世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

低排出ガス車の世界市場規模調査・予測、タイプ別(ハイブリッド車、マイルドハイブリッド車、純電気自動車)、車種別(乗用車、商用車)、地域別分析、2023-2030年


Global Low Emission Vehicle Market Size study & Forecast, by Type (Hybrid, Mild Hybrid, and Pure Electric Vehicle), by Vehicle Type (Passenger Cars and Commercial Vehicles) and Regional Analysis, 2023-2030

世界の低排出ガス車市場は、2022年に約1095億6500万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。低排出ガス車とは、環境生態系全体に影響を及ぼす有... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年7月11日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の低排出ガス車市場は、2022年に約1095億6500万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。低排出ガス車とは、環境生態系全体に影響を及ぼす有害ガスを大気中に排出しないタイプの自動車を指す。低排出ガス車市場は、低燃費車需要の増加や商用車需要の増加などの要因により拡大している。さらに、商用車需要の増加は、低排出技術への革新と投資を促進し、より高度で効率的な低排出車の開発につながる。

Statistaによると、2022年には世界で約2,410万台の自動車が販売され、2021年には世界で約2,324万台の大型バス、小型商用車、トラックが製造された。この年に製造された商用車の約80%は小型商用車であった。低燃費車への需要の高まりが、低公害車市場の成長につながった。スタティスタによると、2020年初頭に世界で約16,000台の燃料電池電気自動車(FCEV)が記録された。世界のFCEV保有台数は2030年までに1,300万台に達すると予測されており、2020年から2030年までの年平均成長率は約95.4%である。加えて、低炭素技術への投資の増加と低排出ガス車の技術的進歩は、有利な成長機会を創出する であろう。しかし、電気自動車のコストが高く、充電インフラが不足していることが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。


低排出ガス車の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米地域が予測期間中市場を支配しているのは、購入者の環境意識の高まり、政府の優遇措置、より環境に優しい自動車を開発するための自動車メーカー間の競争などの要因によるものである。民間企業は十分な先進技術を持っており、国の汚染レベルを下げることを目指している。アジア太平洋地域は、コスト効率の低い低排出ガス車に対する高い需要や、同地域における高性能乗用車の増加などの要因により、最も急速に成長している地域である。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである:
テスラ
フォルクスワーゲンAG
トヨタ自動車
現代自動車
ボルボグループ
フォード・モーター
ゼネラルモーターズ
ダイムラー・モトーレン・ゲゼルシャフト
バイエルン自動車
本田技研工業

市場における最近の動き
 2022年1月、フォルクスワーゲン・グループとボッシュ・グループは、欧州のバッテリー機器ソリューション・サプライヤーの設立を検討する覚書に調印した。電池セルメーカーとシステムメーカーに対し、両社は統合電池生産ソリューションのほか、現場での立ち上げやメンテナンス支援を提供する予定。
 2021年12月、ヒュンダイ・インディアは、2028年までに導入する6つの新型電気自動車と、これらの新モデルと国内の充電インフラを開発するための4,000ルピーの投資を発表し、インドにおける電気自動車の航続距離を伸ばすという同社の戦略の転換を示唆した。現地生産の相乗効果を重視する現代自動車は、高い評価を得ているE-GMPモジュラープラットフォームや、バッテリー電気自動車(BEV)の使用を促進するための適合プラットフォームもインドに導入する可能性がある。
世界の低排出ガス車市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ, 車種, 地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
ハイブリッド
マイルドハイブリッド
純電気自動車

自動車タイプ別
乗用車
商用車

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Low Emission Vehicle Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Low Emission Vehicle Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Low Emission Vehicle Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Low Emission Vehicle Market Dynamics
3.1. Low Emission Vehicle Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for fuel-efficient vehicles
3.1.1.2. Rise in demand of commercial vehicles
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High cost of electric vehicles
3.1.2.2. Lack of charging infrastructure
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investments in low carbon technologies
3.1.3.2. Technological advancements in low emission vehicle
Chapter 4. Global Low Emission Vehicle Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Low Emission Vehicle Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Low Emission Vehicle Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Hybrid
5.4.2. Mild Hybrid
5.4.3. Pure Electric Vehicle
Chapter 6. Global Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Low Emission Vehicle Market by Vehicle Type , Performance - Potential Analysis
6.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Passenger Cars
6.4.2. Commercial Vehicles
Chapter 7. Global Low Emission Vehicle Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Low Emission Vehicle Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Low Emission Vehicle Market
7.4.1. U.S. Low Emission Vehicle Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Low Emission Vehicle Market
7.5. Europe Low Emission Vehicle Market Snapshot
7.5.1. U.K. Low Emission Vehicle Market
7.5.2. Germany Low Emission Vehicle Market
7.5.3. France Low Emission Vehicle Market
7.5.4. Spain Low Emission Vehicle Market
7.5.5. Italy Low Emission Vehicle Market
7.5.6. Rest of Europe Low Emission Vehicle Market
7.6. Asia-Pacific Low Emission Vehicle Market Snapshot
7.6.1. China Low Emission Vehicle Market
7.6.2. India Low Emission Vehicle Market
7.6.3. Japan Low Emission Vehicle Market
7.6.4. Australia Low Emission Vehicle Market
7.6.5. South Korea Low Emission Vehicle Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Low Emission Vehicle Market
7.7. Latin America Low Emission Vehicle Market Snapshot
7.7.1. Brazil Low Emission Vehicle Market
7.7.2. Mexico Low Emission Vehicle Market
7.8. Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market
7.8.1. Saudi Arabia Low Emission Vehicle Market
7.8.2. South Africa Low Emission Vehicle Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Tesla Inc
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Volkswagen AG
8.3.3. Toyota Motor Corporation
8.3.4. Hyundai Motor Company
8.3.5. The Volvo Group
8.3.6. Ford Motor company
8.3.7. General Motors
8.3.8. The Daimler Motoren-Gesellschaft
8.3.9. Bayerische Motoren Werke AG
8.3.10. Honda Motor CO., Ltd.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Low Emission Vehicle Market is valued at approximately USD 109.565 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15% over the forecast period 2023-2030. Low emission vehicle refers to the type of vehicle that does not emit any hazardous gases into the atmosphere that affects the overall environment ecosystem. The Low Emission Vehicle Market is expanding because of factors such as increasing demand for fuel-efficient vehicles and a rise in demand of commercial vehicles. Moreover, the increased demand for commercial vehicles can drive innovation and investment in low emission technologies, leading to the development of more advanced and efficient low emission vehicles.

According to Statista in 2022, around 24.1 million vehicles were sold globally and in 2021, the globe manufactured about 23.24 million large buses, light commercial vehicles, and trucks. Around 80% of all commercial vehicles manufactured in that year were light commercial vehicles. The increasing demand for fuel-efficient vehicles has led to the growth of the low-emission vehicle market. According to the Statista around 16,000 fuel cell electric vehicles (FCEVs) were recorded globally at the start of 2020. The global FCEV fleet is predicted to reach 13 million units by 2030, with a compound annual growth rate of about 95,4% in between year 2020 and 2030. In addition, rising investments in low carbon technologies and technological advancements in low emission vehicle would create lucrative growth opportunities. However, the high cost of electric vehicles and lack of charging infrastructure stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.


The key regions considered for the Global Low Emission Vehicle Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America region dominates the market during the forecast period owing to factors such as rising environmental awareness of the buyers, government incentives and the competition among the automakers to come up with a greener vehicle. Private players have enough advanced technology and they aim to lower the pollution levels of the country. Asia Pacific is the fastest growing region owing to factors such as the high demand for lower cost-efficient and low-emission vehicles and growing high-performance Passenger vehicles in the region.

Major market player included in this report are:
Tesla Inc
Volkswagen AG
Toyota Motor Corporation
Hyundai Motor Company
The Volvo Group
Ford Motor company
General Motors
The Daimler Motoren-Gesellschaft
Bayerische Motoren Werke AG
Honda Motor CO., Ltd.

Recent Developments in the Market:
 In January 2022, A memorandum of understanding was signed by the Volkswagen Group and the Bosch Group to investigate the creation of a European battery equipment solution supplier. For battery cell and system makers, the two businesses intend to offer integrated battery production solutions as well as on-site ramp-up and maintenance assistance.
 In December 2021, Hyundai India announced six new electric vehicles to be introduced by 2028, along with an investment of Rs 4,000 crore to develop these new models and the nation's charging infrastructure, signalling a shift in strategy by the company to increase the range of its electric vehicles in India. With a strong emphasis on local manufacturing synergies, Hyundai may also introduce to India its highly regarded E-GMP modular platform as well as adapted platforms to promote the use of Battery Electric Vehicles (BEVs).
Global Low Emission Vehicle Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, Vehicle Type, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Hybrid
Mild Hybrid
Pure Electric Vehicle

By Vehicle Type:
Passenger Cars
Commercial Vehicles

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Low Emission Vehicle Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Low Emission Vehicle Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Low Emission Vehicle Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Low Emission Vehicle Market Dynamics
3.1. Low Emission Vehicle Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for fuel-efficient vehicles
3.1.1.2. Rise in demand of commercial vehicles
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High cost of electric vehicles
3.1.2.2. Lack of charging infrastructure
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investments in low carbon technologies
3.1.3.2. Technological advancements in low emission vehicle
Chapter 4. Global Low Emission Vehicle Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Low Emission Vehicle Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Low Emission Vehicle Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Hybrid
5.4.2. Mild Hybrid
5.4.3. Pure Electric Vehicle
Chapter 6. Global Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Low Emission Vehicle Market by Vehicle Type , Performance - Potential Analysis
6.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Passenger Cars
6.4.2. Commercial Vehicles
Chapter 7. Global Low Emission Vehicle Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Low Emission Vehicle Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Low Emission Vehicle Market
7.4.1. U.S. Low Emission Vehicle Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Low Emission Vehicle Market
7.5. Europe Low Emission Vehicle Market Snapshot
7.5.1. U.K. Low Emission Vehicle Market
7.5.2. Germany Low Emission Vehicle Market
7.5.3. France Low Emission Vehicle Market
7.5.4. Spain Low Emission Vehicle Market
7.5.5. Italy Low Emission Vehicle Market
7.5.6. Rest of Europe Low Emission Vehicle Market
7.6. Asia-Pacific Low Emission Vehicle Market Snapshot
7.6.1. China Low Emission Vehicle Market
7.6.2. India Low Emission Vehicle Market
7.6.3. Japan Low Emission Vehicle Market
7.6.4. Australia Low Emission Vehicle Market
7.6.5. South Korea Low Emission Vehicle Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Low Emission Vehicle Market
7.7. Latin America Low Emission Vehicle Market Snapshot
7.7.1. Brazil Low Emission Vehicle Market
7.7.2. Mexico Low Emission Vehicle Market
7.8. Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market
7.8.1. Saudi Arabia Low Emission Vehicle Market
7.8.2. South Africa Low Emission Vehicle Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Tesla Inc
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Volkswagen AG
8.3.3. Toyota Motor Corporation
8.3.4. Hyundai Motor Company
8.3.5. The Volvo Group
8.3.6. Ford Motor company
8.3.7. General Motors
8.3.8. The Daimler Motoren-Gesellschaft
8.3.9. Bayerische Motoren Werke AG
8.3.10. Honda Motor CO., Ltd.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP社の乗用車・商用車分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る