インドのエアコン市場:製品タイプ別(スプリット、ウィンドウズ、VRF、チラー、その他はカセット、ダクト式スプリットなどを含む)、エンドユース部門別(住宅用、商業用、産業用)、地域別、競争、予測&機会、2018-2028FIndia Air Conditioners Market By Product Type (Splits, Windows, VRF, Chillers, and Other includes Cassette, Ductable Splits, etc.), By End Use Sector (Residential, Commercial, and Industrial), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドのエアコン市場は、住宅・産業両部門からの需要増加、購買力の向上、気温の上昇、電子商取引による購入の利便性など、さまざまな要因によって、予測期間中に成長する見込みである。 インドでは、Nationa... もっと見る
サマリーインドのエアコン市場は、住宅・産業両部門からの需要増加、購買力の向上、気温の上昇、電子商取引による購入の利便性など、さまざまな要因によって、予測期間中に成長する見込みである。インドでは、National Research Development Association(NRDC)によると、10世帯のうち9世帯がエアコンを利用しておらず、その結果、猛暑問題により個人の生産性が低下している。この状況は、市場に出回っているエアコンの価格が比較的高いことに大きく起因している。この課題に対処するため、企業は低・中所得者層向けにエアコンのコストを戦略的に引き下げ、市場でのプレゼンスを拡大している。 インド政府は、地球温暖化対策としてエネルギー効率の高い製品を重視している。消費者の意識は高まっており、企業は空気の質を高めたエネルギー効率の高い製品を発売せざるを得なくなっている。CEAMA(Consumer Electronics and Appliances Manufacturers Association)によると、技術的に進歩した製品がインドの家庭用エアコン市場を牽引し、700万台から750万台に達すると予想されている。 エアコンの主要なエンドユーザーである住宅部門は大きな成長を遂げ、市場全体の拡大に貢献すると予測されている。インドの消費者の生活水準の向上が、住宅空間でのエアコン需要を高めている。もう一つの顕著なエンドユーザーである商業部門も、過去10年間で急速な成長を遂げてきた。 同部門の国内付加価値は平均25%に過ぎないが、依然として輸入に大きく依存している。生産連動奨励制度の下、政府は昨年、エアコン部品製造のための26の申請を承認し、3,898ルピーの投資を約束した。 COVID-19が大流行する中、所得が限られているため、個人はエアコンや電子機器のような贅沢品よりも必需品の購入を優先した。市場各社は、様々な取り組みを通じて、より快適で便利な商品の提供に注力することで、この課題に対処した。例えば、Voltas社はエアコンの包括的な延長保証プランを導入した。さらに、同社はさまざまなNBFC(非銀行金融会社)を通じた利用しやすい融資オプションの提供や、クレジットカードやデビットカードによるキャッシュバックオファーの提供を開始した。 エアコン業界における投資の急増 エアコン需要の急増は、業界内の投資拡大を促している。地域市場における需要の高まりに対応するため、ダイキン工業は2022年11月、東南アジアとインドに今後4年間で1,000億円(7億1,100万米ドル)を投資すると発表した。この投資は、中核部品と小型エアコンの製造を目的としている。ダイキンのコミットメントには、インドで進行中の工場建設現場への投資強化も含まれる。早ければ2024年までに、大型エアコン用の大容量コンプレッサーの生産を開始する新工場を設立する。 ヴォルタスも2022年11月、チェンナイ近郊に新工場を設立するなど、製造能力を強化するために1,000クロー(1,342万米ドル)以上を投資する計画を明らかにした。このプロジェクトには、5億ルピーの大規模工場と5億ルピーのAC製造施設の増設が含まれる。さらにVoltas社は、Pant Nagarのルームエアコンに100クロー(134万米ドル)、Baroda工場の業務用冷蔵・空調設備の拡張に200クロー(268万米ドル)を割り当てている。 気温上昇がエアコン需要を促進 インドの気候は、4月から10月までの長く暑い夏が特徴で、しばしば45℃を超える気温を伴う。この気候条件が特徴である。特にデリー/NCR、ベンガルール、ムンバイ、チェンナイ、その他の第2級都市など、多くの都市で高温と湿度上昇が見られることから、エアコンの需要は今後数年間で大きく伸びることが予想される。 例えば、パナソニック・インド社は、2022年4月だけで100万台以上の販売を報告し、2021年4月と比較して83%、2019年4月と比較して67%という目覚ましい伸びを示した。同様の傾向で、ハイアール・アプライアンス・インドは3月にエアコン部門で前年比50%を超える伸びを記録し、4月には100%を超える目覚ましい急増を見せた。 エアコンにおける技術革新の増加が市場成長を促進する メーカー各社は、幅広い消費者層を取り込むための戦略的アプローチとして、継続的な製品革新に積極的に取り組んでいる。その代表例として、LGは、従来の5つ星エアコンの標準的な4.7ISEERを上回る5.2ISEERを誇る「VIRAATスーパー5つ星エアコン」を発表した。この技術革新により、効率が11%向上した。LGのVIRAAT ACは、エネルギー消費を削減するよう綿密に設計されており、電気料金の削減につながる。さらに、このエアコンは室外ユニットを35%大型化し、熱交換を強化し、高周囲熱環境でも効果的に動作させるとともに、消費電力を11%削減している。 同様に、サムスンは2022年8月、インドでエアコンの新ラインアップを市場に投入した。このラインアップには、PM1.0フィルターや高度なスマート制御を搭載した無風エアコン、コンバーチブル5-in-1インバーターAC、ホット&コールド・インバーターAC、4つ星インバーターACなど、さまざまなモデルが含まれる。競争の激しい市場環境を認識し、メーカーは革新的な機能強化を製品ポートフォリオに熱心に組み込んでいる。こうした付加価値機能は、インドのエアコン市場の今後の成長の原動力になると予想される。 市場区分 インドのエアコン市場は、製品タイプ、エンドユーザー、地域、競争環境に基づいてセグメント化される。製品タイプに基づき、市場はスプリット、窓、VRF、チラー、その他(カセット、ダクト式スプリットなど)に分類される。エンドユーザーに基づき、市場は住宅用、商業用、産業用に区分される。市場分析ではまた、北、西、南、東の各地域に分けて、地域別の市場セグメンテーションを考案する。 企業プロフィール Voltas Limited、Daikin Airconditioning India Pvt. Ltd.、LG Electronics India Pvt. Ltd.、Blue Star Limited、Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited、Panasonic India Private Limited、Samsung India Electronics Private Limited、Haier Appliances India Pvt. Ltd.、Havells India Pvt. Ltd.、Carrier Midea India Private Limitedなどがインドエアコン市場の成長を牽引したエアコン業界の主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのエアコン市場を以下のカテゴリに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのエアコン市場:製品タイプ別 o スプリット o 窓用 o VRF o チラー o その他(カセット、ダクト式スプリットなど) - インドのエアコン市場:エンドユーザー別 o 住宅用 o 商業用 o 産業用 - インドのエアコン市場:地域別 o 北部 西 南 東 競合状況 企業プロフィール:インドのエアコン市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Challenges Faced Post Purchase 5. India Air Conditioners Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value & Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Split, Window, VRF, Chillers, and Other includes Cassette, Ductable Splits, etc.) 5.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Residential, Commercial, and Industrial) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. North Market Share Analysis 5.2.3.2. West Market Share Analysis 5.2.3.3. South Market Share Analysis 5.2.3.4. East Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Air Conditioners Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Split Air Conditioners Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Tonnage Capacity Market Share Analysis (Less than 2TR, More than or equal to 2TR) 6.2.2. By Split AC Type Market Share Analysis (Inverter and Non-Inverter) 6.2.3. By End Use Sector Market Share Analysis (Residential, Commercial, and Industrial) 7. India Window Air Conditioners Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Tonnage Capacity Market Share Analysis (Less than 2TR, More than or equal to 2TR) 7.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Residential, Commercial, and Industrial) 8. India VRF Air Conditioners Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Tonnage Capacity Market Share Analysis (10HP-14HP, 14.1HP-20HP, Less than 10HP, More than 20HP) 8.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Commercial, Residential, and Industrial) 9. India Chillers Air Conditioners Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Chillers AC Type Market Share Analysis (Air Cooled Screw, Water Cooled Screw, Air Cooled Scroll, Water Cooled Scroll, Centrifugal, and Others include Absorption and Reciprocating) 9.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Industrial, Commercial, and Residential) 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Soaring Temperature 10.1.2. Rising Discretionary Spending 10.1.3. Rising Technological Innovations 10.2. Challenges 10.2.1. Intensifying Competition 10.2.2. Stringent Energy Efficient Regulation 11. Impact of COVID-19 on India Air Conditioners Market 12. Market Trends & Developments 12.1. Inverter Technology based Air Conditioners 12.2. Increasing Demand from Small Cities 12.3. Growing Marketing and Distribution Channels 12.4. Easy Financing & Emergence of New Payment Modes 12.5. Government Support 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competition Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Voltas Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Reported) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Daikin Airconditioning India Pvt. Ltd. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Reported) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. LG Electronics India Pvt. Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Reported) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Blue Star Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Reported) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Reported) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Panasonic India Private Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Reported) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Samsung India Electronics Private Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Reported) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Haier Appliances India Pvt. Ltd 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Reported) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Havells India Pvt. Ltd 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Reported) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Carrier Midea India Private Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Reported) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.1.1. Target Region 18.1.2. Target Product Type 18.1.3. Target End Use 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe air conditioners market in India is poised for growth during the forecast period, driven by various factors including increasing demand from both residential and industrial sectors, rising purchasing power, escalating temperatures, and the convenience of e-commerce purchasing. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Challenges Faced Post Purchase 5. India Air Conditioners Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value & Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Split, Window, VRF, Chillers, and Other includes Cassette, Ductable Splits, etc.) 5.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Residential, Commercial, and Industrial) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. North Market Share Analysis 5.2.3.2. West Market Share Analysis 5.2.3.3. South Market Share Analysis 5.2.3.4. East Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Air Conditioners Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Split Air Conditioners Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Tonnage Capacity Market Share Analysis (Less than 2TR, More than or equal to 2TR) 6.2.2. By Split AC Type Market Share Analysis (Inverter and Non-Inverter) 6.2.3. By End Use Sector Market Share Analysis (Residential, Commercial, and Industrial) 7. India Window Air Conditioners Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Tonnage Capacity Market Share Analysis (Less than 2TR, More than or equal to 2TR) 7.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Residential, Commercial, and Industrial) 8. India VRF Air Conditioners Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Tonnage Capacity Market Share Analysis (10HP-14HP, 14.1HP-20HP, Less than 10HP, More than 20HP) 8.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Commercial, Residential, and Industrial) 9. India Chillers Air Conditioners Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Chillers AC Type Market Share Analysis (Air Cooled Screw, Water Cooled Screw, Air Cooled Scroll, Water Cooled Scroll, Centrifugal, and Others include Absorption and Reciprocating) 9.2.2. By End Use Sector Market Share Analysis (Industrial, Commercial, and Residential) 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Soaring Temperature 10.1.2. Rising Discretionary Spending 10.1.3. Rising Technological Innovations 10.2. Challenges 10.2.1. Intensifying Competition 10.2.2. Stringent Energy Efficient Regulation 11. Impact of COVID-19 on India Air Conditioners Market 12. Market Trends & Developments 12.1. Inverter Technology based Air Conditioners 12.2. Increasing Demand from Small Cities 12.3. Growing Marketing and Distribution Channels 12.4. Easy Financing & Emergence of New Payment Modes 12.5. Government Support 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competition Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Policy & Regulatory Landscape 16. India Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Voltas Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Reported) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Daikin Airconditioning India Pvt. Ltd. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Reported) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. LG Electronics India Pvt. Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Reported) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Blue Star Limited 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Reported) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Reported) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Panasonic India Private Limited 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Reported) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Samsung India Electronics Private Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Reported) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Haier Appliances India Pvt. Ltd 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Reported) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Havells India Pvt. Ltd 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Reported) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Carrier Midea India Private Limited 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Reported) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.1.1. Target Region 18.1.2. Target Product Type 18.1.3. Target End Use 19. 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