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代替データの世界市場規模調査・予測、タイプ別(クレジットカード・デビットカード取引、電子メール受信、地理位置記録、モバイルアプリケーション利用、衛星・気象データ、その他)、産業別(自動車、BFSI、エネルギー、その他)、エンドユーザー別(ヘッジファンド運営会社、投資機関、小売企業、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Alternative Data Market Size study & Forecast, by Type (Credit and Debit Card Transactions, Email Receipts, Geo-Location Records, Mobile Application Usage, Satellite and Weather Data, Others), by Industry (Automotive, BFSI, Energy, Others), by End User (Hedge Fund Operators, Investment Institutions, Retail Companies, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

世界の代替データ市場は2022年に約xx億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。オルタナティブデータとは、企業、投資家、研究者が分析や意思決定のプロセ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界の代替データ市場は2022年に約xx億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。オルタナティブデータとは、企業、投資家、研究者が分析や意思決定のプロセスで使用する、非伝統的、非標準的、または非従来型のデータソースを指す。財務諸表や政府報告書といった従来のデータソースとは異なり、オルタナティブデータは多様なソースから得られる幅広い情報を包含している。代替データ市場は、デジタル変革への支出の増加やスマートフォンユーザーの増加などの要因により拡大している。その結果、2023年から2030年の予測期間中、代替データに対する需要は国際市場で徐々に増加している。

デジタルトランスフォーメーションへの取り組みには、IoTデバイス、センサー、スマートシステムなどの新技術の導入が含まれることが多い。これらの技術は膨大な量のデータを生成し、分析に利用可能な代替データのプールに貢献する。企業がデジタルトランスフォーメーションに投資するにつれ、代替データソースの量と種類が増え、洞察の機会が増える。Statistaによると、2022年のデジタルトランスフォーメーション(DX)に対する世界の支出は1.6兆米ドルを占め、デジタルトランスフォーメーションへの支出は2026年までに最大3.4兆米ドルに達すると予測されている。代替データ市場を牽引するもう1つの重要な要因は、スマートフォンユーザーの増加である。携帯電話は、様々なセンサー、アプリケーション、ユーザーインタラクションを通じて膨大な量のデータを生成する。位置情報の追跡、アプリの使用、ソーシャルメディアへの関与、オンライン取引などの活動は、代替データソースとして活用できる貴重なデータポイントを生成する。また、Statistaによると、世界のスマートフォンユーザー数は2024年から2028年にかけて10.71%増の4億9,670万人となり、スマートフォンベンダーは2022年に世界で約13億9,000万台のスマートフォンを販売した。さらに、ヘッジファンドからの需要の高まりと自動車セクターの技術的進歩は、予測期間中に市場に有利な成長機会をもたらすと予想される。しかし、データ構造とフォーマットにおける標準化の欠如と厳しい規制上の課題が、2023~2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害することになるだろう。

代替データの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は、Advan Research Corporation Eagle Alpha社、M Science LLC社などの主要な市場プレイヤーの存在により、2022年の市場を支配した。主要企業は通常、データ収集、処理、分析のための堅牢なインフラと先進技術の開発に投資している。この投資は、代替データソリューションの能力と効率の全体的な向上に寄与している。この地域の圧倒的な実績は、代替データの全体的な需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域の投資家によるデータ主導型リサーチの利用増加などの要因により、予測期間中にアジア太平洋地域が最も急成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
1010data, Inc.
株式会社アドバンリサーチ
Dataminr Inc
Earnest Operations LLC
M Science LLC
プレキン
レイヴンパック・インターナショナルS.L.U.
シンクナム・オルタナティブ・データ
UBS AG
イピット・エルエルシー

市場における最近の動き
 2020年6月、アドバンリサーチ株式会社は、投資家の取引・投資活動に新たな信頼性を提供するため、プラットフォームの幅広いデータと分析に大幅な進歩をもたらすと発表した。

世界のオルタナティブデータ市場レポートスコープ
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ, 産業, エンドユーザー, 地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
クレジットカードおよびデビットカード取引
電子メールレシート
ジオロケーション(足跡)記録
モバイルアプリケーション利用
衛星および気象データ
その他

産業別
自動車
BFSI
エネルギー
産業
IT・通信
その他

エンドユーザー別
ヘッジファンド・オペレーター
投資機関
リテール企業
その他


地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.代替データ市場、地域別、2020年~2030年(USD Billion)
1.2.2.代替データ市場、タイプ別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.代替データ市場:産業別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.4.代替データ市場、エンドユーザー別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界の代替データ市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.代替データの世界市場ダイナミクス
3.1.代替データ市場のインパクト分析(2020~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.デジタルトランスフォーメーションへの支出の増加
3.1.1.2.スマートフォンユーザーの増加
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.データ構造とフォーマットの標準化不足
3.1.2.2.厳しい規制上の課題
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.ヘッジファンドからの需要の高まり
3.1.3.2.自動車セクターの技術進歩
第4章.世界の代替データ市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章 世界の代替データ市場代替データの世界市場、タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.代替データの世界市場(タイプ別)、パフォーマンス - ポテンシャル分析
5.3.代替データの世界市場タイプ別推計・予測 2020〜2030年 (億米ドル)
5.4.代替データ市場、サブセグメント分析
5.4.1.クレジットカードおよびデビットカード取引
5.4.2.電子メール受信
5.4.3.ジオロケーション(足跡)記録
5.4.4.モバイルアプリケーション利用
5.4.5.衛星および気象データ
5.4.6.その他
第6章.代替データの世界市場(産業別
6.1.市場スナップショット
6.2.産業別代替データの世界市場、業績-潜在能力分析
6.3.2020〜2030年の世界の代替データ市場産業別推計・予測(億米ドル)
6.4.代替データ市場、サブセグメント分析
6.4.1.自動車
6.4.2.BFSI
6.4.3.エネルギー
6.4.4.産業
6.4.5.IT・通信
6.4.6.その他
第7章.代替データの世界市場、エンドユーザー別
7.1.市場スナップショット
7.2.エンドユーザー別代替データの世界市場、業績-潜在能力分析
7.3.代替データの世界市場:エンドユーザー別 2020-2030年予測・予測 (億米ドル)
7.4.代替データ市場、サブセグメント分析
7.4.1.ヘッジファンド事業者
7.4.2.投資機関
7.4.3.リテール企業
7.4.4.その他
第8章.代替データの世界市場、地域分析
8.1.上位主要国
8.2.新興国トップ
8.3.代替データ市場、地域別市場スナップショット
8.4.北米代替データ市場
8.4.1.米国の代替データ市場
8.4.1.1.タイプ別推計と予測、2020~2030年
8.4.1.2.産業の内訳の推計と予測、2020-2030年
8.4.1.3.エンドユーザーの内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.2.カナダの代替データ市場
8.5.欧州代替データ市場スナップショット
8.5.1.イギリスのオルタナティブデータ市場
8.5.2.ドイツのオルタナティブデータ市場
8.5.3.フランスのオルタナティブデータ市場
8.5.4.スペイン オルタナティブデータ市場
8.5.5.イタリアのオルタナティブデータ市場
8.5.6.その他のヨーロッパ市場
8.6.アジア太平洋地域の代替データ市場スナップショット
8.6.1.中国代替データ市場
8.6.2.インド代替データ市場
8.6.3.日本のオルタナティブデータ市場
8.6.4.オーストラリア オルタナティブデータ市場
8.6.5.韓国 代替データ市場
8.6.6.その他のアジア太平洋地域 代替データ市場
8.7.中南米の代替データ市場スナップショット
8.7.1.ブラジル代替データ市場
8.7.2.メキシコ代替データ市場
8.8.中東・アフリカのオルタナティブデータ市場
8.8.1.サウジアラビア代替データ市場
8.8.2.南アフリカのオルタナティブデータ市場
8.8.3.その他の中東・アフリカ地域 代替データ市場

第9章.競合他社情報
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.1010data, Inc.
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.最近の動向
9.3.2.株式会社アドバンリサーチ
9.3.3.データミン社
9.3.4.アーネストオペレーションズLLC
9.3.5.エムサイエンス合同会社
9.3.6.プレキン社
9.3.7.レーベンパックインターナショナルS.L.U.
9.3.8.シンクナム・オルタナティブ・データ
9.3.9.UBS AG
9.3.10.イピット・エルエルシー
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提

 

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Summary

Global Alternative Data Market is valued at approximately USD xx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% during the forecast period 2023-2030. Alternative Data refers to non-traditional, non-standard, or unconventional data sources that are used in the analysis and decision-making processes by businesses, investors, and researchers. Unlike traditional data sources, such as financial statements or government reports, alternative data encompasses a wide range of information derived from diverse sources. The Alternative Data Market is expanding because of factors such as rising spending on digital transformation and an increasing number of smartphone users. As a result, the demand for Alternative Data has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030.

Digital transformation initiatives often involve the adoption of new technologies, such as IoT devices, sensors, and smart systems. These technologies generate vast amounts of data, contributing to the pool of alternative data available for analysis. As companies invest in digital transformation, the volume and variety of alternative data sources increase, providing more opportunities for insights. According to Statista, in 2022, the global spending on digital transformation (DX) accounts for USD 1.6 trillion and digital transformation spending is projected to reach up to USD 3.4 trillion by the year 2026. Another important factor that drives the Alternative Data market is the increasing number of smartphone users. phones generate vast amounts of data through various sensors, applications, and user interactions. Activities such as location tracking, app usage, social media engagement, and online transactions generate valuable data points that can be utilized as alternative data sources. In addition, as per Statista, the global number of smartphone users was forecast to continuously increase between 2024 and 2028 by in total of 496.7 million users around 10.71%, and 2022, smartphone vendors sold around 1.39 billion smartphones globally. Moreover, growing demand from hedge funds and technological advancements in the automotive sector is anticipated to create lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, a lack of Standardization in data structure and formatting and stringent regulatory challenges are going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Alternative Data Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the presence of key market players such as Advan Research Corporation Eagle Alpha, M Science LLC, and more in the region. Key players typically invest in developing robust infrastructure and advanced technologies for data collection, processing, and analysis. This investment contributes to the overall improvement of the capabilities and efficiency of alternative data solutions. The region’s dominant performance is anticipated to propel the overall demand for Alternative Data. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow fastest over the forecast period, owing to factors such as the increasing use of data-driven research by investors in the region.

Major market player included in this report are:
1010data, Inc
Advan Research Corporation
Dataminr Inc
Earnest Operations LLC
M Science LLC
Preqin Ltd
RavenPack International S.L.U.
Thinknum Alternative Data
UBS AG
Yipit LLC

Recent Developments in the Market:
 In June 2020, Advan Research Corporation has announced substantial advancements to its platform's breadth of data and analytics, providing investors with a new degree of confidence in their trading and investment activities.

Global Alternative Data Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, Industry, End User, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

by Type
Credit and Debit Card Transactions
Email Receipts
Geo-Location (Foot Traffic) Records
Mobile Application Usage
Satellite and Weather Data
Others

by Industry
Automotive
BFSI
Energy
Industrial
IT and Telecommunication
Others

by End User
Hedge Fund Operators
Investment Institutions
Retail Companies
Others


By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Alternative Data Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Alternative Data Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Alternative Data Market, by Industry, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Alternative Data Market, by End User, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Alternative Data Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Alternative Data Market Dynamics
3.1. Alternative Data Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising spending on digital transformation
3.1.1.2. Increasing number of smartphone users
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of Standardization in data structure and formatting
3.1.2.2. Stringent regulatory challenges
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing demand from hedge funds
3.1.3.2. Technological advancements in the automotive sector
Chapter 4. Global Alternative Data Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Alternative Data Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Alternative Data Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Alternative Data Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Alternative Data Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Credit and Debit Card Transactions
5.4.2. Email Receipts
5.4.3. Geo-Location (Foot Traffic) Records
5.4.4. Mobile Application Usage
5.4.5. Satellite and Weather Data
5.4.6. Others
Chapter 6. Global Alternative Data Market, by Industry
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Alternative Data Market by Industry, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Alternative Data Market Estimates & Forecasts by Industry 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Alternative Data Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Automotive
6.4.2. BFSI
6.4.3. Energy
6.4.4. Industrial
6.4.5. IT and Telecommunication
6.4.6. Others
Chapter 7. Global Alternative Data Market, by End User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Alternative Data Market by End User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Alternative Data Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Alternative Data Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Hedge Fund Operators
7.4.2. Investment Institutions
7.4.3. Retail Companies
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Alternative Data Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Alternative Data Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Alternative Data Market
8.4.1. U.S. Alternative Data Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Alternative Data Market
8.5. Europe Alternative Data Market Snapshot
8.5.1. U.K. Alternative Data Market
8.5.2. Germany Alternative Data Market
8.5.3. France Alternative Data Market
8.5.4. Spain Alternative Data Market
8.5.5. Italy Alternative Data Market
8.5.6. Rest of Europe Alternative Data Market
8.6. Asia-Pacific Alternative Data Market Snapshot
8.6.1. China Alternative Data Market
8.6.2. India Alternative Data Market
8.6.3. Japan Alternative Data Market
8.6.4. Australia Alternative Data Market
8.6.5. South Korea Alternative Data Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Alternative Data Market
8.7. Latin America Alternative Data Market Snapshot
8.7.1. Brazil Alternative Data Market
8.7.2. Mexico Alternative Data Market
8.8. Middle East & Africa Alternative Data Market
8.8.1. Saudi Arabia Alternative Data Market
8.8.2. South Africa Alternative Data Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Alternative Data Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. 1010data, Inc
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Advan Research Corporation
9.3.3. Dataminr Inc
9.3.4. Earnest Operations LLC
9.3.5. M Science LLC
9.3.6. Preqin Ltd
9.3.7. RavenPack International S.L.U.
9.3.8. Thinknum Alternative Data
9.3.9. UBS AG
9.3.10. Yipit LLC
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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