低排出ガス車の世界市場規模調査・予測、タイプ別(ハイブリッド車、マイルドハイブリッド車、純電気自動車)、車種別(乗用車、商用車)、地域別分析、2023-2030年Global Low Emission Vehicle Market Size study & Forecast, by Type (Hybrid, Mild Hybrid, and Pure Electric Vehicle), by Vehicle Type (Passenger Cars and Commercial Vehicles) and Regional Analysis, 2023-2030 世界の低排出ガス車市場は、2022年に約1095億6500万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。低排出ガス車とは、環境生態系全体に影響を及ぼす有... もっと見る
サマリー世界の低排出ガス車市場は、2022年に約1095億6500万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて15%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。低排出ガス車とは、環境生態系全体に影響を及ぼす有害ガスを大気中に排出しないタイプの自動車を指す。低排出ガス車市場は、低燃費車需要の増加や商用車需要の増加などの要因により拡大している。さらに、商用車需要の増加は、低排出技術への革新と投資を促進し、より高度で効率的な低排出車の開発につながる。Statistaによると、2022年には世界で約2,410万台の自動車が販売され、2021年には世界で約2,324万台の大型バス、小型商用車、トラックが製造された。この年に製造された商用車の約80%は小型商用車であった。低燃費車への需要の高まりが、低公害車市場の成長につながった。スタティスタによると、2020年初頭に世界で約16,000台の燃料電池電気自動車(FCEV)が記録された。世界のFCEV保有台数は2030年までに1,300万台に達すると予測されており、2020年から2030年までの年平均成長率は約95.4%である。加えて、低炭素技術への投資の増加と低排出ガス車の技術的進歩は、有利な成長機会を創出する であろう。しかし、電気自動車のコストが高く、充電インフラが不足していることが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。 低排出ガス車の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米地域が予測期間中市場を支配しているのは、購入者の環境意識の高まり、政府の優遇措置、より環境に優しい自動車を開発するための自動車メーカー間の競争などの要因によるものである。民間企業は十分な先進技術を持っており、国の汚染レベルを下げることを目指している。アジア太平洋地域は、コスト効率の低い低排出ガス車に対する高い需要や、同地域における高性能乗用車の増加などの要因により、最も急速に成長している地域である。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである: テスラ フォルクスワーゲンAG トヨタ自動車 現代自動車 ボルボグループ フォード・モーター ゼネラルモーターズ ダイムラー・モトーレン・ゲゼルシャフト バイエルン自動車 本田技研工業 市場における最近の動き 2022年1月、フォルクスワーゲン・グループとボッシュ・グループは、欧州のバッテリー機器ソリューション・サプライヤーの設立を検討する覚書に調印した。電池セルメーカーとシステムメーカーに対し、両社は統合電池生産ソリューションのほか、現場での立ち上げやメンテナンス支援を提供する予定。 2021年12月、ヒュンダイ・インディアは、2028年までに導入する6つの新型電気自動車と、これらの新モデルと国内の充電インフラを開発するための4,000ルピーの投資を発表し、インドにおける電気自動車の航続距離を伸ばすという同社の戦略の転換を示唆した。現地生産の相乗効果を重視する現代自動車は、高い評価を得ているE-GMPモジュラープラットフォームや、バッテリー電気自動車(BEV)の使用を促進するための適合プラットフォームもインドに導入する可能性がある。 世界の低排出ガス車市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ, 車種, 地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 ハイブリッド マイルドハイブリッド 純電気自動車 自動車タイプ別 乗用車 商用車 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Low Emission Vehicle Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Low Emission Vehicle Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Low Emission Vehicle Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Low Emission Vehicle Market Dynamics 3.1. Low Emission Vehicle Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing demand for fuel-efficient vehicles 3.1.1.2. Rise in demand of commercial vehicles 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of electric vehicles 3.1.2.2. Lack of charging infrastructure 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising investments in low carbon technologies 3.1.3.2. Technological advancements in low emission vehicle Chapter 4. Global Low Emission Vehicle Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Low Emission Vehicle Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Low Emission Vehicle Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hybrid 5.4.2. Mild Hybrid 5.4.3. Pure Electric Vehicle Chapter 6. Global Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Low Emission Vehicle Market by Vehicle Type , Performance - Potential Analysis 6.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Passenger Cars 6.4.2. Commercial Vehicles Chapter 7. Global Low Emission Vehicle Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Low Emission Vehicle Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Low Emission Vehicle Market 7.4.1. U.S. Low Emission Vehicle Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Low Emission Vehicle Market 7.5. Europe Low Emission Vehicle Market Snapshot 7.5.1. U.K. Low Emission Vehicle Market 7.5.2. Germany Low Emission Vehicle Market 7.5.3. France Low Emission Vehicle Market 7.5.4. Spain Low Emission Vehicle Market 7.5.5. Italy Low Emission Vehicle Market 7.5.6. Rest of Europe Low Emission Vehicle Market 7.6. Asia-Pacific Low Emission Vehicle Market Snapshot 7.6.1. China Low Emission Vehicle Market 7.6.2. India Low Emission Vehicle Market 7.6.3. Japan Low Emission Vehicle Market 7.6.4. Australia Low Emission Vehicle Market 7.6.5. South Korea Low Emission Vehicle Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Low Emission Vehicle Market 7.7. Latin America Low Emission Vehicle Market Snapshot 7.7.1. Brazil Low Emission Vehicle Market 7.7.2. Mexico Low Emission Vehicle Market 7.8. Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market 7.8.1. Saudi Arabia Low Emission Vehicle Market 7.8.2. South Africa Low Emission Vehicle Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Tesla Inc 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Volkswagen AG 8.3.3. Toyota Motor Corporation 8.3.4. Hyundai Motor Company 8.3.5. The Volvo Group 8.3.6. Ford Motor company 8.3.7. General Motors 8.3.8. The Daimler Motoren-Gesellschaft 8.3.9. Bayerische Motoren Werke AG 8.3.10. Honda Motor CO., Ltd. Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Low Emission Vehicle Market is valued at approximately USD 109.565 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15% over the forecast period 2023-2030. Low emission vehicle refers to the type of vehicle that does not emit any hazardous gases into the atmosphere that affects the overall environment ecosystem. The Low Emission Vehicle Market is expanding because of factors such as increasing demand for fuel-efficient vehicles and a rise in demand of commercial vehicles. Moreover, the increased demand for commercial vehicles can drive innovation and investment in low emission technologies, leading to the development of more advanced and efficient low emission vehicles. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Low Emission Vehicle Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Low Emission Vehicle Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Low Emission Vehicle Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Low Emission Vehicle Market Dynamics 3.1. Low Emission Vehicle Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing demand for fuel-efficient vehicles 3.1.1.2. Rise in demand of commercial vehicles 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of electric vehicles 3.1.2.2. Lack of charging infrastructure 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising investments in low carbon technologies 3.1.3.2. Technological advancements in low emission vehicle Chapter 4. Global Low Emission Vehicle Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Low Emission Vehicle Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Low Emission Vehicle Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hybrid 5.4.2. Mild Hybrid 5.4.3. Pure Electric Vehicle Chapter 6. Global Low Emission Vehicle Market, by Vehicle Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Low Emission Vehicle Market by Vehicle Type , Performance - Potential Analysis 6.3. Global Low Emission Vehicle Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Low Emission Vehicle Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Passenger Cars 6.4.2. Commercial Vehicles Chapter 7. Global Low Emission Vehicle Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Low Emission Vehicle Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Low Emission Vehicle Market 7.4.1. U.S. Low Emission Vehicle Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Low Emission Vehicle Market 7.5. Europe Low Emission Vehicle Market Snapshot 7.5.1. U.K. Low Emission Vehicle Market 7.5.2. Germany Low Emission Vehicle Market 7.5.3. France Low Emission Vehicle Market 7.5.4. Spain Low Emission Vehicle Market 7.5.5. Italy Low Emission Vehicle Market 7.5.6. Rest of Europe Low Emission Vehicle Market 7.6. Asia-Pacific Low Emission Vehicle Market Snapshot 7.6.1. China Low Emission Vehicle Market 7.6.2. India Low Emission Vehicle Market 7.6.3. Japan Low Emission Vehicle Market 7.6.4. Australia Low Emission Vehicle Market 7.6.5. South Korea Low Emission Vehicle Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Low Emission Vehicle Market 7.7. Latin America Low Emission Vehicle Market Snapshot 7.7.1. Brazil Low Emission Vehicle Market 7.7.2. Mexico Low Emission Vehicle Market 7.8. Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market 7.8.1. Saudi Arabia Low Emission Vehicle Market 7.8.2. South Africa Low Emission Vehicle Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Low Emission Vehicle Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Tesla Inc 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Volkswagen AG 8.3.3. Toyota Motor Corporation 8.3.4. Hyundai Motor Company 8.3.5. The Volvo Group 8.3.6. Ford Motor company 8.3.7. General Motors 8.3.8. The Daimler Motoren-Gesellschaft 8.3.9. Bayerische Motoren Werke AG 8.3.10. Honda Motor CO., Ltd. Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の乗用車・商用車分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(vehicle)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|