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サウジアラビアのスキンケア市場:製品タイプ別(保湿剤、クレンジング剤、日焼け止め、アンチエイジング製品、化粧水、フェイスマスク、その他)、性別(男性、女性、ユニセックス)、流通チャネル別(オンライン、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、薬局/ドラッグストア、専門店、百貨店、その他)、地域別、市場競争率、予測、機会、2020-2030F

サウジアラビアのスキンケア市場:製品タイプ別(保湿剤、クレンジング剤、日焼け止め、アンチエイジング製品、化粧水、フェイスマスク、その他)、性別(男性、女性、ユニセックス)、流通チャネル別(オンライン、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、薬局/ドラッグストア、専門店、百貨店、その他)、地域別、市場競争率、予測、機会、2020-2030F


Saudi Arabia Skin Care Market, By Product Type (Moisturizers, Cleansers, Sunscreens, Anti-Ageing Products, Toners, Face Masks, Others), By Gender (Male, Female, Unisex), By Distribution Channel (Online, Supermarkets/Hypermarkets, Pharmacy & Drug Stores, Specialty Stores, Departmental Stores, Others), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

サウジアラビアのスキンケア市場は、2024年に3億2,583万米ドルと評価され、2030年には4億7,754万米ドルに達すると予測され、予測期間中に3.8%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されている。 市場成長の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年4月11日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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PDF:2営業日程度 85 英語

 

サマリー

サウジアラビアのスキンケア市場は、2024年に3億2,583万米ドルと評価され、2030年には4億7,754万米ドルに達すると予測され、予測期間中に3.8%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されている。
市場成長の原動力となっているのは、パーソナルケアに対する消費者の意識の高まり、可処分所得の増加、プレミアム・オーガニックスキンケア製品への志向の高まりである。製品には、モイスチャライザー、クレンジング、日焼け止め、アンチエイジング・ソリューション、トナー、フェイスマスク、その他の処方が含まれる。なかでも日焼け止めとアンチエイジング製品は、この地域の厳しい気候と肌の健康に対する関心の高まりから、特に強い需要が見られる。
主な市場牽引要因
プレミアムスキンケアに対する意識と需要の高まり
サウジアラビアの消費者はスキンケアの効能に対する認識を高めており、その結果、皮膚科学的にテストされた高品質のプレミアムスキンケア製品に対する需要が高まっている。可処分所得の増加(特に大都市圏)により、アンチエイジング、保湿、日焼け防止に重点を置いたスキンケア習慣への投資が活発化している。
ソーシャルメディア、美容インフルエンサー、国際的な美容トレンドの影響も、オーガニックやクリーンラベルのスキンケア需要を加速させている。消費者は成分の透明性をますます求めるようになり、ナチュラル、オーガニック、ハラル認証の処方を好むようになっている。これを受けて、ロレアル、エステローダー、ラロッシュポゼなどの高級スキンケアブランドがサウジ市場でのプレゼンスを拡大している。
主な市場課題
規制遵守とハラール認証
サウジアラビアのスキンケア業界は、特にハラール認証、製品の安全性、成分規格に関する厳しい規制の枠組みの下で運営されている。サウジアラビア食品医薬品局(SFDA)は、輸入・国産両方のスキンケア製品に厳格なガイドラインを適用している。
市場に参入する国際的ブランドは、複雑でしばしば資源集約的なハラル認証プロセスを通過しなければならない。さらに、クリーンでオーガニックな美容製品への需要の高まりは、規制機関に新たなコンプライアンス要件の実施を促し、ブランドはそれに応じて製品処方を適応させる必要に迫られている。こうした進化する基準は、特にこうした規制を効率的に満たす能力を持たない小規模ブランドや新興ブランドにとって、参入障壁となる可能性がある。
主要市場動向
パーソナライズド・スキンケア・ソリューションの登場
サウジアラビアのスキンケア市場を形成する大きなトレンドは、パーソナライズド・スキンケアに対する需要の高まりである。消費者は標準化された製品からますます離れ、個々の肌タイプ、悩み、環境条件に合わせたソリューションを好むようになっている。
AIと肌診断の進歩により、ブランドはデジタル肌評価とモバイルアプリケーションを通じてカスタマイズされた製品推奨を提供できるようになっている。グローバル企業もローカル企業も、顧客エンゲージメントを強化し、製品のパーソナライゼーションを推進するためにこの技術を採用している。
さらに、皮膚科クリニックや美容センターは、処方箋による治療と市販のスキンケア製品を組み合わせて、オーダーメイドのレジメンを提供している。このようなオーダーメイドの美容ソリューションへのシフトは、ブランドに対し、進化する消費者の嗜好に対応するため、オーダーメイドの処方や成分固有の製品ラインを開発するよう促している。
主要市場プレイヤー
- エスティローダー
- ユニリーバ・ガルフFZE
- ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
- ロレアル・サウジアラビア
- ジョンソン・エンド・ジョンソン・サービス社
- バイヤスドルフ・ミドルイーストFZCO
- 花王株式会社
- ミランダ・カー社(コラ・オーガニクス)
- アムウェイ株式会社
- 株式会社資生堂
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアのスキンケア市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- サウジアラビアのスキンケア市場:製品タイプ別
o モイスチャライザー
o クレンザー
o 日焼け止め
o アンチエイジング製品
o 化粧水
o フェイスマスク
o その他
- サウジアラビアのスキンケア市場:男女別
男性
o 女性
ユニセックス
- サウジアラビアのスキンケア市場:流通経路別
o オンライン
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 薬局・ドラッグストア
o 専門店
o 百貨店
o その他
- サウジアラビアのスキンケア市場、地域別
o 西部
o 北部・中部
o 東部
o 南部
競合状況
企業プロフィール:サウジアラビアのスキンケア市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
この調査レポートはサウジアラビアのスキンケア市場を分析・予測し、TechSci Researchの市場調査報告書です。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.市場概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場の概要
3.2.主要市場セグメントの概要
3.3.主要市場の男女別概要
3.4.主要地域の概要
3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要
4.顧客の声
4.1.ブランド認知度
4.2.購入決定に影響を与える要因
5.サウジアラビアのスキンケア市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析(保湿剤、クレンジング剤、日焼け止め、アンチエイジング製品、化粧水、フェイスマスク、その他)
5.2.2.性別市場シェア分析(男性、女性、ユニセックス)
5.2.3.流通チャネル別市場シェア分析(オンライン、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、薬局・ドラッグストア、専門店、百貨店、その他)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.欧米市場シェア分析
5.2.4.2.北部・中部市場シェア分析
5.2.4.3.東部市場シェア分析
5.2.4.4.南部市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.サウジアラビアのスキンケア市場マッピングと機会評価
5.3.1.製品タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.性別市場マッピングと機会評価
5.3.3.流通チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
6.サウジアラビアの保湿剤市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.男女別市場シェア分析
6.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
7.サウジアラビアの洗浄剤市場展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.男女別市場シェア分析
7.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
8.サウジアラビアの日焼け止め市場の展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.男女別市場シェア分析
8.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
9.サウジアラビアのアンチエイジング製品市場展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.男女別市場シェア分析
9.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
10.サウジアラビアのトナー市場展望
10.1.市場規模・予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.男女別市場シェア分析
10.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
11.サウジアラビアのフェイスマスク市場展望
11.1.市場規模・予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.男女別市場シェア分析
11.2.2.流通チャネル別市場シェア分析
12.市場ダイナミクス
12.1.促進要因
12.2.課題
13.市場動向
13.1.合併と買収(もしあれば)
13.2.製品タイプの上市(もしあれば)
13.3.最近の動向
14.ポーターズファイブフォース分析
14.1.業界内の競争
14.2.新規参入の可能性
14.3.サプライヤーの力
14.4.顧客の力
14.5.代替製品の脅威
15.サウジアラビアの経済プロフィール
16.競争環境
16.1.企業プロフィール
16.1.1.エスティローダー
16.1.1.1.事業概要
16.1.1.2.会社概要
16.1.1.3.製品タイプとサービス
16.1.1.4.財務状況(入手可能な情報による)
16.1.1.5.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
16.1.1.6.最近の動向
16.1.1.7.主要経営陣
16.1.2.ユニリーバ・ガルフ FZE
16.1.3.ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
16.1.4.ロレアル・サウジアラビア
16.1.5.ジョンソン・エンド・ジョンソンサービス
16.1.6.バイヤスドルフ・ミドルイーストFZCO
16.1.7.花王株式会社
16.1.8.ミランダ・カー社(コラ・オーガニクス)
16.1.9.アムウェイ株式会社
16.1.10.株式会社資生堂
17.戦略的提言
17.1.重点分野
17.1.1.ターゲット製品タイプ
17.1.2.ターゲット流通チャネル
17.1.3.対象地域
18.会社概要・免責事項

 

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Summary

Saudi Arabian skin care market was valued at USD 325.83 million in 2024 and is projected to reach USD 407.54 million by 2030, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.8% over the forecast period.
Market growth is being driven by rising consumer awareness around personal care, increased disposable income, and a growing inclination toward premium and organic skincare products. The product landscape includes moisturizers, cleansers, sunscreens, anti-aging solutions, toners, face masks, and other formulations. Among these, sunscreens and anti-aging products are witnessing particularly strong demand, attributed to the region’s harsh climate and heightened concerns about skin health.
Key Market Drivers
Increasing Awareness and Demand for Premium Skincare
Saudi consumers are showing greater awareness of skincare benefits, resulting in heightened demand for high-quality, dermatologically tested, and premium skincare products. Growing disposable income—especially in metropolitan areas—has encouraged more significant investment in skincare routines emphasizing anti-aging, hydration, and sun protection.
The influence of social media, beauty influencers, and international beauty trends has also accelerated demand for organic and clean-label skincare. Consumers are increasingly seeking transparency in ingredients, favoring natural, organic, and halal-certified formulations. In response, luxury skincare brands, including L’Oréal, Estée Lauder, and La Roche-Posay, are expanding their presence in the Saudi market.
Key Market Challenges
Regulatory Compliance and Halal Certification
The Saudi skincare industry operates under rigorous regulatory frameworks, particularly concerning halal certification, product safety, and ingredient standards. The Saudi Food and Drug Authority (SFDA) enforces strict guidelines for both imported and domestically produced skincare products.
International brands entering the market must navigate complex and often resource-intensive halal certification processes. Additionally, the rising demand for clean and organic beauty products has prompted regulatory bodies to implement new compliance requirements, compelling brands to adapt product formulations accordingly. These evolving standards can present entry barriers, especially for smaller or emerging brands lacking the capacity to meet these regulations efficiently.
Key Market Trends
Emergence of Personalized Skincare Solutions
A major trend shaping the Saudi skincare landscape is the growing demand for personalized skincare. Consumers are increasingly moving away from standardized products, favoring solutions tailored to their individual skin types, concerns, and environmental conditions.
Advancements in AI and skin diagnostics are enabling brands to offer customized product recommendations through digital skin assessments and mobile applications. Both global and local companies are adopting this technology to enhance customer engagement and drive product personalization.
Furthermore, dermatology clinics and beauty centers are offering customized regimens, combining prescription treatments with commercial skincare products. This shift toward bespoke beauty solutions is prompting brands to develop tailored formulations and ingredient-specific product lines to meet evolving consumer preferences.
Key Market Players
• Estee Lauder Inc.
• Unilever Gulf FZE
• The Procter & Gamble Company
• L’Oréal Saudi Arabia
• Johnson & Johnson Services, Inc.
• Beiersdorf Middle East FZCO
• Kao Corporation
• Miranda Kerr Pty Ltd (Kora Organics)
• Amway Corporation
• Shiseido Company, Limited.
Report Scope:
In this report, the Saudi Arabia skin care market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Skin Care Market, By Product Type:
o Moisturizers
o Cleansers
o Sunscreens
o Anti-Ageing Products
o Toners
o Face Masks
o Others
• Saudi Arabia Skin Care Market, By Gender:
o Male
o Female
o Unisex
• Saudi Arabia Skin Care Market, By Distribution Channel:
o Online
o Supermarkets/Hypermarkets
o Pharmacy & Drug Stores
o Specialty Stores
o Departmental Stores
o Others
• Saudi Arabia Skin Care Market, By Region:
o Western
o Northern & Central
o Eastern
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Saudi Arabia skin care market.
Available Customizations:
Saudi Arabia skin care market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Genders
3.4. Overview of Key Regions
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factor Influencing Availing Decision
5. Saudi Arabia Skin Care Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Moisturizers, Cleansers, Sunscreens, Anti-Ageing Products, Toners, Face Masks, Others)
5.2.2. By Gender Market Share Analysis (Male, Female, Unisex)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Supermarkets/Hypermarkets, Pharmacy & Drug Stores, Specialty Stores, Departmental Stores, Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. Western Market Share Analysis
5.2.4.2. Northern & Central Market Share Analysis
5.2.4.3. Eastern Market Share Analysis
5.2.4.4. Southern Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. Saudi Arabia Skin Care Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Gender Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Saudi Arabia Moisturizers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Gender Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Saudi Arabia Cleansers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Gender Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Saudi Arabia Sunscreens Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Gender Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Saudi Arabia Anti-Ageing Products Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Gender Market Share Analysis
9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
10. Saudi Arabia Toners Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Gender Market Share Analysis
10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
11. Saudi Arabia Face Masks Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Gender Market Share Analysis
11.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
13.1. Merger & Acquisition (If Any)
13.2. Product Type Launches (If Any)
13.3. Recent Developments
14. Porters Five Forces Analysis
14.1. Competition in the Industry
14.2. Potential of New Entrants
14.3. Power of Suppliers
14.4. Power of Customers
14.5. Threat of Substitute Product Type
15. Saudi Arabia Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Estee Lauder Inc.
16.1.1.1. Business Overview
16.1.1.2. Company Snapshot
16.1.1.3. Product Type & Services
16.1.1.4. Financials (As Per Availability)
16.1.1.5. Key Market Focus & Geographical Presence
16.1.1.6. Recent Developments
16.1.1.7. Key Management Personnel
16.1.2. Unilever Gulf FZE
16.1.3. The Procter & Gamble Company
16.1.4. L’Oréal Saudi Arabia
16.1.5. Johnson & Johnson Services, Inc.
16.1.6. Beiersdorf Middle East FZCO
16.1.7. Kao Corporation
16.1.8. Miranda Kerr Pty Ltd (Kora Organics)
16.1.9. Amway Corporation
16.1.10.Shiseido Company, Limited.
17. Strategic Recommendations
17.1. Key Focus Areas
17.1.1. Target Product Type
17.1.2. Target Distribution Channel
17.1.3. Target Region
18. About Us & Disclaimer

 

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