フィットネストラッカーの世界市場規模調査&予測、タイプ別(スマートウォッチ、スマートバンド、スマートウェア、その他)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、用途別(心拍トラッキング、睡眠モニタリング、グルコースモニタリング、スポーツ、ランニングトラッキング、サイクリングトラッキング、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Fitness Tracker Market Size Study & Forecast, by Type (Smart Watches, Smart Bands, Smart Clothing, Others), by Distribution channel (Online, Offline), by Application (Heart Rate Tracking, Sleep Monitoring, Glucose Monitoring, Sports, Running Tracking, Cycling Tracking, Others), and Regional Analysis, 2023-2030 フィットネストラッカーの世界市場は、2022年に約448億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて17.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アクティビティトラッカーやフィットネスバンド... もっと見る
サマリーフィットネストラッカーの世界市場は、2022年に約448億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて17.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。アクティビティトラッカーやフィットネスバンドとしても知られるフィットネストラッカーは、装着者の様々な健康・フィットネス指標を監視・追跡するために設計されたウェアラブルデバイスである。これらのデバイスは一般的に手首に装着し、身体活動、運動、睡眠パターン、その他の健康関連情報に関連するデータを測定・記録できるセンサーが付属している。フィットネストラッカーの主な目的は、個人が日々の活動について常に情報を得られるようにし、活動的なライフスタイルを維持するよう動機付け、フィットネス目標をサポートすることである。健康とフィットネスへの注目の高まり、肥満、糖尿病、心臓病などの慢性疾患の有病率の上昇、電子商取引分野の拡大、代理店ネットワークの強固な存在感、業界プレイヤーの小売パートナーシップなどが、推定期間中の市場成長の主な要因となっている。ウェアラブル技術の採用への傾斜の高まりは、世界中の市場成長にプラスの影響を与えている。フィットネストラッカー、スマートウォッチ、その他の健康モニタリングデバイスを含むウェアラブル技術は、フィットネストラッカーの人気上昇に貢献している。消費者は、日常生活にシームレスに溶け込むウェアラブルデバイスの利便性と汎用性を受け入れている。Statistaによると、世界の接続型ウェアラブルデバイス数は2018年に5億9,300万台と評価され、2022年末には11億500万台に達すると予測されている。したがって、これらの前述の要因は、推定期間中のフィットネストラッカー市場の成長を推進している。さらに、センサー技術の進歩の高まり、インターネットとスマートフォンの普及の拡大は、予測期間中に様々な有利な機会をもたらす。しかし、安全性とプライバシーに関する懸念の高まり、精度と信頼性の欠如が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長に挑戦している。 フィットネストラッカーの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。北米は、フィットネストラッカーの認知度と採用率の上昇、健康とフィットネスへの関心の高まりにより、2022年の市場を支配した。さらに、この地域の市場成長は、座りっぱなしのライフスタイルに関連する健康問題の増加、主要な市場参加者による斬新な商品の導入、北米におけるスマートフォンとインターネットの普及によって牽引されている。一方、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想される。人口増加、一貫した経済成長、技術向上の結果として、労働者階級の人々の間でフィットネストラッカーが広く使用されていることが、市場成長の主な要因となっている。フィットネストラッカーが高い支持を得ているのは、人口の間でフィットネスに対する意識が急上昇しているためである。フィットネス愛好者の増加、生活レベルの変化、若年層の増加が、APAC地域におけるフィットネストラッカー市場の成長を促進する主な要因である。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: Garmin Ltd. アップル社 フィットビット社 Huawei Technologies Co. Pebble Technology Corp. サムスン電子 グーグル シャオミ・テクノロジー ジョウボーン ナイキ 市場における最近の動き 2022年9月、アップルはアップルウォッチウルトラを発表した。エクササイズ、バックトラック、フィットネストラッカーなど、幅広い機能を追加。 2023年3月、ガーミン・シンガポールは鮮やかなAMOLEDスクリーンを搭載したスマートウォッチForerunner 265シリーズとForerunner 965を発表した。この時計は、運動療法を整理、準備、監視することで、限界に挑戦するアスリートを支援する革新的な機能を提供する。 世界のフィットネストラッカー市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ, 流通チャネル, 用途, 地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加・変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 スマートウォッチ スマートバンド スマートウェア その他 流通チャネル別 オンライン オフライン アプリケーション別 心拍数トラッキング 睡眠モニタリング グルコースモニタリング スポーツ ランニングトラッキング サイクリング その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Fitness Tracker Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Fitness Tracker Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Fitness Tracker Market, by Distribution channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Fitness Tracker Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Fitness Tracker Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Fitness Tracker Market Dynamics 3.1. Fitness Tracker Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing prevalence of chronic diseases 3.1.1.2. Rising inclination toward the adoption of a wearable technology 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising safety and privacy concerns 3.1.2.2. Lack of accuracy and reliability 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising advancements in sensor technology 3.1.3.2. Growing penetration of internet and smartphones Chapter 4. Global Fitness Tracker Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Fitness Tracker Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Fitness Tracker Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Fitness Tracker Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Fitness Tracker Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Smart Watches 5.4.2. Smart Bands 5.4.3. Smart Clothing 5.4.4. Others Chapter 6. Global Fitness Tracker Market, by Distribution channel 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Fitness Tracker Market by Distribution channel, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Fitness Tracker Market Estimates & Forecasts by Distribution channel 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Fitness Tracker Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Online 6.4.2. Offline Chapter 7. Global Fitness Tracker Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Fitness Tracker Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Fitness Tracker Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Fitness Tracker Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Heart Rate Tracking 7.4.2. Sleep Monitoring 7.4.3. Glucose Monitoring 7.4.4. Sports 7.4.5. Running Tracking 7.4.6. Cycling Tracking 7.4.7. Others Chapter 8. Global Fitness Tracker Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Fitness Tracker Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Fitness Tracker Market 8.4.1. U.S. Fitness Tracker Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Distribution channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Fitness Tracker Market 8.5. Europe Fitness Tracker Market Snapshot 8.5.1. U.K. Fitness Tracker Market 8.5.2. Germany Fitness Tracker Market 8.5.3. France Fitness Tracker Market 8.5.4. Spain Fitness Tracker Market 8.5.5. Italy Fitness Tracker Market 8.5.6. Rest of Europe Fitness Tracker Market 8.6. Asia-Pacific Fitness Tracker Market Snapshot 8.6.1. China Fitness Tracker Market 8.6.2. India Fitness Tracker Market 8.6.3. Japan Fitness Tracker Market 8.6.4. Australia Fitness Tracker Market 8.6.5. South Korea Fitness Tracker Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Fitness Tracker Market 8.7. Latin America Fitness Tracker Market Snapshot 8.7.1. Brazil Fitness Tracker Market 8.7.2. Mexico Fitness Tracker Market 8.8. Middle East & Africa Fitness Tracker Market 8.8.1. Saudi Arabia Fitness Tracker Market 8.8.2. South Africa Fitness Tracker Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Fitness Tracker Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Garmin Ltd. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Apple Inc 9.3.3. Fitbit, Inc. 9.3.4. Huawei Technologies Co., Ltd. 9.3.5. Pebble Technology Corp 9.3.6. Samsung Electronics Co Ltd 9.3.7. Google LLC 9.3.8. Xiaomi Technology Co., Ltd. 9.3.9. Jawbone 9.3.10. Nike Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Fitness Tracker Market is valued at approximately USD 44.8 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 17.6% over the forecast period 2023-2030. A fitness tracker, also known as an activity tracker or fitness band, is a wearable device designed to monitor and track various health and fitness metrics of the wearer. These devices are typically worn on the wrist and come with sensors that can measure and record data related to physical activity, exercise, sleep patterns, and other health-related information. The primary purpose of fitness trackers is to help individuals stay informed about their daily activities, motivate them to maintain an active lifestyle and support their fitness goals. The increasing focus on health and fitness, the rising prevalence of chronic diseases such as obesity, diabetes and heart diseases, the expanding e-commerce sector, along with a robust presence of distributor networks, and retail partnerships of the industry players are the factors that are primarily attributing to the market growth during the estimated period. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Fitness Tracker Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Fitness Tracker Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Fitness Tracker Market, by Distribution channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Fitness Tracker Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Fitness Tracker Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Fitness Tracker Market Dynamics 3.1. Fitness Tracker Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing prevalence of chronic diseases 3.1.1.2. Rising inclination toward the adoption of a wearable technology 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising safety and privacy concerns 3.1.2.2. Lack of accuracy and reliability 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising advancements in sensor technology 3.1.3.2. Growing penetration of internet and smartphones Chapter 4. Global Fitness Tracker Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Fitness Tracker Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Fitness Tracker Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Fitness Tracker Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Fitness Tracker Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Smart Watches 5.4.2. Smart Bands 5.4.3. Smart Clothing 5.4.4. Others Chapter 6. Global Fitness Tracker Market, by Distribution channel 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Fitness Tracker Market by Distribution channel, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Fitness Tracker Market Estimates & Forecasts by Distribution channel 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Fitness Tracker Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Online 6.4.2. Offline Chapter 7. Global Fitness Tracker Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Fitness Tracker Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Fitness Tracker Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Fitness Tracker Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Heart Rate Tracking 7.4.2. Sleep Monitoring 7.4.3. Glucose Monitoring 7.4.4. Sports 7.4.5. Running Tracking 7.4.6. Cycling Tracking 7.4.7. Others Chapter 8. Global Fitness Tracker Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Fitness Tracker Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Fitness Tracker Market 8.4.1. U.S. Fitness Tracker Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Distribution channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Fitness Tracker Market 8.5. Europe Fitness Tracker Market Snapshot 8.5.1. U.K. Fitness Tracker Market 8.5.2. Germany Fitness Tracker Market 8.5.3. France Fitness Tracker Market 8.5.4. Spain Fitness Tracker Market 8.5.5. Italy Fitness Tracker Market 8.5.6. Rest of Europe Fitness Tracker Market 8.6. Asia-Pacific Fitness Tracker Market Snapshot 8.6.1. China Fitness Tracker Market 8.6.2. India Fitness Tracker Market 8.6.3. Japan Fitness Tracker Market 8.6.4. Australia Fitness Tracker Market 8.6.5. South Korea Fitness Tracker Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Fitness Tracker Market 8.7. Latin America Fitness Tracker Market Snapshot 8.7.1. Brazil Fitness Tracker Market 8.7.2. Mexico Fitness Tracker Market 8.8. Middle East & Africa Fitness Tracker Market 8.8.1. Saudi Arabia Fitness Tracker Market 8.8.2. South Africa Fitness Tracker Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Fitness Tracker Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Garmin Ltd. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Apple Inc 9.3.3. Fitbit, Inc. 9.3.4. Huawei Technologies Co., Ltd. 9.3.5. Pebble Technology Corp 9.3.6. Samsung Electronics Co Ltd 9.3.7. Google LLC 9.3.8. Xiaomi Technology Co., Ltd. 9.3.9. Jawbone 9.3.10. Nike Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のゲーミング・スポーツ・フィットネス分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(clothing)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|