インドOTTメディアサービス市場:タイプ別(SVOD、AVOD、TVOD)、映像品質別(HD、フルHD、Ultra HD)、スクリーン数別(1、2~3、3以上)、地域別、企業別、2018~2028Fの予測と機会India OTT Media Services Market By Type (SVOD, AVOD, TVOD), By Video Quality (HD, Full HD, and Ultra HD), By Number of Screens (1, 2-3, more than 3), By Region, By Company, Forecast and Opportunities, 2018-2028F インドのOTTメディアサービス市場は、高速モバイルインターネットがリーズナブルなコストで利用できること、インターネット利用者の倍増、デジタル決済の利用拡大、割引などが、予測期間を通じてOTT市場の拡大を... もっと見る
サマリーインドのOTTメディアサービス市場は、高速モバイルインターネットがリーズナブルなコストで利用できること、インターネット利用者の倍増、デジタル決済の利用拡大、割引などが、予測期間を通じてOTT市場の拡大を加速させると予想される。スマートフォンやスマートテレビなどのスマートデバイスの普及が、インドにおけるOTT分野の需要を高めている。同様に、情報放送省によると、2022年にはインドの携帯電話ユーザーは約12億人、スマートフォンユーザーは6億人に達する。大画面でOTT(オーバー・ザ・トップ)コンテンツにアクセスするためにテレビをアップグレードする消費者の傾向は、OTTメディア・サービスに対するインドの需要に大きな影響を与えている。 エンターテインメントへの支払いに関しては、インドは複雑なビジネスである。スマート・デバイスと手頃な価格のモバイル・データ・プランが利用可能になったため、デジタル・コンテンツの消費は急速に増加している。インド人がコンテンツを消費する方法は、DoordarshanからDirect-to-Home (D2H)、OTTサービスに切り替わって以来、明らかに変化している。2022年のEros Nowの調査によると、インドのOTT(オーバー・ザ・トップ)視聴者は、動画ストリーミング・プラットフォームで1日あたりおよそ70分、週に12.5回を消費している。 スマートTV普及による定額ビデオ・オン・デマンドの利用増加が市場成長を後押し Netflix、Amazon Prime Video、Disney+などの定額制ストリーミング・プラットフォームの人気が高まっている主な理由は、ユーザーがオリジナルの高品質コンテンツに即座にアクセスできるからである。同様に、インドでは、OTTビデオ・プラットフォームの利用者は、上位5都市圏で人口の55%を占め、ティア1都市ではさらに36%を占めている。調査によると、各プラットフォームに加入している回答者の割合では、Hotstarがオンデマンドビデオコンテンツのインド市場をリードしており、SonyLIV、Netflix、AmazonのPrime Video、Voot、Zee5、ALTBalaji、ErosNowがそれに続いている。ErosNowの利用者は最もアクティブで、利用者の68%が毎日コンテンツを視聴していると報告している。コラボレーションを通じて、OTTプラットフォームは繁栄を続けている。インドではXiaomiと提携し、スマートTVにプリインストールした。 地域コンテンツの増加が市場成長を牽引 インドのOTT消費者は地域コンテンツに強い関心を寄せている。地域言語の豊富なコンテンツや特定の文化に特化したマイクロジャンルが、インド市場におけるOTT加入者開拓の主な原動力になると予想されている。Disney+Hotstarのようなサイトで視聴されているコンテンツの40%以上がインド言語であり、地域テレビにおけるStarの強力なポジションを反映している。例えば、Amazon Prime Videoでは、地域言語の映画の視聴者の50%近くが自国(映画の言語)以外から来ている。Mirzapur』、『Bandish Bandits』、『Family Man』、『Panchayat』など、アマゾンが提供するインドに焦点を当てたヒンディー語オリジナル作品もかなりの人気を博している。地域コンテンツの増加の結果、予測期間中にOTTメディアサービスの需要が増加するだろう。 ZEE5やALTBalajiのようなインドのOTTプロバイダーは常に地域コンテンツやヒンディー語コンテンツに重点を置いているが、MX Player(Times Internet所有)は「MX VDesi」ブランドで10以上のインド言語に吹き替えられた国際的なコンテンツを提供している。 低価格と複数サービスが市場成長を後押し インドにおける国際ストリーミングサービスの急速な普及と、この分野の業界全体の拡大は、いずれもその価格設定に直接関係している。加えて、Netflix、Prime Video、Disney+ などの国際的な競合他社がインドで提供するインド特有の価格設定からも恩恵を受けており、彼らはインドで米国よりも70~90%安い価格でプランを販売している。海外の大手ストリーミング・プロバイダーは、手頃な価格のオプションを提供するだけでなく、サービスを通信プランと組み合わせたり、モバイルフレンドリーなパッケージをリリースしたり、無料トライアル期間の延長などのインセンティブを提供したりしている。インドのOTT消費者は、お得な料金プランに加えて、コンテンツのダウンロードやオフライン視聴、マルチデバイス対応、同時ビデオストリーム、試用期間の延長などの機能を求めており、これが予測期間中の市場需要の増加につながっている。 市場セグメンテーション インドOTTメディアサービス市場は、タイプ、ビデオ品質、スクリーン数、地域、企業に基づいてセグメント化される。タイプ別では、市場はさらにSVOD、AVOD、TVODに区分される。映像品質に基づいて、インドのOTTメディアサービス市場はHD、フルHD、Ultra HDに区分される。スクリーン数によって、市場はさらに1、2~3、3以上に区分される。 企業プロフィール Netflix Entertainment Services India LLP, Zee Entertainment Enterprises Limited, Sony Pictures Networks India Pvt. Ltd., Amazon.com, Inc, Novi Digital Entertainment Private Limited (Disney + Hotstar), Viacom18 Media Private Limited (Voot), ALT Digital Media Entertainment Limited (ALTBalaji), Hungama Digital Media Entertainment Pvt Ltd., MX Media & Entertainment Pte.Ltd.、Apple, Inc.などがインドOTTメディアサービス市場のトッププレーヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドOTTメディアサービス市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのOTTメディアサービス市場:タイプ別 o AVOD o SVOD o TVOD - インドOTTメディアサービス市場:ビデオ品質別 o HD o フルHD o ウルトラHD - インドOTTメディアサービス市場:スクリーン数別 o 1 o 2-3 o 3つ以上 - インドのOTTメディアサービス市場:地域別 o 北部 南 西 東 競合状況 企業プロフィール:インドのOTTメディアサービス市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision for Subscription 4.3. Brand Satisfaction 4.4. Challenges Faced Post Purchase of Subscription 5. India OTT Media Service Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (AVOD, SVOD, TVOD) 5.2.2. By Video Quality Market Share Analysis (HD, Full HD, Ultra HD) 5.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis (1, 2-3, More Than 3) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North Region Market Share Analysis 5.2.4.2. South Region Market Share Analysis 5.2.4.3. West Region Market Share Analysis 5.2.4.4. East Region Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India OTT Media Services Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Share Analysis 5.3.2. By Video Quality Market Share Analysis 5.3.3. By Number of Screens Market Share Analysis 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India OTT Media Service Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 6.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 7. South India OTT Media Service Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 7.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 8. West India OTT Media Service Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 8.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 9. East India OTT Media Service Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 9.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing Regional Content 10.1.2. Affordable Price 10.1.3. Expanding Range of Available Subscription Packages 10.2. Challenges 10.2.1. Numerous Cybercrimes 10.2.2. Security Issue 11. Impact of COVID-19 on India OTT Media Services Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Accessibility of Streaming Services on Different Devices 12.2. Increasing Internet Penetration 12.3. Friendly User Interface 12.4. The Extensive Range of Shows 12.5. Consumer Changing Preference 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. India Economic Profile 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Netflix Entertainment Services India LLP 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As per availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Development 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Zee Entertainment Enterprises Limited 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As per availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Development 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Amazon.com, Inc, 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As per availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Development 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Novi Digital Entertainment Private Limited (Disney + Hotstar) 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As per availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Development 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Viacom18 Media Private Limited (Voot) 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As per availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Development 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Sony Pictures Networks India Pvt. Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As per availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Development 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. ALT Digital Media Entertainment Limited 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As per availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Hungama Digital Media Entertainment Pvt Ltd. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As per availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Development 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. MX Media & Entertainment Pte. Ltd. 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As per availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Development 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Apple, Inc. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As per availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Development 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Type 17.3. Target Number of Screens 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryIndia OTT media services market is anticipated to be driven by high-speed mobile internet at reasonable costs, the doubling of internet users, growing use of digital payments, and discounts have all worked together to accelerate the expansion of the OTT market throughout the forecast period. Table of Contents1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision for Subscription 4.3. Brand Satisfaction 4.4. Challenges Faced Post Purchase of Subscription 5. India OTT Media Service Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (AVOD, SVOD, TVOD) 5.2.2. By Video Quality Market Share Analysis (HD, Full HD, Ultra HD) 5.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis (1, 2-3, More Than 3) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North Region Market Share Analysis 5.2.4.2. South Region Market Share Analysis 5.2.4.3. West Region Market Share Analysis 5.2.4.4. East Region Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India OTT Media Services Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Share Analysis 5.3.2. By Video Quality Market Share Analysis 5.3.3. By Number of Screens Market Share Analysis 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India OTT Media Service Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 6.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 7. South India OTT Media Service Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 7.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 8. West India OTT Media Service Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 8.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 9. East India OTT Media Service Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Video Quality Market Share Analysis 9.2.3. By Number of Screens Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing Regional Content 10.1.2. Affordable Price 10.1.3. Expanding Range of Available Subscription Packages 10.2. Challenges 10.2.1. Numerous Cybercrimes 10.2.2. Security Issue 11. Impact of COVID-19 on India OTT Media Services Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Accessibility of Streaming Services on Different Devices 12.2. Increasing Internet Penetration 12.3. Friendly User Interface 12.4. The Extensive Range of Shows 12.5. Consumer Changing Preference 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. India Economic Profile 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Netflix Entertainment Services India LLP 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As per availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Development 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Zee Entertainment Enterprises Limited 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As per availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Development 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Amazon.com, Inc, 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As per availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Development 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Novi Digital Entertainment Private Limited (Disney + Hotstar) 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As per availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Development 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Viacom18 Media Private Limited (Voot) 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As per availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Development 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Sony Pictures Networks India Pvt. Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As per availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Development 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. ALT Digital Media Entertainment Limited 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As per availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Development 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Hungama Digital Media Entertainment Pvt Ltd. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As per availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Development 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. MX Media & Entertainment Pte. Ltd. 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As per availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Development 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Apple, Inc. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As per availability) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Development 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Type 17.3. Target Number of Screens 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(放送・ビデオ)の最新刊レポート
TechSci Research社のメディア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(media)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |