ライセンススポーツ商品の世界市場規模調査&予測、製品別(スポーツアパレル、スポーツフットウェア、玩具・ゲーム、その他)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別分析、2022-2029年Global Licensed Sports Merchandise Market Size study & Forecast, by Product (Sports Apparel, Sports Footwear, Toys and Games, Others), by Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2022-2029 世界のライセンススポーツ商品市場は、2021年に約319億2000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。スポーツ選手やスポーツ団体のお墨付きがある様々... もっと見る
サマリー世界のライセンススポーツ商品市場は、2021年に約319億2000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.90%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。スポーツ選手やスポーツ団体のお墨付きがある様々なグッズは、ライセンススポーツグッズと呼ばれています。スポーツ用品、ゲーム、衣類、靴、アクセサリーなど、男性、女性、子供向けの商品で構成され、色合いやバリエーション、サイズも多岐にわたります。スポーツファンの増加、都市化の進展、オンライン小売業の成長などが、市場拡大の主な要因となっています。また、国内外のスポーツリーグの数が顕著に増加した結果、この業界は拡大しています。従来の小売チャネルは、幅広い商品と便利なショッピング体験を提供し、本物のプレミアム品質の商品を手頃な価格で購入できるオンラインプラットフォームに常に負けている。さらに、女性のスポーツへの参加は、市場の幅を広げています。例えば、サウジアラビアサッカー連盟(SAFF)は2022年11月、2023年からサウジアラビアのナショナルサッカーチームの公式キットサプライヤーとして、ドイツのスポーツウェア会社アディダスがナイキの後を継ぐと宣言しました。アディダスは2026年まで、男子、女子、ユースを含むすべてのトレーニングウェアとゲームウェアをSAFFの唯一の供給者として提供することになります。また、世界各地でのスポーツリーグの拡大により、公式に承認されたギアの売上が増加しています。しかし、ライセンススポーツ用品のコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。 ライセンススポーツ用品の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。2029年には、北米が他の地域を抜き、世界最大の市場となっています。特に大学生や専門学校生を中心とした野球、バスケットボール、サッカーなどのスポーツへの参加の増加、一般市民のアクティブなライフスタイル、健康やフィットネス活動の導入の増加は、市場支配の要因であり、北米のライセンススポーツ用品業界の市場参加者に新たな成長機会をもたらすと考えられます。10代の若者の間で数多くの国際的なスポーツの人気が急上昇していることや、異文化間のファッショントレンドの採用が増加していることから、予測期間中のCAGRはアジア太平洋地域が最も速く成長すると予測されています。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: VFコーポレーション ナイキ(Nike, Inc. アディダスAG プーマSE アンダーアーマー社 ヘインズブランズ・インク ディックス・スポーティング・グッズ・インク スポーツ・ダイレクト・インターナショナルplc、 ジーアイ・アパレル・グループ・リミテッド(G-III Apparel Group, Ltd. ファナティクス・インク(Fanatics Inc. 市場の最近の動向 2022年9月にNike.Incと南アフリカラグビー協会が6年間の協業に合意した。(SARU)と締結しました。この契約は2023年と2027年の男子ラグビーワールドカップを対象としており、ナイキのスプリングボクスのジャージは2023年7月に最初の新しいセットが発表される予定です。 プーマSEは、2022年6月にインドで初の特化型アプリをデビューさせました。プーマは、インドでブランドのアスレチックギアや衣料品の需要が高まっていることを利用したいと考え、他国で利用できるようになる前に同国でアプリをリリースしました。 世界のライセンススポーツ商品市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間 2022年~2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド 対象セグメント 製品、流通チャネル、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国、地域、セグメントスコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: 製品別 スポーツアパレル スポーツシューズ トイ&ゲーム その他 流通チャネル別 オンライン オフライン 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Licensed Sports Merchandise Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Licensed Sports Merchandise Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Licensed Sports Merchandise Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Licensed Sports Merchandise Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Licensed Sports Merchandise Market Dynamics 3.1. Licensed Sports Merchandise Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing number of sports events 3.1.1.2. Growing female sports event 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Licensed Sports Merchandise 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing international events Chapter 4. Global Licensed Sports Merchandise Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Licensed Sports Merchandise Market, by Product 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Licensed Sports Merchandise Market by Product, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Licensed Sports Merchandise Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Licensed Sports Merchandise Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Sports Apparel 6.4.2. Sports Footwear 6.4.3. Toys and Games 6.4.4. Others Chapter 7. Global Licensed Sports Merchandise Market, by Distribution Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Licensed Sports Merchandise Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Licensed Sports Merchandise Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Licensed Sports Merchandise Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Online 7.4.2. Offline Chapter 8. Global Licensed Sports Merchandise Market, Regional Analysis 8.1. Licensed Sports Merchandise Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Licensed Sports Merchandise Market 8.2.1. U.S. Licensed Sports Merchandise Market 8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Licensed Sports Merchandise Market 8.3. Europe Licensed Sports Merchandise Market Snapshot 8.3.1. U.K. Licensed Sports Merchandise Market 8.3.2. Germany Licensed Sports Merchandise Market 8.3.3. France Licensed Sports Merchandise Market 8.3.4. Spain Licensed Sports Merchandise Market 8.3.5. Italy Licensed Sports Merchandise Market 8.3.6. Rest of Europe Licensed Sports Merchandise Market 8.4. Asia-Pacific Licensed Sports Merchandise Market Snapshot 8.4.1. China Licensed Sports Merchandise Market 8.4.2. India Licensed Sports Merchandise Market 8.4.3. Japan Licensed Sports Merchandise Market 8.4.4. Australia Licensed Sports Merchandise Market 8.4.5. South Korea Licensed Sports Merchandise Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Licensed Sports Merchandise Market 8.5. Latin America Licensed Sports Merchandise Market Snapshot 8.5.1. Brazil Licensed Sports Merchandise Market 8.5.2. Mexico Licensed Sports Merchandise Market 8.5.3. Rest of Latin America Licensed Sports Merchandise Market 8.6. Rest of The World Licensed Sports Merchandise Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. VF Corporation 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Nike, Inc. 9.2.3. Adidas AG 9.2.4. Puma SE 9.2.5. Under Armour, Inc. 9.2.6. Hanesbrands Inc. 9.2.7. DICK'S Sporting Goods Inc. 9.2.8. Sports Direct International plc, 9.2.9. G-III Apparel Group, Ltd. 9.2.10. Fanatics Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Licensed Sports Merchandise Market is valued at approximately USD 31.92 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.90% over the forecast period 2022-2029. Various goods that have the endorsement of a sportsperson or a sports organisation are referred to as licenced sports merchandise. It comprises goods like sports equipment, games, clothing, shoes, and accessories for men, women, and children that come in a broad range of hues, variations, and sizes. The rising number of sports fans, along with increased urbanisation and the growth of the online retail sector, are some of the key reasons fueling the market's progress. The industry is also expanding as a result of a noticeable increase in the number of national and international sports leagues. Traditional retailing channels are constantly losing ground to online platforms that offer a wide range of products and a convenient shopping experience for real premium-quality goods at affordable prices. Additionally, female engagement in sports has broadened the market's reach. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Licensed Sports Merchandise Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Licensed Sports Merchandise Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Licensed Sports Merchandise Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Licensed Sports Merchandise Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Licensed Sports Merchandise Market Dynamics 3.1. Licensed Sports Merchandise Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing number of sports events 3.1.1.2. Growing female sports event 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Licensed Sports Merchandise 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing international events Chapter 4. Global Licensed Sports Merchandise Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Licensed Sports Merchandise Market, by Product 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Licensed Sports Merchandise Market by Product, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Licensed Sports Merchandise Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Licensed Sports Merchandise Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Sports Apparel 6.4.2. Sports Footwear 6.4.3. Toys and Games 6.4.4. Others Chapter 7. Global Licensed Sports Merchandise Market, by Distribution Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Licensed Sports Merchandise Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Licensed Sports Merchandise Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Licensed Sports Merchandise Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Online 7.4.2. Offline Chapter 8. Global Licensed Sports Merchandise Market, Regional Analysis 8.1. Licensed Sports Merchandise Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Licensed Sports Merchandise Market 8.2.1. U.S. Licensed Sports Merchandise Market 8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Licensed Sports Merchandise Market 8.3. Europe Licensed Sports Merchandise Market Snapshot 8.3.1. U.K. Licensed Sports Merchandise Market 8.3.2. Germany Licensed Sports Merchandise Market 8.3.3. France Licensed Sports Merchandise Market 8.3.4. Spain Licensed Sports Merchandise Market 8.3.5. Italy Licensed Sports Merchandise Market 8.3.6. Rest of Europe Licensed Sports Merchandise Market 8.4. Asia-Pacific Licensed Sports Merchandise Market Snapshot 8.4.1. China Licensed Sports Merchandise Market 8.4.2. India Licensed Sports Merchandise Market 8.4.3. Japan Licensed Sports Merchandise Market 8.4.4. Australia Licensed Sports Merchandise Market 8.4.5. South Korea Licensed Sports Merchandise Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Licensed Sports Merchandise Market 8.5. Latin America Licensed Sports Merchandise Market Snapshot 8.5.1. Brazil Licensed Sports Merchandise Market 8.5.2. Mexico Licensed Sports Merchandise Market 8.5.3. Rest of Latin America Licensed Sports Merchandise Market 8.6. Rest of The World Licensed Sports Merchandise Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. VF Corporation 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Nike, Inc. 9.2.3. Adidas AG 9.2.4. Puma SE 9.2.5. Under Armour, Inc. 9.2.6. Hanesbrands Inc. 9.2.7. DICK'S Sporting Goods Inc. 9.2.8. Sports Direct International plc, 9.2.9. G-III Apparel Group, Ltd. 9.2.10. Fanatics Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の消費者向けグッズ・サービス分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(sports)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|