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アドテクノロジーの世界市場規模調査&予測:ソリューション別(DSP、SSP、アドネットワーク、DMP、その他)、広告タイプ別(プログラマティック広告、検索広告、ディスプレイ広告、モバイル広告、メールマーケティング、その他)、プラットフォーム別(モバイル、Web、その他)、企業規模別(中小企業、大企業、メディア、エンターテインメント、BFSI、小売、流通、その他)、モバイル広告、メールマーケティング、その他)、プラットフォーム別(モバイル、ウェブ、その他)、企業規模別(中小企業、大企業)、業種別(メディア&エンターテインメント、BFSI、小売&消費財、IT&テレコム、その他)、地域分析、2022-2029年


Global AdTech Market Size study & Forecast, by Solution (Demand-Side Platforms (DSPs), Supply-Side Platforms (SSPs), Ad Networks, Data Management Platforms (DMPs), Others), By Advertising Type (Programmatic Advertising, Search Advertising, Display Advertising, Mobile Advertising, Email Marketing, Others), By Platform (Mobile, Web, Others), By Enterprise Size (Small and Medium Enterprise (SME), Large Enterprise), By Vertical (Media & Entertainment, BFSI, Retail & Consumer Goods, IT & Telecom, Others), and Regional Analysis, 2022-2029

世界のAdTech市場は、2021年に約779.41億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。AdTech」とは、パブリッシャー、プラットフォーム、ブランド、エージ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月9日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のAdTech市場は、2021年に約779.41億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。AdTech」とは、パブリッシャー、プラットフォーム、ブランド、エージェンシーが、デジタル広告キャンペーンのターゲティング、配信、トラッキングに使用するソフトウェアおよびテクノロジーを指します。アドテック・ソフトウェアのプラットフォームは、代理店やブランドによる広告枠の購入を支援します。アドテクノロジー業界は、デマンドサイドプラットフォーム(DSP)、アドエクスチェンジ、データマネジメントプラットフォーム(DMP)、サプライサイドプラットフォーム(SSP)、その他のビジネスや製品で構成されています。広告主は、これらのツールを使って、広告に適切なオーディエンスを絞り込み、広告予算を最大限に活用し、キャンペーンの成功を評価することができます。市場成長の主な要因は、モバイルおよびオンラインビデオの成長、オンラインメディアへの消費者の傾倒、スマートフォンやインターネットの高い使用率と相まって、です。

デジタル広告への傾倒の高まりは、世界的な市場拡大を牽引する主要な推進要因として機能しています。Statistaによると、2021年のデジタル広告への支出は5,210億2,000万米ドルと推定され、今後も増加が見込まれ、2026年には8,761億米ドルに達する可能性がある。これにより、世界市場におけるAdTechの需要が高まると予想されます。また、AdTechソリューションの新規開発・改良のための研究開発投資の増加や、プログラマティック広告の需要の高まりは、予測期間中にさまざまな有利な機会をもたらしています。しかし、広告ブロックソフトの存在や、広告における個人データの使用に関する懸念の高まりが、2022-2029年の予測期間における市場成長の妨げとなっています。

世界のアドテク市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、デジタル広告の普及が進み、DMPやマーケティング分析プラットフォームの成長率が高まっていることから、売上高で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長率で成長すると予想されています。Facebook、YouTube、Instagram、TikTokなどの動画プラットフォームへの傾倒の高まりや、インターネット消費の増加などの要因が、予測期間中の市場成長を急拡大させています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
アドビ
アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
アマゾン・ドット・コム(Amazon.com, Inc.
クリテオ
Facebook Incorporation
グーグル株式会社
マイクロソフト株式会社
スポットX
Twitter法人化
ベライゾン
市場の最近の動向
 2022年6月、Viは独自の「Ad-Tech」プラットフォームであるVi Adsの導入を発表した。これは、マーケターがキャンペーンを確立し、パーソナライズされたインサイトを得るのを支援し、ハイパーローカルレベルのターゲットアウトリーチを導くために設計されたセルフサービスインターフェースである。



世界のAdTech市場レポートスコープ
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
対象セグメント ソリューション、広告タイプ、プラットフォーム、企業規模、バーティカル、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。



本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れることを目的としています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

ソリューション別
デマンドサイドプラットフォーム(DSP)
サプライサイドプラットフォーム(SSP)
アドネットワーク
データマネジメントプラットフォーム (DMP)
その他

広告タイプ別
プログラマティック広告
検索広告
ディスプレイ広告
モバイル広告
メールマーケティング
その他

プラットフォーム別
モバイル
ウェブ
その他

企業規模別
中小企業(SME)
大企業

業種別
メディア&エンターテインメント
BFSI
小売・消費財
IT・テレコム
その他

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. AdTech Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. AdTech Market, by Solution, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. AdTech Market, by Advertising Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. AdTech Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.5. AdTech Market, by Enterprise Size, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.6. AdTech Market, by Vertical, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global AdTech Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global AdTech Market Dynamics
3.1. AdTech Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising consumer inclination to online media
3.1.1.2. Surge in demand for digital advertising
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Presence of ad-blocking software
3.1.2.2. Increasing concerns regarding use of personal data in advertising
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing investments in R&D to create new and improved AdTech solutions
3.1.3.2. Rising demand for programmatic advertising
Chapter 4. Global AdTech Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global AdTech Market, by Solution
6.1. Market Snapshot
6.2. Global AdTech Market by Solution, Performance - Potential Analysis
6.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Solution 2019-2029 (USD Billion)
6.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Demand-Side Platforms (DSPs)
6.4.2. Supply-Side Platforms (SSPs)
6.4.3. Ad Networks
6.4.4. Data Management Platforms (DMPs)
6.4.5. Others
Chapter 7. Global AdTech Market, by Advertising Type
7.1. Market Snapshot
7.2. Global AdTech Market by Advertising Type, Performance - Potential Analysis
7.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Advertising Type 2019-2029 (USD Billion)
7.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Programmatic Advertising
7.4.2. Search Advertising
7.4.3. Display Advertising
7.4.4. Mobile Advertising
7.4.5. Email Marketing
7.4.6. Others
Chapter 8. Global AdTech Market, by Platform
8.1. Market Snapshot
8.2. Global AdTech Market by Platform, Performance - Potential Analysis
8.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
8.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Mobile
8.4.2. Web
8.4.3. Others
Chapter 9. Global AdTech Market, by Enterprise Size
9.1. Market Snapshot
9.2. Global AdTech Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
9.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2019-2029 (USD Billion)
9.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Small and Medium Enterprise (SME)
9.4.2. Large Enterprise
Chapter 10. Global AdTech Market, by Vertical
10.1. Market Snapshot
10.2. Global AdTech Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
10.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Vertical 2019-2029 (USD Billion)
10.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
10.4.1. Media & Entertainment
10.4.2. BFSI
10.4.3. Retail & Consumer Goods
10.4.4. IT & Telecom
10.4.5. Others
Chapter 11. Global AdTech Market, Regional Analysis
11.1. AdTech Market, Regional Market Snapshot
11.2. North America AdTech Market
11.2.1. U.S. AdTech Market
11.2.1.1. Solution breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.2. Advertising Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.3. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.4. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.5. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.2. Canada AdTech Market
11.3. Europe AdTech Market Snapshot
11.3.1. U.K. AdTech Market
11.3.2. Germany AdTech Market
11.3.3. France AdTech Market
11.3.4. Spain AdTech Market
11.3.5. Italy AdTech Market
11.3.6. Rest of Europe AdTech Market
11.4. Asia-Pacific AdTech Market Snapshot
11.4.1. China AdTech Market
11.4.2. India AdTech Market
11.4.3. Japan AdTech Market
11.4.4. Australia AdTech Market
11.4.5. South Korea AdTech Market
11.4.6. Rest of Asia Pacific AdTech Market
11.5. Latin America AdTech Market Snapshot
11.5.1. Brazil AdTech Market
11.5.2. Mexico AdTech Market
11.5.3. Rest of Latin America AdTech Market
11.6. Rest of The World AdTech Market

Chapter 12. Competitive Intelligence
12.1. Top Market Strategies
12.2. Company Profiles
12.2.1. Adobe
12.2.1.1. Key Information
12.2.1.2. Overview
12.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
12.2.1.4. Product Summary
12.2.1.5. Recent Developments
12.2.2. Alibaba Group Holding Limited
12.2.3. Amazon.com, Inc.
12.2.4. Criteo
12.2.5. Facebook Incorporation
12.2.6. Google Incorporation
12.2.7. Microsoft Incorporation
12.2.8. SpotX
12.2.9. Twitter Incorporation
12.2.10. Verizon
Chapter 13. Research Process
13.1. Research Process
13.1.1. Data Mining
13.1.2. Analysis
13.1.3. Market Estimation
13.1.4. Validation
13.1.5. Publishing
13.2. Research Attributes
13.3. Research Assumption

 

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Summary

Global AdTech Market is valued at approximately USD 779.41 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.7% over the forecast period 2022-2029. The term "AdTech" refers to the software and technologies used by publishers, platforms, brands, and agencies to target, deliver, and track their digital advertising campaigns. Platforms for AdTech software assist agencies and brands in buying advertising space. The AdTech industry comprises a variety of demand-side platforms (DSPs), ad exchanges, data management platforms (DMPs), supply-side platforms (SSPs), and other businesses and products. Advertisers can use these tools to target the appropriate audiences for their ads, make the most of their advertising budgets, and assess the success of their campaigns. The market growth is primarily driven by the factors such as the growth of mobile & online video, consumer inclination to online media, coupled with the high usage of smartphones and the internet.

The surge in inclination towards digital advertising is acting as a major driving factor that is leading the market expansion globally. According to Statista, in 2021, the expenditure on digital advertising was estimated to account for USD 521.02 billion, which is projected to rise and is likely to reach USD 876.1 billion by 2026. Thereby, these aforementioned factors are expected to bolster the demand for AdTech in the global market. In addition, the growing investments in R&D to create new and improved AdTech solutions, as well as the rising demand for programmatic advertising is presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the presence of ad-blocking software, and increasing concerns regarding the use of personal data in advertising are hampering the market growth over the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global AdTech Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growing penetration of digital advertising and increase in the growth of DMPs and marketing analytics platforms. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest growth rate over the forecasting period. Factors such as the rising inclination toward video platforms such as Facebook, YouTube, Instagram, and TikTok, as well as the increasing proliferation of internet consumption are burgeoning the market growth in the forecasting years.

Major market players included in this report are:
Adobe
Alibaba Group Holding Limited
Amazon.com, Inc.
Criteo
Facebook Incorporation
Google Incorporation
Microsoft Incorporation
SpotX
Twitter Incorporation
Verizon
Recent Developments in the Market:
 In June 2022, Vi announced the introduction of its own ‘Ad-Tech’ platform - Vi Ads, which is a self-serve interface designed to assist marketers to establish campaigns and obtain personalized insight, and leads the targeted outreach at hyper-local level.



Global AdTech Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Solution, Advertising Type, Platform, Enterprise Size, Vertical, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*



The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Solution:
Demand-Side Platforms (DSPs)
Supply-Side Platforms (SSPs)
Ad Networks
Data Management Platforms (DMPs)
Others

By Advertising Type:
Programmatic Advertising
Search Advertising
Display Advertising
Mobile Advertising
Email Marketing
Others

By Platform:
Mobile
Web
Others

By Enterprise Size:
Small and Medium Enterprise (SME)
Large Enterprise

By Vertical:
Media & Entertainment
BFSI
Retail & Consumer Goods
IT & Telecom
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. AdTech Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. AdTech Market, by Solution, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. AdTech Market, by Advertising Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. AdTech Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.5. AdTech Market, by Enterprise Size, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.6. AdTech Market, by Vertical, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global AdTech Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global AdTech Market Dynamics
3.1. AdTech Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising consumer inclination to online media
3.1.1.2. Surge in demand for digital advertising
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Presence of ad-blocking software
3.1.2.2. Increasing concerns regarding use of personal data in advertising
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing investments in R&D to create new and improved AdTech solutions
3.1.3.2. Rising demand for programmatic advertising
Chapter 4. Global AdTech Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global AdTech Market, by Solution
6.1. Market Snapshot
6.2. Global AdTech Market by Solution, Performance - Potential Analysis
6.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Solution 2019-2029 (USD Billion)
6.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Demand-Side Platforms (DSPs)
6.4.2. Supply-Side Platforms (SSPs)
6.4.3. Ad Networks
6.4.4. Data Management Platforms (DMPs)
6.4.5. Others
Chapter 7. Global AdTech Market, by Advertising Type
7.1. Market Snapshot
7.2. Global AdTech Market by Advertising Type, Performance - Potential Analysis
7.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Advertising Type 2019-2029 (USD Billion)
7.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Programmatic Advertising
7.4.2. Search Advertising
7.4.3. Display Advertising
7.4.4. Mobile Advertising
7.4.5. Email Marketing
7.4.6. Others
Chapter 8. Global AdTech Market, by Platform
8.1. Market Snapshot
8.2. Global AdTech Market by Platform, Performance - Potential Analysis
8.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
8.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Mobile
8.4.2. Web
8.4.3. Others
Chapter 9. Global AdTech Market, by Enterprise Size
9.1. Market Snapshot
9.2. Global AdTech Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
9.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2019-2029 (USD Billion)
9.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Small and Medium Enterprise (SME)
9.4.2. Large Enterprise
Chapter 10. Global AdTech Market, by Vertical
10.1. Market Snapshot
10.2. Global AdTech Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
10.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Vertical 2019-2029 (USD Billion)
10.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
10.4.1. Media & Entertainment
10.4.2. BFSI
10.4.3. Retail & Consumer Goods
10.4.4. IT & Telecom
10.4.5. Others
Chapter 11. Global AdTech Market, Regional Analysis
11.1. AdTech Market, Regional Market Snapshot
11.2. North America AdTech Market
11.2.1. U.S. AdTech Market
11.2.1.1. Solution breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.2. Advertising Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.3. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.4. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.1.5. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
11.2.2. Canada AdTech Market
11.3. Europe AdTech Market Snapshot
11.3.1. U.K. AdTech Market
11.3.2. Germany AdTech Market
11.3.3. France AdTech Market
11.3.4. Spain AdTech Market
11.3.5. Italy AdTech Market
11.3.6. Rest of Europe AdTech Market
11.4. Asia-Pacific AdTech Market Snapshot
11.4.1. China AdTech Market
11.4.2. India AdTech Market
11.4.3. Japan AdTech Market
11.4.4. Australia AdTech Market
11.4.5. South Korea AdTech Market
11.4.6. Rest of Asia Pacific AdTech Market
11.5. Latin America AdTech Market Snapshot
11.5.1. Brazil AdTech Market
11.5.2. Mexico AdTech Market
11.5.3. Rest of Latin America AdTech Market
11.6. Rest of The World AdTech Market

Chapter 12. Competitive Intelligence
12.1. Top Market Strategies
12.2. Company Profiles
12.2.1. Adobe
12.2.1.1. Key Information
12.2.1.2. Overview
12.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
12.2.1.4. Product Summary
12.2.1.5. Recent Developments
12.2.2. Alibaba Group Holding Limited
12.2.3. Amazon.com, Inc.
12.2.4. Criteo
12.2.5. Facebook Incorporation
12.2.6. Google Incorporation
12.2.7. Microsoft Incorporation
12.2.8. SpotX
12.2.9. Twitter Incorporation
12.2.10. Verizon
Chapter 13. Research Process
13.1. Research Process
13.1.1. Data Mining
13.1.2. Analysis
13.1.3. Market Estimation
13.1.4. Validation
13.1.5. Publishing
13.2. Research Attributes
13.3. Research Assumption

 

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