電動二輪車テレマティクス市場The Motor-Powered Two-Wheeler Telematics Market 概要 世界のコネクテッドバイク、スクーター、原付市場の最新動向は?2023年末時点で、世界で1,110万台のOEMテレマティクス・システムと1,380万台のアフターマーケット・テレマティクス・システムが... もっと見る
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サマリー
概要
本レポートのハイライト
コネクテッド・モーターサイクル、スクーター、モペットの台数は2028年に世界で8,120万台に達する テレマティクスは、幅広い車両接続ソリューションに適用される用語である。ベルグインサイトのテレマティクス・システムの定義は、何らかの形態のセルラー通信を組み込んだ、あらゆる二輪車用に設計された自動システムである。本レポートでは、二輪車、原付、スクーターを含む電動二輪車向けのアフターマーケットと OEM の組み込みテレマティクス・ソリューションの両方に焦点を当てている。OEM の組み込み型テレマティクス・ソリューションは工場レベルで設置され、OEM によって管理される。アフターマーケット・ソリューションは後付けで、通常はサードパーティ企業によって管理される。 二輪車業界におけるテレマティクスの導入は、最近になって加速し始めた。この業界は、10~15年前の自動車業界と同じような段階にある。現在、組み込み型テレマティクス・サービスを提供しているのは、一部の大手二輪車OEMのみである。大手二輪車OEMのほとんどは、組み込み型テレマティクス・システムの導入を検討し始めており、近い将来、そのようなサービスを導入することになるだろう。テレマティクスの重要な推進力には、緊急時や路上でのアシスタンス・サービス、盗難車追跡ソリューションなどの安全・セキュリティ・サービスが含まれる。電動二輪車への関心の高まりも、テレマティクス導入の大きなきっかけとなっている。2023年末時点で、世界全体で推定1,110万台の二輪車OEMテレマティクスシステムが利用されている。年平均成長率(CAGR)37.1%で成長するこの数字は、2028年には5,380万台に達すると予想される。OEMテレマティクス・システムの年間出荷台数は、2023年末の510万台から2028年には2,610万台に達すると予想される。これは年平均成長率38.7%に相当する。現在、組み込み型テレマティクス・サービスを提供している二輪車OEMの例としては、欧州のBMW Motorrad、米国のLiveWire、Zero Motorcycles、インドのHero MotoCorp、TVS Motor、Bajaj Auto(Chetak)、Royal Enfield、中国のYadea、NIU Technologies、Segway-Ninebot、Sunraなどがある。 組み込み型OEMテレマティクス・ソリューションの普及率は今後数年で高まるだろうが、アフターマーケット・テレマティクス・サービス・プロバイダーにはまだ多くのビジネスチャンスがある。実際に使用されているアフターマーケットの二輪車テレマティクス・システムの数は、2023年末の1,380万台から2028年には2,740万台に達すると予測される。これは年平均成長率(CAGR)14.7%に相当する。アクティブなテレマティクス・システムの数はアジア太平洋地域が最も多く、アフリカ、中東、中南米などのRoW地域がこれに続く。アフターマーケット向け二輪車テレマティクス・システムの年間出荷台数は、2023年の490万台から2028年には950万台へとCAGR 14.0%で成長する見込みである。 二輪車アフターマーケット・テレマティクス市場は、様々な企業がサービスを提供している。様々な車種に数十万台のテレマティクス・ユニットを導入している大企業もある。また、二輪車向けテレマティクス・ソリューションのみに特化した専門企業もある。多くのテレマティクス・サービス・プロバイダーは、OEM とアフターマーケット・セグメントの両方にソリューションを提供している。二輪車テレマティクス・サービス・プロバイダーの例としては、欧州のMapit IoTとScorpion Automotive、北米のSVR TrackingとFind it Now、南米のCarsystemとLojack Argentina(Strix)、インドのAjjas、Fleettrack、iTriangle Infotech、Onelap Telematics、Trak N Tell、中国のWanWayTech、南アフリカのTracker Connectなどがある。また、ハードウェアのテレマティクス・デバイスに注力している企業もある。これらの企業は、アフターマーケット、OEM、またはその両方のセグメントに焦点を当てている。例えば、Actia、ERM Advanced Telematics、Jimi (Concox)、Panasonic、Positioning Universal、Queclink Wireless Solutions、Teltonika、Tramigoなどである。 本レポートは以下の質問に答えます
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 二輪車市場
1.1 概要 2 市場予測と動向
2.1 OEMテレマティクス市場 3 OEM のテレマティクスへの取り組み
3.1 二輪車とスクーターのOEMによるテレマティクスの取り組み 4 テクノロジーベンダー 4.1 テレマティクスサービスプロバイダー
4.1.1 Ajjas 用語解説
プレスリリース
2024-06-21 プレスリリース IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい市場調査報告書によると、二輪車のOEMテレマティクスシステムのアクティブ数は、2023年の1,110万台から年平均成長率37.1%で成長し、2028年には5,380万台に達する。本レポートは二輪車、原付、スクーターを含む原動機付二輪車に焦点を当てている。現在、組み込み型テレマティクス・サービスを提供しているのは、大手二輪車OEMの一部のみである。「ほとんどの大手二輪車 OEM は、組み込みテレマティクス・システムの導入を検討し始めている。テレマティクス導入の重要な推進力には、緊急時や路上でのアシスタンス・サービス、盗難車追跡ソリューションなどの安全・セキュリティ・サービスが含まれる。電動二輪車の普及が進んでいることも、採用の大きなきっかけとなっている」と、Berg Insight社のシニアアナリスト、Martin Cederqvist氏は述べている。 アフターマーケット・テレマティクス・ソリューションは、既に何年も前から市場で入手可能である。アフターマー ケット・テレマティクスの主なユースケースは、盗難車追跡と盗難防止である。OEM 組込型テレマティクス・ソリューションの普及率は今後数年で高まるだろうが、アフターマー ケット・テレマティクス・サービス・プロバイダーにはまだ多くのチャンスがある。実際に使用されているアフターマーケットの二輪車テレマティクス・システムの数は、2023年末の1,380万台から年平均成長率14.7%で増加し、2028年には2,740万台に達すると予測されている。「アフターマーケット・テレマティクス・システムの稼動台数は、アジア太平洋地域が最も多く、次いでアフリカ、中東、中南米などのRoW地域が続く」とCederqvist氏は述べた。 この業界は初期段階にあるとはいえ、現在、二輪車OEMの一部はコネクテッド・サービスを提供している。 例えば、欧州のBMW Motorrad、米国のLiveWire、Zero Motorcycles、インドのHero MotoCorp、TVS Motor、Bajaj Auto(Chetak)、Royal Enfield、中国のYadea、NIU Technologies、Segway-Ninebot、Sunraなどである。「BMW Motorrad はテレマティクスの導入においてパイオニアである。同社は2017年から欧州で緊急通報テレマティクス・サービスを提供している。緊急通報テレマティクス・サービスは2023年に北米のBMW Motorrad車にも拡大されました」とCederqvist氏は続けた。 二輪車アフターマーケット・テレマティクス市場は、様々な企業がサービスを提供している。様々な車種に数十万台のテレマティクス・デバイスを設置している大企業もある。また、二輪車向けテレマティクス・ソリューションのみに特化した専門企業もある。多くのテレマティクス・サービス・プロバイダーは、OEM とアフターマーケット・セグメントの両方にソリューションを提供している。二輪車テレマティクス・サービス・プロバイダーの例としては、欧州のMapit IoTとScorpion Automotive、北米のSVR TrackingとFind it Now、南米のCarsystemとLojack Argentina(Strix)、インドのAjjas、Fleettrack、iTriangle Infotech、Onelap Telematics、Trak N Tell、中国のWanWayTech、南アフリカのTracker Connectなどがある。また、二輪車用のハードウェア・テレマティクス・デバイスを提供する企業もある。これらの企業は、アフターマーケット、OEM、またはその両方のセグメントに焦点を当てている。例えば、Actia、ERM Advanced Telematics、Jimi (Concox)、Panasonic、Positioning Universal、Queclink Wireless Solutions、Teltonika、Tramigoなどである。
SummaryDescription What are the latest trends on the connected motorcycle, scooter and moped market worldwide? At the end of 2023, an estimated 11.1 million active motor-powered two-wheeler OEM telematics systems and 13.8 million aftermarket telematics systems were in use globally. The addressable market is large as there were about 778 million registered motorcycles, scooters and mopeds at the end of 2022. Get up to date with the latest industry trends in this new 75-page report.
Highlights from this report:
The number of connected motorcycles, scooters and mopeds to reach 81.2 million units worldwide in 2028 Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of vehicle connectivity solutions. Berg Insight’s definition of a telematics system is an automatic system designed for any motor-powered two-wheeler that incorporates some form of cellular communications. This report focuses on both aftermarket and OEM embedded telematics solutions for motor-powered two-wheelers including motorcycles, mopeds and scooters. OEM embedded telematics solutions are installed at the factory-level and are managed by the OEMs. Aftermarket solutions are retro-fitted and usually managed by third-party companies. The adoption of telematics in the two-wheeler industry has recently begun to pick up speed. The industry is in a similar stage as the automotive industry was ten or fifteen years ago. Only some of the largest two-wheeler OEMs offer embedded telematics services today. Most major motorcycle OEMs have begun to look at including embedded telematics systems and many will likely introduce such offerings in the near future. Important drivers for telematics include safety and security services such as emergency and roadside assistance services and stolen vehicle tracking solutions. The increasing interest in electric two-wheelers is also a major catalyst for telematics adoption. At the end of 2023, an estimated 11.1 million active two-wheeler OEM telematics systems were in use globally. Growing at a CAGR of 37.1 percent, this number is expected to reach 53.8 million in 2028. Annual shipments of OEM telematics systems are expected to reach 26.1 million by 2028, up from 5.1 million at the end of 2023. This represents a CAGR of 38.7 percent. Examples of two-wheeler OEMs that offer embedded telematics services today include BMW Motorrad in Europe, LiveWire and Zero Motorcycles in the US, Hero MotoCorp, TVS Motor, Bajaj Auto (Chetak) and Royal Enfield in India as well as Yadea, NIU Technologies, Segway-Ninebot and Sunra from China. The penetration rate of embedded OEM telematics solutions will increase in the coming years, but there will still be plenty of opportunities for aftermarket telematics service providers. The number of aftermarket two-wheeler telematics systems in active use is forecasted to grow from 13.8 million at the end of 2023 to reach 27.4 million in 2028. This represents a CAGR of 14.7 percent. The Asia-Pacific region accounts for the largest number of active telematics systems followed by RoW including regions such as Africa, the Middle East and Latin America. Annual shipments of aftermarket two-wheeler telematics systems are expected to grow at a CAGR of 14.0 percent from 4.9 million in 2023 to 9.5 million in 2028. The two-wheeler aftermarket telematics market is served by a wide range of companies. Some are large companies that have installed bases of hundreds of thousands of telematics units on various vehicle types. There are also specialised companies that solely focus on telematics solutions for two-wheelers. Many telematics service providers offer solutions both for the OEM and the aftermarket segment. Examples of two-wheeler telematics service providers include Mapit IoT and Scorpion Automotive from Europe; SVR Tracking and Find it Now from North America; Carsystem and Lojack Argentina (Strix) from South America; Ajjas, Fleettrack, iTriangle Infotech, Onelap Telematics and Trak N Tell from India; WanWayTech from China as well as Tracker Connect from South Africa. There are also a range of companies focusing on hardware telematics devices. These companies either focus on the aftermarket, OEM or both segments. Examples of such companies include Actia, ERM Advanced Telematics, Jimi (Concox), Panasonic, Positioning Universal, Queclink Wireless Solutions, Teltonika and Tramigo. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 The Two-Wheeler Market
1.1 Introduction 2 Market Forecasts and Trends
2.1 The OEM telematics market 3 OEM Telematics Initiatives
3.1 Motorcycle and scooter OEM telematics initiatives 4 Technology Vendors
4.1 Telematics service providers Glossary
Press Release
2024-06-21 Press releases According to a new market research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of active two-wheeler OEM telematics systems will grow at a CAGR of 37.1 percent from 11.1 million in 2023 to reach 53.8 million in 2028. The report focuses on motor-powered two-wheelers including motorcycles, mopeds and scooters. Only some of the largest two-wheeler OEMs offer embedded telematics services today. “Most major motorcycle OEMs have started to consider including embedded telematics systems. Important drivers for telematics adoption include safety and security services such as emergency and roadside assistance services and stolen vehicle tracking solutions. The increasing uptake of electric two-wheelers is also a major catalyst for adoption”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight. Aftermarket telematics solutions have been available on the market for many years already. The main aftermarket telematics use cases are stolen vehicle tracking and theft prevention. The penetration rate of embedded OEM telematics solutions will increase in the coming years, but there will still be plenty of opportunities for aftermarket telematics service providers. The number of aftermarket two-wheeler telematics systems in active use is forecasted to grow at a CAGR of 14.7 percent from 13.8 million at the end of 2023 to reach 27.4 million in 2028. “The Asia-Pacific region accounts for the largest number of active aftermarket telematics systems followed by RoW including regions such as Africa, the Middle East and Latin America”, said Mr Cederqvist. Even though the industry is in an early stage, some two-wheeler OEMs offer connected services today. Examples include BMW Motorrad in Europe, LiveWire and Zero Motorcycles in the US, Hero MotoCorp, TVS Motor, Bajaj Auto (Chetak) and Royal Enfield in India as well as Yadea, NIU Technologies, Segway-Ninebot and Sunra in China. “BMW Motorrad has been the pioneer in terms of telematics adoption. The company has offered emergency call telematics services in Europe since 2017. The emergency call telematics services were further expanded to BMW Motorrad vehicles in North America in 2023”, continued Mr Cederqvist. The two-wheeler aftermarket telematics market is served by a wide range of companies. Some are large companies that have installed bases of hundreds of thousands of telematics devices for various vehicle types. There are also specialised companies that solely focus on telematics solutions for two-wheelers. Many telematics service providers offer solutions both for the OEM and the aftermarket segment. Examples of two-wheeler telematics service providers include Mapit IoT and Scorpion Automotive from Europe; SVR Tracking and Find it Now from North America; Carsystem and Lojack Argentina (Strix) from South America; Ajjas, Fleettrack, iTriangle Infotech, Onelap Telematics and Trak N Tell from India; WanWayTech from China as well as Tracker Connect from South Africa. There are also a range of companies that provide hardware telematics devices for two-wheelers. These companies either focus on the aftermarket, OEM or both segments. Examples of such companies include Actia, ERM Advanced Telematics, Jimi (Concox), Panasonic, Positioning Universal, Queclink Wireless Solutions, Teltonika and Tramigo.
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