーツコーディアルを発売した。
地理的浸透
消費者の健康志向の高まり
アジア太平洋地域は、ノンアルコール飲料や非炭酸飲料の需要が増加しており、世界のコーディアル飲料市場を支配している。同地域はアルコール依存症が深刻で、ノンアルコール製品のニーズを後押ししている。NIH 2023によると、中国のアルコール乱用有病率は11.56%と高い。同様に、NIH 2021によると、インドでは女性の1.2%、男性の約29.2%がアルコールを摂取している。
果物、野菜、ハーブベースのコーディアル飲料の消費に伴う健康上の利点に関する消費者の知識の増加が、市場の需要を向上させている。また、フレッシュジュースを飲む時間が短いため、消費者は便利ですぐに飲める飲料を好み、市場の需要を牽引している。
インドや中国などの発展途上国では、便利で栄養価も高いコーディアル飲料文化が広く受け入れられている。また、高い経済成長とこの地域の消費者の購買力の向上が、この地域の市場成長を牽引している。Rasnaのような大手市場プレーヤーの存在と、複数のコーディアル・ドリンク製品を幅広く提供していることが、市場成長にプラスの影響を与えている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Alchemy Cordial Company、Britvic Plc、Bickford's Australia、Asahi Beverages、The Coca-Cola Company、Rasna Private Limited、Nichols Plc、Mapro Garden LLP、Tovali Limited、Belvoir Farmが含まれる。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックの発生は、世界のコーディアル・ドリンク市場にさまざまな影響を与えた。政府による突然の封鎖宣言は、サプライチェーン活動の中断により、製造に必要な原材料の調達においてメーカーに難題をもたらした。リソースとマンパワーが限られていたため、製造と流通活動が遅れた。
カフェやレストランなどの外食産業が閉鎖されたことで、市場での製品需要は減少した。さらに、家庭用製品であっても、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアなどのオフラインの販売チャネルが一時的に閉鎖されたため、製品の入手性が低下した。パンデミック(世界的大流行)の最中、多くの人々が健康志向を強め、健康に何らかの影響を与える不健康なアルコール飲料の消費を減らした。
消費者の間で健康飲料の採用が増加し、それが製品の高い需要につながった。新鮮な飲料が入手しにくくなったため、爽やかな味を提供するコーディアル飲料の需要が高まった。さらに、eコマース・プラットフォームの需要が増加し、消費者のオンライン販売プラットフォームへの依存度が高いことも、市場の成長を後押ししている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争は、食品・飲料を含む様々な産業分野に悪影響を与えた。戦争は様々な貿易と流通の移行を混乱させ、市場関係者は様々な地域から原材料を調達し、最終製品をエンドユーザーに流通させる上で様々な課題を引き起こした。戦争は貿易とサプライ・チェーン活動を混乱させ、経済的な混乱をもたらした。
タイプ別
- フルーツコーディアル
マンゴー
オレンジ
o ストロベリー
o その他
- 野菜コーディアル
- ハーブ&スパイスコーディアル
性質別
- オーガニック
- 在来種
カテゴリー別
- 砂糖不使用
- レギュラー
パッケージ別
- ガラス瓶
- プラスチックボトル
- パウチ
- その他
流通チャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- コンビニエンスストア
- Eコマース
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2023年7月、プリンスエドワード島の2人の女性起業家がラズベリーコーディアル・ウォッカ・スパークリング飲料を開発。
- 2023年7月、オーストラリアの大手飲料会社でカールトン&ユナイテッド・ブルワリーを傘下に持つアサヒ飲料が、オーストラリアで最も急成長しているエネルギー小売業者の一つであるフロー・パワー社と提携し、40,000MWhの再生可能エネルギーを確保。
- 2020年6月、ロンドンを拠点とするブランド・デザイン・エージェンシー、PBクリエイティブは、アメリカの多国籍食品会社、クラフト・ハインツとの提携を発表した。
レポートを購入する理由
- 種類、性質、カテゴリー、パッケージ、流通チャネル、地域に基づく世界のコーディアルドリンク市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。
- コーディアル・ドリンク市場レベルの多数のデータを全セグメントで収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のコーディアルドリンク市場レポートは約85の表、93の図、234ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Nature
3.3. Snippet by Category
3.4. Snippet by Packaging
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Ideal Alternative for Alcoholic Drinks
4.1.1.2. Increasing Demand for Ready-to-Drink Beverages
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Sugar Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Fruit Cordial
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Mango
7.2.4. Orange
7.2.5. Strawberry
7.2.6. Other
7.3. Vegetable Cordial
7.4. Herbs and Spices Cordial
8. By Nature
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature
8.2. Organic
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Conventional
9. By Category
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Category
9.2. Sugar-Free
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Regular
10. By Packaging
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
10.2. Glass Bottles
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Plastic Bottles
10.4. Pouches
10.5. Other
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Supermarkets/ Hypermarkets
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Convenience Stores
11.4. E-Commerce
11.5. Other
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Alchemy Cordial Company
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Britvic Plc
14.3. Bickford's Australia
14.4. Asahi Beverages
14.5. The Coca-Cola Company
14.6. Rasna Private Limited
14.7. Nichols Plc
14.8. Mapro Garden LLP
14.9. Tovali Limited
14.10. Belvoir Farm
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Cordial Drinks Market reached US$ 238.20 million in 2022 and is expected to reach US$ 346.60 million by 2030, growing with a CAGR of 4.8% during the forecast period 2023-2030.
Cordial drinks are prepared from different sources such as fruits, vegetables and herbs. The versatility of cordial drinks for their use in various culinary applications improves the product demand. It can be mixed with water and serves as a quick drink or can also be used in cocktails and mocktails. The increasing demand for clean-label products among the global population is improving the market demand for organic and preservative-free cordial drinks.
Globally, there is an increased environmental responsibility among consumers. With the rising environmental concerns related to the use of plastic, manufacturers are choosing environmentally friendly packaging material, attracting consumers. For instance, in June 2023, Robinsons, a UK-based brand, announced the launch of Ecopack, a new packaging concept for their highly concentrated cordial. The new Ecopack is made from 89% of plant-based material.
The role of distribution channels is widely increasing in reaching out the consumers in an easy and convenient way. Consumers widely use various online platforms such as Amazon for daily purchases. The availability of these products in such online platforms increases the market size. For instance, Morton Lime Juice Cordial, which is a refreshing and healthy drink with no preservatives and artificial colors is made available on the Amazon website from January 2023.
Dynamics
Ideal Alternative for Alcoholic Drinks
Excessive consumption of alcoholic beverages is harmful to the body due to their adverse effects on various parts of the body such as the liver, heart, brain, kidney and others. According to the World Health Organization 2022, 3 million people in the world are reported to die from the harmful use of alcohol. It is being measured by disability-adjusted life years, overall, 5.1% of the disease and injury burdens are related to alcohol consumption.
With the increased awareness regarding the adverse effects of alcohol, consumers are adopting alternative products that can be used as alcohol substitutes on various occasions. Increasing demand for non-alcoholic beverages is raising the popularity of cordial drinks in the global market.
Manufacturers are introducing special cordial drinks in the market for their use among the adult population to meet their desired requirements. For instance, in July 2023, Bottlegreen, manufacturer and distributor of a range of natural, healthy adult soft drinks, announced the launch of a new range of dilutable adult cordials such as orange and lemon cordials in the market.
Increasing Demand for Ready-to-Drink Beverages
Busy lifestyles and hectic schedules of the people are driving the demand for the on-to-go and ready-to-drink products that are tasty and healthy at the same time. Cordial drinks are prepared from healthy sources of multiple fruits, vegetables, herbs and spices that provide refreshment and health benefits through drinks. Rising demand for non-carbonated fruit and vegetable-based beverages positively drives the market growth.
With the high demand for the product, manufacturers are developing new and innovative products with respect to multiple flavors and also introducing elegant packaging styles such as stylish glass bottles with endless creativity to attract more customers. In addition, the high adoption of Western culture, an increasing number of cafes and restaurants and the high assessability of various types of cordial drinks in them are positively driving the market growth.
High Sugar Concerns
Cordial drinks are highly incorporated with sugar in their production to induce a sweet and delicious taste. For instance, Hula cordial 750 ml is loaded with total sugars of 17.22 g per serving per serving size of 20 ml. The high sugar in the product may result in various health concerns in consumers such as obesity and diabetes.
According to the World Health Organization 2022 statistics, more than 1 billion people globally are suffering from obesity, where 650 million people are adults and 340 million are adolescents. The severity of obesity is increasing in children too, accounting for up to 39 million according to 2022, WHO statistics.
IDF Diabetes Atlas 2021, reports that globally, about 537 million adults suffer from diabetes. It is ebing reported that the prevalence of daibetes is subjected to expaonenytial growth and is estimated to reach 643 million by 2030. With the increasing prevalence of obesity and diabetes, there is a high motivation in people to adopt less sugar or sugar-free products, restraining the market growth for cordial drinks with sugar.
Segment Analysis
The global cordial drinks market is segmented based on type, nature, category, packaging, distribution channel and region.
Nutritional Benefits of Fruit Cordials
The global cordial drinks market is segmented based on type fruit cordial, vegetable cordial and herbas and spice cordials. The fruit cordial segment accounted for the largest segment with the highest market demand due to its nutritional benefits. Fruit cordials are made from various fruit types such as mango, orange, strawberry and others. The flavor and nutritional benefits associated with the consumption of these drinks is driving the segment growth at the global level.
The refreshing taste and feel presented by various fresh fruit cordial drinks satisfy thirst and provide the convenience of consuming fruit juice without working from scratch. The new product launches from the manufacturers in the fruit cordial range from multiple fruits drive the market growth. For instance, in October 2021, Robinsons, a UK-based brand introduced brand new fruit cordials in sloe, cranberry and blackberry flavor.
Geographical Penetration
Increasing Health Consciousness Among Consumers
Asia-Pacific dominated the global cordial drinks market with the increasing demand for non-alcoholic and non-carbonated beverages. The region has severe alcoholism conditions, driving the need for non-alcoholic products. According to NIH 2023, the alcohol abuse prevalence rate is high in China with 11.56%. Similarly, according to NIH 2021, 1.2% of women and about 29.2% of men in India consume alcohol.
Increasing consumer knowledge regarding the health benefits associated with the consumption of fruit, vegetable and herbal-based cordial drinks is improving the market demand. In addition, due to less time for consuming fresh juices, consumers prefer convenient and ready-to-drink beverages, driving the market demand.
Developing countries such as India and China are widely accepting the cordial drink culture that is convenient and nutritious at the same time. In addition, high economic growth and the increasing purchasing power of the consumers of this region are driving the regional market growth. The presence of major market players such as Rasna and their wide availability of multiple cordial drinks products positively impact the market growth.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Alchemy Cordial Company, Britvic Plc, Bickford's Australia, Asahi Beverages, The Coca-Cola Company, Rasna Private Limited, Nichols Plc, Mapro Garden LLP, Tovali Limited and Belvoir Farm.
COVID-19 Impact Analysis
The outbreak of the COVID-19 pandemic had a mixed impact on the global cordial drinks market. The sudden declaration of lockdown conditions by the government created challenges for the manufacturers in sourcing the raw materials required for production due to interrupted supply chain activities. Limited resources and manpower delayed the manufacturing and distribution activities.
The shutdown of the cafes, restaurants and other food service sectors reduced the demand for the product in the market. In addition, even for the household use of the product, the product availability through offline sales channels such as supermarkets, hypermarkets and convenience stores is reduced due to their temporary closings. During the pandemic, most people became health conscious and decreased the consumption of unhealthy alcoholic drinks that can affect their health in any way.
There was an increase in the adoption of healthy beverages adoption among consumers which led to the high demand for the product. The reduced availability of fresh beverages increased the demand for cordial drinks as they provide a refreshing taste of the product. Furthermore, the increased e-commerce platforms demand and high dependency of consumers on online sales platforms drive market growth.
Russia- Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine has had a negative impact on various industrial sectors, including food and beverages. The war disrupted various trade and distribution transitions, causing various challenges for the market players in sourcing raw materials from different regions and distributing the final products to the end users. The war disrupted trade and supply chain activities, resulting in economic disturbances.
By Type
• Fruit Cordial
o Mango
o Orange
o Strawberry
o Other
• Vegetable Cordial
• Herbs and Spices Cordial
By Nature
• Organic
• Conventional
By Category
• Sugar-Free
• Regular
By Packaging
• Glass Bottles
• Plastic Bottles
• Pouches
• Other
By Distribution Channel
• Supermarkets/ Hypermarkets
• Convenience Stores
• E-Commerce
• Other
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In July 2023, two female entrepreneurs from Prince Edward Island developed a Raspberry Cordial Vodka Sparkling Beverage.
• In July 2023, Asahi Beverages, Australia’s leading beverages company and the owner of Carlton & United Breweries partnered with Flow Power, one of Australia’s fastest-growing energy retailers and secured 40,000 MWh of renewable energy.
• In June 2020, PB Creative, a London-based brand design agency announced its partnership with Kraft Heinz, an American multinational food company develop a new premium tier for Karvan Cevitam, a drinks cordial brand.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global cordial drinks market segmentation based on type, nature, category, packaging, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of cordial drinks market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global cordial drinks market report would provide approximately 85 tables, 93 figures and 234 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Nature
3.3. Snippet by Category
3.4. Snippet by Packaging
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Ideal Alternative for Alcoholic Drinks
4.1.1.2. Increasing Demand for Ready-to-Drink Beverages
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Sugar Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Fruit Cordial
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Mango
7.2.4. Orange
7.2.5. Strawberry
7.2.6. Other
7.3. Vegetable Cordial
7.4. Herbs and Spices Cordial
8. By Nature
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature
8.2. Organic
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Conventional
9. By Category
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Category
9.2. Sugar-Free
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Regular
10. By Packaging
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
10.2. Glass Bottles
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Plastic Bottles
10.4. Pouches
10.5. Other
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. Supermarkets/ Hypermarkets
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Convenience Stores
11.4. E-Commerce
11.5. Other
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Category
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Alchemy Cordial Company
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Britvic Plc
14.3. Bickford's Australia
14.4. Asahi Beverages
14.5. The Coca-Cola Company
14.6. Rasna Private Limited
14.7. Nichols Plc
14.8. Mapro Garden LLP
14.9. Tovali Limited
14.10. Belvoir Farm
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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