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マグロ缶詰の世界市場規模調査、製品別(スキップジャック、キハダ、その他)、流通チャネル別(ハイパーマーケット&スーパーマーケット、専門店、オンライン)、地域別予測 2022-2028


Global Canned Tuna Market Size study, by Product (Skipjack, Yellowfin, Others) by Distribution Channel (Hypermarket & Supermarket, Specialty Stores, Online) and Regional Forecasts 2022-2028

世界のツナ缶市場は、2021年に約89.7億米ドルとなり、予測期間2022-2028年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ツナ缶は安価なタンパク質源であり、世界約70カ国で販売されているため、人... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年7月12日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のツナ缶市場は、2021年に約89.7億米ドルとなり、予測期間2022-2028年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ツナ缶は安価なタンパク質源であり、世界約70カ国で販売されているため、人気の高い食事です。マグロを食べることによる健康上の利点として、DNAの合成に不可欠なビタミンB12を多く含んでいることが挙げられます。重要なタンパク質、ビタミン、ミネラルを多く含むことから、様々な料理でシーフードを使用する顧客の好みが変化しており、このビジネスの大きな推進力になると予測されます。また、マグロの風味は特に優れており、他の魚とは異なるため、世界中で大きな需要がある。シーフードは、他の肉類や牛肉と比較して、風味が良く、栄養価が高く、二酸化炭素排出量も少ないことから、近年、消費量が大幅に増加しています。一方、マグロは、世界で最も食べられているシーフード食品のトップ5に入るものです。近年、生産量の増加や価格競争の激化、新技術の導入、お客様の需要の進化などにより、マグロ分野ではパラダイムシフトが起きています。FAO漁業・養殖部門の製品・貿易・マーケティング部門である「GLOBEFISH」が発表した情報によると、タイ、エクアドル、中国、インドネシア、フィリピンは、缶詰および加工マグロの主要輸出国であることがわかった。一方、ツナ缶・加工品の輸入は、米国、日本、オーストラリア、エジプト、サウジアラビア、欧州諸国が上位を占めている。GLOBEFISH」の数値によると、サウジアラビアは23.3%増、エジプトは前年比で2019年のツナ缶・加工品の輸入量が15.0%増となった。ツナ缶の主な消費国はヨーロッパ諸国と米国ですが、日本、オーストラリア、韓国などのアジア諸国も消費ランキングの上位にランクインしています。また、ツナ缶を中心としたツナビジネスの大半は、魚の品質の高さから、アジア各国を対象としています。しかし、植物性製品やオーガニック製品の採用が、2022-2028年の予測期間を通じて市場拡大を阻害しています。

ツナ缶の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。ヨーロッパは、簡単ですぐに食べられる便利なシーフードが好まれるようになり、業界のリーダーとして台頭してきました。European Market Observatory for Fisheries and Aquaculture Products(EUMOFA)によると、2018年にヨーロッパで最も食べられている海洋種はマグロでした。イタリア、スペイン、英国は、この地域のマグロ缶詰の消費者の上位に位置しています。これらの傾向は、予測期間を通じて地域の市場拡大を促進すると予想されます。収益面では、中東とアフリカが2022年から2028年にかけて最も速いCAGRを記録すると予想されます。サウジアラビアやエジプトなど、中東・アフリカの未開拓の新市場は、巨大な発展の可能性を秘めた重要な市場として台頭しています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
Frinsa del Noroeste S.A.
タイ・ユニオン・グループPCL.
バンブルビー・フーズ・エルエルシー(Bumble Bee Foods, LLC.
センチュリー・パシフィック・フード・インク
ジールサ
グルーポ・カルボ
ワイルドプラネットフーズインク
PT.アネカ・ツナ・インドネシア
アメリカン・ツナ・インク
オーシャン・ブランズGP
本調査の目的は、近年の様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象地域・国のそれぞれにおいて、産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品別
スキップジャック
キハダ
その他
流通チャネル別
ハイパーマーケット・スーパーマーケット
専門店
オンライン
地域別
北アメリカ
米国
カナダ
ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界のツナ缶市場のターゲットオーディエンス

主要なコンサルティング会社およびアドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家


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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Canned Tuna Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Canned Tuna Market, by Product, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Canned Tuna Market, by Distribution Channel, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Canned Tuna Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Canned Tuna Market Dynamics
3.1. Canned Tuna Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Shifting consumer preferences for seafood in various cuisines.
3.1.1.2. Health benefits of Tuna as a rich source of Protein
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Adoption of plant based and organic products
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technological improvements in Canned Tuna
Chapter 4. Global Canned Tuna Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Canned Tuna Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Canned Tuna Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Canned Tuna Market Estimates & Forecasts by Product 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Canned Tuna Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Skipjack
6.4.2. Yellowfin
6.4.3. Others
Chapter 7. Global Canned Tuna Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Canned Tuna Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Canned Tuna Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Canned Tuna Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Hypermarket & Supermarket
7.4.2. Specialty Stores
7.4.3. Online
Chapter 8. Global Canned Tuna Market, Regional Analysis
8.1. Canned Tuna Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Canned Tuna Market
8.2.1. U.S. Canned Tuna Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Canned Tuna Market
8.3. Europe Canned Tuna Market Snapshot
8.3.1. U.K. Canned Tuna Market
8.3.2. Germany Canned Tuna Market
8.3.3. France Canned Tuna Market
8.3.4. Spain Canned Tuna Market
8.3.5. Italy Canned Tuna Market
8.3.6. Rest of Europe Canned Tuna Market
8.4. Asia-Pacific Canned Tuna Market Snapshot
8.4.1. China Canned Tuna Market
8.4.2. India Canned Tuna Market
8.4.3. Japan Canned Tuna Market
8.4.4. Australia Canned Tuna Market
8.4.5. South Korea Canned Tuna Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Canned Tuna Market
8.5. Latin America Canned Tuna Market Snapshot
8.5.1. Brazil Canned Tuna Market
8.5.2. Mexico Canned Tuna Market
8.6. Rest of The World Canned Tuna Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Frinsa del Noroeste S.A
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Thai Union Group PCL.
9.2.3. Bumble Bee Foods, LLC.
9.2.4. Century Pacific Food Inc.
9.2.5. Jealsa
9.2.6. Grupo Calvo
9.2.7. Wild Planet Foods Inc.
9.2.8. PT. Aneka Tuna Indonesia
9.2.9. American Tuna Inc.
9.2.10. Ocean Brands GP
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Canned Tuna Market is valued approximately USD 8.97 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.7% over the forecast period 2022-2028. Canned tuna is a popular meal since it is a cheap source of protein and is available in approximately 70 countries across the world. The health advantages of eating tuna include a high dosage of vitamin B12, which is essential for DNA synthesis. Shifting customer preferences for seafood in various cuisines due to its high concentration of important proteins, vitamins, and minerals are projected to be a major driving force in the business. Furthermore, the flavour of tuna is particularly excellent and different from other fish, thus the product is in great demand all over the world. Seafood consumption has increased dramatically in recent years due to its great flavour, nutritious benefits, and lower carbon footprints when compared to other meat and beef products. Tuna, on the other hand, is one of the top five most eaten seafood foods worldwide. The tuna sector has seen a paradigm shift in recent years as a result of increased production and price rivalry, new technology, and evolving customer demand. Thailand, Ecuador, China, Indonesia, and the Philippines were the leading exporters of canned and processed tuna, according to information published by the 'GLOBEFISH', a product, trade, and marketing department of the FAO Fisheries and Aquaculture Department. The United States, Japan, Australia, Egypt, Saudi Arabia, and European nations, on the other hand, were the leading importers of canned and processed tuna. According to 'GLOBEFISH' figures, Saudi Arabia had a 23.3 percent increase while Egypt saw a 15.0 percent increase in canned and processed tuna imports in 2019 compared to the previous year. European nations and the United States are the major consumers of canned tuna, although Asian countries such as Japan, Australia, and South Korea are also at the top of the consumption ranking. Also, the majority of the tuna business, particularly the canned tuna sector, caters to various Asian nations due to the high quality of the fish. However, adoption of plant based and organic products impedes market expansion throughout the projection period of 2022-2028.

The key regions considered for the Global Canned Tuna Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Europe has emerged as the industry leader as customers increasingly prefer easy, ready-to-eat, and convenient seafood options. According to the European Market Observatory for Fisheries and Aquaculture Products (EUMOFA), tuna was the most eaten marine species in Europe in 2018. Italy, Spain, and the United Kingdom are among the region's top canned tuna consumers. These trends are expected to drive regional market expansion throughout the projected period. In terms of revenue, the Middle East and Africa are expected to have the fastest CAGR from 2022 to 2028. New unexplored markets in the Middle East and Africa, such as Saudi Arabia and Egypt, are emerging as key marketplaces with enormous development potential.

Major market player included in this report are:
Frinsa del Noroeste S.A.
Thai Union Group PCL.
Bumble Bee Foods, LLC.
Century Pacific Food Inc.
Jealsa
Grupo Calvo
Wild Planet Foods Inc.
PT. Aneka Tuna Indonesia
American Tuna Inc.
Ocean Brands GP
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product:
Skipjack
Yellowfin
Others
By Distribution Channel:
Hypermarket & Supermarket
Specialty Stores
Online
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Canned Tuna Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Canned Tuna Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Canned Tuna Market, by Product, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Canned Tuna Market, by Distribution Channel, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Canned Tuna Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Canned Tuna Market Dynamics
3.1. Canned Tuna Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Shifting consumer preferences for seafood in various cuisines.
3.1.1.2. Health benefits of Tuna as a rich source of Protein
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Adoption of plant based and organic products
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technological improvements in Canned Tuna
Chapter 4. Global Canned Tuna Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Canned Tuna Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Canned Tuna Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Canned Tuna Market Estimates & Forecasts by Product 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Canned Tuna Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Skipjack
6.4.2. Yellowfin
6.4.3. Others
Chapter 7. Global Canned Tuna Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Canned Tuna Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Canned Tuna Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Canned Tuna Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Hypermarket & Supermarket
7.4.2. Specialty Stores
7.4.3. Online
Chapter 8. Global Canned Tuna Market, Regional Analysis
8.1. Canned Tuna Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Canned Tuna Market
8.2.1. U.S. Canned Tuna Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Canned Tuna Market
8.3. Europe Canned Tuna Market Snapshot
8.3.1. U.K. Canned Tuna Market
8.3.2. Germany Canned Tuna Market
8.3.3. France Canned Tuna Market
8.3.4. Spain Canned Tuna Market
8.3.5. Italy Canned Tuna Market
8.3.6. Rest of Europe Canned Tuna Market
8.4. Asia-Pacific Canned Tuna Market Snapshot
8.4.1. China Canned Tuna Market
8.4.2. India Canned Tuna Market
8.4.3. Japan Canned Tuna Market
8.4.4. Australia Canned Tuna Market
8.4.5. South Korea Canned Tuna Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Canned Tuna Market
8.5. Latin America Canned Tuna Market Snapshot
8.5.1. Brazil Canned Tuna Market
8.5.2. Mexico Canned Tuna Market
8.6. Rest of The World Canned Tuna Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Frinsa del Noroeste S.A
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Thai Union Group PCL.
9.2.3. Bumble Bee Foods, LLC.
9.2.4. Century Pacific Food Inc.
9.2.5. Jealsa
9.2.6. Grupo Calvo
9.2.7. Wild Planet Foods Inc.
9.2.8. PT. Aneka Tuna Indonesia
9.2.9. American Tuna Inc.
9.2.10. Ocean Brands GP
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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