インドのボトル入り飲料水市場:在庫管理単位別(1L未満、1L~2L、2L以上)、パッケージ別(ボトル、バレル、グラス)、エンドユーザー別(個人、商業)、地域別、競争予測と機会、2029FIndia Bottled Water Market By Stock Keeping Units (Less than 1L, 1L-2L, More than 2L), By Packaging (Bottles, Barrels, Glasses), By End-User (Individual and Commercial), By Region, Competition Forecast and Opportunities, 2029F インドのボトル入り飲料水市場は、健康と衛生に対する消費者の意識の高まり、国内の清潔な水の不足、インドでボトル入り飲料水が容易に入手できることから、予測期間中に力強い成長を遂げるだろう。 インドの人... もっと見る
サマリーインドのボトル入り飲料水市場は、健康と衛生に対する消費者の意識の高まり、国内の清潔な水の不足、インドでボトル入り飲料水が容易に入手できることから、予測期間中に力強い成長を遂げるだろう。インドの人口増加、留学生や観光客の流入、水道水の質の悪さ、ボトル入り飲料水へのアクセスの容易さ、健康意識の高まりなどから、ボトル入り飲料水に対する需要は大きい。民間企業は、清潔な飲料水をあらゆる場所に供給できないという政府の失敗が残したギャップを埋めただけでなく、成長産業も築いてきた。 食品用のボトルに詰められ、人間が飲むことを目的とした水は、ボトル入り飲料水と呼ばれる。提供される水の種類や水源によって、ボトル入り飲料水にはさまざまな種類がある。 水質悪化が市場成長を促進 India Todayが発表した記事によると、2020年から21年にかけて、都市部では1日に72,368MLDの汚水が発生するのに対し、農村部では39,604MLDの汚水が発生するという。インド人のわずか35%が都市部に住み、人口の65%が農村部に住んでいるにもかかわらず、都市部で発生する汚水の28%しか処理されていないことは憂慮すべきことである。そのため、処理されていない残りの72%の汚水が淡水域に影響を及ぼしている。Niti Aayogによると、351の特定された河川のうち、45の河川が深刻な汚染、59の河川が中程度の汚染、72の河川が軽度の汚染、そして175の河川のみが清浄であった。このように、国内における水質悪化の増加に伴い、消費者は日常的にきれいな水を飲むためにボトル入り飲料水にシフトしており、これがインドにおけるボトル入り飲料水市場の需要を増大させている。 留学生や観光客の流入が市場成長を促進 インドでは、留学生や旅行者は水道水よりもボトル入り飲料水を好む。観光省のデータによると、2019年の外国人観光客数は1,093万人で、2020年にはCOVID-19の規則により74.9%のマイナス成長となり274万人に達したが、2022年3月に到着した外国人観光客数は3,42,308人で、2021年3月に到着した1,23,179人から177.9%増加した。さらに、All India Survey on Higher Education(AISHE)の2012-13年から2019-20年までの7年間のデータによると、2019-20年にインドで学ぶ留学生は49,348人で、2012-13年の34,774人から増加している。このように、外国人観光客の増加や留学生の増加に伴い、ボトル入り飲料水市場は高い成長を遂げている。 フレーバーボトル入り飲料水の需要拡大が市場成長を牽引 インドではフレーバー付きのボトルウォーターがますます一般的になっている。大多数の人々は、プレーンなボトル入り飲料水よりもフレーバー入り飲料水を好む。フルーツエッセンスや人工甘味料が含まれているため、フレーバーウォーターは従来の水筒の代わりによく使われている。また、甘い清涼飲料水に代わる健康的な飲料として人気が高まっている。インドのボトル入り飲料水セクターのプレーヤーは、消費者層を拡大し、提供する製品を多様化するチャンスに恵まれている。さらに、水処理施設は、事業の多様化とボトル入り飲料水部門の強化のために、できるだけ多くのインドのハーブを毎日の飲料水に取り入れる方法を模索している。例えば、Zenzi社はスパークリングウォーターを発売したが、これは砂糖や人工的な味が満載の不健康な選択肢が氾濫する市場を変えることを目的としている。 市場細分化 インドのボトル入り飲料水市場は、ストックキープ単位、パッケージング、エンドユーザー、地域、競争環境に基づいてセグメント化される。ストックキープ単位に基づいて、市場はさらに1l未満、1l~2l、2l以上に細分化される。パッケージングに基づくと、市場はボトル、バレル、グラスに細分化される。エンドユーザーの観点からは、市場は個人向けと商業向けに分けられる。市場分析ではまた、地域的なセグメンテーションも研究し、北、南、西、東に分け、地域的な市場セグメンテーションを考案している。 企業プロフィール Bisleri International Pvt.Ltd.、Varun Beverages Ltd.、Coca-Cola India Pvt.Ltd.、Parle Agro Private Limited、Tata Consumer Products Limited、Indian Railway Catering and Tourism Corporation Limited、RMD Foods & Beverages Pvt.Ltd.、United Breweries Limited (UBL)、Picasona Agriculture Products Private Limited、Narang Group (RN)などがインドのボトル入り飲料水市場で事業を展開するトップ企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのボトル入り飲料水市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - インドのボトル入り飲料水市場:在庫管理単位別 o 1L未満 o 1L-2L未満 o 2L以上 - インドのボトル入り飲料水市場:包装別 o ボトル o バレル o グラス - インドのボトル入り飲料水市場:エンドユーザー別 o 個人 o 商業用 - インドのボトル入り飲料水市場:地域別 o 北部 西 南 東 競合状況 企業プロフィール:インドのボトル入り飲料水市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Brand Satisfaction 4.6. Frequency of Purchase 5. India Bottled Water Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis (Less than 1L, 1L-2L, More than 2L) 5.2.2. By Packaging Market Share Analysis (Bottles, Barrels, Glasses) 5.2.3. By End-User Market Share Analysis (Individual and Commercial) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North Region Market Share Analysis 5.2.4.2. South Region Market Share Analysis 5.2.4.3. East Region Market Share Analysis 5.2.4.4. West Region Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.3. India Bottled Water Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Stock Keeping Units Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Packaging Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By End-User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India Bottled Water Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 6.2.2. By Packaging Market Share Analysis 6.2.3. By End-User Market Share Analysis 7. South India Bottled Water Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 7.2.2. By Packaging Market Share Analysis 7.2.3. By End-User Market Share Analysis 8. East India Bottled Water Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 8.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.3. By End-User Market Share Analysis 9. West India Bottled Water Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 9.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.3. By End-User Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Absence of clean water 10.1.2. Easy availability of the product 10.1.3. Influx of foreign students and visitors 10.2. Challenges 10.2.1. Presence of counterfeit products 10.2.2. Rising Competition 11. Impact of COVID-19 on India Bottled Waters Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising popularity of flavored bottled water 12.2. Growing awareness among consumers 12.3. Surging demand through online channels 12.4. Growing demand from commercial sector 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. India Economic Profile 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Bisleri International Pvt. Ltd. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products & Services 17.1.1.3. Financial (As Reported) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Development 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Varun Beverages Ltd 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products & Services 17.1.2.3. Financial (As Reported) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Development 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Coca-Cola India Pvt. Ltd 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products & Services 17.1.3.3. Financial (As Reported) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Development 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Parle Agro Private Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products & Services 17.1.4.3. Financial (As Reported) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Development 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Tata Consumer Products Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products & Services 17.1.5.3. Financial (As Reported) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Development 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Indian Railway Catering and Tourism Corporation Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products & Services 17.1.6.3. Financial (As Reported) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Development 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. RMD Foods & Beverages Pvt. Ltd. 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Products & Services 17.1.7.3. Financial (As Reported) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Development 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. United Breweries Limited (UBL) 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Products & Services 17.1.8.3. Financial (As Reported) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Development 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Picasona Agriculture Products Private Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Products & Services 17.1.9.3. Financial (As Reported) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Development 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Narang Group (RN) 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Products & Services 17.1.10.3. Financial (As Reported) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Development 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Type 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryIndia bottled water market will witness a robust growth during the forecasted period owing to the rising awareness among consumers about health and hygiene, shortage of clean water in the country and the easy availability of bottled water in India. Table of Contents1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Brand Satisfaction 4.6. Frequency of Purchase 5. India Bottled Water Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis (Less than 1L, 1L-2L, More than 2L) 5.2.2. By Packaging Market Share Analysis (Bottles, Barrels, Glasses) 5.2.3. By End-User Market Share Analysis (Individual and Commercial) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North Region Market Share Analysis 5.2.4.2. South Region Market Share Analysis 5.2.4.3. East Region Market Share Analysis 5.2.4.4. West Region Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.3. India Bottled Water Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Stock Keeping Units Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Packaging Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By End-User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North India Bottled Water Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 6.2.2. By Packaging Market Share Analysis 6.2.3. By End-User Market Share Analysis 7. South India Bottled Water Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 7.2.2. By Packaging Market Share Analysis 7.2.3. By End-User Market Share Analysis 8. East India Bottled Water Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 8.2.2. By Packaging Market Share Analysis 8.2.3. By End-User Market Share Analysis 9. West India Bottled Water Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Stock Keeping Units Market Share Analysis 9.2.2. By Packaging Market Share Analysis 9.2.3. By End-User Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Absence of clean water 10.1.2. Easy availability of the product 10.1.3. Influx of foreign students and visitors 10.2. Challenges 10.2.1. Presence of counterfeit products 10.2.2. Rising Competition 11. Impact of COVID-19 on India Bottled Waters Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising popularity of flavored bottled water 12.2. Growing awareness among consumers 12.3. Surging demand through online channels 12.4. Growing demand from commercial sector 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. India Economic Profile 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Bisleri International Pvt. Ltd. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products & Services 17.1.1.3. Financial (As Reported) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Development 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Varun Beverages Ltd 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products & Services 17.1.2.3. Financial (As Reported) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Development 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Coca-Cola India Pvt. Ltd 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products & Services 17.1.3.3. Financial (As Reported) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Development 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Parle Agro Private Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products & Services 17.1.4.3. Financial (As Reported) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Development 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Tata Consumer Products Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products & Services 17.1.5.3. Financial (As Reported) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Development 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Indian Railway Catering and Tourism Corporation Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products & Services 17.1.6.3. Financial (As Reported) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Development 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. RMD Foods & Beverages Pvt. Ltd. 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Products & Services 17.1.7.3. Financial (As Reported) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Development 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. United Breweries Limited (UBL) 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Products & Services 17.1.8.3. Financial (As Reported) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Development 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Picasona Agriculture Products Private Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Products & Services 17.1.9.3. Financial (As Reported) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Development 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Narang Group (RN) 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Products & Services 17.1.10.3. Financial (As Reported) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Development 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Type 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(water)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |