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5Gモバイルサービス:消費者調査


5G mobile services: consumer survey

本レポートでは、消費者調査データを用いて、様々な高中所得国のスマートフォンユーザーにおける5Gモバイルサービスに関する動向を分析しています。消費者の5Gに対する満足度、解約意向、年齢別・国別の利用状... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年1月16日 US$1,499
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8 英語

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サマリー

本レポートでは、消費者調査データを用いて、様々な高中所得国のスマートフォンユーザーにおける5Gモバイルサービスに関する動向を分析しています。消費者の5Gに対する満足度、解約意向、年齢別・国別の利用状況について調査しています。
 
本レポートで分析したトピック
  • 国別・年齢層別の5G導入状況
  • モバイルサービスに対する支出 
  • 携帯電話メーカーの市場シェア
  • ネットプロモータースコアと解約意向
  • 5G対応の新サービスへの関心と支払い意欲
 
調査対象データ
本調査は、2022年7月から8月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、各国のモバイル・インターネット利用人口を代表するようなグループを選びました。そのために、年齢、性別、地理的な広がりなどのクォータを設定しました。回答者数は各国とも1000人以上。
 
対象地域
 
高所得国:
  • オーストラリア
  • カナダ
  • フランス
  • ドイツ
  • アイルランド
  • イタリア
  • ニュージーランド
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • スペイン
  • スウェーデン
  • 英国
  • 米国
 
中所得国:
  • マレーシア
  • フィリピン
  • 南アフリカ
  • トルコ


 

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Summary

この調査レポートでは、消費者調査データを用いて、様々な高中所得国のスマートフォンユーザーにおける5Gモバイルサービスに関する動向を分析しています。
 
Report Summary
This report uses consumer survey data to analyse trends related to 5G mobile services among smartphone users in a range of high- and middle-income countries. It explores consumers’ satisfaction with 5G, intention to churn and take-up by age and country.
 
Topics analysed in this report
  • 5G adoption by country and age group
  • Spend on mobile services 
  • Handset manufacturers' market shares
  • Net Promoter Scores and intention to churn
  • Interest in and willingness to pay for new, 5G-enabled services
 
Survey data coverage
This survey was conducted in association with Dynata between July and August 2022. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using populations of each country. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents in each country.
 
Geographical coverage
High-income countries:
  • Australia
  • Canada
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • New Zealand
  • Norway
  • Poland
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • USA
 
Middle-income countries:
  • Malaysia
  • Philippines
  • South Africa
  • Turkey


 

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