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細胞培養培地市場:タイプ別(天然培地、人工培地)、用途別(バイオ医薬品生産、再生医療と組織工学、診断、医薬品スクリーニングと開発、その他)、エンドユーザー別(バイオテクノロジーと製薬産業、研究・学術機関、病院と診断研究所、その他):世界の機会分析と産業予測、2024-2035年

細胞培養培地市場:タイプ別(天然培地、人工培地)、用途別(バイオ医薬品生産、再生医療と組織工学、診断、医薬品スクリーニングと開発、その他)、エンドユーザー別(バイオテクノロジーと製薬産業、研究・学術機関、病院と診断研究所、その他):世界の機会分析と産業予測、2024-2035年


Cell Culture Media Market By Type (Natural Media, Artificial Media), By Application (Biopharmaceutical Production, Regenerative Medicine and Tissue Engineering, Diagnostics, Drug Screening and Development, Others), By End User (Biotechnology and Pharmaceutical Industry, Research and Academic Institute, Hospitals and Diagnostic Laboratories, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2035

T細胞培養培地市場は、2023年に51億8,911万ドルと評価され、2024年から2035年までの年平均成長率は10.7%を示し、2035年には175億4,806万ドルに達すると推定される。 細胞培養培地は、自然環境以外の実験室で細... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2024年12月28日 US$4,425
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サマリー

T細胞培養培地市場は、2023年に51億8,911万ドルと評価され、2024年から2035年までの年平均成長率は10.7%を示し、2035年には175億4,806万ドルに達すると推定される。
細胞培養培地は、自然環境以外の実験室で細胞の増殖を促進する溶液である。培地は、大栄養素・微量栄養素、成長因子、緩衝系、抗生物質・抗真菌剤などの複数の要素から構成される。細胞培養液の役割は、細胞の増殖、分化、機能に不可欠な成分を提供することである。

モノクローナル抗体やワクチンのようなバイオシミラーや生物製剤の需要の増加は、細胞培養培地市場の主要な促進要因である。加えて、ライフサイエンス産業の拡大とバイオテクノロジー研究の急増が、市場の発展を大きく後押ししている。市場で注目される傾向は、動物由来製品の使用を排除するための無血清培地の開発である。血清は、成長する細胞に強化された栄養素を提供するために培地に組み込まれる。したがって、動物由来製品の使用に関連する倫理的懸念の急増により、食品医薬品局などの規制機関は無血清培地の使用を推進している。

しかし、大規模生産において培地の機能性と一貫性を達成するのは複雑なプロセスであり、市場の発展を妨げている。さらに、臓器オンチップ・モデルのような代替技術やより高度な技術の出現が、従来の細胞培養法に取って代わりつつあり、市場の成長を抑制している。それとは逆に、精密医療アプローチに対する認識の高まりは、細胞培養培地市場に有利な成長機会をもたらすと予測されている。製薬業界をリードするレビュー誌American Pharmaceutical Reviewによると、精密医療治療に対する世界の支出は2022年に約320億ドルで、2027年には1240億ドルを超えると予測されている。したがって、精密医療の採用が増えることは、細胞培養培地への需要が将来的に増加する可能性を示す指標となる。

セグメントレビュー
細胞培養培地市場は、タイプ、用途、エンドユーザー、地域に区分される。タイプ別では、市場は天然培地と人工培地に二分される。人工培地はさらに、血清含有培地、無血清培地、化学的定義培地、その他に細分化される。用途別では、バイオ医薬品製造、再生医療・組織工学、診断、医薬品スクリーニング・開発、その他に分けられる。エンドユーザー別では、バイオテクノロジー・製薬産業、研究・学術機関、病院・診断研究所、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
細胞培養培地市場の主要企業は、Thermo Fisher Scientific Inc.、Merck KGaA、Danaher Corporation、STEMCELL Technologies Inc.、Sartorius Stedim Biotech S.A.、PromoCell GmbH、Lonza Group AG、Corning Incorporated、Fujifilm Holdings Corporation、Takara Bio USA, Inc.などである。

競合分析
細胞培養培地市場における主要企業は、Thermo Fisher Scientific Inc.、Merck KGaA、Danaher Corporation、STEMCELL Technologies Inc.、Sartorius Stedim Biotech S.A.、PromoCell GmbH、Lonza Group AG、Corning Incorporated、Fujifilm Holdings Corporation、Takara Bio USA, Inc.などである。これらの大手企業は、競争市場での足場を固めるため、買収、製品上市、製品開発、事業拡大など、さまざまな主要開発戦略を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2035年までの細胞培養培地市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスの定量的分析を提供し、細胞培養培地市場の優勢な機会を特定します。
市場調査は、主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析では、利害関係者が利益志向のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるように、バイヤーとサプライヤーの潜在力を強調します。
細胞培養培地市場のセグメンテーションの詳細な分析は、市場機会を決定するのに役立ちます。
各地域の主要国は、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングされている。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
本レポートは、地域および世界の細胞培養培地市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含んでいます。

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企業プロファイルの拡張リスト
主要市場セグメント
タイプ別
天然メディア
人工メディア
タイプ
血清含有培地
血清フリー培地
化学的に定義された培地
その他
用途別
バイオ医薬品製造
再生医療・組織工学
診断薬
医薬品のスクリーニングと開発
その他
エンドユーザー別
バイオテクノロジー・製薬業界
研究・学術機関
病院・診断研究所
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主要市場プレイヤー
Sartorius Stedim Biotech S.A
プロモセルGmbH
メルク KGaA
コーニング・インコーポレーテッド
サーモフィッシャーサイエンティフィック
STEMCELL Technologies Inc.
ロンザグループ
タカラホールディングス
ダナハーコーポレーション
富士フイルムホールディングス

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの高い交渉力
3.3.2.新規参入の脅威は中程度
3.3.3.中程度の代替品の脅威
3.3.4.ライバルの激しさは中程度
3.3.5.買い手の高い交渉力
3.4.市場力学
3.4.1.促進要因
3.4.1.1.生物製剤とバイオシミラーの需要拡大
3.4.1.2.バイオテクノロジーと製薬研究の進歩
3.4.1.3.慢性疾患の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.特殊メディアの高コスト
3.4.2.2.複雑な規制環境
3.4.3.機会
3.4.3.1.個別化医薬品に対する需要の高まり
第4章 細胞培養培地市場、タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.天然メディア
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.人工メディア
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.3.4.人工培地細胞培養液のタイプ別市場
4.3.4.1.血清含有培地の地域別市場規模・予測
4.3.4.2.血清含有培地市場規模・予測:国別
4.3.4.3.血清フリー培地の市場規模・予測:地域別
4.3.4.4.血清フリーメディアの市場規模・予測、国別
4.3.4.5.化学修飾培地の市場規模・予測、地域別
4.3.4.6.化学的に定義されたメディアの市場規模・予測、国別
4.3.4.7.その他の市場規模・予測、地域別
4.3.4.8.その他の市場規模・予測、国別
第5章 細胞培養培地市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模および予測
5.2.バイオ医薬品の生産
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.再生医療と組織工学
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.診断薬
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.医薬品のスクリーニングと開発
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.国別市場シェア分析
5.6.その他
5.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.6.2.地域別の市場規模と予測
5.6.3.国別市場シェア分析
第6章 細胞培養培地市場:エンドユーザー別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.バイオテクノロジーと製薬産業
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.研究・学術機関
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.病院・診断研究所
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.その他
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
第7章 細胞培養培地市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(タイプ別
7.2.2.1.北米の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.2.3.用途別市場規模・予測
7.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.1.1.1.米国の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.2.5.1.2.用途別市場規模・予測
7.2.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.2.1.1.カナダ人工培地細胞培養培地のタイプ別市場
7.2.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.3.1.1.メキシコの人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(タイプ別
7.3.2.1.欧州の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.3.3.市場規模・予測:用途別
7.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.1.1.1.ドイツの人工培地細胞培養培地のタイプ別市場
7.3.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.2.1.1.フランス人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.3.イギリス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.3.1.1.イギリスの人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.4.1.1.イタリアの人工培地細胞培養培地のタイプ別市場
7.3.5.4.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.5.1.1.スペインの人工培地細胞培養培地のタイプ別市場
7.3.5.5.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.6.1.1.欧州以外の地域の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.3.5.6.2.用途別市場規模・予測
7.3.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(タイプ別
7.4.2.1.アジア太平洋地域の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.4.3.用途別市場規模・予測
7.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.日本
7.4.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.1.1.1.日本の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.2.中国
7.4.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.2.1.1.中国人工培地細胞培養培地のタイプ別市場
7.4.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.3.1.1.インドの人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.4.1.1.オーストラリアの人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模および予測:タイプ別
7.4.5.5.1.1.韓国の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.4.5.5.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.6.1.1.その他のアジア太平洋地域の人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.4.5.6.2.用途別市場規模・予測
7.4.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(タイプ別
7.5.2.1.LAMEAの人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.5.3.市場規模・予測:用途別
7.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.1.1.1.ブラジルの人工培地細胞培養培地のタイプ別市場
7.5.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.2.サウジアラビア
7.5.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.2.1.1.サウジアラビアの人工培地細胞培養培地のタイプ別市場
7.5.5.2.2.市場規模・予測、用途別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.3.南アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.3.1.1.南アフリカの人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.4.その他の地域
7.5.5.4.1.市場規模および予測:タイプ別
7.5.5.4.1.1.その他のLAMEAの人工培地細胞培養培地市場:タイプ別
7.5.5.4.2.用途別市場規模・予測
7.5.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.サーモフィッシャーサイエンティフィック
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.メルクKGaA
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.ダナハーコーポレーション
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.ステムセル・テクノロジーズ・インク
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.5.サルトリウス・ステディム・バイオテック S.A.
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.6.プロモセルGmbH
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.7.ロンザグループ
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.コーニング・インコーポレイテッド
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.9.富士フイルムホールディングス
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.10.タカラホールディングス
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績

 

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Summary

TThe cell culture media market was valued at $5,189.11 million in 2023 and is estimated to reach $17,548.06 million by 2035, exhibiting a CAGR of 10.7% from 2024 to 2035.
Cell culture media is a solution that facilitates the growth of cells in a laboratory setting, outside of their natural environment. The media consists of several elements such as macro & micronutrients, growth factors, buffering system, and antibiotics & antifungals. The role of a cell culture media is to provide the essential components for the growth, differentiation, and functioning of cells.

Increase in demand for biosimilars and biologics such as monoclonal antibodies & vaccines acts as a key driver of the cell culture media market as the development of these products involves the growth of living cells. In addition, expansion of the life sciences industry and upsurge in biotechnology research are augmenting the market development significantly. A notable trend gaining prominence in the market is the development of serum-free media to eliminate the use of animal-based products. The serum is incorporated into the media to provide enhanced nutrients to the growing cells; thus, due to surge in ethical concerns pertaining to the use of animal-based products, regulatory bodies such as the Food and Drug Administration are promoting the use of serum-free media.

However, achieving the functionality and consistency of the media in large-scale productions is an intricate process that hampers the development of the market. Moreover, the advent of alternative and more advanced technologies such as the organ-on-a-chip model is replacing the conventional cell culture method, thereby restraining the market growth. On the contrary, rise in recognition for the precision medicine approach is projected to present lucrative growth opportunities for the cell culture media market as the media is a crucial component for examining personalized drugs and treatments. According to the American Pharmaceutical Review—a leading review journal in the pharmaceutical industry—global expenditure on precision medicine treatment was approximately $32 billion in 2022 and is projected to cross the mark of $124 billion by 2027. Therefore, increase in the adoption of precision medicine is an indicator of the probable increase in the requirement for cell culture media in the future.

Segment Review
The cell culture media market is segmented into type, application, end user, and region. On the basis of type, the market is bifurcated into natural media and artificial media. The artificial media is further fragmented into serum-containing media, serum-free media, chemically defined media, and others. As per application, the market is divided into biopharmaceuticals production, regenerative medicine & tissue engineering, diagnostics, drug screening & development, and others. Depending on end user, it is categorized into biotechnology & pharmaceutical industry, research & academic institute, hospitals & diagnostic laboratories, and others. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The major companies profiled in the cell culture media market include Thermo Fisher Scientific Inc., Merck KGaA, Danaher Corporation, STEMCELL Technologies Inc., Sartorius Stedim Biotech S.A, PromoCell GmbH, Lonza Group AG, Corning Incorporated, Fujifilm Holdings Corporation, and Takara Bio USA, Inc.

Competition Analysis
The major companies profiled in the cell culture media market include Thermo Fisher Scientific Inc., Merck KGaA, Danaher Corporation, STEMCELL Technologies Inc., Sartorius Stedim Biotech S.A., PromoCell GmbH, Lonza Group AG, Corning Incorporated, Fujifilm Holdings Corporation, and Takara Bio USA, Inc. These major players have adopted various key development strategies such as acquisition, product launch, product development, and expansion to strengthen their foothold in the competitive market.

Key Benefits for Stakeholders
This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the cell culture media market analysis from 2023 to 2035 to identify the prevailing cell culture media market opportunities.
The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
In-depth analysis of the cell culture media market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
The report includes the analysis of the regional as well as global cell culture media market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
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Key Market Segments
By Type
● Natural Media
● Artificial Media
○ Type
○ Serum Containing Media
○ Serum Free Media
○ Chemically Defined Media
○ Others
By Application
● Biopharmaceutical Production
● Regenerative Medicine and Tissue Engineering
● Diagnostics
● Drug Screening and Development
● Others
By End User
● Biotechnology and Pharmaceutical Industry
● Research and Academic Institute
● Hospitals and Diagnostic Laboratories
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest Of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Sartorius Stedim Biotech S.A
○ PromoCell GmbH
○ Merck KGaA
○ Corning Incorporated
○ Thermo Fisher Scientific Inc.
○ STEMCELL Technologies Inc.
○ Lonza Group AG
○ TAKARA HOLDINGS INC.
○ Danaher Corporation
○ Fujifilm Holdings Corporation



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. High bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. High bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growth in demand for biologics and biosimilars
3.4.1.2. Advancements in biotechnology and pharmaceutical research
3.4.1.3. Increasing prevalence of chronic diseases
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost of specialized media
3.4.2.2. Complex regulatory environment
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rise in demand for personalized medicines
CHAPTER 4: CELL CULTURE MEDIA MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Natural Media
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Artificial Media
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.3.4. Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
4.3.4.1. Serum Containing Media Market size and forecast, by region
4.3.4.2. Serum Containing Media Market size and forecast, by country
4.3.4.3. Serum Free Media Market size and forecast, by region
4.3.4.4. Serum Free Media Market size and forecast, by country
4.3.4.5. Chemically Defined Media Market size and forecast, by region
4.3.4.6. Chemically Defined Media Market size and forecast, by country
4.3.4.7. Others Market size and forecast, by region
4.3.4.8. Others Market size and forecast, by country
CHAPTER 5: CELL CULTURE MEDIA MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Biopharmaceutical Production
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Regenerative Medicine and Tissue Engineering
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Diagnostics
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Drug Screening and Development
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Others
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: CELL CULTURE MEDIA MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Biotechnology and Pharmaceutical Industry
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Research and Academic Institute
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Hospitals and Diagnostic Laboratories
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Others
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: CELL CULTURE MEDIA MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Type
7.2.2.1. North America Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.1.1.1. U.S. Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.2.1.1. Canada Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.3.1.1. Mexico Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Type
7.3.2.1. Europe Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.1.1.1. Germany Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.2.1.1. France Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.3. UK
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.3.1.1. UK Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.4.1.1. Italy Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.5.1.1. Spain Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.6. Rest Of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.6.1.1. Rest Of Europe Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Type
7.4.2.1. Asia-Pacific Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. Japan
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.1.1.1. Japan Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.2. China
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.2.1.1. China Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.3.1.1. India Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.4.1.1. Australia Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.5.1.1. South Korea Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.6.1.1. Rest of Asia-Pacific Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Type
7.5.2.1. LAMEA Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.5.3. Market size and forecast, by Application
7.5.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.1.1.1. Brazil Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.2. Saudi Arabia
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.2.1.1. Saudi Arabia Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.3. South Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.3.1.1. South Africa Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.4. Rest of LAMEA
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.4.1.1. Rest of LAMEA Artificial Media Cell Culture Media Market by Type
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Thermo Fisher Scientific Inc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Merck KGaA
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. Danaher Corporation
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. STEMCELL Technologies Inc.
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.5. Sartorius Stedim Biotech S.A
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.6. PromoCell GmbH
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. Lonza Group AG
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. Corning Incorporated
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.9. Fujifilm Holdings Corporation
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.10. TAKARA HOLDINGS INC.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance

 

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