世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

抹茶の世界市場規模調査、製品別(粉末、RTD飲料、インスタントプレミックス)、グレード別(クラシック、セレモニー、カリナリー)、地域別予測 2022-2028


Global Matcha Tea Market Size study, by Product (Powder, RTD Beverage, Instant Premixes), By Grade (Classic, Ceremonial, Culinary), and Regional Forecasts 2022-2028

世界の抹茶市場は、2021年に約XXと評価され、予測期間2022-2028年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。抹茶は、碾茶の葉を細かく砕いて作られた高品質の緑茶です。日本の伝統的な茶道でよく... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年7月4日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の抹茶市場は、2021年に約XXと評価され、予測期間2022-2028年にはxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。抹茶は、碾茶の葉を細かく砕いて作られた高品質の緑茶です。日本の伝統的な茶道でよく使われ、その健康上の利点と珍しい風味から人気を博しています。カクテル、ラテ、マカロン、ケーキ、ドーナツ、サラダドレッシングなど、味わい深い料理や甘い料理への利用が増加しており、市場拡大の原動力になると期待されています。また、高い抗酸化作用を持つことから、化粧品業界においても支持されています。抗酸化物質やビタミンを多く含む健康飲料の人気とともに、同製品の健康やフィットネスに関する消費者の意識の高まりが、成長の原動力になると予想されます。さらに、栄養価の高い、オーガニック、ナチュラルな製品への需要の高まりが、需要を促進すると予想されます。絶え間ない製品革新と斬新なブレンドや組み合わせの開発により、抹茶市場の繁栄が期待されます。例えば、Nestléは、2019年2月に欧州全域でKitKat Green Tea Matchaを発売しました。この製品は、UTZ認証のカカオ豆と中国と日本産の緑茶を組み合わせて作られています。ユニリーバのピュアリーフブランドは、2017年10月にピュア抹茶とジンジャー抹茶という2つの新しいフレーバーをデビューさせました。トルティナ トリプルダーク抹茶ウェハーは、2019年1月にA. Loacker Spa/AGから発売されました。抹茶分野は、健康意識の拡大、クリーンラベルへの欲求、ライフスタイルの変化、都市化の進展、健康関連疾患の増加から利益を得ています。さらに、トレンドの移り変わりとともに、ベーカリー製品、チョコレート、コーヒー、スナック、アイスクリーム、その他さまざまなアイテムの生産に抹茶が活用され、世界市場に新しいチャンスを与えています。しかし、抹茶ビジネスは労働集約的であるため、人件費の高さが市場を制限している。さらに、予測期間中に食品・飲料業界において厳しい規制が発生することも、市場成長を抑制する要因となっています。

抹茶の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。最も市場シェアが高いのはアジア太平洋地域である。中国や日本などの国々での高い消費量が成長を後押しすると予想されます。アジア太平洋地域には多くの主要な茶産地があり、日本や中国ではお茶を飲むことが古くからの習慣となっています。インド、シンガポール、オーストラリアなどでは、人口の大幅な増加や健康志向の高まりが予想されます。健康志向の高まりと多様な製品の入手が可能なことから、北米は予測期間中に最も早い年平均成長率で成長すると予測されています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
葵ティー株式会社
エンチャライフLLC
グレイス&グリーン
グリーンフーズコーポレーション
イケダ・ティーワールド
株式会社伊藤園
株式会社丸久小山園
タタ コンシューマー プロダクツ リミテッド
ザ・ヘイン・セレスティアル・グループ・インク
UNILEVER PLC
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象地域や国ごとに、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品別
パウダー

RTDビバレッジ

インスタントプレミックス

グレード別
クラシック

セレモニー

料理

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における抹茶の世界市場のターゲットオーディエンス

主要なコンサルティング会社およびアドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家


ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Matcha Tea Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Matcha Tea Market, by Product, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Matcha Tea Market, by Grade, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Matcha Tea Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Matcha Tea Market Dynamics
3.1. Matcha Tea Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rise in number of health-conscious consumers globally
3.1.1.2. Product innovation
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Potential threat of substitution
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Surge in demand from cosmetic, culinary, and food industries globally
Chapter 4. Global Matcha Tea Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Matcha Tea Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Matcha Tea Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Matcha Tea Market Estimates & Forecasts by Product, 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Matcha Tea Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Powder
6.4.2. RTD Beverage
6.4.3. Instant Premixes
Chapter 7. Global Matcha Tea Market, by Grade
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Matcha Tea Market by Grade, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Matcha Tea Market Estimates & Forecasts by Grade, 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Matcha Tea Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Classic
7.4.2. Ceremonial
7.4.3. Culinary
Chapter 8. Global Matcha Tea Market, Regional Analysis
8.1. Matcha Tea Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Matcha Tea Market
8.2.1. U.S. Matcha Tea Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Grade breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Matcha Tea Market
8.3. Europe Matcha Tea Market Snapshot
8.3.1. U.K. Matcha Tea Market
8.3.2. Germany Matcha Tea Market
8.3.3. France Matcha Tea Market
8.3.4. Spain Matcha Tea Market
8.3.5. Italy Matcha Tea Market
8.3.6. Rest of Europe Matcha Tea Market
8.4. Asia-Pacific Matcha Tea Market Snapshot
8.4.1. China Matcha Tea Market
8.4.2. India Matcha Tea Market
8.4.3. Japan Matcha Tea Market
8.4.4. Australia Matcha Tea Market
8.4.5. South Korea Matcha Tea Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Matcha Tea Market
8.5. Latin America Matcha Tea Market Snapshot
8.5.1. Brazil Matcha Tea Market
8.5.2. Mexico Matcha Tea Market
8.6. Rest of The World Matcha Tea Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. AOI TEA COMPANY
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. ENCHA LIFE LLC
9.2.3. GRACE & GREEN
9.2.4. GREEN FOODS CORP
9.2.5. IKEDA TEA WORLD
9.2.6. ITO EN, LTD.
9.2.7. MARUKYU KOYAMAEN CO., LTD.
9.2.8. TATA CONSUMER PRODUCTS LIMITED
9.2.9. THE HAIN CELESTIAL GROUP, INC.
9.2.10. UNILEVER PLC
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Matcha Tea Market is valued at approximately XX in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% over the forecast period 2022-2028. Matcha is a high-quality green tea made from tencha leaves crushed into a fine powder. It is a common element in Japanese traditional tea ceremonies and has gained popularity due to its health advantages and unusual flavour. Rising use in savoury and sweet dishes such as cocktails, lattes, macarons, cakes, doughnuts, and salad dressings is expected to drive market expansion. Because of its high antioxidant content, the product is also gaining favour in the cosmetic industry. Rising consumer awareness about the product's health and fitness, together with the popularity of healthy beverages high in antioxidants and vitamins, is expected to drive growth. Additionally, increased demand for nutrient-rich, organic, and natural products is expected to drive demand. Constant product innovation and the development of novel blends and combinations are expected to help the matcha tea market thrive. Nestlé, for example, introduced KitKat Green Tea Matcha throughout Europe in February 2019. The product is created by combining UTZ-certified cocoa beans with green tea from China and Japan. Unilever's Pure Leaf brand debuted two new flavours in October 2017, namely Pure Matcha and Ginger Matcha. Tortina Triple Dark matcha green tea wafers were introduced by A. Loacker Spa/AG in January 2019. The matcha tea sector benefits from expanding health consciousness, desire for clean labels, changing lifestyles, increased urbanisation, and an increase in the number of health-related diseases. Furthermore, as the trend shifts, matcha tea is being utilised in the production of bakery products, chocolates, coffee, snacks, ice creams, and a range of other items, giving new chances to the global market. However, the high cost of labour in the matcha tea business is limiting the market because the market is labor-intensive. Furthermore, the occurrence of severe regulations in the food and beverage industry during the projection period is a factor restraining market growth.

The key regions considered for the global Matcha Tea market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. The largest market share was in the Asia Pacific region. It is anticipated that high consumption in nations like China and Japan will fuel the growth. Asia Pacific is home to many major tea producers, and drinking tea is a long-standing custom in both Japan and China. A significant increase in population and health consciousness are expected in nations like India, Singapore, and Australia. Because of rising health consciousness and the availability of a wide range of products, North America is predicted to grow at the quickest CAGR over the projection period.

Major market players included in this report are:
AOI TEA COMPANY
ENCHA LIFE LLC
GRACE & GREEN
GREEN FOODS CORP
IKEDA TEA WORLD
ITO EN, LTD.
MARUKYU KOYAMAEN CO., LTD.
TATA CONSUMER PRODUCTS LIMITED
THE HAIN CELESTIAL GROUP, INC.
UNILEVER PLC
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product:
Powder

RTD Beverage

Instant Premixes

By Grade:
Classic

Ceremonial

Culinary

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Matcha Tea Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Matcha Tea Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Matcha Tea Market, by Product, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Matcha Tea Market, by Grade, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Matcha Tea Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Matcha Tea Market Dynamics
3.1. Matcha Tea Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rise in number of health-conscious consumers globally
3.1.1.2. Product innovation
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Potential threat of substitution
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Surge in demand from cosmetic, culinary, and food industries globally
Chapter 4. Global Matcha Tea Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Matcha Tea Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Matcha Tea Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Matcha Tea Market Estimates & Forecasts by Product, 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Matcha Tea Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Powder
6.4.2. RTD Beverage
6.4.3. Instant Premixes
Chapter 7. Global Matcha Tea Market, by Grade
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Matcha Tea Market by Grade, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Matcha Tea Market Estimates & Forecasts by Grade, 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Matcha Tea Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Classic
7.4.2. Ceremonial
7.4.3. Culinary
Chapter 8. Global Matcha Tea Market, Regional Analysis
8.1. Matcha Tea Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Matcha Tea Market
8.2.1. U.S. Matcha Tea Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Grade breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Matcha Tea Market
8.3. Europe Matcha Tea Market Snapshot
8.3.1. U.K. Matcha Tea Market
8.3.2. Germany Matcha Tea Market
8.3.3. France Matcha Tea Market
8.3.4. Spain Matcha Tea Market
8.3.5. Italy Matcha Tea Market
8.3.6. Rest of Europe Matcha Tea Market
8.4. Asia-Pacific Matcha Tea Market Snapshot
8.4.1. China Matcha Tea Market
8.4.2. India Matcha Tea Market
8.4.3. Japan Matcha Tea Market
8.4.4. Australia Matcha Tea Market
8.4.5. South Korea Matcha Tea Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Matcha Tea Market
8.5. Latin America Matcha Tea Market Snapshot
8.5.1. Brazil Matcha Tea Market
8.5.2. Mexico Matcha Tea Market
8.6. Rest of The World Matcha Tea Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. AOI TEA COMPANY
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. ENCHA LIFE LLC
9.2.3. GRACE & GREEN
9.2.4. GREEN FOODS CORP
9.2.5. IKEDA TEA WORLD
9.2.6. ITO EN, LTD.
9.2.7. MARUKYU KOYAMAEN CO., LTD.
9.2.8. TATA CONSUMER PRODUCTS LIMITED
9.2.9. THE HAIN CELESTIAL GROUP, INC.
9.2.10. UNILEVER PLC
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の食品・飲料分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る