英国OTTメディアサービス市場:タイプ別(SVOD、AVOD、TVOD)、映像品質別(HD、フルHD、Ultra HD)、スクリーン数別(1、2~3、3以上)、地域別、企業別、予測および機会、2018~2028FUnited Kingdom OTT Media Services Market, By Type (SVOD, AVOD, TVOD), By Video Quality (HD, Full HD, and Ultra HD), By Number of Screens (1, 2-3, more than 3), By Region, By Company, Forecast and Opportunities, 2018-2028F イギリスのOTTメディア・サービス市場は、有料テレビからストリーミング・サービスへの消費者動向の変化と、新情報を含むコンテンツの種類の増加によって牽引されると予想される。 国全体でオーバー・ザ・トップ... もっと見る
サマリーイギリスのOTTメディア・サービス市場は、有料テレビからストリーミング・サービスへの消費者動向の変化と、新情報を含むコンテンツの種類の増加によって牽引されると予想される。国全体でオーバー・ザ・トップ(OTT)サービスの重要性を高める上で、テクノロジーが重要な役割を果たしている。クラウドベースのストリーミング・サービス、ビデオ・オン・デマンド(VOD)によるライブ・コンテンツのサポート、大規模なコンテンツ・データ・ベース、ゼロ・バッファリング、アダプティブ・ビットレート・ストリーミング、直感的なコンテンツ発見などにより、オーバー・ザ・トップ(OTT)システムは使いやすくなっている。 同様に、いくつかのVODプロバイダーは、Netflixの自主的な年齢レーティングのように、独自の視聴者保護方針と手順の策定において大きな進歩を遂げている。Netflixは、英国映画分類委員会(British Board of Film Classification)と協力して、BBFCの年齢レーティングとレーティング情報をサービス上で提供している(BBFC)。しかし、これは時折自主的に行われているに過ぎない。プラットフォームによって、ピンコードや警告などの視聴者保護手順は異なる。年齢レーティングはかなり様々で、時には存在しないこともある。VoDプロバイダーは、有害なコンテンツから子供たちを守るために、様々なコンプライアンスに従わなければならないという規制はあるが。したがって、コンテンツのセキュリティが向上したため、業界は予測される数年間で成長した。 ビデオ・オン・デマンド・サービスの台頭が市場成長を後押し BBC iPlayer、ITV Hub、Disney+のようなビデオ・オン・デマンド(VoD)サービスの急成長は、特にパンデミックの間に、無料視聴、衛星放送、ケーブルテレビのようなリニアテレビで利用可能な従来の視聴者保護と、より新しいビデオ・オン・デマンドサービスとのギャップを浮き彫りにした。英国ではVoDサービスの人気が大幅に上昇し、視聴者は何百時間もの番組コンテンツに即座にアクセスできるようになり、これが予測期間中の市場成長を加速させている。例えば、デジタル・文化・メディア・スポーツ担当国務長官によると、2021年には英国の世帯の75%以上が少なくとも1つの定額制VoDサービスを利用していると推定されている。 同様に、ユーザー作成動画のオンライン・プラットフォームとして最も広く利用されているのは、依然としてYouTubeである。Ofcom(通信局)によると、2021年第1四半期に英国の成人がオンラインで視聴したYouTube動画の総数は、2020年第1四半期を22%上回った。2021年3月現在、英国の成人インターネットユーザーの31%に達している。 視聴習慣の変化が市場成長を後押し 視聴パターンと業界構造の根本的な変化は、国際的なコンテンツプロバイダーの発展によって促進されている。放送業界やより広範なオンデマンド業界で起きている急速なシフトの結果、英国の消費者が利用できるコンテンツは大幅に増加した。テレビ番組を見たり、見逃した番組を「キャッチアップ」したりする新しいアプローチは、技術の進歩や、より迅速なインターネット接続の利用可能性の向上によってもたらされ、予測期間中の市場需要の増加にさらにつながった。 サブスクリプション・ストリーミング・ユーザーの増加が市場成長を後押し Netflix、Amazon Prime Video、Disney+、Sky's Nowといった定額制ストリーミング・プラットフォームの人気が高まっている主な理由は、ユーザーがオリジナルの高品質コンテンツに即座にアクセスできるからである。1,710万世帯が加入しているNetflixは、英国で最も人気のあるSVoD(Subscription Video on Demand)プロバイダーであり続けている。Amazon Prime Video(46%)、Disney+(23%)がそれに次ぐプロバイダーである。2022年には7%の世帯がSkyのNow TVを、6%がApple TVを利用している。Ofcom(通信局)によると、520万世帯がこの3つのサービスに年間約300ポンドを費やしていることが判明した。SVoD(サブスクリプション・ビデオ・オン・デマンド)部門は、2021年には前年比27%増の27億ポンドと、2020年の28%増という目覚ましい成長にほぼ匹敵する堅調な収益成長を遂げた。この成長の原動力となったのは、加入者数の増加に伴う価格設定の増加である。加入者数の増加により、予測期間中の市場成長率は高まっている。 市場区分 英国OTTメディアサービス市場は、タイプ、ビデオ品質、スクリーン数、地域、企業によって区分される。タイプ別では、市場はさらにSVOD、AVOD、TVODに区分される。映像品質に基づき、英国OTTメディアサービス市場はHD、フルHD、ウルトラHDに区分される。スクリーン数によって、市場はさらに1、2~3、3以上に区分される。 企業プロフィール Netflix Inc.、Amazon.com, Inc.、Apple, Inc.、Sky UK Limited、The Walt Disney Company Limited、The British Broadcasting Company Ltd (BBC iPlayer)、Setplex LLC、MUBI UK Limited、Rakuten TV Europe, S.L.U.、Alphabet Inc.などが、英国OTTメディアサービス市場で事業を展開するトッププレーヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、英国OTTメディアサービス市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - イギリスのOTTメディアサービス市場:タイプ別 o AVOD o SVOD o TVOD - イギリスOTTメディアサービス市場:ビデオ品質別 o HD o フルHD o ウルトラHD - イギリスOTTメディアサービス市場:スクリーン数別 o 1 o 2-3 o 3つ以上 - イギリスのOTTメディアサービス市場:地域別 o イングランド o スコットランド o ウェールズ o 北アイルランド 競合状況 企業プロフィール:イギリスのOTTメディアサービス市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision for Subscription 4.3. Brand Satisfaction 4.4. Challenges Faced Post Purchase of Subscription 5. United Kingdom OTT Media Service Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (AVOD, SVOD, TVOD) 5.2.2. By Video Quality Market Share Analysis (HD, Full HD, Ultra HD) 5.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis (1, 2-3, More Than 3) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. England Market Share Analysis 5.2.4.2. Scotland Market Share Analysis 5.2.4.3. Wales Market Share Analysis 5.2.4.4. Northern Ireland Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. United Kingdom OTT Media Services Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Share Analysis 5.3.2. By Video Quality Market Share Analysis 5.3.3. By Number of Screens Market Share Analysis 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. England OTT Media Services Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 6.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 7. Scotland OTT Media Services Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 7.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 8. Wales OTT Media Services Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 8.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 9. Northern Ireland OTT Media Services Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 9.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Growing popularity of video-on-demand services 10.1.2. Increasing the number of subscribers 10.1.3. Offering with regionally and demographically appropriate content 10.2. Challenges 10.2.1. Numerous Cybercrimes 10.2.2. Security Issue 11. Impact of COVID-19 on United Kingdom OTT Media Services Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Expanding range of available subscription packages 12.2. Accessibility of streaming services on different devices 12.3. Expansion of internet users 12.4. Increasing demand for digital advertising 12.5. Wide variety of shows 12.6. Consumer changing preference 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. United Kingdom Economic Profile 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Netflix Inc. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As Reported) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Development 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Amazon.com, Inc. 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As Reported) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Development 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Apple, Inc. 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As Reported) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Development 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Sky UK Limited, Company Details 16.1.4.1. Products & Services 16.1.4.2. Financial (As Reported) 16.1.4.3. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.4. Recent Development 16.1.4.5. Key Management Personnel 16.1.5. The Walt Disney Company Limited 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As Reported) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Development 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. The British Broadcasting Company Ltd (BBC iPlayer) 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As Reported) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Development 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Setplex LLC 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As Reported) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. MUBI UK Limited 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As Reported) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Development 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Rakuten TV Europe, S.L.U. 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As Reported) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Development 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Alphabet Inc. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As Reported) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Development 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Type 17.3. Target Video Quality 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryUnited Kingdom OTT media services market is anticipated to be driven by shifting consumer trend towards streaming services from paid TV and increasing varieties of content with new information. Table of Contents1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision for Subscription 4.3. Brand Satisfaction 4.4. Challenges Faced Post Purchase of Subscription 5. United Kingdom OTT Media Service Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (AVOD, SVOD, TVOD) 5.2.2. By Video Quality Market Share Analysis (HD, Full HD, Ultra HD) 5.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis (1, 2-3, More Than 3) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. England Market Share Analysis 5.2.4.2. Scotland Market Share Analysis 5.2.4.3. Wales Market Share Analysis 5.2.4.4. Northern Ireland Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. United Kingdom OTT Media Services Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Share Analysis 5.3.2. By Video Quality Market Share Analysis 5.3.3. By Number of Screens Market Share Analysis 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. England OTT Media Services Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 6.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 7. Scotland OTT Media Services Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 7.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 8. Wales OTT Media Services Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 8.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 9. Northern Ireland OTT Media Services Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 9.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Growing popularity of video-on-demand services 10.1.2. Increasing the number of subscribers 10.1.3. Offering with regionally and demographically appropriate content 10.2. Challenges 10.2.1. Numerous Cybercrimes 10.2.2. Security Issue 11. Impact of COVID-19 on United Kingdom OTT Media Services Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Expanding range of available subscription packages 12.2. Accessibility of streaming services on different devices 12.3. Expansion of internet users 12.4. Increasing demand for digital advertising 12.5. Wide variety of shows 12.6. Consumer changing preference 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. United Kingdom Economic Profile 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Netflix Inc. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As Reported) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Development 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Amazon.com, Inc. 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As Reported) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Development 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Apple, Inc. 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As Reported) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Development 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Sky UK Limited, Company Details 16.1.4.1. Products & Services 16.1.4.2. Financial (As Reported) 16.1.4.3. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.4. Recent Development 16.1.4.5. Key Management Personnel 16.1.5. The Walt Disney Company Limited 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As Reported) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Development 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. The British Broadcasting Company Ltd (BBC iPlayer) 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As Reported) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Development 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Setplex LLC 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As Reported) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. MUBI UK Limited 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As Reported) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Development 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Rakuten TV Europe, S.L.U. 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As Reported) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Development 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Alphabet Inc. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As Reported) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Development 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Type 17.3. Target Video Quality 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(放送・ビデオ)の最新刊レポート
TechSci Research社のメディア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(ott)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |