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インクレチンベースの薬剤市場:薬剤クラス別(GLP-1受容体作動薬、DPP-4阻害薬)、投与経路別(非経口、経口)、流通チャネル別(病院薬局、ドラッグストアおよび小売薬局、オンラインプロバイダー):2023-2032年の世界的な機会分析と産業予測


Incretin-Based Drugs Market By Drug Class (GLP-1 receptor agonists, DPP-4 inhibitors), By Route of Administration (Parenteral, Oral), By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Drug Stores and Retail Pharmacies, Online Providers): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

世界のインクレチンベースの医薬品市場は、2022年には343億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は7.9%を記録し、2032年には739億ドルに達すると予測されている。インクレチンは、膵β細胞におけ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
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サマリー

世界のインクレチンベースの医薬品市場は、2022年には343億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は7.9%を記録し、2032年には739億ドルに達すると予測されている。インクレチンは、膵β細胞におけるインスリン産生を制御する消化管ポリペプチド群である。インクレチンは、特に食物摂取後のインスリン産生と体内のグルコース代謝の調節に不可欠である。グルカゴン様ペプチド-1またはGLP-1は、食物に反応して消化管から分泌されるホルモンである。膵臓のβ細胞からのインスリン分泌を刺激し、食後の血糖値を下げる働きをする。これらのインクレチンホルモンは、血糖値が上昇したときだけでなく、グルコース値が上昇すると予想されるときにもインスリンを分泌し、グルコースレベルの調節を助ける。しかし、これらのインクレチンホルモンは、ジペプチジルペプチダーゼ-4(DPP-4)という酵素によって急速に分解されるため、体内での有効性と作用時間が低下する。
2型糖尿病の治療においてインクレチンの作用を増強するために、DPP-4阻害薬やGLP-1類似物質の使用が医薬品的アプローチとして行われている。DPP-4阻害薬はDPP-4の活性を阻害することによって作用する。これらの薬剤は、循環中のグルカゴン様ペプチド(GLP-1)と胃抑制ペプチド(GIP)のレベルを上昇させる。これらのホルモンは、インスリン分泌とグルコース調節に長時間作用する。一方、合成GLP-1製剤は、DPP-4の分解に耐性のあるGLP-1トランスポーターである。合成GLP-1薬は、天然のGLP-1の作用を模倣して作用する。これらの薬剤はインスリン分泌を増加させ、グルカゴン分泌を抑制し、胃排出を遅らせ、食欲を減退させる。

インクレチンベースの薬剤市場の成長は、主に世界中で2型糖尿病患者が多いことに起因している。2型糖尿病は、血糖値が高すぎ、体内でインスリンが十分に分泌されない状態である。世界的な肥満の増加により、2型糖尿病患者数は増加傾向にある。現在、糖尿病(2型)の治療にはインクレチン系薬剤が用いられている。これらの薬剤は、様々な方法で糖代謝を制御し、低血糖を伴い、体重に影響を与えないか、体重減少を促進しない。そのため、この疾患の治療において大きな需要があり、インクレチン系薬剤市場の成長を促進している。
さらに、インクレチンをベースとする薬剤は、体重減少または体重中立において有望な結果を示している。このため、肥満管理に関心のある幅広い患者層にとって魅力的な薬剤となっている。さらに、インクレチンベースの治療薬の有効性、安全性、送達メカニズムを強化するための研究開発努力が続けられていることも、市場拡大に寄与している。インクレチンの背景にある生物学的性質や、様々な代謝障害に対するその影響に関する知識の深まりは、引き続き技術革新の原動力となっている。このことは、今後数年間、インクレチンベースの医薬品市場を牽引すると予想される。

しかし、治療費の高さと規制上の課題が、市場の成長をある程度妨げる可能性がある。インクレチンをベースとする薬剤は、従来の糖尿病治療薬に比べ通常高価である。特に医療費が高い地域ではコストが大きな問題となり、こうした薬剤へのアクセスが制限される可能性がある。また、同市場は米国の食品医薬品局(FDA)や欧州の欧州医薬品庁(EMA)といった規制機関による厳しい規制や承認手続きの影響を受けている。新薬や適応症の承認の遅れや複雑さは、市場の成長を阻害する可能性がある。
インクレチンベースの医薬品市場は、薬物クラス、投与経路、流通チャネル、地域によって区分される。薬物クラスベースでは、市場はGLP-1受容体作動薬とDPP-4阻害薬に分けられる。投与経路別では、市場は経口剤と非経口剤に分類される。流通チャネル別では、病院薬局、ドラッグストア・小売薬局、オンラインプロバイダーに分類される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
本レポートに掲載されている主要企業は、イーライリリー・アンド・カンパニー、メルク・アンド・カンパニー、グラクソ・スミスクライン、サノフィ、サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ、ルパン、ベーリンガー・インゲルハイム・インターナショナル、ノボ・ノルディスクA/S、アストラゼネカ、武田薬品工業です。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのインクレチンベース医薬品市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、インクレチンベース医薬品の市場機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
インクレチンをベースとする医薬品市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
インクレチンベース医薬品の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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国または地域の追加分析-市場規模と予測
平均販売価格分析/価格帯分析
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
輸入輸出分析/データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなど、エクセル形式を含む)
顧客/消費者/原材料サプライヤーのリスト-バリューチェーン分析
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
一人当たりの消費動向
製品消費分析
償還シナリオ
SWOT分析
市場規模および予測
主要市場セグメント
薬剤クラス別
GLP-1受容体作動薬
DPP-4阻害薬
投与経路別
経口剤
非経口剤
流通経路別
病院薬局
ドラッグストアおよび小売薬局
オンラインプロバイダー
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主要市場プレイヤー
イーライリリー・アンド・カンパニー
武田薬品工業
ルパン
ノバルティス
メルク・アンド・カンパニー
サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ
ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH
サノフィ
ノボ ノルディスク A/S
アストラゼネカ

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.2型糖尿病の有病率の上昇
3.4.1.2.市場における最近の製品承認と製品上市
3.4.1.3.インクレチンベースの薬物療法の最近の進歩
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.インクレチンベースの薬剤の高コスト
3.4.2.2.薬に関する厳しい規制
3.4.3.機会
3.4.3.1.インクレチン関連薬の研究開発の急増
第4章:インクレチンベースの医薬品市場、薬物クラス別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.GLP-1受容体作動薬
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.DPP-4阻害剤
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.国別の市場シェア分析
第5章:インクレチンベースの医薬品市場、投与経路別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.非経口剤
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.経口
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別の市場シェア分析
第6章 インクレチンベースの医薬品市場:流通チャネル別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.病院薬局
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.ドラッグストアと小売薬局
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.オンラインプロバイダー
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別の市場シェア分析
第7章:インクレチンベースの医薬品市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.薬剤クラス別市場規模および予測
7.2.3.市場規模・予測:投与経路別
7.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:投与経路別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:投与経路別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:薬剤クラス別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:投与経路別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.薬剤クラス別市場規模および予測
7.3.3.市場規模・予測:投与経路別
7.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模および予測、薬剤クラス別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:投与経路別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模および予測:薬効分類別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:投与経路別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.3.英国
7.3.5.3.1.市場規模・予測:医薬品クラス別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:投与経路別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:薬効分類別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:投与経路別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模および予測:薬効クラス別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:投与経路別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.6.その他の欧州
7.3.5.6.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.3.5.6.2.市場規模および予測:投与経路別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.薬剤クラス別市場規模および予測
7.4.3.市場規模・予測:投与経路別
7.4.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.日本
7.4.5.1.1.薬効分類別市場規模および予測
7.4.5.1.2.市場規模・予測:投与経路別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.2.中国
7.4.5.2.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:投与経路別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:投与経路別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:投与経路別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模および予測:薬効分類別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:投与経路別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.薬剤クラス別市場規模および予測
7.4.5.6.2.市場規模・予測:投与経路別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.薬剤クラス別市場規模および予測
7.5.3.市場規模・予測:投与経路別
7.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.5.5.1.2.市場規模・予測:投与経路別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.2.サウジアラビア
7.5.5.2.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:投与経路別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.3.南アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:薬効分類別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:投与経路別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.4.その他のラメア地域
7.5.5.4.1.医薬品クラス別市場規模および予測
7.5.5.4.2.市場規模および予測:投与経路別
7.5.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
第8章 競争環境
8.1.序論
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.イーライリリー・アンド・カンパニー
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.メルク社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.3.武田薬品工業株式会社
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.アストラゼネカ
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.サノフィ
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.6.サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ社
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.7.ルパン
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.8.ノボ ノルディスク A/S
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.10.ノバルティスAG
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績

 

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Summary

The global incretin-based drugs market was valued at $34.3 billion in 2022, and is projected to reach $73.9 billion by 2032, registering a CAGR of 7.9% from 2023 to 2032. Incretins are a group of gastrointestinal polypeptides that control insulin production in pancreatic beta cells. Incretins are essential for the regulation of insulin production and the metabolism of glucose in the body, especially after food intake. Glucagon-like peptide-1 or GLP-1 is a hormone secreted by the digestive tract in response to food. It stimulates insulin secretion from the pancreatic beta cells and helps to lower blood glucose levels after meals. These incretins release insulin not only when blood glucose levels rise but also when glucose levels are expected to rise, helping to regulate glucose levels. However, these incretin hormones are rapidly broken down by the enzyme dipeptidyl peptidase-4 (DPP-4), which decreases their effectiveness and duration of action in the body.
To enhance the action of incretins in managing type 2 diabetes, pharmaceutical approaches include the use of DPP-4 inhibitors and GLP-1 analogues. The DPP-4 inhibitors work by blocking DPP-4 activity. These drugs increase the levels of circulating glucagon-like peptides (GLP-1) and gastric inhibitory peptide (GIP). These hormones have a longer-lasting effect on insulin secretion and glucose regulation. On the other hand, synthetic GLP-1 drugs are GLP-1 transporters that are more tolerant to DPP-4 degradation. They work by mimicking the action of natural GLP-1. These drugs increase insulin release, inhibit glucagon secretion, slow gastric emptying, and reduce appetite.

The growth of incretin-based drugs market is mainly attributed to the high prevalence of type 2 diabetes population around the globe. Type 2 diabetes is a condition in which blood sugar levels are too high and the body is not able to produce enough insulin. The number of people with type 2 diabetes is on the rise, due to the rise in obesity around the world. Diabetes mellitus (Type 2) is currently treated using incretin-based drugs. These drugs control glucose metabolism in a variety of ways, are associated with low levels of hypoglycemia, and either do not affect body weight or do not stimulate weight loss. Thus have a huge demand in the treatment of this condition, which propels the growth of the incretin-based drugs market.
In addition, incretin-based drugs have shown promising results in weight loss or weight neutrality. This makes them attractive to a wider patient base interested in obesity management. Furthermore, ongoing R&D efforts to enhance the effectiveness, safety, and delivery mechanisms of the incretin-based therapies have also contributed to market expansion. The growing knowledge of the biology behind incretin and its impact on various metabolic disorders continue to drive innovation. This is anticipated to drive the market for incretin-based drugs in coming years.

However, the high cost of the treatment and regulatory challenges may hamper market growth to some extent. Incretin based drugs are usually more expensive than traditional diabetes drugs. Cost becomes a major issue, especially in areas where healthcare costs are high, which may limit access to these drugs. Also, the market is affected by stringent regulations and approval procedures by regulatory bodies such as the Food and Drug Administration (FDA) in the U.S. and the European Medicines Agency (EMA) in Europe. Delays or complexity in the approval of new drugs or indications may impede market growth.
The incretin-based drugs market is segmented on the basis of drug class, route of administration, distribution channel, and region. On the basis of drug class, the market is divided into GLP-1 receptor agonists and DPP-4 inhibitors. On the basis of route of administration, the market is classified into oral and parenteral. By distribution channel, the market is categorized into hospital pharmacies, drug stores & retail pharmacies, and online providers. By region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Major players profiled in this report are Eli Lilly and Company., Merck & Co., Inc., GlaxoSmithKline plc, Sanofi, Sun Pharmaceutical Industries Ltd., Lupin, Boehringer Ingelheim International GmbH, Novo Nordisk A/S, AstraZeneca plc and Takeda Pharmaceutical Company Ltd.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the incretin-based drugs market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing incretin-based drugs market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the incretin-based drugs market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global incretin-based drugs market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Average Selling Price Analysis / Price Point Analysis
● Brands Share Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Import Export Analysis/Data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● List of customers/consumers/raw material suppliers- value chain analysis
● Market share analysis of players at global/region/country level
● Per Capita Consumption Trends
● Product Consumption Analysis
● Reimbursement Scenario
● SWOT Analysis
● Volume Market Size and Forecast
Key Market Segments
By Drug Class
● GLP-1 receptor agonists
● DPP-4 inhibitors
By Route of Administration
● Oral
● Parenteral
By Distribution Channel
● Hospital Pharmacies
● Drug Stores and Retail Pharmacies
● Online Providers
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ Japan
○ China
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Eli Lilly and Company.
○ Takeda Pharmaceutical Company Ltd.
○ Lupin
○ Novartis AG
○ Merck & Co., Inc.
○ Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
○ Boehringer Ingelheim International GmbH
○ Sanofi
○ Novo Nordisk A/S
○ AstraZeneca plc



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rising prevalence of type-2 diabetes
3.4.1.2. Recent product approvals and product launches in the market
3.4.1.3. Recent advancement in Incretin-Based Pharmacotherapies
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost of incretin-based drugs
3.4.2.2. Stringent regulations related to medications
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Surge in research and development in incretin-based drugs
CHAPTER 4: INCRETIN-BASED DRUGS MARKET, BY DRUG CLASS
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. GLP-1 receptor agonists
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. DPP-4 inhibitors
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: INCRETIN-BASED DRUGS MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Parenteral
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Oral
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: INCRETIN-BASED DRUGS MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Hospital Pharmacies
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Drug Stores and Retail Pharmacies
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Online Providers
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: INCRETIN-BASED DRUGS MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Drug Class
7.2.3. Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Drug Class
7.3.3. Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.3. UK
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Drug Class
7.4.3. Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. Japan
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.2. China
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Drug Class
7.5.3. Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.2. Saudi Arabia
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.3. South Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.4. Rest of LAMEA
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Drug Class
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Route of Administration
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Eli Lilly and Company.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Merck & Co., Inc.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.3. Takeda Pharmaceutical Company Ltd.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. AstraZeneca plc
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Sanofi
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.6. Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.7. Lupin
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.8. Novo Nordisk A/S
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Boehringer Ingelheim International GmbH
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.10. Novartis AG
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance

 

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