コンテンツインテリジェンスの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(ソリューション、サービス)、導入形態別(クラウド、オンプレミス、ハイブリッド)、組織タイプ別(中小企業、大企業)、業種別(銀行・金融サービス・保険(BFSI)、政府・公共機関、ヘルスケア・ライフサイエンス、IT・通信、製造、メディア・エンターテイメント、小売・消費財、旅行・ホスピタリティ、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Content Intelligence Market Size study & Forecast, by component (Solutions, Services) by Deployment (Cloud, On-Premise, Hybrid), by Organization Type (Small and Medium Enterprises (SMEs), Large Premises), by Vertical (Banking, Financial Services and Insurance (BFSI), Government & Public Sector, Healthcare & Life Sciences, IT & Telecommunication, Manufacturing, Media & Entertainment, Retail & Consumer Goods, Travel & Hospitality, Other) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のコンテンツインテリジェンス市場は、2022年に約11億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて32.2%以上の複合年間成長率で成長すると予測されている。コンテンツ・インテリジェンス コンテンツ... もっと見る
サマリー世界のコンテンツインテリジェンス市場は、2022年に約11億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて32.2%以上の複合年間成長率で成長すると予測されている。コンテンツ・インテリジェンス コンテンツ・インテリジェンスとは、人工知能(AI)とデータ分析技術を使用して、テキスト、画像、動画などのコンテンツを分析し、そこから洞察を引き出すことを指す。高度なアルゴリズムを使用して、コンテンツの背後にある意味、文脈、感情を理解・解釈することが含まれる。コンテンツ・インテリジェンスを適用することで、企業はコンテンツの分類を自動化し、メタデータを生成し、大量のコンテンツから関連情報を抽出することができる。このテクノロジーによって、企業はデータ主導の意思決定を行い、コンテンツの発見とパーソナライゼーションを改善し、顧客体験を向上させ、コンテンツ・マーケティング戦略を最適化することができる。しかし、人工知能(AI)の普及が進み、ソーシャルメディアの利用が増加していることが、2023~2030年の予測期間における市場成長の足かせとなっている。2022年のStatistaによると、ソーシャルメディアユーザーがインターネット上でコンテンツを視聴する平均時間は、2021年の1日当たり145分から2022年には1日当たり147分に増加し、世界のソーシャルネットワーキング普及率が54%であることから、今後も増加が見込まれる。2022年のStatistaによると、世界の人工知能ソフトウェア市場は約512億7,000万ドルに達し、2025年には1,260億ドルに達すると予想されている。このように、AI技術の世界的な存在とソーシャルメディアの普及により、コンテンツ・インテリジェンス市場の普及が広範に拡大していることを示唆している。しかし、データのプライバシーとセキュリティの懸念と熟練した専門家の不足は、コンテンツインテリジェンスの世界市場の成長を妨げる可能性があります。さらに、コンテンツインテリジェンス市場における技術の進歩とコンテンツ市場の拡大は、この市場の成長機会として解明されている。 コンテンツインテリジェンスの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米が市場を支配しているのは、より良い顧客体験を提供する目的でデジタルマーケティングとコンテンツ作成への投資が拡大しているためである。この地域では、機械学習(ML)、人工知能(AI)、自然言語処理(NLP)などの新技術の導入とともに、スマートフォンユーザーやソーシャルメディアユーザーの割合も増加している。人工知能(AI)、ビッグデータ(Big DATA)などの先進技術の導入が進み、ソーシャルメディアユーザーの増加がコンテンツ・インテリジェンス市場の成長を加速させているため、欧州地域はコンテンツ・インテリジェンス分野で最も急成長する地域と予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: アドビシステムズ社 M-Files Corporation Pvt. オープンテキスト株式会社 キュラタ・インダストリーズLLP Scoop.it Inc. 株式会社ソーシャルベイカー 株式会社アトミックリーチ ワンスポット・ソリューションズ社 株式会社ヴェンリー 株式会社コンテンツ360 市場における最近の動き 2022年11月、インターナショナル・ビジネス・マシーンズ(IBM)は、企業がデータとアナリティクスのサイロを解体し、データ主導の迅速な意思決定を行い、不測の事態に対応できるようにすることを目的とした新しいソフトウェア・ソリューションを発表した。IBM Business Analytics Enterpriseとして知られるこのスイートは、ビジネス・インテリジェンスのプランニング、予算編成、レポーティング、予測、ダッシュボード機能など、さまざまな機能を包含している。ユーザーには、組織全体のデータ・ソースに関する包括的な視点を提供します。 2023年2月、Regital LimitedとSkyrise Intelligence Limitedは合併を発表し、Skyriseとなる。この合併により、プログラマティックの専門知識と画期的なオーディエンス分析が統合され、広告主に定量化可能なデータインサイトを提供する。プライバシーを重視する環境を見越して、メディアの購入、戦略立案、評価のための具体的な選択肢を確立する。 世界のコンテンツインテリジェンス市場レポート範囲 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - コンポーネント、展開、組織タイプ、業種、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: コンポーネント別 ソリューション サービス デプロイメント別 クラウド オンプレミス ハイブリッド 組織別 中小企業(SMEs) 大企業 業種別 BFSI 政府・公共機関 ヘルスケア&ライフサイエンス IT・通信 製造業 メディア & エンターテインメント 小売・消費財 旅行・ホスピタリティ その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Content Intelligence Market, by region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Content Intelligence Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Content Intelligence Market, by Deployment, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Content Intelligence Market, by Organization Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Content Intelligence Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Content Intelligence Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Content Intelligence Market Dynamics 3.1. Content Intelligence Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Prevalence of Artificial Intelligence (AI) 3.1.1.2. Rising Use of Social Media 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Data Privacy & Security Concern 3.1.2.2. Lack of Skilled Professionals 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Technology Advancements in Content Intelligence Market 3.1.3.2. Global Expansion of Content Market. Chapter 4. Global Content Intelligence Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Content Intelligence Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Content Intelligence Market by Component, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Solutions 5.4.2. Services 5.4.3. Global Content Intelligence Market, by Deployment 5.5. Market Snapshot 5.6. Global Content Intelligence Market by Deployment, Performance - Potential Analysis 5.7. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Billion) 5.8. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 5.8.1. Cloud 5.8.2. On-Premises 5.8.3. Hybrid Chapter 6. Global Content Intelligence Market, by Organization Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Content Intelligence Market by Organization Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Organization Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Small and Medium Enterprises (SMEs) 6.4.2. Large Enterprises Chapter 7. Global Content Intelligence Market, by Vertical 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Content Intelligence Market by Vertical, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) 7.4.2. Government & Public Sector 7.4.3. Healthcare & Life Sciences 7.4.4. IT & Telecommunications 7.4.5. Manufacturing 7.4.6. Media & Entertainment 7.4.7. Retail & Consumer Goods 7.4.8. Travel & Hospitality 7.4.9. Other Chapter 8. Global Content Intelligence Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Content Intelligence Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Content Intelligence Market 8.4.1. U.S. Content Intelligence Market 8.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Organization Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.4. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Content Intelligence Market 8.5. Europe Content Intelligence Market Snapshot 8.5.1. U.K. Content Intelligence Market 8.5.2. Germany Content Intelligence Market 8.5.3. France Content Intelligence Market 8.5.4. Spain Content Intelligence Market 8.5.5. Italy Content Intelligence Market 8.5.6. Rest of Europe Content Intelligence Market 8.6. Asia-Pacific Content Intelligence Market Snapshot 8.6.1. China Content Intelligence Market 8.6.2. India Content Intelligence Market 8.6.3. Japan Content Intelligence Market 8.6.4. Australia Content Intelligence Market 8.6.5. South Korea Content Intelligence Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Content Intelligence Market 8.7. Latin America Content Intelligence Market Snapshot 8.7.1. Brazil Content Intelligence Market 8.7.2. Mexico Content Intelligence Market 8.8. Middle East & Africa Content Intelligence Market 8.8.1. Saudi Arabia Content Intelligence Market 8.8.2. South Africa Content Intelligence Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Content Intelligence Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Adobe Systems Incorporated 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. M-Files Corporation Pvt. Ltd. 9.3.3. OpenText Corporation 9.3.4. Curata Industries LLP 9.3.5. Scoop.it Inc. 9.3.6. Socialbaker Inc. 9.3.7. Atomic Reach Inc. 9.3.8. OneSpot Solutions Pvt. Ltd. 9.3.9. Vennli Inc. 9.3.10. Content360 Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Content Intelligence Market is valued approximately at USD 1.1 billion in 2022 and is anticipated to grow with a compounded annual growth rate of more than 32.2% over the forecast period 2023-2030. Content Intelligence Content intelligence refers to the use of artificial intelligence (AI) and data analytics techniques to analyze and extract insights from content, such as text, images, and videos. It involves using advanced algorithms to understand and interpret the meaning, context, and sentiment behind the content. By applying content intelligence, organizations can automate content categorization, generate metadata, and extract relevant information from large volumes of content. This technology enables businesses to make data-driven decisions, improve content discovery and personalization, enhance customer experiences, and optimize content marketing strategies. However, increasing prevalence of Artificial Intelligence (AI) and rising use of social media are hampring the market growth during forecast years 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Content Intelligence Market, by region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Content Intelligence Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Content Intelligence Market, by Deployment, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Content Intelligence Market, by Organization Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Content Intelligence Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Content Intelligence Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Content Intelligence Market Dynamics 3.1. Content Intelligence Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Prevalence of Artificial Intelligence (AI) 3.1.1.2. Rising Use of Social Media 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Data Privacy & Security Concern 3.1.2.2. Lack of Skilled Professionals 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Technology Advancements in Content Intelligence Market 3.1.3.2. Global Expansion of Content Market. Chapter 4. Global Content Intelligence Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Content Intelligence Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Content Intelligence Market by Component, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Solutions 5.4.2. Services 5.4.3. Global Content Intelligence Market, by Deployment 5.5. Market Snapshot 5.6. Global Content Intelligence Market by Deployment, Performance - Potential Analysis 5.7. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Billion) 5.8. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 5.8.1. Cloud 5.8.2. On-Premises 5.8.3. Hybrid Chapter 6. Global Content Intelligence Market, by Organization Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Content Intelligence Market by Organization Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Organization Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Small and Medium Enterprises (SMEs) 6.4.2. Large Enterprises Chapter 7. Global Content Intelligence Market, by Vertical 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Content Intelligence Market by Vertical, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) 7.4.2. Government & Public Sector 7.4.3. Healthcare & Life Sciences 7.4.4. IT & Telecommunications 7.4.5. Manufacturing 7.4.6. Media & Entertainment 7.4.7. Retail & Consumer Goods 7.4.8. Travel & Hospitality 7.4.9. Other Chapter 8. Global Content Intelligence Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Content Intelligence Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Content Intelligence Market 8.4.1. U.S. Content Intelligence Market 8.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Organization Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.4. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Content Intelligence Market 8.5. Europe Content Intelligence Market Snapshot 8.5.1. U.K. Content Intelligence Market 8.5.2. Germany Content Intelligence Market 8.5.3. France Content Intelligence Market 8.5.4. Spain Content Intelligence Market 8.5.5. Italy Content Intelligence Market 8.5.6. Rest of Europe Content Intelligence Market 8.6. Asia-Pacific Content Intelligence Market Snapshot 8.6.1. China Content Intelligence Market 8.6.2. India Content Intelligence Market 8.6.3. Japan Content Intelligence Market 8.6.4. Australia Content Intelligence Market 8.6.5. South Korea Content Intelligence Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Content Intelligence Market 8.7. Latin America Content Intelligence Market Snapshot 8.7.1. Brazil Content Intelligence Market 8.7.2. Mexico Content Intelligence Market 8.8. Middle East & Africa Content Intelligence Market 8.8.1. Saudi Arabia Content Intelligence Market 8.8.2. South Africa Content Intelligence Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Content Intelligence Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Adobe Systems Incorporated 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. M-Files Corporation Pvt. Ltd. 9.3.3. OpenText Corporation 9.3.4. Curata Industries LLP 9.3.5. Scoop.it Inc. 9.3.6. Socialbaker Inc. 9.3.7. Atomic Reach Inc. 9.3.8. OneSpot Solutions Pvt. Ltd. 9.3.9. Vennli Inc. 9.3.10. Content360 Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ビッグデータ)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のICT分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(content)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |