トルコのローン市場:タイプ別(有担保ローン、無担保ローン)、提供者タイプ別(銀行、非銀行金融会社、その他(Fintech企業))、金利別(固定金利、変動金利)、保有期間別(5年未満、5~10年、11~20年、20年超)、地域別、競争、予測、機会、2028年FTurkey Loan Market, By Type (Secured Loan and Unsecured Loan), By Provider Type (Bank, Non-Banking Financial Companies and Others (Fintech Companies)), By Interest Rate (Fixed and Floating), By Tenure Period (Less than 5 Years, 5-10 Years, 11-20 Years, More than 20 Years), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F トルコのローン市場は、企業向けローン需要の増加、中小企業(SME)の発展、マーケティング戦略の増加により、予測期間中に力強い成長が見込まれる。 ローンとは、予期せぬ事態や不測の事態に対処するため、1... もっと見る
サマリートルコのローン市場は、企業向けローン需要の増加、中小企業(SME)の発展、マーケティング戦略の増加により、予測期間中に力強い成長が見込まれる。ローンとは、予期せぬ事態や不測の事態に対処するため、1人または複数の人々や企業が銀行やその他の金融機関から融資を受けることである。借り手は、指定された期間にわたって利息をつけて返済しなければならない債務を負う。 有担保ローンは、金融機関が資産を担保や担保として提供するものである。例えば、顧客は不動産、金、または他の資産を使用して、資産の価値に等しい融資額を得ることができます。有担保ローンの場合、ローンを発行する銀行や金融機関は、ローンが返済されるまで購入品の所有権を保持する。無担保ローンはその名の通り、土地、金、その他の貴重品などの担保がないため、貸し手にとってはリスクが高く、金利も高くなります。 デジタルバンキングによる需要の増加が市場成長を牽引 COVID-19により、デジタルトランスフォーメーションは加速し、銀行を含むあらゆる業界に大きな変化をもたらした。銀行は、業務手順の維持と、様々なプラットフォームを通じて消費者にサービスを提供するソリューションの創出の両方に同時に集中した。トルコでは、2020年に個人向け消費者ローンの37%がデジタル・プラットフォームを使って発行されるようになった。変化に抵抗し、遅れをとらないことが困難だと判断した銀行は市場シェアを失った。デジタルトランスフォーメーションをリードする銀行は、ビジネスのやり方を変え、サービスを増やし、新たな消費者カテゴリーをターゲットにした。デジタル・バンクは、銀行規制監督庁(BRSA)によって、「実店舗の代わりに、主に電子バンキング・サービスの流通チャネルを通じてバンキング・サービスを提供する信用機関」と定義されている。BRSAの規制により、デジタル・バンクは最近、トルコだけでなく世界中で人気を博している。したがって、デジタル・バンキングの成長はトルコのローン市場の発展につながるだろう。 商業・法人ローン需要の高まりが市場成長を後押し トルコの銀行は、中央銀行がより安いコストでの融資を奨励する施策を打ち出した後、商業ローンの金利を引き下げた。リテールローンの増加は、政府が信用保証基金を通じての借入増額を承認したことに関連している。政府は40億4,000万米ドルの追加資金保証を約束し、銀行はこれをより多くの企業への低利融資の基盤として活用することができる。中央銀行のデータによると、トルコ企業への融資の平均年利は20.3%である。2022年、トルコの外資系銀行の商業融資額は15.2%増加し、その他の民間預金銀行では12.5%増加した。3大国営銀行が商業貸付の45%を占める一方で、異なる金融機関は貸付ポートフォリオを大幅に拡大している。従って、商業ローンや企業ローンに対する需要の高まりが市場の成長を促進するだろう。 中小企業の成長が市場成長を促進する トルコでは、零細・中小企業が労働人口の72%を雇用しており、製造業と流通業だけで中小企業全体の雇用の65%近くを占めている。トルコ財務省と財務省は、中小企業を支援する最新の動きとして、担保が必要な中小企業を支援するための新たな金融パッケージを開発中であると発表した。財務省が支援するこの計画は、中小企業の資金需要を支援するもので、輸出、生産、雇用を優先する政府の大きな構想を支援するものである。信用保証基金は、企業に新たな低利融資を提供する。2020年の中小企業融資残高は2019年比で37.9%増加し、454.2億米ドルに達した。このように、中小企業の成長はトルコのローン市場を押し上げるだろう。 市場区分 トルコのローン市場は、タイプ、プロバイダータイプ、金利、保有期間、地域、競争環境に基づいてセグメント化される。タイプ別に見ると、市場はさらに有担保ローンと無担保ローンに細分化される。提供者のタイプに基づき、市場は銀行、非銀行金融会社、その他(フィンテック企業)に区分される。金利に基づき、市場は固定金利と変動金利に区分される。期間は5年未満、5~10年、11~20年、20年以上に区分される。地域別では、マルマラ、中央アナトリア、地中海、エーゲ海、南東アナトリア、黒海、東アナトリアに区分される。 企業プロフィール T.C. Ziraat Bankası A.Ş.、Türkiye İş Bankası A.Ş.、Türkiye Halk Bankası A.Ş.、Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.、T. Garanti Bankası A.Ş.、T. Vakıflar Bankası TAO (VakıfBank)、Akbank TAŞ、DenizBank A.Ş、QNB Finansbank A.Ş.、TÜRK EKONOMİ BANKASI A.Ş.なども近年積極的に市場に参入しており、市場の成長をさらに強化している。 レポートの範囲 本レポートでは、トルコのローン市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - トルコのローン市場:タイプ別 o 有担保ローン o 無担保ローン - トルコのローン市場:提供者タイプ別 o 銀行 o 非銀行金融会社 o その他 - トルコのローン市場:金利別 o 固定 o 変動 - トルコのローン市場:契約期間別 o 5年未満 o 5~10年 o 11~20年 o 20年以上 - トルコのローン市場:地域別 o マルマラ o 中央アナトリア o 地中海 o エーゲ海 o 南東アナトリア o 黒海 o アナトリア東部 競合他社の状況 企業プロフィール:トルコのローン市場における主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 4.6. Challenges Faced After Purchase 5. Turkey Loan Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Secured Loan and Unsecured Loan) 5.2.2. By Provider Type Market Share Analysis (Bank, Non-Banking Financial Companies and Others (Fintech Companies)) 5.2.3. By Interest Rate Market Share Analysis (Fixed and Floating) 5.2.4. By Tenure Period Market Share Analysis (Less than 5 Years, 5-10 Years, 11-20 Years, and More than 20 Years) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. Marmara Market Share Analysis 5.2.5.2. Central Anatolia Market Share Analysis 5.2.5.3. Mediterranean Market Share Analysis 5.2.5.4. Aegean Market Share Analysis 5.2.5.5. Southeastern Anatolia Market Share Analysis 5.2.5.6. Blacksea Market Share Analysis 5.2.5.7. Eastern Anatolia Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Turkey Loan Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Provider Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Interest Rate Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Tenure Period Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Turkey Secured Loan Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Mortgage Loan, Housing Loan, Auto Loan and Others) 6.2.2. By Provider Type Market Share Analysis 6.2.3. By Interest Rate Market Share Analysis 6.2.4. By Tenure Period Market Share Analysis 7. Turkey Unsecured Loan Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Personal Loan, Education Loan, Agricultural Loan and Others) 7.2.2. By Provider Type Market Share Analysis 7.2.3. By Interest Rate Market Share Analysis 7.2.4. By Tenure Period Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Rising demand commercial and corporate loans 8.1.2. Increase demand from digital banking 8.1.3. Growth of Small And Medium-Sized Enterprises 8.2. Challenges 8.2.1. Data security and privacy concerns 8.2.2. Surging competition from NBFCs 9. Impact of COVID-19 on Turkey Loan Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing demand of car loans 10.2. Rising government initiative 10.3. Attractive marketing strategies 10.4. Rising focus towards loan sector by Bank and NBFCs 10.5. Surge in multichannel collection service 11. Policy & Regulatory Landscape 12. Turkey Economic Profile 13. Competitive Landscape 13.1. Company Profiles 13.1.1. T.C. Ziraat Bankası A.Ş. 13.1.1.1. Company Details 13.1.1.2. Product & Services 13.1.1.3. Financials (As Per Availability) 13.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.1.5. Recent Developments 13.1.1.6. Key Management Personnel 13.1.2. Türkiye İş Bankası A.Ş. 13.1.2.1. Company Details 13.1.2.2. Product & Services 13.1.2.3. Financials (As Per Availability) 13.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.2.5. Recent Developments 13.1.2.6. Key Management Personnel 13.1.3. Türkiye Halk Bankası A.Ş 13.1.3.1. Company Details 13.1.3.2. Product & Services 13.1.3.3. Financials (As Per Availability) 13.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.3.5. Recent Developments 13.1.3.6. Key Management Personnel 13.1.4. Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. 13.1.4.1. Company Details 13.1.4.2. Product & Services 13.1.4.3. Financials (As Per Availability) 13.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.4.5. Recent Developments 13.1.4.6. Key Management Personnel 13.1.5. T. Garanti Bankası A.Ş. 13.1.5.1. Company Details 13.1.5.2. Product & Services 13.1.5.3. Financials (As Per Availability) 13.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.5.5. Recent Developments 13.1.5.6. Key Management Personnel 13.1.6. T. Vakıflar Bankası TAO (VakıfBank) 13.1.6.1. Company Details 13.1.6.2. Product & Services 13.1.6.3. Financials (As Per Availability) 13.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.6.5. Recent Developments 13.1.6.6. Key Management Personnel 13.1.7. Akbank TAŞ 13.1.7.1. Company Details 13.1.7.2. Product & Services 13.1.7.3. Financials (As Per Availability) 13.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.7.5. Recent Developments 13.1.7.6. Key Management Personnel 13.1.8. DenizBank A.Ş. 13.1.8.1. Company Details 13.1.8.2. Product & Services 13.1.8.3. Financials (As Per Availability) 13.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.8.5. Recent Developments 13.1.8.6. Key Management Personnel 13.1.9. QNB Finansbank A.Ş. 13.1.9.1. Company Details 13.1.9.2. Product & Services 13.1.9.3. Financials (As Per Availability) 13.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.9.5. Recent Developments 13.1.9.6. Key Management Personnel 13.1.10. TÜRK EKONOMİ BANKASI A.Ş. 13.1.10.1. Company Details 13.1.10.2. Product & Services 13.1.10.3. Financials (As Per Availability) 13.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.10.5. Recent Developments 13.1.10.6. Key Management Personnel 14. Strategic Recommendations/Action Plan 14.1. Key Focus Areas 14.2. Target Type 14.3. Target Provider Type 15. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryTurkey Loan Market is anticipated to project robust growth in the forecast period because of increasing demand for corporate loans, increasing development of small and medium-sized enterprises (SMEs), and increasing marketing strategies. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Sources of Information 4.6. Challenges Faced After Purchase 5. Turkey Loan Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Secured Loan and Unsecured Loan) 5.2.2. By Provider Type Market Share Analysis (Bank, Non-Banking Financial Companies and Others (Fintech Companies)) 5.2.3. By Interest Rate Market Share Analysis (Fixed and Floating) 5.2.4. By Tenure Period Market Share Analysis (Less than 5 Years, 5-10 Years, 11-20 Years, and More than 20 Years) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. Marmara Market Share Analysis 5.2.5.2. Central Anatolia Market Share Analysis 5.2.5.3. Mediterranean Market Share Analysis 5.2.5.4. Aegean Market Share Analysis 5.2.5.5. Southeastern Anatolia Market Share Analysis 5.2.5.6. Blacksea Market Share Analysis 5.2.5.7. Eastern Anatolia Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Turkey Loan Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Provider Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Interest Rate Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Tenure Period Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Turkey Secured Loan Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Mortgage Loan, Housing Loan, Auto Loan and Others) 6.2.2. By Provider Type Market Share Analysis 6.2.3. By Interest Rate Market Share Analysis 6.2.4. By Tenure Period Market Share Analysis 7. Turkey Unsecured Loan Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Personal Loan, Education Loan, Agricultural Loan and Others) 7.2.2. By Provider Type Market Share Analysis 7.2.3. By Interest Rate Market Share Analysis 7.2.4. By Tenure Period Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Rising demand commercial and corporate loans 8.1.2. Increase demand from digital banking 8.1.3. Growth of Small And Medium-Sized Enterprises 8.2. Challenges 8.2.1. Data security and privacy concerns 8.2.2. Surging competition from NBFCs 9. Impact of COVID-19 on Turkey Loan Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Increasing demand of car loans 10.2. Rising government initiative 10.3. Attractive marketing strategies 10.4. Rising focus towards loan sector by Bank and NBFCs 10.5. Surge in multichannel collection service 11. Policy & Regulatory Landscape 12. Turkey Economic Profile 13. Competitive Landscape 13.1. Company Profiles 13.1.1. T.C. Ziraat Bankası A.Ş. 13.1.1.1. Company Details 13.1.1.2. Product & Services 13.1.1.3. Financials (As Per Availability) 13.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.1.5. Recent Developments 13.1.1.6. Key Management Personnel 13.1.2. Türkiye İş Bankası A.Ş. 13.1.2.1. Company Details 13.1.2.2. Product & Services 13.1.2.3. Financials (As Per Availability) 13.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.2.5. Recent Developments 13.1.2.6. Key Management Personnel 13.1.3. Türkiye Halk Bankası A.Ş 13.1.3.1. Company Details 13.1.3.2. Product & Services 13.1.3.3. Financials (As Per Availability) 13.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.3.5. Recent Developments 13.1.3.6. Key Management Personnel 13.1.4. Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. 13.1.4.1. Company Details 13.1.4.2. Product & Services 13.1.4.3. Financials (As Per Availability) 13.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.4.5. Recent Developments 13.1.4.6. Key Management Personnel 13.1.5. T. Garanti Bankası A.Ş. 13.1.5.1. Company Details 13.1.5.2. Product & Services 13.1.5.3. Financials (As Per Availability) 13.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.5.5. Recent Developments 13.1.5.6. Key Management Personnel 13.1.6. T. Vakıflar Bankası TAO (VakıfBank) 13.1.6.1. Company Details 13.1.6.2. Product & Services 13.1.6.3. Financials (As Per Availability) 13.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.6.5. Recent Developments 13.1.6.6. Key Management Personnel 13.1.7. Akbank TAŞ 13.1.7.1. Company Details 13.1.7.2. Product & Services 13.1.7.3. Financials (As Per Availability) 13.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.7.5. Recent Developments 13.1.7.6. Key Management Personnel 13.1.8. DenizBank A.Ş. 13.1.8.1. Company Details 13.1.8.2. Product & Services 13.1.8.3. Financials (As Per Availability) 13.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.8.5. Recent Developments 13.1.8.6. Key Management Personnel 13.1.9. QNB Finansbank A.Ş. 13.1.9.1. Company Details 13.1.9.2. Product & Services 13.1.9.3. Financials (As Per Availability) 13.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.9.5. Recent Developments 13.1.9.6. Key Management Personnel 13.1.10. TÜRK EKONOMİ BANKASI A.Ş. 13.1.10.1. Company Details 13.1.10.2. Product & Services 13.1.10.3. Financials (As Per Availability) 13.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 13.1.10.5. Recent Developments 13.1.10.6. Key Management Personnel 14. Strategic Recommendations/Action Plan 14.1. Key Focus Areas 14.2. Target Type 14.3. Target Provider Type 15. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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