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MENAの中古車市場、車種別(小型車、中型車、高級車)、エンドユース別(施設対個人)、燃料別(ガソリン/ガソリン、ディーゼル、その他)、国別、競争予測と機会、2016-2026F


MENA Used Car Market, By Vehicle Type (Small Cars, Mid Cars and Luxury Cars), By End Use (Institutional Vs Individual), By Fuel Type (Petrol/Gasoline, Diesel and Others), By Country, Competition Forecast & Opportunities, 2016-2026F

MENAの中古車市場は、2020年には570億米ドルを超える規模となり、予測期間中は金額ベースで8%の堅調な成長が見込まれています。これは、新車にお金をかけたくない外国人従業員の人口が増加しているためです。中... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年8月21日 US$4,400
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122 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

MENAの中古車市場は、2020年には570億米ドルを超える規模となり、予測期間中は金額ベースで8%の堅調な成長が見込まれています。これは、新車にお金をかけたくない外国人従業員の人口が増加しているためです。中古車とは、一人以上の所有者が登録されている中古車のことです。このような車は、ガレージ、独立系自動車ディーラー、レンタカー会社、リース会社、オークション、個人的なパーティーなど、オンラインおよびオフラインのさまざまな店舗で販売されています。古い車であるため、製造年、走行距離、車両の状態などに応じて価格が減価しています。MENAの中古車市場は、2020年12月までの1年間で約337万台となりました。サウジアラビアやアラブ首長国連邦などの居住者の平均所得の増加により、高級車を低価格で購入する傾向が強まっていることが中古車市場の成長を後押ししています。
MENA地域で最大の中古車市場であるイランの2020年の市場規模は156.3億米ドルです。イランの中古車市場では、Peugeot、Hyundai、SAIPA、Renaultなどの乗用車ブランドが最も人気があります。また、中東・北アフリカの他の主要市場とは異なり、イランの首都テヘランに本社を置く自動車メーカーのSAIPAのように、イラン国内に乗用車の製造拠点があります。このような要因が、今後5年間のイランの販売台数を押し上げると予想されます。一方、サウジアラビアの中古車販売台数は、同地域で2位となっています。統計局が実施した人口統計調査によると、サウジアラビアではほとんどの家庭が少なくとも2台の自動車を所有しています(92%が1台以上、56%以上が2台以上所有)。新車への投資に対する核家族の懸念が高まる中、消費者は個人使用のために中古車を求めるようになっている。
MENAの中古車市場を車種別に分類すると、小型車、中型車、高級車になります。中古車需要の大半は、トヨタ、日産、三菱、ヒュンダイなどが製造する中型車、ノンコンパクト・セダン、スポーツ・ユーティリティー・ビークルです。MENAの中古車市場は、用途別に施設向けと個人向けに分けられます。タクシー会社やオフィスなどの機関が所有する中古車は機関向けに分類され、個人向けは個人が使用するために販売される車を指します。
COVID-19は、中東・北アフリカ諸国の経済に大きな影響を与えている。自動車ショールームへの来店者数が減少し、一定期間輸入が停止されました。雇用にも悪影響を及ぼし、多くの国で消費者が支出を抑え始めました。その結果、MENA諸国では2020年の中古車市場の売上高が減少することになりました。
MENA地域では、中古車市場は市場競争の中で散在している。アブドゥル・ラティフ・ジャミールIPR社は、サウジアラビアのトヨタ正規販売店です。MENA地域のほとんどの国で、消費者は新車だけでなく中古車もトヨタ車を好んで購入しています。そのため、中古車ショールームの広範なネットワークを持つAbdul Latif Jameel IPR Company Limitedは、中東・アフリカ地域の中古車市場のリーダーとなっています。以下、Kayishha (SellAnyCar)、YallaMotor、Al Futtaim Automotive Group LLC、Bama、CarSwitch、DubiCars、Copart Inc.などの企業が続いています。
本レポートで考慮した年数
歴史的期間:2016年~2019年
ベースイヤー: 2020
推定期間: 2021E
予測期間: 2022F-2026F
本調査の目的
- 2016年から2020年までのMENA中古車市場の市場規模の過去の成長を金額と数量で分析すること。
- 2021年から2026年のMENA中古車市場の市場規模を金額と数量で推定・予測すること。
- MENAの中古車市場を、車両タイプ、燃料タイプ、エンドユース、国別、企業別に分類し、予測する。
- MENA諸国の中古車市場の促進要因と課題を明らかにする。
- MENA諸国の中古車市場における事業拡大、M&Aなどの競合他社の動向を調査する。

- MENAの中古車市場に参入している主要企業のプロフィールを把握し、分析する。

TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。まず、中東・北アフリカ地域に存在する中古車ディーラーと販売業者のリストを作成しました。その後、特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、二次調査では特定できなかったベンダーやサービス・プロバイダーを含めることができました。TechSci Researchは、 MENA地域における全てのトラクターメーカーの製品提供、アプリケーション、流通チャンネル、地域的な存在を分析した。
TechSci Researchは、ボトムアップアプローチを用いて、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行い、中東・アフリカ地域の中古車市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的な市場規模を得るために、これらの製品タイプやアプリケーションの過去のデータを分析して外部から検証しました。TechSci Researchはまた、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料を調査しました。

主な対象者
- 中古車サプライヤー/ディーラー、金融会社、その他のステークホルダー
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- MENAの中古車市場に関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、中古車流通業者やディーラー、顧客、政策立案者などの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するのに役立ちます。また、この調査は、今後数年間(今後2年から5年)の成長セグメントをターゲットにする際にも役立ち、それによってステークホルダーが投資判断を下し、事業拡大を促進するのに役立ちます。
レポートの範囲
本レポートでは、MENAの中古車市場を以下のカテゴリーに分類しています。また、業界動向についても以下に詳述しています。
- MENAの中古車市場、車両タイプ別。
小型車
中型車
高級車
- MENAの中古車市場、エンドユーザー別。
機関投資家
個人
- MENAの中古車市場:燃料タイプ別
ガソリン/ガソリン
ディーゼル
その他
- MENAの中古車市場、国別構成比
イラン
アラブ首長国連邦
サウジアラビア
エジプト
バーレーン
レバノン
チュニジア
クウェート
ヨルダン
モロッコ
カタール
オマーン
その他のMENA地域
競合他社の状況
企業のプロフィール。MENAの中古車市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズオプションをご用意しています。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大10社)の詳細な分析とプロファイリング。

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目次

1.製品概要
2.リサーチ・メソドロジー
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
4.1.購入意思決定に影響を与える要因
4.2.購入に影響を与える要因
4.3.ブランド・スイッチング属性
4.4.ブランド満足度
5.MENAの中古車市場展望、2016-2026F
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額・数量ベース
5.2.市場シェアと展望
5.2.1.車両タイプ別(小型車、中型車、高級車
5.2.2.エンドユーザー別(施設対個人
5.2.3.燃料タイプ別(ガソリン、ディーゼル、その他
5.2.4.企業別(2020年
5.2.5.国別(イラン、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、エジプト、モロッコ、クウェート、オマーン、カタール、チュニジア、バーレーン、レバノン、ヨルダン、その他MENA地域)
5.3.製品市場マップ(車両タイプ別、燃料タイプ別、国別
6.イランの中古車市場展望、2016-2026F
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額・数量ベース
6.2.市場シェアと展望
6.2.1.車両タイプ別
6.2.2.エンドユーズ別
6.2.3.燃料タイプ別
7.サウジアラビアの中古車市場展望、2016-2026F
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額・数量ベース
7.2.市場シェアと展望
7.2.1.車両タイプ別
7.2.2.エンドユーズ別
7.2.3.燃料タイプ別
8.アラブ首長国連邦の中古車市場展望、2016-2026F
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額・数量ベース
8.2.市場シェアと展望
8.2.1.車両タイプ別
8.2.2.エンドユーズ別
8.2.3.燃料タイプ別
9.エジプト中古車市場の展望、2016-2026F
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額・数量ベース
9.2.市場シェアと展望
9.2.1.車両タイプ別
9.2.2.エンドユーズ別
9.2.3.燃料タイプ別
10.モロッコの中古車市場展望、2016-2026F
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額・数量ベース
10.2.市場シェアと展望
10.2.1.車両タイプ別
10.2.2.エンドユーズ別
10.2.3.燃料タイプ別
11.クウェートの中古車市場展望、2016-2026F
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額・数量ベース
11.2.市場シェアと展望
11.2.1.車両タイプ別
11.2.2.エンドユーズ別
11.2.3.燃料タイプ別
12.オマーンの中古車市場展望、2016-2026F
12.1.市場規模と予測
12.1.1.金額・数量ベース
12.2.市場シェアと展望
12.2.1.車両タイプ別
12.2.2.エンドユーズ別
12.2.3.燃料タイプ別
13.カタールの中古車市場展望、2016-2026F
13.1.市場規模と予測
13.1.1.金額・数量ベース
13.2.市場シェアと展望
13.2.1.車両タイプ別
13.2.2.エンドユーズ別
13.2.3.燃料タイプ別
14.チュニジアの中古車市場展望、2016-2026F
14.1.市場規模と予測
14.1.1.金額・数量ベース
14.2.市場シェアと展望
14.2.1.車両タイプ別
14.2.2.エンドユーズ別
14.2.3.燃料タイプ別
15.バーレーンの中古車市場展望、2016-2026F
15.1.市場規模と予測
15.1.1.金額・数量ベース
15.2.市場シェアと展望
15.2.1.車両タイプ別
15.2.2.エンドユーズ別
15.2.3.燃料タイプ別
16.レバノンの中古車市場展望、2016-2026年
16.1.市場規模と予測
16.1.1.金額・数量ベース
16.2.市場シェアと展望
16.2.1.車両タイプ別
16.2.2.エンドユーズ別
16.2.3.燃料タイプ別
17.ヨルダンの中古車市場展望、2016-2026F
17.1.市場規模と予測
17.1.1.金額・数量ベース
17.2.市場シェアと展望
17.2.1.車両タイプ別
17.2.2.エンドユーズ別
17.2.3.燃料タイプ別
18.マーケットダイナミクス
18.1.ドライバー
18.2.課題
19.COVID-19がMENAの中古車市場に与える影響
20.市場動向と開発
21.競合他社の状況
21.1.アブドゥル・ラティフ・ジャミール IPRカンパニー・リミテッド
21.2.United Motors Company
21.3.バイエルン・モータース
21.4.カイシャ(SellAnyCar
22.5.CarSwitch DMCC
22.6.デュビカーズ・インターナショナル FZ-LLC
22.7.ヤラモーター
22.8.株式会社コパート
22.9.アル・フタイム・オートモーティブ・グループ LLC
22.10.バマ
22.戦略的提言
23.会社概要・免責事項

 

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Summary

MENA used car market was valued over USD 57 Billion in 2020 and is anticipated to grow at a robust growth rate of 8% in terms of value during the forecast period, owing to increasing population of non-native employees who don’t want to spend a fortune on new cars. A used car is a pre-owned vehicle having one or more registered owner(s). Such cars are being sold through a variety of online and offline outlets including garages, independent car dealers, rental car companies, leasing offices, auctions, and private parties. Due to being old, prices of these vehicles are depreciated on the basis of the year of manufacture, distance, vehicle condition, etc. MENA used car market stood at around 3.37 million units in the year ending December 2020. Increase in the average income of residents of countries like Saudi Arabia and United Arab Emirates is aiding the growth of used cars owing to their growing preference of luxury cars at lower prices.
Iran being the largest used car market in the MENA region, was valued at USD 15.63 billion in the year 2020. For used cars in Iran, passenger car brands like Peugeot, Hyundai, SAIPA, Renault etc. are among the most cherished passenger car companies in Iran. Unlike other major markets in Middle East and Northern Africa, Iran has passenger car manufacturing units located in the country, like the SAIPA, an automaker headquartered in Tehran, capital of Iran. Such factors are expected to propel the country’s sales for upcoming five years. Saudi Arabia, on the other hand, ranked second in the region in terms of used car units sold. According to the demographic survey conducted by the General Authority of Statistics, most Saudi families own at least two cars (~92% have at least one car and >56% have more than one car). With growing concerns of nuclear family for investments on new car, consumers are now going after pre-owned vehicles for personal use.
MENA Used Car Market on the basis of Vehicle Type is segmented into Small Cars, Mid Cars and Luxury Cars. Most of the used car demand comes from mid size cars, non-compact Sedans and sports utility vehicles manufactured by companies like Toyota, Nissan, Mitsubishi, Hyundai, etc. Based on End Use, the MENA Used Car Market is segmented into Institutional and Individual sales. Used Cars which are owned by Institutions like cab services, offices, etc. come under Institutional segment, whereas individual segment refers to the car sold for personal use to an individual.
COVID-19 has largely affected the economies of the Middle Eastern and North African countries. Walk-ins in the car showrooms decreased and imports were halted for a certain period of time. With negative impacts on employment, consumers started contracting their spending in a lot of countries. This resulted used car market to witness a decline in the sales for the year 2020 in MENA countries.
The used car market is scattered in MENA region when comes to market competition. Abdul Latif Jameel IPR Company Limited is an authorized Toyota dealer in Saudi Arabia. Since consumers mostly prefer Toyota for new as well as used cars in most of the countries in MENA. Therefore, Abdul Latif Jameel IPR Company Limited with its widespread network of used car showrooms is the leader in MENA Used Car Market. It is followed by companies like Kayishha (SellAnyCar), YallaMotor, Al Futtaim Automotive Group LLC, Bama, CarSwitch, DubiCars, Copart Inc., etc.
Years considered for this report:
Historical Period: 2016-2019
Base Year: 2020
Estimated Year: 2021E
Forecast Period: 2022F-2026F
Objective of the Study:
• To analyze historical growth in market size of MENA Used Car Market, in terms of value and volume from 2016-2020.
• To estimate and forecast the market size of the MENA Used Car Market, in terms of value and volume from 2021-2026.
• To classify and forecast the MENA Used Car Market based on Vehicle Type, Fuel Type, End Use, By Country and By Company.
• To identify drivers and challenges for the MENA Used Car Market.
• To examine competitive developments such as expansions, mergers & acquisitions, etc., in MENA Used Car Market.

• To identify and analyze the profile of leading players involved in the the MENA Used Car Market.

TechSci Research performed primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of used car dealers and distributors present across the MENA region. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include vendors and service providers that could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analysed product offerings, application, distribution channel and regional presence of all tractor manufacturers across MENA region.
TechSci Research calculated the market size of MENA Used Car Market using a bottom-up approach, where data for various end-user segments were recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. TechSci Research also studied various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports.

Key Target Audience:
• Used car suppliers/ dealers, finance companies and other stakeholders
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to MENA Used Car Market
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for industry stakeholders such as used car distributors and dealers, customers, and policy makers. The study would also help them to target the growing segments over the coming years (next two to five years), thereby aiding the stakeholders in taking investment decisions and facilitating their expansion.
Report Scope:
In this report, MENA Used Car Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• MENA Used Car Market, By Vehicle Type:
 Small Cars
 Mid Cars
 Luxury Cars
• MENA Used Car Market, By End Use:
 Institutional
 Individual
• MENA Used Car Market, By Fuel Type:
 Petrol/Gasoline
 Diesel
 Others
• MENA Used Car Market, By Country:
 Iran
 United Arab Emirates
 Saudi Arabia
 Egypt
 Bahrain
 Lebanon
 Tunisia
 Kuwait
 Jordan
 Morocco
 Qatar
 Oman
 Rest of MENA
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in MENA Used Car Market
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to ten).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Influencer of Purchase
4.3. Brand Switching Attributes
4.4. Brand Satisfaction Level
5. MENA Used Car Market Outlook, 2016-2026F
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Vehicle Type (Small Cars, Mid Cars and Luxury Cars)
5.2.2. By End Use (Institutional Vs Individual)
5.2.3. By Fuel Type (Petrol/Gasoline, Diesel and Others)
5.2.4. By Company (2020)
5.2.5. By Country (Iran, Saudi Arabia, United Arab Emirates, Egypt, Morocco, Kuwait, Oman, Qatar, Tunisia, Bahrain, Lebanon, Jordan, and Rest of MENA)
5.3. Product Market Map (By Vehicle Type, By Fuel Type and By Country)
6. Iran Used Car Market Outlook, 2016-2026F
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type
6.2.2. By End Use
6.2.3. By Fuel Type
7. Saudi Arabia Used Car Market Outlook, 2016-2026F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type
7.2.2. By End Use
7.2.3. By Fuel Type
8. United Arab Emirates Used Car Market Outlook, 2016-2026F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type
8.2.2. By End Use
8.2.3. By Fuel Type
9. Egypt Used Car Market Outlook, 2016-2026F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type
9.2.2. By End Use
9.2.3. By Fuel Type
10. Morocco Used Car Market Outlook, 2016-2026F
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type
10.2.2. By End Use
10.2.3. By Fuel Type
11. Kuwait Used Car Market Outlook, 2016-2026F
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value & Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type
11.2.2. By End Use
11.2.3. By Fuel Type
12. Oman Used Car Market Outlook, 2016-2026F
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value & Volume
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Vehicle Type
12.2.2. By End Use
12.2.3. By Fuel Type
13. Qatar Used Car Market Outlook, 2016-2026F
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value & Volume
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Vehicle Type
13.2.2. By End Use
13.2.3. By Fuel Type
14. Tunisia Used Car Market Outlook, 2016-2026F
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value & Volume
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Vehicle Type
14.2.2. By End Use
14.2.3. By Fuel Type
15. Bahrain Used Car Market Outlook, 2016-2026F
15.1. Market Size & Forecast
15.1.1. By Value & Volume
15.2. Market Share & Forecast
15.2.1. By Vehicle Type
15.2.2. By End Use
15.2.3. By Fuel Type
16. Lebanon Used Car Market Outlook, 2016-2026F
16.1. Market Size & Forecast
16.1.1. By Value & Volume
16.2. Market Share & Forecast
16.2.1. By Vehicle Type
16.2.2. By End Use
16.2.3. By Fuel Type
17. Jordan Used Car Market Outlook, 2016-2026F
17.1. Market Size & Forecast
17.1.1. By Value & Volume
17.2. Market Share & Forecast
17.2.1. By Vehicle Type
17.2.2. By End Use
17.2.3. By Fuel Type
18. Market Dynamics
18.1. Drivers
18.2. Challenges
19. Impact of COVID-19 on MENA Used Car Market
20. Market Trends and Developments
21. Competitive Landscape
21.1. Abdul Latif Jameel IPR Company Limited
21.2. United Motors Company
21.3. Bavaria Motors
21.4. Kayishha (SellAnyCar)
22.5. CarSwitch DMCC
22.6. Dubicars International FZ-LLC
22.7. YallaMotor
22.8. Copart Inc.
22.9. Al Futtaim Automotive Group LLC
22.10. Bama
22. Strategic Recommendations
23. About Us & Disclaimer

 

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