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Linuxオペレーティングシステム市場:流通モデル別(仮想マシン、サーバー、デスクトップ)、エンドユーザー別(商用、個人):2023年~2032年の世界機会分析と産業予測


Linux Operating System Market By Distribution Model (Virtual Machines, Servers, Desktops), By End User (Commercial, Individual): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

Linuxはオープンソースのオペレーティング・システム(OS)である。オペレーティング・システムとは、システムのハードウェアやCPU、メモリ、ストレージなどのリソースを直接管理するソフトウェアのことです。OS... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
シングルユーザライセンス
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375 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Linuxはオープンソースのオペレーティング・システム(OS)である。オペレーティング・システムとは、システムのハードウェアやCPU、メモリ、ストレージなどのリソースを直接管理するソフトウェアのことです。OSはアプリケーションとハードウェアの間に位置し、すべてのソフトウェアと作業を行う物理リソースとの接続を行います。LinuxはUNIXに似ているように設計されているが、携帯電話からスーパーコンピューターまで、さまざまなハードウェア上で動作するように進化してきた。すべてのLinuxベースのOSには、ハードウェア・リソースを管理するLinuxカーネルと、オペレーティング・システムの残りの部分を構成するソフトウェア・パッケージのセットが含まれています。組織はLinux OSをLinuxサーバー上で実行することもできる。

さらにLinuxは、企業や個人にとって非常に安全で安定した選択肢であるという評判を得ている。Linuxはオープンソースであるため、開発者のグローバル・コミュニティが継続的にコードの脆弱性を精査し、タイムリーなパッチを適用することで、マルウェアやセキュリティ侵害の影響を受けにくくなっている。さらに、費用対効果とオープンソースの性質は、Linuxオペレーティング・システム市場の重要な推進要因となっている。柔軟性とカスタマイズ性は、Linuxオペレーティング・システムが市場で優位を保ち続ける基本的な推進要因である。しかし、デスクトップ市場での成長は、主にユーザー・インターフェースと使いやすさの問題によって抑制されている。主な課題の1つは、Linuxディストリビューションの多様性で、それぞれが独自のデスクトップ環境やパッケージ管理システムを備えている。それとは逆に、DockerやKubernetesなどの技術を利用したコンテナは、アプリケーション開発とデプロイメントで脚光を浴びている。Linuxは多くのコンテナ化アプリケーションの基盤として機能し、互換性、軽量仮想化、高性能を提供している。アプリケーション管理を合理化するためにコンテナ化を採用する企業が増えているため、Linux はこのトレンドから利益を得ることができる。

Linuxオペレーティングシステム市場は、アプリケーション、エンドユーザー、地域によって区分される。アプリケーションベースでは、市場は仮想マシン、サーバー、デスクトップに区分される。エンドユーザー別では、商用と個人に二分される。地域別では、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、ラメア地域が分析されている。
本レポートに掲載されている主要企業には、AWS、Canonical Ltd.、ClearCenter、Dell Inc.、Elementary Inc.、IBM Corporation、Montavista Software, LLC、Oracle Corporation、SUSEなどがある。これらのプレイヤーは、市場への浸透を高め、Linuxオペレーティングシステム市場での地位を強化するために様々な戦略を採用している。

ステークホルダーにとっての主なメリット
Linuxオペレーティングシステムの世界市場を、現在および将来の動向とともに詳細に分析し、差し迫った投資ポケットを示します。
Linuxオペレーティングシステムの世界市場規模に対する主要な促進要因、阻害要因、機会およびその影響分析に関する情報を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、業界におけるバイヤーとサプライヤーの影響力を明らかにします。
2022年から2032年までの世界のLinuxオペレーティングシステム市場の定量分析により、市場の可能性を判断します。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとのアップデートと*(コーポレート・ライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります。)
無料アップデートとして、購入前または購入後に、ご希望の会社プロファイルを5つ追加。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
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レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
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このレポートで可能なカスタマイズ(追加費用とスケジュールがあります。)
製品ライフサイクル
新製品開発/主要メーカーの製品マトリックス
規制ガイドライン
顧客の関心に応じた追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
主要市場セグメント
流通モデル別
仮想マシン
サーバー
デスクトップ
エンドユーザー別
商用
個人
地域別
北米
アメリカ
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
アマゾン ウェブ サービス
キヤノニカル
IBM Corporation
オラクル
モンタビスタ・ソフトウェア
デル株式会社
アーチリナックス
クリアセンター
エレメンタリー社
SUSE

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.代替品の脅威が低い
3.3.2.ライバルの激しさが低い
3.3.3.買い手の交渉力が低い
3.3.4.サプライヤーの交渉力が低い
3.3.5.新規参入の脅威が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.1.1.費用対効果とオープンソース
3.4.1.2.セキュリティと安定性
3.4.1.3.柔軟性とカスタマイズ性
3.4.2.制約事項
3.4.2.1.ソフトウェア機能の不足
3.4.2.2.ユーザー・インターフェースと使いやすさ
3.4.3.機会
3.4.3.1.クラウドコンピューティングとコンテナの採用拡大が、Linux ベースのソリューションの需要を促進している。
第4章: Linuxオペレーティングシステム市場、ディストリビューションモデル別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.仮想マシン
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.サーバー
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別市場規模および予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.デスクトップ
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別市場規模および予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 Linuxオペレーティングシステム市場:エンドユーザー別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.商業
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.個人
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 Linuxオペレーティングシステム市場:地域別
6.1.概要
6.1.1.市場規模および予測 地域別
6.2.北米
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測(流通モデル別
6.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.2.4.市場規模・予測:国別
6.2.4.1.米国
6.2.4.1.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.2.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.2.4.2.カナダ
6.2.4.2.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.2.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.欧州
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測(流通モデル別
6.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.市場規模・予測:国別
6.3.4.1.英国
6.3.4.1.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.3.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.2.ドイツ
6.3.4.2.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.3.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.3.フランス
6.3.4.3.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.3.4.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.4.イタリア
6.3.4.4.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.3.4.4.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.5.スペイン
6.3.4.5.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.3.4.5.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.3.4.6.その他のヨーロッパ
6.3.4.6.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.3.4.6.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
6.4.アジア太平洋地域
6.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測(流通モデル別
6.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.市場規模・予測:国別
6.4.4.1.中国
6.4.4.1.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.4.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.2.日本
6.4.4.2.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.4.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.3.インド
6.4.4.3.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.4.4.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.4.オーストラリア
6.4.4.4.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.4.4.4.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.5.韓国
6.4.4.5.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.4.4.5.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.4.4.6.その他のアジア太平洋地域
6.4.4.6.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.4.4.6.2.市場規模および予測:エンドユーザー別
6.5.ラメア
6.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測(流通モデル別
6.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.市場規模・予測:国別
6.5.4.1.ラテンアメリカ
6.5.4.1.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.5.4.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.2.中東
6.5.4.2.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.5.4.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.5.4.3.アフリカ
6.5.4.3.1.市場規模・予測:流通モデル別
6.5.4.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
第7章 競争環境
7.1.はじめに
7.2.上位の勝利戦略
7.3.トップ10選手の製品マッピング
7.4.競合ダッシュボード
7.5.競合ヒートマップ
7.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第8章 企業プロフィール
8.1.アマゾン・ウェブ・サービス
8.1.1.会社概要
8.1.2.主要役員
8.1.3.スナップショット
8.1.4.事業セグメント
8.1.5.製品ポートフォリオ
8.1.6.業績
8.1.7.主な戦略的動きと展開
8.2.IBMコーポレーション
8.2.1.会社概要
8.2.2.主要役員
8.2.3.スナップショット
8.2.4.事業セグメント
8.2.5.製品ポートフォリオ
8.2.6.業績
8.2.7.主な戦略的動きと展開
8.3.オラクル
8.3.1.会社概要
8.3.2.主要役員
8.3.3.スナップショット
8.3.4.事業セグメント
8.3.5.製品ポートフォリオ
8.3.6.業績
8.3.7.主な戦略的動きと展開
8.4.キヤノニカル
8.4.1.会社概要
8.4.2.主要役員
8.4.3.スナップショット
8.4.4.事業セグメント
8.4.5.製品ポートフォリオ
8.4.6.主な戦略的動きと展開
8.5.エレメンタリー社
8.5.1.会社概要
8.5.2.主要役員
8.5.3.スナップショット
8.5.4.事業セグメント
8.5.5.製品ポートフォリオ
8.6.モンタビスタ・ソフトウェア
8.6.1.会社概要
8.6.2.主要役員
8.6.3.スナップショット
8.6.4.事業セグメント
8.6.5.製品ポートフォリオ
8.6.6.主な戦略的動きと展開
8.7.デル
8.7.1.会社概要
8.7.2.主要役員
8.7.3.スナップショット
8.7.4.事業セグメント
8.7.5.製品ポートフォリオ
8.7.6.業績
8.7.7.主な戦略的動きと展開
8.8.クリアセンター
8.8.1.会社概要
8.8.2.主要役員
8.8.3.スナップショット
8.8.4.事業セグメント
8.8.5.製品ポートフォリオ
8.9.SUSE
8.9.1.会社概要
8.9.2.主要役員
8.9.3.スナップショット
8.9.4.事業セグメント
8.9.5.製品ポートフォリオ
8.9.6.業績
8.9.7.主な戦略的動きと展開
8.10.アーチリナックス
8.10.1.会社概要
8.10.2.主要役員
8.10.3.スナップショット
8.10.4.事業セグメント
8.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

Linux is an open-source operating system (OS). An operating system is the software that directly manages a system’s hardware and resources, like CPU, memory, and storage. The OS sits between applications and hardware and makes the connections between all of your software and the physical resources that do the work. Linux is designed to be similar to UNIX but has evolved to run on a wide variety of hardware from phones to supercomputers. Every Linux-based OS involves the Linux kernel—which manages hardware resources—and a set of software packages that make up the rest of the operating system. Organizations can also choose to run their Linux OS on a Linux server.

Moreover, Linux has earned a reputation for being a highly secure and stable choice for businesses and individuals. Its open-source nature allows a global community of developers to continuously scrutinize the code for vulnerabilities and apply timely patches, making it less susceptible to malware and security breaches. In addition, cost-effectiveness and open-source nature are significant driving factors for the Linux operating system's market. Flexibility and customization are fundamental driving factors behind the Linux operating system's continued prominence in the market. However, its growth in the desktop market has been restrained, primarily due to user interface and ease of use issues. One of the major challenges is the diversity of Linux distributions, each with its own desktop environment and package management system. On the contrary, containers, powered by technologies like Docker and Kubernetes, have gained prominence in application development and deployment. Linux serves as the foundation for many containerized applications, offering compatibility, lightweight virtualization, and high performance. As organizations increasingly adopt containerization to streamline application management, Linux stands to benefit from this trend.

The Linux operating system market is segmented on the basis of application, end user, and region. On the basis of the application, the market is segmented into virtual machines, servers, and desktops. By end users, it is bifurcated into commercial and individual. On the basis of region, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Some of the key players profiled in the report include AWS, Canonical Ltd., ClearCenter, Dell Inc., Elementary Inc., IBM Corporation, Montavista Software, LLC, Oracle Corporation, and SUSE. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the Linux operating system market.

Key Benefits for Stakeholders
●The study provides an in-depth analysis of the global Linux operating system market along with the current & future trends to illustrate the imminent investment pockets.
●Information about key drivers, restraints, & opportunities and their impact analysis on the global Linux operating system market size are provided in the report.
●Porter’s five forces analysis illustrates the potency of buyers and suppliers operating in the industry.
●A quantitative analysis of the global Linux operating system market from 2022 to 2032 is provided to determine the market potential.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Product Life Cycles
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
Key Market Segments
By Distribution Model
● Virtual Machines
● Servers
● Desktops
By End User
● Commercial
● Individual
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Amazon Web Services
○ Canonical Ltd.
○ IBM Corporation
○ Oracle Corporation
○ Montavista Software, LLC.
○ Dell Inc.
○ Arch Linux
○ ClearCenter, Inc.
○ Elementary Inc
○ SUSE



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low threat of substitutes
3.3.2. Low intensity of rivalry
3.3.3. Low bargaining power of buyers
3.3.4. Low bargaining power of suppliers
3.3.5. Low threat of new entrants
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Cost-effectiveness and open source
3.4.1.2. Security and stability
3.4.1.3. Flexibility and customization
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Lack of software capabilities
3.4.2.2. User interface and ease of use
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Growing adoption of cloud computing and container is driving the demand for Linux-based solutions
CHAPTER 4: LINUX OPERATING SYSTEM MARKET, BY DISTRIBUTION MODEL
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Virtual Machines
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Servers
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Desktops
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: LINUX OPERATING SYSTEM MARKET, BY END USER
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Commercial
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Individual
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: LINUX OPERATING SYSTEM MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Distribution Model
6.2.3. Market size and forecast, by End User
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.3. Europe
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Distribution Model
6.3.3. Market size and forecast, by End User
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. UK
6.3.4.1.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.2. Germany
6.3.4.2.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.3. France
6.3.4.3.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.4. Italy
6.3.4.4.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.5. Spain
6.3.4.5.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by End User
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by End User
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Distribution Model
6.4.3. Market size and forecast, by End User
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.2. Japan
6.4.4.2.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.3. India
6.4.4.3.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.4. Australia
6.4.4.4.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.5. South Korea
6.4.4.5.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by End User
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by End User
6.5. LAMEA
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Distribution Model
6.5.3. Market size and forecast, by End User
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Latin America
6.5.4.1.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by End User
6.5.4.2. Middle East
6.5.4.2.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by End User
6.5.4.3. Africa
6.5.4.3.1. Market size and forecast, by Distribution Model
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product mapping of top 10 player
7.4. Competitive dashboard
7.5. Competitive heatmap
7.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. Amazon Web Services
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.1.7. Key strategic moves and developments
8.2. IBM Corporation
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.2.6. Business performance
8.2.7. Key strategic moves and developments
8.3. Oracle Corporation
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.3.6. Business performance
8.3.7. Key strategic moves and developments
8.4. Canonical Ltd.
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Key strategic moves and developments
8.5. Elementary Inc
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.6. Montavista Software, LLC.
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.6.6. Key strategic moves and developments
8.7. Dell Inc.
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Business performance
8.7.7. Key strategic moves and developments
8.8. ClearCenter, Inc.
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.9. SUSE
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.9.6. Business performance
8.9.7. Key strategic moves and developments
8.10. Arch Linux
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio

 

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