クラウドコンタクトセンターの世界市場規模調査&予測、タイプ別(自動電話分配、エージェントパフォーマンス最適化、ダイヤラー、対話型音声応答、その他)サービス別(プロフェッショナル、マネージド)エンドユーザー別(銀行、金融サービス、保険、IT・通信、メディア・娯楽、小売、その他)および地域分析、2022-2029年Global Cloud Contact Center Market Size study & Forecast, by Type (Automatic Call Distribution, Agent Performance Optimization, Dialers, Interactive Voice Response, Others) By Service (Professional, Managed) By End-user (Banking, Financial Services and Insurance, IT and Telecom, Media and Entertainment, Retail, Others) and Regional Analysis, 2022-2029 世界のクラウドコンタクトセンター市場は、2021年に約135億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には26.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。クラウドベースのコンタクトセンターは、仮想... もっと見る
サマリー世界のクラウドコンタクトセンター市場は、2021年に約135億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には26.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。クラウドベースのコンタクトセンターは、仮想コンタクトセンターやクラウドコンタクトセンターとも呼ばれ、物理的なインフラやオンプレミス機器を必要とせず、完全にクラウド上で動作する顧客サービスおよびサポートセンターである。クラウドベースのテクノロジーとリソースを活用し、電話、電子メール、チャット、ソーシャルメディアなど、さまざまなチャネルを通じた顧客とのやりとりを処理します。クラウドコンタクトセンター市場は、クラウド導入の増加やリモートワークの傾向の高まりなどの要因で拡大しています。クラウドベースのコンタクトセンターでは、必要なハードウェア、ソフトウェア、データはすべてサードパーティーのクラウドサービスプロバイダーがホストし管理します。このため、企業はコストのかかるオンプレミスのインフラ、メンテナンス、アップグレードに投資する必要がありません。この数十年の間に、クラウドの普及率は徐々に高まっています。Statistaによると、2022年には、回答者の46%がすでにAmazon Web Services(AWS)で重要なワークロードを実行しています。さらに、2021年の世界のクラウドアプリケーション市場の規模は1336億米ドルで、2025年には1686億米ドルに達すると予想されています。クラウドアプリケーションソフトウェア市場は、年平均成長率4.8%で成長すると予測されています。スペースの増加を促進するもう一つの重要な要素は、リモートワークの傾向です。Statistaによると、CIOを対象としたグローバル調査の回答者は、完全なリモートワークは将来的にハイブリッドワークに移行する可能性が高いと回答しています。パンデミック以前は、回答者の約15~16%が自社の労働力がリモートで働くと回答しており、2021年後半には30%の参加者が労働力が恒常的にリモートで働くようになると予想しています。また、2021年には、グローバル調査の73%の従業員が、パンデミック後も柔軟なリモートワークの選択肢を望んでいます。しかし、サイバー攻撃に対するクラウドの脆弱性は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。 クラウドコンタクトセンターの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域です。北米は、主要な市場プレーヤーによるクラウドベースの展開への投資の増加により、収益面で市場を支配しています。Statistaによると、北米のパブリッククラウド市場は2023年に2,734億米ドルに達すると推定されています。さらに、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。これは、この地域全体でデジタル化に対する政府の取り組みが活発化し、市場空間でクラウドコンタクトセンターモデルへの移行が進んでいることなどの要因によるものです。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: NICE Systems Ltd ジェネシス・テレコミュニケーションズ・ラボラトリーズ(Genesys Telecommunications Laboratories, Inc Vonage America, LLC シスコシステムズ アバヤ・ホールディングス・コーポレーション セレノバ、エルエルシー Alvaria, Inc. Drishti-soft Solutions Pvt. Ltd. Twilio Inc. ネオダブ・テクノロジーズ・ピーブイティー・リミテッド 市場における最近の動向 2022年12月、T-MobileとCiscoが協業し、拡張性と分散性に優れたクラウドネイティブ完全統合コアゲートウェイを発売。アンキャリアは、5Gと4Gのトラフィックをすべて新しいクラウドネイティブコアゲートウェイに移行し、速度とレイテンシーの両方で顧客パフォーマンスを直ちに10%以上向上させました。T-operationsモビリティも新しいコンバージド・コア・ゲートウェイによって簡素化され、アンキャリアはより俊敏にリソースをシフトし、5Gホームインターネットなどのサービスを展開することができるようになりました。また、T-Mobileがより高いスケールで新機能をテスト・展開できるようになることで、ネットワークスライシングやVoice over 5Gなどの5GやIoTの新サービスの市場投入までの時間を短縮することができます。 世界のクラウドコンタクトセンター市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド 対象セグメント サービス、エンドユーザー、タイプ、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: タイプ別 自動コール分配 エージェントパフォーマンスの最適化 ダイヤラー インタラクティブ・ボイス・レスポンス その他 サービス別 プロフェッショナル マネージド エンドユーザー別 銀行、金融サービス、保険 IT・テレコム メディア・エンターテインメント 小売業 その他 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Cloud Contact Center Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Cloud Contact Center Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Cloud Contact Center Market, by Service, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Cloud Contact Center Market, by End-user, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Cloud Contact Center Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Cloud Contact Center Market Dynamics 3.1. Cloud Contact Center Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising adoption of Cloud 3.1.1.2. Growing trend of remote working 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Vulnerability of Cloud to Cyber-Attacks 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising initiatives from government for Small and medium-sized enterprises 3.1.3.2. Rising adoption of Artificial Intelligence in cloud platforms Chapter 4. Global Cloud Contact Center Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Cloud Contact Center Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Cloud Contact Center Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Automatic Call Distribution 6.4.2. Agent Performance Optimization 6.4.3. Dialers 6.4.4. Interactive Voice Response 6.4.5. Others Chapter 7. Global Cloud Contact Center Market, by Service 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Cloud Contact Center Market by Service, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by Service 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Professional 7.4.2. Managed Chapter 8. Global Cloud Contact Center Market, by End-user 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Cloud Contact Center Market by End-user, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Banking, Financial Services and Insurance 8.4.2. IT and Telecom 8.4.3. Media and Entertainment 8.4.4. Retail 8.4.5. Others Chapter 9. Global Cloud Contact Center Market, Regional Analysis 9.1. Cloud Contact Center Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Cloud Contact Center Market 9.2.1. U.S. Cloud Contact Center Market 9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Service breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Cloud Contact Center Market 9.3. Europe Cloud Contact Center Market Snapshot 9.3.1. U.K. Cloud Contact Center Market 9.3.2. Germany Cloud Contact Center Market 9.3.3. France Cloud Contact Center Market 9.3.4. Spain Cloud Contact Center Market 9.3.5. Italy Cloud Contact Center Market 9.3.6. Rest of Europe Cloud Contact Center Market 9.4. Asia-Pacific Cloud Contact Center Market Snapshot 9.4.1. China Cloud Contact Center Market 9.4.2. India Cloud Contact Center Market 9.4.3. Japan Cloud Contact Center Market 9.4.4. Australia Cloud Contact Center Market 9.4.5. South Korea Cloud Contact Center Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Cloud Contact Center Market 9.5. Latin America Cloud Contact Center Market Snapshot 9.5.1. Brazil Cloud Contact Center Market 9.5.2. Mexico Cloud Contact Center Market 9.5.3. Rest of Latin America Cloud Contact Center Market 9.6. Rest of The World Cloud Contact Center Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. NICE Systems Ltd 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. Genesys Telecommunications Laboratories, Inc 10.2.3. Vonage America, LLC 10.2.4. Cisco Systems, Inc 10.2.5. Avaya Holdings Corporation 10.2.6. Serenova, LLC 10.2.7. Alvaria, Inc 10.2.8. Drishti-soft Solutions Pvt. Ltd 10.2.9. Twilio Inc 10.2.10. NeoDove Technologies Pvt Ltd Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal Cloud Contact Center Market is valued approximately USD 13.56 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 26.1 % over the forecast period 2022-2029. A cloud-based contact center, also known as a virtual contact center or a cloud contact center, is a customer service and support center that operates entirely in the cloud, without the need for physical infrastructure or on-premises equipment. It leverages cloud-based technologies and resources to handle customer interactions through various channels such as phone, email, chat, social media, and more. The Cloud Contact Center market is expanding because of factors such as rising adoption of cloud and growing trend of remote working. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Cloud Contact Center Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Cloud Contact Center Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Cloud Contact Center Market, by Service, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Cloud Contact Center Market, by End-user, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Cloud Contact Center Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Cloud Contact Center Market Dynamics 3.1. Cloud Contact Center Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising adoption of Cloud 3.1.1.2. Growing trend of remote working 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Vulnerability of Cloud to Cyber-Attacks 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising initiatives from government for Small and medium-sized enterprises 3.1.3.2. Rising adoption of Artificial Intelligence in cloud platforms Chapter 4. Global Cloud Contact Center Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Cloud Contact Center Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Cloud Contact Center Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Automatic Call Distribution 6.4.2. Agent Performance Optimization 6.4.3. Dialers 6.4.4. Interactive Voice Response 6.4.5. Others Chapter 7. Global Cloud Contact Center Market, by Service 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Cloud Contact Center Market by Service, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by Service 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Professional 7.4.2. Managed Chapter 8. Global Cloud Contact Center Market, by End-user 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Cloud Contact Center Market by End-user, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Cloud Contact Center Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Cloud Contact Center Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Banking, Financial Services and Insurance 8.4.2. IT and Telecom 8.4.3. Media and Entertainment 8.4.4. Retail 8.4.5. Others Chapter 9. Global Cloud Contact Center Market, Regional Analysis 9.1. Cloud Contact Center Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Cloud Contact Center Market 9.2.1. U.S. Cloud Contact Center Market 9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Service breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Cloud Contact Center Market 9.3. Europe Cloud Contact Center Market Snapshot 9.3.1. U.K. Cloud Contact Center Market 9.3.2. Germany Cloud Contact Center Market 9.3.3. France Cloud Contact Center Market 9.3.4. Spain Cloud Contact Center Market 9.3.5. Italy Cloud Contact Center Market 9.3.6. Rest of Europe Cloud Contact Center Market 9.4. Asia-Pacific Cloud Contact Center Market Snapshot 9.4.1. China Cloud Contact Center Market 9.4.2. India Cloud Contact Center Market 9.4.3. Japan Cloud Contact Center Market 9.4.4. Australia Cloud Contact Center Market 9.4.5. South Korea Cloud Contact Center Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Cloud Contact Center Market 9.5. Latin America Cloud Contact Center Market Snapshot 9.5.1. Brazil Cloud Contact Center Market 9.5.2. Mexico Cloud Contact Center Market 9.5.3. Rest of Latin America Cloud Contact Center Market 9.6. Rest of The World Cloud Contact Center Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. NICE Systems Ltd 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. Genesys Telecommunications Laboratories, Inc 10.2.3. Vonage America, LLC 10.2.4. Cisco Systems, Inc 10.2.5. Avaya Holdings Corporation 10.2.6. Serenova, LLC 10.2.7. Alvaria, Inc 10.2.8. Drishti-soft Solutions Pvt. Ltd 10.2.9. Twilio Inc 10.2.10. NeoDove Technologies Pvt Ltd Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ビッグデータ)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のビッグデータ・クラウド分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(cloud)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |