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選択的触媒還元市場の世界産業規模、シェア、動向機会、予測、用途別(ディーゼル車、ガソリン車)、タイプ別(追跡、最適化)、車種別(乗用車、商用車)、地域別・競合別セグメント、2019-2029F


Selective Catalytic Reduction Market Global Industry Size, Share, Trends Opportunity, and Forecast, Segmented By Application (Diesel Powered Vehicles and Gasoline Powered Vehicles), By Type (Tracking and Optimization), By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles), By Region & Competition, 2019-2029F

選択触媒還元(SCR)の世界市場規模は2023年に185億2,000万ドルに達し、2029年には275億ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は6.87%である。世界の選択的触媒還元(SCR)市場は、特に自動車と産業... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年9月20日 US$4,900
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サマリー

選択触媒還元(SCR)の世界市場規模は2023年に185億2,000万ドルに達し、2029年には275億ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は6.87%である。世界の選択的触媒還元(SCR)市場は、特に自動車と産業部門における厳しい排ガス規制を背景に、力強い成長を遂げている。SCR技術は、大気汚染の主な原因である窒素酸化物(NOx)の排出削減において重要な役割を果たしている。自動車業界では、欧州のEuro VIや米国のEPA規制など、厳しい排ガス規制を遵守するためにSCRシステムが広く採用されている。SCR技術の需要は、世界的なクリーンエネルギーの推進と環境汚染の抑制の必要性によってさらに高まっている。
発電所や製造施設を含む産業部門は、SCR市場の拡大に大きく貢献している。世界中の政府が産業活動に厳しい排出規制を課しているため、企業はNOx削減のための信頼性が高く効果的なソリューションとしてSCRシステムへの投資を促している。産業界が持続可能性と環境コンプライアンスをますます優先するようになるにつれ、SCR技術は事業戦略に不可欠なものとなっている。
市場の特徴は技術的進歩にあり、メーカーはより効率的でコンパクトなSCRシステムの開発に注力している。触媒材料とシステム設計の革新は、進化する排ガス規制への適合を確保しながら、性能の向上を目指している。SCR技術をディーゼル・パティキュレート・フィルター(DPF)など他の排出ガス制御システムと統合することで、車両全体の排出ガス削減効果がさらに高まる。
国際社会が気候変動対策と大気汚染削減への取り組みを強化する中、選択的触媒還元(SCR)市場は持続的な成長の態勢を整えている。SCR技術の多用途性、全産業への広範な採用、排出ガス制御システムの継続的な進歩により、SCRはよりクリーンで持続可能な未来を実現するための極めて重要なプレーヤーとして位置づけられている。
主な市場要因
厳しい排出基準
世界の選択的触媒還元(SCR)市場を牽引する主な要因のひとつは、自動車および産業セクター全体で厳しい排出ガス規制が実施されていることである。世界各国の政府は、大気汚染や呼吸器疾患の主な原因である窒素酸化物(NOx)の排出を抑制するため、ますます厳しい規制を課すようになっている。SCR技術は、こうした規制を満たすための重要なソリューションであり、NOxの大幅削減を達成するために自動車や産業施設に広く採用される原動力となっている。EPAは2024年3月20日、乗用車、小型トラック、中型車の2027年から2032年までのモデル年およびそれ以降の新排出基準を発表した。これらの規制は、汚染物質と温室効果ガスについて、これまでで最も厳しい規制値を設定している。2032年までに、小型車は1マイルあたり85グラム以下のCO₂を排出しなければならず、2027年の170グラムから削減され、中型車は1マイルあたり247グラムの制限を満たさなければならない。この規則は、2055年までにCO₂排出量を約70億トン削減し、微小粒子状物質、亜酸化窒素、その他の汚染物質に対するより厳しい規制を導入する予定である。
環境意識の高まり
環境意識の高まりと大気汚染の影響に対する懸念により、産業界はよりクリーンな技術の採用を余儀なくされている。SCR市場は、規制による圧力と環境に優しい製品を求める消費者の需要の両方が後押しする、持続可能な慣行への世界的なシフトから利益を得ている。企業が環境フットプリントを軽減することの重要性を認識するにつれ、SCR技術の採用はNOx排出に対処し、よりクリーンで健康的な環境に貢献する上で極めて重要になっている。
自動車生産の拡大
新興国を中心とした自動車産業の継続的な拡大は、SCR市場の重要な原動力となっている。世界中でより多くの自動車が製造・販売されるにつれ、SCRシステムのような効果的な排出ガス制御技術に対する需要が高まっている。OEM(Original Equipment Manufacturers:相手先商標製品製造会社)は、排ガス規制を遵守するためにSCR技術をディーゼル車に搭載しており、自動車生産台数が増加し続ける中、市場の成長を牽引している。例えば、2024年3月のDPIIT報告書によると、インドの自動車部門は外国直接投資(FDI)流入総額の5.34%を占めている。電気自動車(EV)市場は、2022年から2030年までの年平均成長率(CAGR)が49%と、大幅な拡大が見込まれている。一方、インドのトラック産業は2050年までに4倍以上に成長すると予測されており、トラック台数は2022年の400万台から2050年には約1,700万台に増加すると見込まれている。このような自動車生産の拡大は、この分野における著しい成長と投資という、より広範な傾向を反映している。
政府の奨励策と規制
世界各国の政府は、さまざまなインセンティブや規制を通じて、排ガス規制技術の採用を積極的に推進している。インセンティブ・プログラム、税制優遇措置、補助金は、環境基準に適合するためのSCRシステムへの投資を産業界に促している。さらに、米国や欧州連合(EU)の環境保護庁(EPA)などの規制機関が定めた厳しい排ガス規制は、自動車や工業プロセスでのSCR技術の使用を義務付けており、市場成長に資する環境を作り出している。
成長する発電部門
特に石炭やその他の化石燃料に依存している地域の発電部門は、SCR市場の主要な牽引役である。発電所は、NOx排出量の削減と厳しい排出規制の遵守を迫られている。SCR技術は、これらの施設が規制要件を満たすための効果的なソリューションを提供し、燃焼プロセス中に放出される汚染物質の削減に貢献する。世界的な電力需要の増加に伴い、発電セクターのSCR技術への依存度は高まることが予想される。
SCRシステムの技術的進歩
SCRシステムの継続的な技術進歩は、その採用拡大に寄与している。メーカー各社は、より効率的な触媒、センサー、制御システムを開発するために絶えず技術革新を行っており、SCR技術の全体的な性能を高めている。改良された触媒材料と高度な添加戦略は、より高いNOx転換率と様々な運転条件への優れた適応性に貢献し、SCRシステムを多様な産業にとってより魅力的なものにしている。
世界的なディーゼルエンジンへのシフト
ディーゼルエンジンへの世界的なシフトは、その燃費効率と二酸化炭素(CO2)排出量の低減に牽引され、SCR市場にプラスの影響を与える。ディーゼルエンジンは燃費が良い反面、NOx排出量が多い。SCR技術は、これらの排出を緩和し、ディーゼル・エンジンを厳しい排出基準に適合させる上で不可欠な技術となる。特に商業・産業用途でディーゼル車が好まれるようになっていることが、SCRシステムの需要に大きく寄与している。
船舶およびオフロード車への採用増加
SCR市場は、自動車や産業部門以外にも、船舶やオフロード車へのSCR技術採用の増加からも利益を得ている。SCRシステムは、船舶、建設機械、農業機械から排出されるNOxを削減する上で重要な役割を果たしている。SCR技術は多様な用途に応用できるため、市場の幅が広がり、これらの部門がよりクリーンで効率的な操業を優先するにつれて成長を促進する。
主な市場課題
高い初期投資コスト
世界の選択的触媒還元(SCR)市場が直面する重要な課題の1つは、SCRシステムの設置に必要な初期投資の高さである。この技術には、複雑な触媒、センサー、制御システムの統合が含まれるため、自動車メーカーと産業施設の双方にとって、初期投資が大きな負担となる。この金銭的障壁は、特に資金力の乏しい地域の中小企業や産業にとっては抑止力になり得る。
システム統合の複雑さ
SCRシステムを既存のインフラに統合することの複雑さは、かなりの難題である。SCR技術を工業プラントに改修したり、既存の車両設計に組み込んだりするには、綿密な計画とエンジニアリングが必要である。還元剤の正確な投与と触媒の効果的な利用を含むシステムの複雑な性質は、統合プロセス中の運用上の課題につながり、SCRシステムの全体的な効率に影響を及ぼす可能性がある。
還元剤としての尿素への依存性
SCRシステムは、窒素酸化物(NOx)の排出を削減する化学反応を開始する還元剤として尿素に依存している。尿素の安定的かつ高品質な供給への依存は、特に尿素の生産と流通のためのインフラが限られている遠隔地や低開発地域において、課題となる。SCR技術の導入を成功させるには、信頼性が高く利用しやすい尿素のサプライチェーンを確保することが重要になる。
メンテナンスとダウンタイムの懸念
触媒やセンサーなどのSCRコンポーネントの定期的なメンテナンスの必要性と潜在的なシステムダウンタイムは、この技術を採用する業界が直面する課題である。触媒は時間の経過とともに劣化し、定期的な交換が必要になることがあり、センサーは環境要因や摩耗によって問題に直面することがある。発電所のような連続運転に大きく依存する産業では、ダウンタイムを最小限に抑え、SCRシステムの性能を最適に維持するために、メンテナンス・スケジュールを慎重に管理する必要がある。
温度感受性とコールドスタートの問題
SCRシステムは温度変化に敏感で、コールドスタート時や極端な低温状態では効率が低下する可能性があります。SCR 触媒の最適な動作温度を達成し維持することは、効果的な NOx 削減に不可欠です。自動車や産業機器におけるコールドスタートの問題は、SCRの活性化を遅らせる結果となり、運転初期の重要な瞬間にシステムが効率的に機能する能力に影響を及ぼす可能性がある。
アンモニア・スリップに関する懸念
アンモニア・スリップとは、アンモニアが環境中に意図せず放出されることで、環境と健康に懸念をもたらします。適切に制御されない場合、過剰なアンモニア排出は、SCR技術のプラスの効果を無効にする可能性があります。NOx削減の最大化とアンモニア・スリップの最小化のバランスをとるには、高度な制御アルゴリズムと監視システムが必要です。アンモニア・スリップに関する懸念に対処することは、SCRシス テムの環境持続性を確保する上で極めて重要である。
世界経済の不確実性
経済の不確実性と世界市場の変動は、SCR技術の採用に影響を与える可能性がある。景気後退期や金融不安の時期には、産業界は排ガス規制技術への投資を延期する可能性がある。SCRの導入はコストに敏感であるため、経済的課題の影響を受けやすく、導入のペースや市場の成長に影響を及ぼす。
地域による規制の違い
地域間の規制の違いや排出基準の違いは、グローバルに事業を展開するメーカーや産業界に課題をもたらす。多様な排出規制を遵守するためには、SCRシステムの設計に柔軟性を持たせる必要があり、複雑さとコストの増加につながる可能性がある。基準を調和させるか、排出ガス規制に対する標準的なアプローチを世界的に実現すれば、業界や地域を超えたSCR技術の円滑な導入が促進される。
主な市場動向
グリーン・モビリティへの関心の高まり
世界の選択的触媒還元(SCR)市場における顕著な傾向は、グリーンモビリティ重視の高まりである。自動車産業が電気自動車やハイブリッド車への転換を遂げる中、SCR技術は内燃機関からの排出ガスを削減する上で重要な役割を果たしている。ディーゼル車へのSCRシステムの統合は、排出ガス制御技術の進歩と相まって、持続可能な輸送ソリューションと厳しい排出ガス基準への準拠に対する業界のコミットメントと一致している。
テレマティクスおよびコネクティビティとの統合
SCRシステムとテレマティクスおよびコネクティビティ・ソリューションとの統合は、注目すべき傾向である。メーカーは、SCRシステムの性能をリアルタイムで監視し、最適化するためのスマート技術を取り入れている。テレマティクスは、尿素レベル、触媒効率、システム全体の健全性の遠隔監視を可能にし、予知保全と運転効率の向上を可能にする。この傾向は、コネクテッドカーや産業用モノのインターネット(IIoT)アプリケーションに向けた、より広範な業界のシフトと一致している。
持続可能な産業慣行の重視
産業部門では、持続可能な慣行を目指す傾向が強まっており、SCR技術の採用を後押ししている。産業界は、環境への影響を低減し、厳しい排出基準を遵守し、全体的な持続可能性を高めるためのソリューションを積極的に模索しています。SCRシステムは、産業プロセスから排出される窒素酸化物(NOx)を抑制することで、これらの目標を達成する効果的な手段を提供し、環境に配慮した産業慣行を目指す世界的な傾向と一致します。
コンパクトで効率的な触媒の開発
現在進行中の研究開発では、SCRシステム用のより小型で効率的な触媒の開発に重点を置いている。触媒設計の革新は、性能の向上、システムの設置面積の削減、およびさまざまな用途へのSCR技術の適合性の向上を目指している。コンパクトな触媒は、高いNOx転換率を維持しながら車両や産業機器への組み込みを容易にし、システム全体の効率向上に貢献する。
オフロードおよび海洋分野での応用
SCR技術のオフロード車や船舶への応用が加速している。排ガス規制がこれらの分野にも拡大する中、SCRシステムは建設機械、農業機械、船舶から排出される窒素酸化物(NOx)を削減する上で重要な役割を果たしています。SCR技術の多用途性により、従来の路上走行車以外の多様な用途への統合が可能になり、さまざまな業界にわたる包括的な排出ガス制御ソリューションへの傾向を反映している。
アンモニアフリーSCR技術の台頭
アンモニアを使用しないSCR技術を開発する傾向が顕著である。従来のSCRシステムは、窒素酸化物の還元を開始するために尿素ベースの溶液に依存している。アンモニア・スリップに関する懸念に対処し、還元剤の取り扱いを簡素化するため、アンモニア・フリーの代替案が検討されている。これらの技術革新は、環境への影響を最小限に抑え、SCRシステム全体の運用を簡素化しながら、効果的なNOx削減を実現することを目的としている。
技術進歩のためのコラボレーション
技術プロバイダー、自動車メーカー、および産業企業間のコラボレーションやパートナーシップは、より一般的になってきている。このような協力関係は、SCR技術を進歩させるために専門知識とリソースを結集することを目的としている。共同研究開発のイニシアチブは、システム効率の向上、技術的課題への対応、新たな用途の開拓に重点を置いている。このような共同研究は、SCRシステムの進化に貢献し、多様な産業への統合を加速する。
排気後処理システムとの統合
SCRシステムは、包括的な排気後処理システムとの統合が進んでおり、複数の技術を組み合わせて排出ガス制御を強化している。SCRをディーゼル・パティキュレート・フィルター(DPF)やその他の後処理ソリューションと統合することで、汚染物質を削減するための総合的なアプローチが保証される。この傾向は、進化する規制要件と環境目標を満たすために、業界が包括的かつ統合的な排出ガス制御戦略を追求していることを反映している。
セグメント別洞察
アプリケーション別インサイト
選択的触媒還元(SCR)技術は、ディーゼルエンジン車の窒素酸化物(NOx)排出を緩和する上で極めて重要な役割を果たしており、よりクリーンで環境に優しい輸送に貢献している。ディーゼルエンジンは燃費の良さで知られ、商用トラック、バス、一部の乗用車に普及している。ディーゼル車のSCRシステムは、AdBlueとして知られる尿素ベースの溶液を利用し、化学反応によってNOxを無害な窒素と水蒸気に変換する。このアプリケーションは、欧州のEuro VIや米国のEPA規制など、ディーゼル車の排ガス後処理システムでSCRが標準機能となっている厳しい排ガス規制を満たす上で特に重要である。SCR技術の導入により、さまざまな輸送用途でディーゼルエンジンを魅力的なものにしている効率と性能の特性を維持しながら、排出ガス規制への適合が保証される。
従来はディーゼル・エンジンに使用されてきた選択的触媒還元(SCR)技術だが、ガソリン車への応用も増えている。ガソリン・エンジンは、一般にディーゼル・エンジンに比べて窒素酸化物(NOx)の発生量が少ないものの、依然として世界的に強化され続けている厳しい排出ガス規制に直面している。ガソリン車のSCRシステムはディーゼル車と同様に作動するが、ガソリン・エンジンの異なる特性に合わせて改造する必要がある。自動車メーカーが全車両の排出ガス目標を達成するための包括的なソリューションを求めるにつれ、ガソリン車へのSCRの統合が普及している。この傾向は、国や地域がディーゼル車とガソリン車の両方の排ガス規制をより統一的なものにする方向にあるため、特に顕著である。ガソリン車へのSCRの採用は、幅広い内燃機関において効果的で拡張可能な技術としてのSCRの汎用性を強調するものであり、自動車セクターにおける有害汚染物質の全体的な削減に貢献するものである。
地域別の洞察
欧州とCISの選択的触媒還元(SCR)市場は、厳しい環境規制と排出ガス削減への強いコミットメントによって力強い成長を示している。欧州は、特に自動車と産業部門のディーゼルエンジンについて、厳しい排出ガス規制を導入する世界的なリーダーである。欧州連合(EU)の包括的な規制枠組みは、窒素酸化物(NOx)排出の大幅削減を義務付けており、このため、こうした厳しい基準を満たすために不可欠なSCRシステムの需要が高まっている。この地域の大気汚染と気候変動への積極的な取り組みには、温室効果ガス排出削減の野心的な目標が含まれており、SCR技術の採用をさらに後押ししている。さらに、欧州のクリーン技術への広範なインフラ投資と研究開発の重視は、SCR市場における同地域のリーダーシップに貢献している。
CIS諸国では、改善された排出ガス制御技術の必要性が認識されつつあるが、採用率は西欧に比べ遅いかもしれない。これらの地域では、経済成長と産業の拡大が徐々に世界的な環境基準に適合しつつあり、SCRシステムに対する需要が増加している。規制圧力の高まりと、既存の産業車両や自動車車両を近代化する必要性の組み合わせが、市場の成長を後押ししている。全体として、欧州とCISは、その厳格な規制環境と排出ガス削減へのコミットメントにより、SCR技術の主要市場として際立っており、他地域のベンチマークとなっているほか、世界の排出ガス規制情勢における重要な役割を浮き彫りにしている。
主要市場プレイヤー
- ジョンソン・マッセイグループ
- フォーレシアSE
- カミンズ社
- OPmobility SE(プラスチック・オムニウム)
- レヒリング・グループ
- テネコ・インク
- ロバート・ボッシュGmbH
- ボサル・エミッション・コントロール・システムズ
- MANN+HUMMEL GmbH
- ベントレー・インターナショナル
レポートの範囲
本レポートでは、選択触媒還元(SCR)の世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 選択触媒還元(SCR)の世界市場:用途別
ディーゼル車
ガソリン車
- 選択的触媒還元(SCR)市場:タイプ別
o 追跡
o 最適化
- 選択的触媒還元(SCR)市場:自動車タイプ別
o 乗用車
o 商用車
- 選択的触媒還元(SCR)市場:地域別
o 北米
§ 米国
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州 & CIS
§ ドイツ
§ スペイン
§ フランス
§ ロシア
§ イタリア
§ イギリス
§ ベルギー
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ インドネシア
§ タイ
§ オーストラリア
§ 韓国
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
o 中東・アフリカ
§ トルコ
§ イラン
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
競合他社の状況
企業プロフィール:世界の選択的触媒還元(SCR)市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
この調査レポートは、選択触媒還元(SCR)の世界市場を分析・予測し、TechSci Researchの市場調査報告書です。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19のSCR世界市場への影響
5.選択還元触媒(SCR)の世界市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.用途別市場シェア分析(ディーゼル車、ガソリン車)
5.2.2.タイプ別市場シェア分析(トラッキングと最適化)
5.2.3.車両タイプ別市場シェア分析(乗用車、商用車)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.4.2.ヨーロッパ・CIS市場シェア分析
5.2.4.3.北米市場シェア分析
5.2.4.4.南米市場シェア分析
5.2.4.5.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2023年)
5.3.選択触媒還元(SCR)の世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.用途別市場マッピングと機会評価
5.3.2.タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.3.車両タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
6.アジア太平洋地域の選択触媒還元(SCR)市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.用途別市場シェア分析
6.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
6.2.4.国別市場シェア分析
6.2.4.1.中国市場シェア分析
6.2.4.2.インド市場シェア分析
6.2.4.3.日本市場シェア分析
6.2.4.4.インドネシア市場シェア分析
6.2.4.5.タイ市場シェア分析
6.2.4.6.韓国市場シェア分析
6.2.4.7.オーストラリア市場シェア分析
6.2.4.8.その他のアジア太平洋地域市場シェア分析
6.3.アジア太平洋地域国別分析
6.3.1.中国SCR市場の展望
6.3.1.1.市場規模と予測
6.3.1.1.1.金額ベース
6.3.1.2.市場シェアと予測
6.3.1.2.1.用途別市場シェア分析
6.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.1.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
6.3.2.インドの選択触媒還元(SCR)市場の展望
6.3.2.1.市場規模と予測
6.3.2.1.1.金額ベース
6.3.2.2.市場シェアと予測
6.3.2.2.1.用途別市場シェア分析
6.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.2.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
6.3.3.日本SCR市場の展望
6.3.3.1.市場規模と予測
6.3.3.1.1.金額ベース
6.3.3.2.市場シェアと予測
6.3.3.2.1.用途別市場シェア分析
6.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.3.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
6.3.4.インドネシアの選択触媒還元(SCR)市場の展望
6.3.4.1.市場規模・予測
6.3.4.1.1.金額ベース
6.3.4.2.市場シェアと予測
6.3.4.2.1.用途別市場シェア分析
6.3.4.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.4.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
6.3.5.タイの選択触媒還元(SCR)市場の展望
6.3.5.1.市場規模・予測
6.3.5.1.1.金額ベース
6.3.5.2.市場シェアと予測
6.3.5.2.1.用途別市場シェア分析
6.3.5.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.5.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
6.3.6.韓国SCR市場の展望
6.3.6.1.市場規模と予測
6.3.6.1.1.金額ベース
6.3.6.2.市場シェアと予測
6.3.6.2.1.用途別市場シェア分析
6.3.6.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.6.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
6.3.7.オーストラリアSCR市場の展望
6.3.7.1.市場規模・予測
6.3.7.1.1.金額ベース
6.3.7.2.市場シェアと予測
6.3.7.2.1.用途別市場シェア分析
6.3.7.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.7.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.欧州・CIS選択触媒還元(SCR)市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.用途別市場シェア分析
7.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.2.4.国別市場シェア分析
7.2.4.1.ドイツ市場シェア分析
7.2.4.2.スペイン市場シェア分析
7.2.4.3.フランス市場シェア分析
7.2.4.4.ロシア市場シェア分析
7.2.4.5.イタリア市場シェア分析
7.2.4.6.イギリス市場シェア分析
7.2.4.7.ベルギー市場シェア分析
7.2.4.8.その他のヨーロッパ・CIS市場シェア分析
7.3.欧州&CIS:国別分析
7.3.1.ドイツの選択触媒還元(SCR)市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.用途別市場シェア分析
7.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.1.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.3.2.スペインの選択触媒還元(SCR)市場の展望
7.3.2.1.市場規模・予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.用途別市場シェア分析
7.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.2.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.3.3.フランスSCR市場の展望
7.3.3.1.市場規模・予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.用途別市場シェア分析
7.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.3.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.3.4.ロシアの選択触媒還元(SCR)市場の展望
7.3.4.1.市場規模・予測
7.3.4.1.1.金額ベース
7.3.4.2.市場シェアと予測
7.3.4.2.1.用途別市場シェア分析
7.3.4.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.4.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.3.5.イタリアの選択触媒還元(SCR)市場の展望
7.3.5.1.市場規模と予測
7.3.5.1.1.金額ベース
7.3.5.2.市場シェアと予測
7.3.5.2.1.用途別市場シェア分析
7.3.5.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.5.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.3.6.イギリスの選択触媒還元(SCR)市場展望
7.3.6.1.市場規模・予測
7.3.6.1.1.金額ベース
7.3.6.2.市場シェアと予測
7.3.6.2.1.用途別市場シェア分析
7.3.6.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.6.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
7.3.7.ベルギーの選択触媒還元(SCR)市場展望
7.3.7.1.市場規模・予測
7.3.7.1.1.金額ベース
7.3.7.2.市場シェアと予測
7.3.7.2.1.用途別市場シェア分析
7.3.7.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.7.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
8.北米SCR市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.用途別市場シェア分析
8.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
8.2.4.国別市場シェア分析
8.2.4.1.米国市場シェア分析
8.2.4.2.メキシコ市場シェア分析
8.2.4.3.カナダ市場シェア分析
8.3.北米:国別分析
8.3.1.米国の選択触媒還元(SCR)市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.用途別市場シェア分析
8.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.3.1.2.3.自動車タイプ別市場シェア分析
8.3.2.メキシコの選択触媒還元(SCR)市場の展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.用途別市場シェア分析
8.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.3.2.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
8.3.3.カナダの選択触媒還元(SCR)市場の展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.用途別市場シェア分析
8.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.3.3.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
9.南米SCR市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.用途別市場シェア分析
9.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
9.2.4.国別市場シェア分析
9.2.4.1.ブラジル市場シェア分析
9.2.4.2.アルゼンチン市場シェア分析
9.2.4.3.コロンビア市場シェア分析
9.2.4.4.その他の南米市場シェア分析
9.3.南米:国別分析
9.3.1.ブラジル選択触媒還元(SCR)市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.用途別市場シェア分析
9.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.3.1.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
9.3.2.コロンビアの選択触媒還元(SCR)市場展望
9.3.2.1.市場規模・予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.用途別市場シェア分析
9.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.3.2.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
9.3.3.アルゼンチンSCR市場の展望
9.3.3.1.市場規模・予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.用途別市場シェア分析
9.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.3.3.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
10.中東・アフリカSCR市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.用途別市場シェア分析
10.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
10.2.4.国別市場シェア分析
10.2.4.1.トルコ市場シェア分析
10.2.4.2.イラン市場シェア分析
10.2.4.3.サウジアラビア市場シェア分析
10.2.4.4.UAE市場シェア分析
10.2.4.5.その他の中東・アフリカ市場シェア分析
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.トルコの選択触媒還元(SCR)市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.用途別市場シェア分析
10.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.1.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
10.3.2.イランSCR市場の展望
10.3.2.1.市場規模・予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.用途別市場シェア分析
10.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.2.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
10.3.3.サウジアラビアの選択触媒還元(SCR)市場の展望
10.3.3.1.市場規模・予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.用途別市場シェア分析
10.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.3.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
10.3.4.UAE選択触媒還元(SCR)市場の展望
10.3.4.1.市場規模・予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.用途別市場シェア分析
10.3.4.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.4.2.3.車両タイプ別市場シェア分析
11.SWOT分析
11.1.強み
11.2.弱み
11.3.機会
11.4.脅威
12.市場ダイナミクス
12.1.市場促進要因
12.2.市場の課題
13.市場の動向と発展
14.競争環境
14.1.企業プロフィール(主要10社まで)
14.1.1.ジョンソン・マッセイグループ
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.主要製品
14.1.1.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.1.4.最近の動向
14.1.1.5.主要経営陣
14.1.2.フォーレシアSE
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.主要製品
14.1.2.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.2.4.最近の動向
14.1.2.5.主要経営陣
14.1.3.カミンズ社
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.主要製品
14.1.3.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.3.4.最近の動向
14.1.3.5.主要経営陣
14.1.4.OPmobility SE(プラスチックオムニウム)
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.主要製品
14.1.4.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.4.4.最近の動向
14.1.4.5.主要経営陣
14.1.5.レヒリンググループ
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.主要製品
14.1.5.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.5.4.最近の動向
14.1.5.5.主要経営陣
14.1.6.テネコ・インク
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.主要製品
14.1.6.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.6.4.最近の動向
14.1.6.5.主要経営陣
14.1.7.ロバート・ボッシュGmbH.
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.主要製品
14.1.7.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.7.4.最近の動向
14.1.7.5.主要経営陣
14.1.8.ボーザル排ガス規制システム
14.1.8.1.会社の詳細
14.1.8.2.主要製品
14.1.8.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.8.4.最近の動向
14.1.8.5.主要経営陣
14.1.9.MANN+HUMMEL GmbH
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.主要製品
14.1.9.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.9.4.最近の動向
14.1.9.5.主要経営陣
14.1.10.ベントレー・インターナショナル
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.主要製品
14.1.10.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.10.4.最近の動向
14.1.10.5.主要経営陣
15.戦略的提言
15.1.重点分野
15.1.1.対象地域
15.1.2.対象タイプ
15.1.3.対象車種
16.会社概要・免責事項

 

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Summary

The Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market size reached USD 18.52 Billion in 2023 and is expected to reach USD 27.50 Billion by 2029, growing with a CAGR of 6.87% during the forecast period. The Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market is witnessing robust growth, driven by stringent emission regulations, particularly in the automotive and industrial sectors. SCR technology is a key player in the reduction of nitrogen oxides (NOx) emissions, a major contributor to air pollution. In the automotive industry, SCR systems are widely adopted to comply with stringent emission standards such as Euro VI in Europe and EPA regulations in the United States. The demand for SCR technology is further fueled by the global push for cleaner energy and the need to curb environmental pollution.
The industrial sector, including power plants and manufacturing facilities, is a significant contributor to the SCR market's expansion. Governments worldwide are imposing strict emission limits on industrial activities, prompting businesses to invest in SCR systems as a reliable and effective solution for NOx reduction. As industries increasingly prioritize sustainability and environmental compliance, SCR technology has become integral to their operational strategies.
The market is characterized by technological advancements, with manufacturers focusing on developing more efficient and compact SCR systems. Innovations in catalyst materials and system design aim to enhance performance while ensuring compliance with evolving emission standards. The integration of SCR technology with other emission control systems, such as diesel particulate filters (DPF), further augments its effectiveness in reducing overall vehicle emissions.
As the global community intensifies efforts to combat climate change and reduce air pollution, the Selective Catalytic Reduction market is poised for sustained growth. The versatility of SCR technology, its widespread adoption across industries, and ongoing advancements in emission control systems position it as a pivotal player in achieving a cleaner and more sustainable future.
Key Market Drivers
Stringent Emission Standards
One of the primary drivers of the Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market is the implementation of stringent emission standards across the automotive and industrial sectors. Governments worldwide are imposing increasingly strict regulations to curb nitrogen oxides (NOx) emissions, a major contributor to air pollution and respiratory issues. SCR technology is a key solution for meeting these standards, driving its widespread adoption in vehicles and industrial facilities to achieve substantial NOx reduction. On March 20, 2024, the EPA announced new emissions standards for passenger cars, light-duty trucks, and medium-duty vehicles for model years 2027 to 2032 and beyond. These regulations set some of the most rigorous limits yet for pollutants and greenhouse gases. By 2032, light-duty vehicles must emit no more than 85 grams of CO₂ per mile, reduced from 170 grams per mile in 2027, and medium-duty vehicles must meet a limit of 247 grams per mile. The rule is expected to reduce CO₂ emissions by about seven billion metric tons by 2055 and introduces stricter controls on fine particulate matter, nitrous oxides, and other pollutants.
Rising Environmental Awareness
Growing environmental awareness and concerns about the impact of air pollution are compelling industries to adopt cleaner technologies. The SCR market benefits from a global shift toward sustainable practices, driven by both regulatory pressures and consumer demand for eco-friendly products. As businesses recognize the importance of mitigating their environmental footprint, the adoption of SCR technology becomes pivotal in addressing NOx emissions and contributing to a cleaner and healthier environment.
Expanding Automotive Production
The continual expansion of the automotive industry, particularly in emerging economies, is a significant driver for the SCR market. As more vehicles are manufactured and sold globally, the demand for effective emission control technologies, such as SCR systems, increases. Original Equipment Manufacturers (OEMs) are integrating SCR technology into diesel vehicles to comply with emission standards, driving the market's growth as automotive production continues to rise. For Instance, According to the March 2024 DPIIT Report, the Indian automotive sector accounted for 5.34% of the total foreign direct investment (FDI) inflows. The electric vehicle (EV) market is anticipated to expand significantly, with a compound annual growth rate (CAGR) of 49% from 2022 to 2030. Meanwhile, India’s trucking industry is forecasted to grow more than fourfold by 2050, with the number of trucks expected to increase from 4 million in 2022 to approximately 17 million by 2050. This expansion in automotive production reflects a broader trend of significant growth and investment in the sector.
Government Incentives and Regulations
Governments worldwide are actively promoting the adoption of emission control technologies through various incentives and regulations. Incentive programs, tax benefits, and subsidies encourage industries to invest in SCR systems to comply with environmental standards. Additionally, stringent emission regulations set by regulatory bodies, such as the Environmental Protection Agency (EPA) in the United States and the European Union, mandate the use of SCR technology in vehicles and industrial processes, creating a conducive environment for market growth.
Growing Power Generation Sector
The power generation sector, especially in regions reliant on coal and other fossil fuels, is a key driver for the SCR market. Power plants are under pressure to reduce NOx emissions and adhere to strict emission limits. SCR technology offers an effective solution for these facilities to meet regulatory requirements, contributing to the reduction of pollutants released during combustion processes. As the global demand for electricity continues to rise, the power generation sector's reliance on SCR technology is expected to increase.
Technological Advancements in SCR Systems
Ongoing technological advancements in SCR systems contribute to their increased adoption. Manufacturers are continually innovating to develop more efficient catalysts, sensors, and control systems, enhancing the overall performance of SCR technology. Improved catalyst materials and advanced dosing strategies contribute to higher NOx conversion rates and better adaptability to varying operating conditions, making SCR systems more attractive to a diverse range of industries.
Global Shift toward Diesel Engines
The global shift toward diesel engines, driven by their fuel efficiency and lower carbon dioxide (CO2) emissions, positively impacts the SCR market. Diesel engines, while more fuel-efficient, produce higher levels of NOx emissions. SCR technology becomes essential in mitigating these emissions, making diesel engines compliant with stringent emission standards. The growing preference for diesel-powered vehicles, especially in commercial and industrial applications, contributes significantly to the demand for SCR systems.
Increasing Adoption in Marine and Off-Road Vehicles
Beyond the automotive and industrial sectors, the SCR market benefits from the increasing adoption of SCR technology in marine and off-road vehicles. As emission standards extend to these sectors, SCR systems play a crucial role in reducing NOx emissions from ships, construction equipment, and agricultural machinery. The versatility of SCR technology in diverse applications broadens its market scope, fostering growth as these sectors prioritize cleaner and more efficient operations.
Key Market Challenges
High Initial Investment Costs
One of the significant challenges faced by the Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market is the high initial investment required for the installation of SCR systems. The technology involves the integration of complex catalysts, sensors, and control systems, making the upfront costs substantial for both automotive manufacturers and industrial facilities. This financial barrier can be a deterrent, particularly for smaller businesses or industries in regions with limited financial resources.
Complexity of System Integration
The complexity of integrating SCR systems into existing infrastructure poses a considerable challenge. Retrofitting SCR technology into industrial plants or incorporating it into existing vehicle designs requires meticulous planning and engineering. The intricate nature of the system, involving precise dosing of reducing agents and effective catalyst utilization, can lead to operational challenges during the integration process, potentially affecting the overall efficiency of the SCR systems.
Dependency on Urea as a Reducing Agent
SCR systems rely on urea as a reducing agent to initiate the chemical reactions that reduce nitrogen oxides (NOx) emissions. The dependency on a consistent and high-quality supply of urea poses challenges, especially in remote or less-developed regions where the infrastructure for urea production and distribution may be limited. Ensuring a reliable and accessible supply chain for urea becomes crucial for the successful implementation of SCR technology.
Maintenance and Downtime Concerns
The need for regular maintenance and potential system downtime for SCR components, such as catalysts and sensors, is a challenge faced by industries adopting this technology. Catalysts can degrade over time, requiring periodic replacement, and sensors may face issues due to environmental factors or wear. Industries relying heavily on continuous operations, such as power plants, need to carefully manage maintenance schedules to minimize downtime and maintain optimal SCR system performance.
Temperature Sensitivity and Cold Start Issues
SCR systems are sensitive to temperature variations, and their efficiency can be compromised during cold starts or in extremely low-temperature conditions. Achieving and maintaining the optimal operating temperature for SCR catalysts is essential for effective NOx reduction. Cold start issues in vehicles and industrial equipment can result in delayed SCR activation, affecting the system's ability to perform efficiently in the critical initial moments of operation.
Concerns Regarding Ammonia Slip
Ammonia slip, the unintended release of ammonia into the environment, poses environmental and health concerns. If not properly controlled, excess ammonia emissions can negate the positive effects of SCR technology. Striking a balance between maximizing NOx reduction and minimizing ammonia slip requires sophisticated control algorithms and monitoring systems. Addressing concerns related to ammonia slip is crucial for ensuring the environmental sustainability of SCR systems.
Global Economic Uncertainties
Economic uncertainties and fluctuations in global markets can impact the adoption of SCR technology. Industries may defer investments in emission control technologies during economic downturns or periods of financial instability. The cost-sensitive nature of SCR implementation makes it susceptible to economic challenges, influencing the pace of adoption and market growth.
Regulatory Variations Across Regions
Regulatory variations and differences in emission standards across regions create challenges for manufacturers and industries operating globally. Adhering to a diverse set of emission regulations requires flexibility in SCR system designs, potentially leading to increased complexity and costs. Harmonizing standards or achieving a standardized approach to emission regulations globally would facilitate smoother adoption of SCR technology across industries and regions.
Key Market Trends
Growing Focus on Green Mobility
A prominent trend in the Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market is the increasing emphasis on green mobility. As the automotive industry undergoes a transformative shift towards electric and hybrid vehicles, SCR technology plays a crucial role in reducing emissions from internal combustion engines. The integration of SCR systems in diesel vehicles, coupled with advancements in emission control technologies, aligns with the industry's commitment to sustainable transportation solutions and compliance with stringent emission standards.
Integration with Telematics and Connectivity
The integration of SCR systems with telematics and connectivity solutions represents a notable trend. Manufacturers are incorporating smart technologies to monitor and optimize the performance of SCR systems in real-time. Telematics enable remote monitoring of urea levels, catalyst efficiency, and overall system health, allowing for predictive maintenance and enhanced operational efficiency. This trend aligns with the broader industry shift towards connected vehicles and Industrial Internet of Things (IIoT) applications.
Focus on Sustainable Industrial Practices
In the industrial sector, there is a growing trend towards sustainable practices, driving the adoption of SCR technology. Industries are actively seeking solutions to reduce their environmental impact, comply with stringent emission standards, and enhance overall sustainability. SCR systems offer an effective means of achieving these objectives by curbing nitrogen oxides (NOx) emissions from industrial processes, aligning with the global trend towards environmentally responsible industrial practices.
Development of Compact and Efficient Catalysts
Ongoing research and development efforts are focused on creating more compact and efficient catalysts for SCR systems. Innovations in catalyst design aim to enhance performance, reduce system footprint, and increase the adaptability of SCR technology to various applications. Compact catalysts enable easier integration into vehicles and industrial equipment while maintaining high NOx conversion rates, contributing to improved overall system efficiency.
Application in Off-Road and Marine Sectors
The application of SCR technology in off-road vehicles and marine vessels is gaining traction. As emission standards extend to these sectors, SCR systems play a vital role in reducing nitrogen oxide (NOx) emissions from construction equipment, agricultural machinery, and ships. The versatility of SCR technology allows its integration into a diverse range of applications beyond traditional on-road vehicles, reflecting a trend towards comprehensive emission control solutions across various industries.
Rise of Ammonia-Free SCR Technologies
There is a notable trend towards developing ammonia-free SCR technologies. Traditional SCR systems rely on urea-based solutions to initiate the reduction of nitrogen oxides. Ammonia-free alternatives are being explored to address concerns related to ammonia slip and simplify the handling of reducing agents. These innovations aim to provide effective NOx reduction while minimizing environmental impact and simplifying the overall operation of SCR systems.
Collaborations for Technology Advancements
Collaborations and partnerships between technology providers, automotive manufacturers, and industrial companies are becoming more prevalent. These collaborations aim to leverage collective expertise and resources to advance SCR technology. Joint research and development initiatives focus on improving system efficiency, addressing technical challenges, and exploring new applications. Such collaborations contribute to the evolution of SCR systems and accelerate their integration into diverse industries.
Integration with Exhaust Aftertreatment Systems
SCR systems are increasingly integrated with comprehensive exhaust aftertreatment systems, combining multiple technologies for enhanced emission control. The integration of SCR with diesel particulate filters (DPF) and other aftertreatment solutions ensures a holistic approach to reducing pollutants. This trend reflects the industry's pursuit of comprehensive and integrated emission control strategies to meet evolving regulatory requirements and environmental goals.
Segmental Insights
By Application Insights
Selective Catalytic Reduction (SCR) technology plays a pivotal role in mitigating nitrogen oxides (NOx) emissions in diesel-powered vehicles, contributing to cleaner and more environmentally friendly transportation. Diesel engines are known for their fuel efficiency, making them prevalent in commercial trucks, buses, and some passenger vehicles. SCR systems in diesel vehicles utilize a urea-based solution, often known as AdBlue, to convert NOx into harmless nitrogen and water vapor through a chemical reaction. This application is particularly crucial in meeting stringent emission standards such as Euro VI in Europe and EPA regulations in the United States, where SCR has become a standard feature in the exhaust aftertreatment systems of diesel vehicles. The implementation of SCR technology ensures compliance with emission regulations while maintaining the efficiency and performance characteristics that make diesel engines attractive in various transport applications.
While traditionally associated with diesel engines, Selective Catalytic Reduction (SCR) technology is increasingly finding applications in gasoline-powered vehicles. Gasoline engines, although generally producing lower levels of nitrogen oxides (NOx) compared to diesel engines, still face stringent emission standards that continue to tighten globally. SCR systems in gasoline vehicles operate similarly to their diesel counterparts but require modifications to suit the different characteristics of gasoline engines. The integration of SCR in gasoline vehicles is becoming more prevalent as automakers seek comprehensive solutions to meet emission targets across their entire fleet. This trend is particularly evident as countries and regions move towards more unified emission standards for both diesel and gasoline-powered vehicles. The adoption of SCR in gasoline vehicles underscores its versatility as an effective and scalable technology across a wide range of internal combustion engines, contributing to the overall reduction of harmful pollutants in the automotive sector.
Regional Insights
The Selective Catalytic Reduction (SCR) market in Europe & CIS is marked by robust growth, driven by stringent environmental regulations and a strong commitment to emission reduction. Europe has been a global leader in implementing strict emission standards, particularly for diesel engines in automotive and industrial sectors. The European Union's comprehensive regulatory framework mandates significant reductions in nitrogen oxides (NOx) emissions, which has led to a high demand for SCR systems, essential for meeting these stringent standards. The region's proactive approach to addressing air pollution and climate change includes ambitious targets for reducing greenhouse gas emissions, which further propels the adoption of SCR technology. Additionally, Europe's extensive infrastructure investments in clean technologies and a strong emphasis on research and development contribute to the region's leadership in the SCR market.
In the CIS countries, there is a growing recognition of the need for improved emission control technologies, although the adoption rate may be slower compared to Western Europe. Economic growth and industrial expansion in these regions are gradually aligning with global environmental standards, increasing the demand for SCR systems. The combination of evolving regulatory pressures and the need to modernize existing industrial and automotive fleets is driving market growth. Overall, Europe & CIS stands out as the leading market for SCR technology due to its rigorous regulatory environment and commitment to reducing emissions, setting a benchmark for other regions and highlighting its significant role in the global emission control landscape.
Key Market Players
• Johnson Matthey Group
• Faurecia SE
• Cummins Inc.
• OPmobility SE (Plastic Omnium)
• Röchling Group
• Tenneco Inc.
• Robert Bosch GmbH.
• Bosal Emission Control Systems
• MANN+HUMMEL GmbH
• BENTELER International
Report Scope:
In this report, the Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Selective Catalytic Reduction (SCR) Market, By Application:
o Diesel Powered Vehicles
o Gasoline Powered Vehicles
• Selective Catalytic Reduction (SCR) Market, By Type:
o Tracking
o Optimization
• Selective Catalytic Reduction (SCR) Market, By Vehicle Type:
o Passenger Cars
o Commercial Vehicles
• Selective Catalytic Reduction (SCR) Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe & CIS
§ Germany
§ Spain
§ France
§ Russia
§ Italy
§ United Kingdom
§ Belgium
o Asia-Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ Indonesia
§ Thailand
§ Australia
§ South Korea
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
o Middle East & Africa
§ Turkey
§ Iran
§ Saudi Arabia
§ UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market.
Available Customizations:
Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market
5. Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Application Market Share Analysis (Diesel Powered Vehicles and Gasoline Powered Vehicles)
5.2.2. By Type Market Share Analysis (Tracking and Optimization)
5.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars, Commercial Vehicles)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.4.2. Europe & CIS Market Share Analysis
5.2.4.3. North America Market Share Analysis
5.2.4.4. South America Market Share Analysis
5.2.4.5. Middle East & Africa Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023)
5.3. Global Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Asia-Pacific Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Application Market Share Analysis
6.2.2. By Type Market Share Analysis
6.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
6.2.4. By Country Market Share Analysis
6.2.4.1. China Market Share Analysis
6.2.4.2. India Market Share Analysis
6.2.4.3. Japan Market Share Analysis
6.2.4.4. Indonesia Market Share Analysis
6.2.4.5. Thailand Market Share Analysis
6.2.4.6. South Korea Market Share Analysis
6.2.4.7. Australia Market Share Analysis
6.2.4.8. Rest of Asia-Pacific Market Share Analysis
6.3. Asia-Pacific: Country Analysis
6.3.1. China Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Application Market Share Analysis
6.3.1.2.2. By Type Market Share Analysis
6.3.1.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
6.3.2. India Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Application Market Share Analysis
6.3.2.2.2. By Type Market Share Analysis
6.3.2.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
6.3.3. Japan Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Application Market Share Analysis
6.3.3.2.2. By Type Market Share Analysis
6.3.3.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
6.3.4. Indonesia Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.3.4.1. Market Size & Forecast
6.3.4.1.1. By Value
6.3.4.2. Market Share & Forecast
6.3.4.2.1. By Application Market Share Analysis
6.3.4.2.2. By Type Market Share Analysis
6.3.4.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
6.3.5. Thailand Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.3.5.1. Market Size & Forecast
6.3.5.1.1. By Value
6.3.5.2. Market Share & Forecast
6.3.5.2.1. By Application Market Share Analysis
6.3.5.2.2. By Type Market Share Analysis
6.3.5.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
6.3.6. South Korea Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.3.6.1. Market Size & Forecast
6.3.6.1.1. By Value
6.3.6.2. Market Share & Forecast
6.3.6.2.1. By Application Market Share Analysis
6.3.6.2.2. By Type Market Share Analysis
6.3.6.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
6.3.7. Australia Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
6.3.7.1. Market Size & Forecast
6.3.7.1.1. By Value
6.3.7.2. Market Share & Forecast
6.3.7.2.1. By Application Market Share Analysis
6.3.7.2.2. By Type Market Share Analysis
6.3.7.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7. Europe & CIS Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Application Market Share Analysis
7.2.2. By Type Market Share Analysis
7.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.4. By Country Market Share Analysis
7.2.4.1. Germany Market Share Analysis
7.2.4.2. Spain Market Share Analysis
7.2.4.3. France Market Share Analysis
7.2.4.4. Russia Market Share Analysis
7.2.4.5. Italy Market Share Analysis
7.2.4.6. United Kingdom Market Share Analysis
7.2.4.7. Belgium Market Share Analysis
7.2.4.8. Rest of Europe & CIS Market Share Analysis
7.3. Europe & CIS: Country Analysis
7.3.1. Germany Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Application Market Share Analysis
7.3.1.2.2. By Type Market Share Analysis
7.3.1.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.3.2. Spain Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Application Market Share Analysis
7.3.2.2.2. By Type Market Share Analysis
7.3.2.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.3.3. France Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Application Market Share Analysis
7.3.3.2.2. By Type Market Share Analysis
7.3.3.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.3.4. Russia Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Application Market Share Analysis
7.3.4.2.2. By Type Market Share Analysis
7.3.4.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.3.5. Italy Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Application Market Share Analysis
7.3.5.2.2. By Type Market Share Analysis
7.3.5.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.3.6. United Kingdom Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.3.6.1. Market Size & Forecast
7.3.6.1.1. By Value
7.3.6.2. Market Share & Forecast
7.3.6.2.1. By Application Market Share Analysis
7.3.6.2.2. By Type Market Share Analysis
7.3.6.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.3.7. Belgium Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
7.3.7.1. Market Size & Forecast
7.3.7.1.1. By Value
7.3.7.2. Market Share & Forecast
7.3.7.2.1. By Application Market Share Analysis
7.3.7.2.2. By Type Market Share Analysis
7.3.7.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
8. North America Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Application Market Share Analysis
8.2.2. By Type Market Share Analysis
8.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.4. By Country Market Share Analysis
8.2.4.1. United States Market Share Analysis
8.2.4.2. Mexico Market Share Analysis
8.2.4.3. Canada Market Share Analysis
8.3. North America: Country Analysis
8.3.1. United States Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Application Market Share Analysis
8.3.1.2.2. By Type Market Share Analysis
8.3.1.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.3.2. Mexico Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Application Market Share Analysis
8.3.2.2.2. By Type Market Share Analysis
8.3.2.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.3.3. Canada Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Application Market Share Analysis
8.3.3.2.2. By Type Market Share Analysis
8.3.3.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
9. South America Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Application Market Share Analysis
9.2.2. By Type Market Share Analysis
9.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.4. By Country Market Share Analysis
9.2.4.1. Brazil Market Share Analysis
9.2.4.2. Argentina Market Share Analysis
9.2.4.3. Colombia Market Share Analysis
9.2.4.4. Rest of South America Market Share Analysis
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Application Market Share Analysis
9.3.1.2.2. By Type Market Share Analysis
9.3.1.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.3.2. Colombia Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Application Market Share Analysis
9.3.2.2.2. By Type Market Share Analysis
9.3.2.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.3.3. Argentina Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Application Market Share Analysis
9.3.3.2.2. By Type Market Share Analysis
9.3.3.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
10. Middle East & Africa Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Application Market Share Analysis
10.2.2. By Type Market Share Analysis
10.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.4. By Country Market Share Analysis
10.2.4.1. Turkey Market Share Analysis
10.2.4.2. Iran Market Share Analysis
10.2.4.3. Saudi Arabia Market Share Analysis
10.2.4.4. UAE Market Share Analysis
10.2.4.5. Rest of Middle East & Africa Market Share Analysis
10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
10.3.1. Turkey Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Application Market Share Analysis
10.3.1.2.2. By Type Market Share Analysis
10.3.1.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.3.2. Iran Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Application Market Share Analysis
10.3.2.2.2. By Type Market Share Analysis
10.3.2.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.3.3. Saudi Arabia Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Application Market Share Analysis
10.3.3.2.2. By Type Market Share Analysis
10.3.3.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.3.4. UAE Selective Catalytic Reduction (SCR) Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Application Market Share Analysis
10.3.4.2.2. By Type Market Share Analysis
10.3.4.2.3. By Vehicle Type Market Share Analysis
11. SWOT Analysis
11.1. Strength
11.2. Weakness
11.3. Opportunities
11.4. Threats
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
14.1.1. Johnson Matthey Group
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Key Product Offered
14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
14.1.1.4. Recent Developments
14.1.1.5. Key Management Personnel
14.1.2. Faurecia SE
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Key Product Offered
14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
14.1.2.4. Recent Developments
14.1.2.5. Key Management Personnel
14.1.3. Cummins Inc.
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Key Product Offered
14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
14.1.3.4. Recent Developments
14.1.3.5. Key Management Personnel
14.1.4. OPmobility SE (Plastic Omnium)
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Key Product Offered
14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
14.1.4.4. Recent Developments
14.1.4.5. Key Management Personnel
14.1.5. Röchling Group
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Key Product Offered
14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
14.1.5.4. Recent Developments
14.1.5.5. Key Management Personnel
14.1.6. Tenneco Inc.
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Key Product Offered
14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
14.1.6.4. Recent Developments
14.1.6.5. Key Management Personnel
14.1.7. Robert Bosch GmbH.
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Key Product Offered
14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
14.1.7.4. Recent Developments
14.1.7.5. Key Management Personnel
14.1.8. Bosal Emission Control Systems
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Key Product Offered
14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
14.1.8.4. Recent Developments
14.1.8.5. Key Management Personnel
14.1.9. MANN+HUMMEL GmbH
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Key Product Offered
14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
14.1.9.4. Recent Developments
14.1.9.5. Key Management Personnel
14.1.10.BENTELER International
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Key Product Offered
14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
14.1.10.4. Recent Developments
14.1.10.5. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations
15.1. Key Focus Areas
15.1.1. Target Regions
15.1.2. Target Type
15.1.3. Target Vehicle Type
16. About Us & Disclaimer

 

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