世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

缶詰食品の世界市場規模調査&予測:タイプ別(シーフード缶詰、果物・野菜缶詰、肉缶詰、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売)、地域別分析、2023-2030年


Global Canned Food Market Size study & Forecast, by Type (Canned Seafood, Canned Fruits and Vegetables, Canned Meat, and Others), Distribution Channel (Supermarkets/ Hypermarkets, Specialty Stores, and Online Retail), and Regional Analysis, 2023-2030

世界の缶詰食品市場は2022年に約955億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には10.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。缶詰市場は、缶詰やその他の密閉容器に保存・密封された食品の加工、包装... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年7月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の缶詰食品市場は2022年に約955億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には10.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。缶詰市場は、缶詰やその他の密閉容器に保存・密封された食品の加工、包装、流通に関する食品産業の一分野である。これには、野菜、果物、肉、魚介類、スープ、調理済み食品など、保存性を高めるために殺菌またはその他の方法で保存された様々な製品が含まれる。市場成長を促進する主な要因は、可処分所得の増加と働く女性の増加であり、缶詰市場の成長を後押ししている。また、シーフードや冷凍フルーツに対する需要の高まりも市場の成長を後押しすると予想される。

有機食品とクリーンラベル食品に対する消費者の志向の高まりが市場成長を促進する。先進国では、オーガニック製品に関連する健康上の利点が認識されているため、オーガニック製品やクリーンラベル製品の利用が増加している。Institute of Food Technologists(食品技術者協会)によると、クリーンラベル食品の世界売上高は2020年に1,800億米ドルを占めると推定され、天然着色料・香料、澱粉・甘味料、果物・野菜原料、小麦粉などのクリーンラベル原料の世界売上高は、2021年の388億米ドルから2026年には641億米ドルに6.8%の複合年間成長率で押し上げられそうである。このような有機缶詰製品の幅広い入手可能性とその消費の増加は、缶詰食品市場の成長を助ける重要な要因である。主要な生産者は、市場により良いサービスを提供し、高まるニーズに応えるために、新製品の発売や生産能力の増強といった革新的な戦術を実施している。さらに、持続可能な代替包装の出現と主要市場プレーヤーによるイニシアチブの増加は、予測される年月にわたって様々な有利な機会を提示している。しかし、環境汚染に対する懸念の高まりが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げている。


缶詰の世界市場調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどである。北米は、大規模な消費者ベースと同様に高い社会人人口で構成されているため、2022年の市場を支配した。サプライチェーンインフラの改善と缶詰食品の人気の高まりがこの地域市場を牽引している。また、同地域での事業拡大のための市場参入企業による投資の増加、労働人口の増加と多忙なライフスタイルが、様々な調理済み食品/飲料製品の消費の増加につながっている。アジア太平洋地域は、急速な都市化や西洋化された文化が広く受け入れられているなどの要因から、予測期間中に大きく成長すると予想される。また、ミレニアル世代の人口増加や、様々なeコマースサイトで缶詰食品を簡単に入手できるようになったことも、この市場の需要拡大に寄与している。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである:
クラフト・ハインツ・カンパニー
ボルトン・グループ・シニア
キャンベル・スープ・カンパニー
ユニオングループ
コナグラ・ブランズ社
ネスレ
デンマーク・クラウン・アンバ
デルモンテフーズ
JBS USAホールディングス
ホーリーランド・マーケティング・プライベート・リミテッド

市場における最近の動き
 2020年5月、ホットドッグと食肉の缶詰会社であるYe Olde Oak Foods Ltd.は、新たな活気あるウェブの存在感を確立し、オンライン・プラットフォームで製品を紹介するため、デジタル・マーケティング・エージェンシーのFablr Ltd.の支援を受けて、新たなオンライン・ウェブサイトを開設した。
 2020年4月、イタリアの料理会社ナポリナ社から新しいコンビニエンス食品として水切りキヌア缶詰が発売された。他にもカネリーニビーンズ、レッドキドニービーンズ、ひよこ豆などがラインナップされている。

世界の缶詰市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、流通チャネル、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
シーフード缶詰
果物・野菜缶詰
肉缶詰
その他

流通チャネル別
スーパーマーケット/ハイパーマーケット
専門店
オンライン小売

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Canned Food Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Canned Food Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Canned Food Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Canned Food Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Canned Food Market Dynamics
3.1. Canned Food Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising Consumer disposable income
3.1.1.2. Increasing Consumer Inclination towards Clean Label Food
3.1.1.3. Increasing demand for ready to eat products
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rising concerns about the environmental pollution
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Emergence of sustainable packaging alternative
Chapter 4. Global Canned Food Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Canned Food Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Canned Food Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Canned Food Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Canned Food Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Canned Seafood
5.4.2. Canned Fruits and Vegetables
5.4.3. Canned Meat
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Canned Food Market, by Distribution Channel
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Canned Food Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Canned Food Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Canned Food Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Supermarket/Hypemarket
6.4.2. Speciality stores
6.4.3. Online Retail
Chapter 7. Global Canned Food Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Canned Food Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Canned Food Market
7.4.1. U.S. Canned Food Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Canned Food Market
7.5. Europe Canned Food Market Snapshot
7.5.1. U.K. Canned Food Market
7.5.2. Germany Canned Food Market
7.5.3. France Canned Food Market
7.5.4. Spain Canned Food Market
7.5.5. Italy Canned Food Market
7.5.6. Rest of Europe Canned Food Market
7.6. Asia-Pacific Canned Food Market Snapshot
7.6.1. China Canned Food Market
7.6.2. India Canned Food Market
7.6.3. Japan Canned Food Market
7.6.4. Australia Canned Food Market
7.6.5. South Korea Canned Food Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Canned Food Market
7.7. Latin America Canned Food Market Snapshot
7.7.1. Brazil Canned Food Market
7.7.2. Mexico Canned Food Market
7.8. Middle East & Africa Canned Food Market
7.8.1. Saudi Arabia Canned Food Market
7.8.2. South Africa Canned Food Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Canned Food Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. The Kraft Heinz Company
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Bolton Group Sr.
8.3.3. Campbell Soup Company
8.3.4. The Union Group Plc
8.3.5. Conagra Brands Inc
8.3.6. Nestle
8.3.7. Danish Crown AmbA
8.3.8. Del Monte Foods, Inc
8.3.9. JBS USA Holdings, Inc.
8.3.10. Holyland Marketing Private Limited
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Canned Food Market is valued at approximately USD 95.5 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.3% over the forecast period 2023-2030. The canned food market is the section of the food industry concerned with the processing, packaging, and distribution of food products preserved and sealed in cans or other airtight containers. This include a wide variety of products such as vegetables, fruits, meats, seafood, soups, and ready-to-eat meals that have been sterilized or otherwise preserved to increase their shelf life. The key factor driving the market growth is rise in the disposable income and a growing number of working women, is fueling the growth of canned food market. Also, rising demand for the seafood and frozen fruits is anticipated to support the market growth.

Growing consumer inclination towards organic and clean-label foods to drive the market growth. The utilization of organic and clean-label products has risen in the developed economies due to the perceived health benefits associated with organic products. According to the Institute of Food Technologists, the global sales of clean label food products is estimated to account for USD180 billion in 2020, while worldwide sales of clean label ingredients like natural colors and flavors, starch and sweeteners, fruit and vegetable ingredients, flours, and others is likely to boost from USD 38.8 billion in 2021 to USD 64.1 billion in 2026 at a compound annual growth rate of 6.8%, consumers are inclined towards consuming chemical-free natural food products and their growing label-knowledge about the products has positively impacted the market. The wide availability of these organic canned products and its increased consumption is a crucial factor that helps in the market growth of the canned foods. Major producers are implementing innovative tactics like launching new products and increasing their production capacity in order to better serve the market and meet their rising needs. Moreover, the emergence of sustainable packaging alternative and increasing initiatives by the key market players is presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the rising concerns about the environmental pollution is hampering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.


The key regions considered for the Global Canned Food Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 as it consists of a large consumer base and equally high population of working professionals. The improvement in the supply chain infrastructure and increasing popularity of canned foods have driven the regional market. Also, rising investments by the market players to expanding business in the region, and the rise in the number of working population and a busy lifestyle has led to the rise in consumption of various ready to eat/drink products. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as the rapid urbanization and the wide acceptance of westernized culture. Also, the increase in the millennial population and the ease in the availability of the canned food products on the various e-commerce websites has contributed in increased demand for this market
Major market player included in this report are:
The Kraft Heinz Company
Bolton Group Sr.
Campbell Soup Company
The Union Group Plc
Conagra Brands Inc
Nestle
Danish Crown AmbA
Del Monte Foods, Inc
JBS USA Holdings, Inc.
Holyland Marketing Private Limited

Recent Developments in the Market:
 In May 2020, In order to establish a new, lively web presence and showcase their products on an online platform, Ye Olde Oak Foods Ltd., the canned hot dog and meat company, has launched its new online website with the assistance of digital marketing agency Fablr Ltd.
 In April 2020, Drained canned quinoa was introduced by the Italian cookery company Napolina as a new convenience food product. Other goods in the line-up include cannellini beans, red kidney beans, and chickpeas.

Global Canned Food Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, Distribution Channel, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Canned Seafood
Canned Fruits and Vegetables
Canned Meat
Others

By Distribution Channel:
Supermarkets/ Hypermarkets
Specialty Stores
Online Retail

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Canned Food Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Canned Food Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Canned Food Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Canned Food Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Canned Food Market Dynamics
3.1. Canned Food Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising Consumer disposable income
3.1.1.2. Increasing Consumer Inclination towards Clean Label Food
3.1.1.3. Increasing demand for ready to eat products
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rising concerns about the environmental pollution
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Emergence of sustainable packaging alternative
Chapter 4. Global Canned Food Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Canned Food Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Canned Food Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Canned Food Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Canned Food Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Canned Seafood
5.4.2. Canned Fruits and Vegetables
5.4.3. Canned Meat
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Canned Food Market, by Distribution Channel
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Canned Food Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Canned Food Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Canned Food Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Supermarket/Hypemarket
6.4.2. Speciality stores
6.4.3. Online Retail
Chapter 7. Global Canned Food Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Canned Food Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Canned Food Market
7.4.1. U.S. Canned Food Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Canned Food Market
7.5. Europe Canned Food Market Snapshot
7.5.1. U.K. Canned Food Market
7.5.2. Germany Canned Food Market
7.5.3. France Canned Food Market
7.5.4. Spain Canned Food Market
7.5.5. Italy Canned Food Market
7.5.6. Rest of Europe Canned Food Market
7.6. Asia-Pacific Canned Food Market Snapshot
7.6.1. China Canned Food Market
7.6.2. India Canned Food Market
7.6.3. Japan Canned Food Market
7.6.4. Australia Canned Food Market
7.6.5. South Korea Canned Food Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Canned Food Market
7.7. Latin America Canned Food Market Snapshot
7.7.1. Brazil Canned Food Market
7.7.2. Mexico Canned Food Market
7.8. Middle East & Africa Canned Food Market
7.8.1. Saudi Arabia Canned Food Market
7.8.2. South Africa Canned Food Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Canned Food Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. The Kraft Heinz Company
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Bolton Group Sr.
8.3.3. Campbell Soup Company
8.3.4. The Union Group Plc
8.3.5. Conagra Brands Inc
8.3.6. Nestle
8.3.7. Danish Crown AmbA
8.3.8. Del Monte Foods, Inc
8.3.9. JBS USA Holdings, Inc.
8.3.10. Holyland Marketing Private Limited
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Bizwit Research & Consulting LLP社のその他分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(food)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る