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業務用エアコン(PAC、VRF)ルームエアコン(窓タイプ、スプリットタイプ)タイプ(スプリットタイプ(シングル)、スプリットタイプ(マルチ)、PAC、VRF、その他)国別・企業別分析によるアジアエアコン市場予測レポート、2024年~2032年


Asia Air Conditioners Market Forecast Report by Countries covered in Commercial Air Conditioners (PAC, VRF) Room Air Conditioners (Window-Type, Split-Type) Types (Split Type (Single), Split Type (Multi), PAC, VRF, Others) Countries and Company Analysis, 2024-2032

アジアのエアコン市場規模 アジア太平洋地域のエアコン市場の市場価値は88.85米ドルで、2024年から2032年までの年平均成長率は5.42%で、2032年には1,428.9億米ドルに達すると予測されている。省エネ意識の高ま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,990
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サマリー

アジアのエアコン市場規模

アジア太平洋地域のエアコン市場の市場価値は88.85米ドルで、2024年から2032年までの年平均成長率は5.42%で、2032年には1,428.9億米ドルに達すると予測されている。省エネ意識の高まりや、建設・観光部門の増加がこの成長の主な要因である。


アジアエアコン市場の展望

エアコンは、建物や家庭の温度、湿度、空気の質をコントロールする電子機器である。建物の内部から熱と湿度を取り出し、冷凍工程を経て循環させ、より冷たい空気を空間に送り返す。新しい空調システムには、より涼しい空気を供給する基本的な機能のほかに、空気浄化や除湿のコンポーネントが含まれているものもあり、インテリジェントな制御システムを使用することで効率的になっている。

アジアでは様々な気候があり、時には過酷な気候も経験するため、エアコンは今や必須となっている。熱帯・亜熱帯地域では、高温多湿の気候の中でエアコンは快適さの大きな源となり、家庭やオフィス、その他の公共の場の生産性を向上させることが証明されている。エアコンの普及は、暑い気候のもとで人々が快適に働くことを可能にしたため、アジアにおける生活と仕事の傾向を変える上で数え切れないほどの役割を果たした。このように、空調市場は人々の生活と密接に結びついており、それがさらなる発展の理由のひとつとなっている。


アジア太平洋地域のエアコン市場の成長ドライバー

都市化と可処分所得の増加

エアコン市場の高成長に影響を与えている成長要因のひとつに、アジア太平洋地域における都市化の急速な進展がある。都市部、特に都市部に移り住む人口が増加し、より良い生活水準への需要が高まっており、これには空調システムのような快適機能も含まれる。これは、世界の平均気温と可処分所得が、特にインド、中国、東南アジアなどの国々で上昇しているためである。消費者人口が増加し、経済が向上し、人々が都市生活を取り入れるようになったことで、この地域のエアコン市場は新たな高みへと押し上げられている。


建設・不動産部門の拡大

アジア太平洋地域では、新しい住宅、オフィス、企業の建設が急増しているため、エアコンの需要が増加している。このうち、政府の政策や海外からの直接投資によるインフラ整備が成長の主因となっている。こうした開発と相まって、大規模な不動産開発、スマートシティ、「グリーン」ビルディングが重視されるようになり、エネルギー効率の高い空調設備が重視されるようになった。政府の干渉が市場に与えた安定は、成長をもたらした理由のひとつである。


エネルギー効率の重視と技術の進歩

エネルギー効率と持続可能性への注目の高まりが、空調技術に圧力をかけており、これがアジア太平洋市場の推進力となっている。アジア地域では、地方自治体や環境保護団体が政策上の制約を強化する一方で、エネルギー効率の高い家電製品に対するリベートを提供している。このためメーカーは、インバーター技術、スマート・サーモスタット、環境にやさしい冷媒といった新しい革新的ソリューションを備えたエアコンを市場に投入することに注力している。これらはすべて革新的な技術であり、その使命は省エネルギーを実現するだけでなく、環境政策や電気代の長期的節約という点で、企業や消費者の満足を達成することである。これらの革新的な空調技術を適用することは、環境の持続可能性に貢献し、その結果、効率性が顧客の間で製品を選択する際の重要な基準となり、地域市場の発展に寄与している。


中国エアコン市場

持続可能性と省エネルギーは中国における中心的な戦略テーマであり、魅力的なビジネスの展望を開くものである。中国の人口増加、さらなる都市化、極端な気象条件は、中国のエアコン市場を押し上げると予想される。しかし、中国の人口基盤の大きさと都市化レベルの向上は、エアコンに対する大きな需要を生み出し、アジア太平洋地域のエアコン市場の発展を後押ししている。中国のエアコン産業の社会的側面は、多くの工場と生産に必要な有能な人材によって示されており、これが生産量を向上させ、その結果エアコンのコストを引き下げている。エネルギー消費型製品を奨励する中国当局の厳しい政策と措置も、エアコン業界のエネルギー効率と環境保護の向上に寄与している。中国本土では、2023年に東芝HVACの新しいデジタル・インバーター(DI)シリーズがデビューした。スリムなデザイン、マルチゾーン、インテリジェント制御、HRV/EV、VRFシステム、ダクトレス分割空調システム、簡単な設置と省エネ機能を備えている。東芝HVACは、気候・エネルギーソリューションの世界的リーダーであるCarrier社傘下の東芝キヤリア株式会社に属している。


アジアエアコン企業分析

アジアの業界は競争が激しく、ダイキン工業、キャリア、エレクトロラックス、エマソン・エレクトリック・カンパニー、日立ジョンソンコントロールズ空調、トラン・テクノロジーズplc、三菱重工業、インガソール・ランドplcなどさまざまな企業が存在する。


アジアエアコン企業ニュース

2024年4月、Voltasはインドで販売台数200万台を突破し、前年比35%の成長率を記録した。アジア太平洋地域全体でエアコンの需要が大きく伸びている。
2024年2月、パナソニックは全AC製品に60の新モデルを投入した。パナソニックのnanoeXとnanoeTMG技術を組み合わせ、PM2.5粒子状物質、バクテリア、ウイルスを除去し、健康的な室内AQIを確保する。
2024年1月、エレクトロラックス・グループは、パリ協定を支持する製品および事業における温室効果ガス排出削減目標を発表した。直接・間接排出量を85%削減する。
2023年8月、ダイキン工業が茨城県つくばみらい市に土地を取得し、空調生産拠点を新設する計画を発表。日本国内の空調供給を最適化し、事業を拡大するのが狙い。
2023年3月、LGはインド政府の生産連動インセンティブ(PLI)プログラムの一環として、コンプレッサー製造のための120万米ドルを含む、インドでのエアコン部品製造のために3,600万米ドルを投資する計画を発表した。この投資は、同社の事業拡大と収益源の拡大に貢献すると期待されている。


アジアエアコン(AC) - 2つの視点からの市場分析

1.業務用エアコン
2.ルームエアコン


アジア各国 - 2つの視点からの市場細分化

業務用エアコン市場

1.PAC
2.VRF


ルームエアコン市場

1.窓タイプ
2.スプリットタイプ


タイプ - 5つの視点で市場を分割:

1.分割タイプ(シングル)
2.分割タイプ(マルチ)
3.PAC
4.VRF
5.その他


国別 - アジアのエアコン(AC)市場と台数

1.日本
2.中国
3.インド
4.インドネシア
5.ベトナム
6.タイ
7.台湾
8.マレーシア
9.フィリピン
10.香港
11.バングラデシュ
12.ミャンマー
13.シンガポール
14.カンボジア
15.スリランカ
16.その他のアジア


5つの視点から主要プレーヤーを網羅:

- 概要
- キーパーソン
- 最近の動向と戦略
- 過去1年間の製品ポートフォリオと製品発売
- 売上高


主要プレー分析

1.ダイキン工業
2.キャリア
3.エレクトロラックス
4.エマソン・エレクトリック・カンパニー
5.日立ジョンソンコントロールズ空調社
6.トラン・テクノロジーズ plc
7.三菱重工業
8.インガソール・ランド

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.アジアのエアコン(AC)市場と台数

5.1市場

5.1.1 業務用エアコン市場
5.1.2 ルームエアコン市場

5.2 ボリューム

5.2.1 業務用エアコンの台数
5.2.2 ルームエアコンの台数


6.市場・台数シェア - アジアエアコン(AC)

6.1 市場シェア - セグメント別
6.2 市場シェア - 国別
6.3 数量シェア-国別


7.アジアエアコン(AC)市場・数量

7.1 日本

7.1.1 業務用エアコン市場

7.1.1.1 PAC
7.1.1.2 VRF

7.1.2 業務用エアコン台数

7.1.2.1 PAC
7.1.2.2 VRF

7.1.3 ルームエアコン市場

7.1.3.1 窓型
7.1.3.2 分割タイプ

7.1.4 ルームエアコンの台数

7.1.4.1 窓用
7.1.4.2 分割タイプ

7.2 中国

7.2.1 業務用エアコン市場

7.2.1.1 PAC
7.2.1.2 VRF

7.2.2 業務用エアコン台数

7.2.2.1 PAC
7.2.2.2 VRF

7.2.3 ルームエアコン市場

7.2.3.1 窓型
7.2.3.2 分割型

7.2.4 ルームエアコンの台数

7.2.4.1 窓用
7.2.4.2 分割タイプ

7.3 インド

7.3.1 業務用エアコン市場

7.3.1.1 PAC
7.3.1.2 VRF

7.3.2 業務用エアコン台数

7.3.2.1 PAC
7.3.2.2 VRF

7.3.3 ルームエアコン市場

7.3.3.1 窓型
7.3.3.2 分割型

7.3.4 ルームエアコンの台数

7.3.4.1 窓用
7.3.4.2 分割タイプ

7.4 インドネシア

7.4.1 業務用エアコン市場

7.4.1.1 PAC
7.4.1.2 VRF

7.4.2 業務用エアコン台数

7.4.2.1 PAC
7.4.2.2 VRF

7.4.3 ルームエアコン市場

7.4.3.1 窓型
7.4.3.2 分割型

7.4.4 ルームエアコンの台数

7.4.4.1 窓用
7.4.4.2 分割タイプ

7.5 ベトナム

7.5.1 業務用エアコン市場

7.5.1.1 PAC
7.5.1.2 VRF

7.5.2 業務用エアコン台数

7.5.2.1 PAC
7.5.2.2 VRF

7.5.3 ルームエアコン市場

7.5.3.1 窓型
7.5.3.2 分割タイプ

7.5.4 ルームエアコンの台数

7.5.4.1 窓用
7.5.4.2 分割タイプ

7.6 タイ

7.6.1 業務用エアコン市場

7.6.1.1 PAC
7.6.1.2 VRF

7.6.2 業務用エアコン台数

7.6.2.1 PAC
7.6.2.2 VRF

7.6.3 ルームエアコン市場

7.6.3.1 窓型
7.6.3.2 分割型

7.6.4 ルームエアコンの台数

7.6.4.1 窓用
7.6.4.2 分割タイプ

7.7 台湾

7.7.1 業務用エアコン市場

7.7.1.1 PAC
7.7.1.2 VRF

7.7.2 業務用エアコン台数

7.7.2.1 PAC
7.7.2.2 VRF

7.7.3 ルームエアコン市場

7.7.3.1 窓型
7.7.3.2 分割型

7.7.4 ルームエアコンの台数

7.7.4.1 窓用
7.7.4.2 分割タイプ

7.8 マレーシア

7.8.1 業務用エアコン市場

7.8.1.1 PAC
7.8.1.2 VRF

7.8.2 業務用エアコン台数

7.8.2.1 PAC
7.8.2.2 VRF

7.8.3 ルームエアコン市場

7.8.3.1 窓型
7.8.3.2 分割型

7.8.4 ルームエアコンの台数

7.8.4.1 窓用
7.8.4.2 分割タイプ

7.9 フィリピン

7.9.1 業務用エアコン市場

7.9.1.1 PAC
7.9.1.2 VRF

7.9.2 業務用エアコン台数

7.9.2.1 PAC
7.9.2.2 VRF

7.9.3 ルームエアコン市場

7.9.3.1 窓型
7.9.3.2 分割型

7.9.4 ルームエアコンの台数

7.9.4.1 窓用
7.9.4.2 分割タイプ

7.10 香港

7.10.1 業務用エアコン市場

7.10.1.1 PAC
7.10.1.2 VRF

7.10.2 業務用エアコン台数

7.10.2.1 PAC
7.10.2.2 VRF

7.10.3 ルームエアコン市場

7.10.3.1 窓型
7.10.3.2 分割型

7.10.4 ルームエアコンの台数

7.10.4.1 窓用
7.10.4.2 分割タイプ

7.11 バングラデシュ

7.11.1 業務用エアコン市場

7.11.1.1 PAC
7.11.1.2 VRF

7.11.2 業務用エアコン台数

7.11.2.1 PAC
7.11.2.2 VRF

7.11.3 ルームエアコン市場

7.11.3.1 窓型
7.11.3.2 分割型

7.11.4 ルームエアコンの台数

7.11.4.1 窓用
7.11.4.2 分割タイプ

7.12 ミャンマー

7.12.1 業務用エアコン市場

7.12.1.1 PAC
7.12.1.2 VRF

7.12.2 業務用エアコンの台数

7.12.2.1 PAC
7.12.2.2 VRF

7.12.3 ルームエアコン市場

7.12.3.1 窓型
7.12.3.2 分割型

7.12.4 ルームエアコンの台数

7.12.4.1 窓用
7.12.4.2 分割タイプ

7.13 シンガポール

7.13.1 業務用エアコン市場

7.13.1.1 PAC
7.13.1.2 VRF

7.13.2 業務用エアコン台数

7.13.2.1 PAC
7.13.2.2 VRF

7.13.3 ルームエアコン市場

7.13.3.1 窓型
7.13.3.2 分割型

7.13.4 ルームエアコンの台数

7.13.4.1 窓用
7.13.4.2 分割タイプ

7.14 カンボジア

7.14.1 業務用エアコン市場

7.14.1.1 PAC
7.14.1.2 VRF

7.14.2 業務用エアコンの台数

7.14.2.1 PAC
7.14.2.2 VRF

7.14.3 ルームエアコン市場

7.14.3.1 窓型
7.14.3.2 分割型

7.14.4 ルームエアコンの台数

7.14.4.1 窓用
7.14.4.2 分割タイプ

7.15 スリランカ

7.15.1 業務用エアコン市場

7.15.1.1 PAC
7.15.1.2 VRF

7.15.2 業務用エアコンの台数

7.15.2.1 PAC
7.15.2.2 VRF

7.15.3 ルームエアコン市場

7.15.3.1 窓型
7.15.3.2 分割型

7.15.4 ルームエアコンの台数

7.15.4.1 窓用
7.15.4.2 分割タイプ

7.16 その他のアジア

7.16.1 市場
7.16.2 数量


8.タイプ別 - アジアのエアコン(AC)市場

8.1 スプリットタイプ(シングル)
8.2 スプリット・タイプ(マルチ)
8.3 PAC
8.4 VRF
8.5 その他


9.ポーターの5つの力

9.1 買い手の交渉力
9.2 サプライヤーの交渉力
9.3 新規参入の脅威
9.4 既存競争企業間の競争
9.5 代替製品の脅威


10.SWOT分析

10.1 長所
10.2 弱点
10.3 機会
10.4 脅威


11.主要プレー分析

11.1 ダイキン工業

11.1.1 概要
11.1.2 キーパーソン
11.1.3 最近の動向
11.1.4 最近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
11.1.5 収益

11.2 キャリア

11.2.1 概要
11.2.2 キーパーソン
11.2.3 最近の展開
11.2.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発表
11.2.5 収益

11.3 エレクトロラックス

11.3.1 概要
11.3.2 キーパーソン
11.3.3 最近の展開
11.3.4 最近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
11.3.5 収益

11.4 エマソン・エレクトリック社

11.4.1 概要
11.4.2 キーパーソン
11.4.3 最近の開発
11.4.4 最近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
11.4.5 収益

11.5 日立ジョンソンコントロールズ空調(株

11.5.1 概要
11.5.2 キーパーソン
11.5.3 最近の開発
11.5.4 最近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
11.5.5 収益

11.6 トラン・テクノロジーズ plc

11.6.1 概要
11.6.2 キーパーソン
11.6.3 最近の開発
11.6.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発表
11.6.5 収益

11.7 三菱重工業

11.7.1 概要
11.7.2 キーパーソン
11.7.3 最近の開発
11.7.4 最近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
11.7.5 収益

11.8 インガソール・ランド plc.

11.8.1 概要
11.8.2 キーパーソン
11.8.3 最近の開発
11.8.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
11.8.5 収益

 

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Summary

Asia Air Conditioners Market Size

The Asia Pacific air conditioner market has a market value of US$ 88.85 and it is projected to reach US$ 142.89 billion by 2032 expanding at a CAGR of 5.42 percent from 2024 to 2032. These are increasing the consciousness of energy savings and the increase in Construction and Tourism sectors mainly spearhead this growth.


Asia Air Conditioners Market Outlooks

Air conditioners are electronic inventions that control the temperature, humidity, and air quality of a building or a home. It draws heat and humidity out of the building’s interior, circulates it through a refrigeration process, and then blows cooler air back into the space. Some of the new air conditioning systems include components of air purification, dehumidification besides the basic capability to provide cooler air and the use of intelligent control systems that makes them efficient.

Air conditioners are now mandatory in Asia because of the various and at times harsh weathers experienced in Asia. In tropical and sub-tropical regions these have proved to be a big source of comfort during hot, humid weather and therefore increases productivity of homes, offices and other public places. Pervasiveness of air condition has played countless role in changing the trends of living and working in Asia since it has made it possible for people to work comfortably under hot climate. Thus, the air conditioning market is closely connected with people’s life, which is one of the reasons for its further development.


Growth Driver of the Asia Pacific Air Conditioner Market

Rising Urbanization and Disposable Incomes

One of the growing factors has influenced the high growth of the air conditioner market has been the fast-growing urbanization in the Asia-Pacific region. There is a growing population of people who are moving to the urban areas, especially in the cities, and there is a growing demand for better standards of living, and this include comfort features like air conditioning systems. This is so because the average global temperature as well as the disposable income is also rising, especially in such countries as India, China and the South East Asia; therefore a slight increase in spending on air-conditioning units can be observed. The consumer demographic is growing, the economy has improved along with the living standards people have incorporated the urban life which has pushed the market of air conditioning to new heights in this region.


Expansion in the Construction and Real Estate Sectors

The demand for air conditioners is on the rise in the Asia-Pacific region owing to a surge in the construction of new homes, offices, and businesses. Out of these, growth emerges mainly from infrastructure growth which is occasioned by government policies and foreign direct investments. These developments coupled with the emphasis on large format property developments, smart cities and ‘green’ buildings have placed greater emphasis on energy efficient air conditioning. The stability which government interferences have given the market is one of the reasons that has led to growth.


Focus on Energy Efficiency and Technological Advancements

The increasing focus on energy efficiency and sustainability has put pressure on air conditioning technology which thus propels the Asia Pacific market. In the Asian region, local governments and environmental organizations have been tightening policy constraints while providing for rebates on energy-efficient appliances. For this reason, manufacturers are concentrating on bringing to market air conditioners with new innovative solutions like inverter technology, smart thermostats and environmentally friendly refrigerant. All of these are innovative technologies whose mission is to save energy as well achieved corporate and consumer satisfaction in terms of their environmental policy and an overall long-term saving toward electricity bills. Applying these innovation air conditioning technologies contributes to the sustainability of environment hence helping to advance the regional market as efficiency rises to be a crucial standard when choosing products among customers.


China Air Conditioners Market

Sustainability and energy conservation are core strategic themes within China, opening attractive business prospects. The growth of the Chinese population, further urbanization and extreme weather conditions are expected to boost the air conditioning market in China. The large population base as well as increased urbanization levels in China have however created great demand for air conditioning thus propelling the development of the Asia pacific air conditioning market. The social aspect of the air conditioners industry in China is also illustrated by many factories and qualified human resource for production which improves quantity production hence the cost of air conditioners. Chinese authorities’ strict policies and measures for encouraging energy-consuming products also contribute to raising energy efficiency and environmental protection in the air conditioning industry. Mainland China saw the debut of Toshiba HVAC’s new Digital Inverter (DI) series in the year 2023. It has slimline design, multi Zone, intelligent control, HRV/ERV, VRF system, Ductless split air conditioning system with simple installation and energy saving function. Toshiba HVAC is in Toshiba Carrier Limited that is in Carrier, a global leader in climate and energy solutions.


Asia Air Conditioners Company Analysis

The Asian industry is highly competitive, with the presence of various companies, including Daikin Industries, Carrier, Electrolux, Emerson Electric Company, Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc, Trane Technologies plc, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, and Ingersoll-Rand plc.


Asia Air Conditioners Company News

In April 2024, Voltas crossed 2-million-unit sales in India and recorded a growth rate of 35% YOY in India. There has been a significant demand for ACs across Asia Pacific.
In February 2024, Panasonic introduced 60 new models across its complete AC range. They coupled Panasonic’s nanoeX and nanoeTMG technologies to ensure a healthy indoor AQI by eliminating PM 2.5 particulate matter, bacteria, and viruses.
January 2024, Electrolux Group announced a target to reduce greenhouse gas emissions in products and operations supporting the Paris Climate Agreement. The company targets reducing direct and indirect emissions by 85%.
In August 2023, Daikin Industries, Ltd. announced plans to acquire land in Tsukubamirai City, Ibaraki Prefecture, Japan, to establish a new air conditioning production base. The move aims to optimize domestic air conditioning supply in Japan and expand its operations.
In March 2023, LG announced plans to invest US$ 36.0 Mn to manufacture air-conditioner components in India, including US$ 12.0 Mn for compressor manufacturing, as part of the Production-linked Incentive (PLI) program of the Government of India. The investment is expected to help the company expand its business and broaden its revenue stream.


Asia Air Conditioner (AC) – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Commercial Air Conditioners
2. Room Air Conditioners


Asia Country – Market breakup in 2 viewpoints:

Commercial Air Conditioners Market

1. PAC
2. VRF


Room Air Conditioners Market

1. Window-Type
2. Split-Type


Type – Market breakup in 5 viewpoints:

1. Split Type (Single)
2. Split Type (Multi)
3. PAC
4. VRF
5. Others


Country – Asia Air Conditioner (AC) Market & Volume

1. Japan
2. China
3. India
4. Indonesia
5. Vietnam
6. Thailand
7. Taiwan
8. Malaysia
9. Philippines
10. Hong Kong
11. Bangladesh
12. Myanmar
13. Singapore
14. Cambodia
15. Sri Lanka
16. Rest of Asia


All the Key players have been covered from 5 Viewpoints:

• Overviews
• Key Person
• Recent Developments & Strategies
• Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
• Revenue


Key Plays Analysis

1. Daikin Industries
2. Carrier
3. Electrolux
4. Emerson Electric Company
5. Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.
6. Trane Technologies plc
7. Mitsubishi Heavy Industries Ltd
8. Ingersoll-Rand plc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Asia Air Conditioner (AC) Market & Volume

5.1 Market

5.1.1 Commercial Air Conditioners Market
5.1.2 Room Air Conditioners Market

5.2 Volume

5.2.1 Commercial Air Conditioners Volume
5.2.2 Room Air Conditioners Volume


6. Market & Volume Share – Asia Air Conditioner (AC)

6.1 Market Share – Segments
6.2 Market Share – By Country
6.3 Volume Share – By Country


7. Asia Air Conditioner (AC) Market & Volume

7.1 Japan

7.1.1 Commercial Air Conditioners Market

7.1.1.1 PAC
7.1.1.2 VRF

7.1.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.1.2.1 PAC
7.1.2.2 VRF

7.1.3 Room Air Conditioners Market

7.1.3.1 Window-Type
7.1.3.2 Split-Type

7.1.4 Room Air Conditioners Volume

7.1.4.1 Window-Type
7.1.4.2 Split-Type

7.2 China

7.2.1 Commercial Air Conditioners Market

7.2.1.1 PAC
7.2.1.2 VRF

7.2.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.2.2.1 PAC
7.2.2.2 VRF

7.2.3 Room Air Conditioners Market

7.2.3.1 Window-Type
7.2.3.2 Split-Type

7.2.4 Room Air Conditioners Volume

7.2.4.1 Window-Type
7.2.4.2 Split-Type

7.3 India

7.3.1 Commercial Air Conditioners Market

7.3.1.1 PAC
7.3.1.2 VRF

7.3.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.3.2.1 PAC
7.3.2.2 VRF

7.3.3 Room Air Conditioners Market

7.3.3.1 Window-Type
7.3.3.2 Split-Type

7.3.4 Room Air Conditioners Volume

7.3.4.1 Window-Type
7.3.4.2 Split-Type

7.4 Indonesia

7.4.1 Commercial Air Conditioners Market

7.4.1.1 PAC
7.4.1.2 VRF

7.4.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.4.2.1 PAC
7.4.2.2 VRF

7.4.3 Room Air Conditioners Market

7.4.3.1 Window-Type
7.4.3.2 Split-Type

7.4.4 Room Air Conditioners Volume

7.4.4.1 Window-Type
7.4.4.2 Split-Type

7.5 Vietnam

7.5.1 Commercial Air Conditioners Market

7.5.1.1 PAC
7.5.1.2 VRF

7.5.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.5.2.1 PAC
7.5.2.2 VRF

7.5.3 Room Air Conditioners Market

7.5.3.1 Window-Type
7.5.3.2 Split-Type

7.5.4 Room Air Conditioners Volume

7.5.4.1 Window-Type
7.5.4.2 Split-Type

7.6 Thailand

7.6.1 Commercial Air Conditioners Market

7.6.1.1 PAC
7.6.1.2 VRF

7.6.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.6.2.1 PAC
7.6.2.2 VRF

7.6.3 Room Air Conditioners Market

7.6.3.1 Window-Type
7.6.3.2 Split-Type

7.6.4 Room Air Conditioners Volume

7.6.4.1 Window-Type
7.6.4.2 Split-Type

7.7 Taiwan

7.7.1 Commercial Air Conditioners Market

7.7.1.1 PAC
7.7.1.2 VRF

7.7.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.7.2.1 PAC
7.7.2.2 VRF

7.7.3 Room Air Conditioners Market

7.7.3.1 Window-Type
7.7.3.2 Split-Type

7.7.4 Room Air Conditioners Volume

7.7.4.1 Window-Type
7.7.4.2 Split-Type

7.8 Malaysia

7.8.1 Commercial Air Conditioners Market

7.8.1.1 PAC
7.8.1.2 VRF

7.8.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.8.2.1 PAC
7.8.2.2 VRF

7.8.3 Room Air Conditioners Market

7.8.3.1 Window-Type
7.8.3.2 Split-Type

7.8.4 Room Air Conditioners Volume

7.8.4.1 Window-Type
7.8.4.2 Split-Type

7.9 Philippines

7.9.1 Commercial Air Conditioners Market

7.9.1.1 PAC
7.9.1.2 VRF

7.9.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.9.2.1 PAC
7.9.2.2 VRF

7.9.3 Room Air Conditioners Market

7.9.3.1 Window-Type
7.9.3.2 Split-Type

7.9.4 Room Air Conditioners Volume

7.9.4.1 Window-Type
7.9.4.2 Split-Type

7.10 Hong Kong

7.10.1 Commercial Air Conditioners Market

7.10.1.1 PAC
7.10.1.2 VRF

7.10.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.10.2.1 PAC
7.10.2.2 VRF

7.10.3 Room Air Conditioners Market

7.10.3.1 Window-Type
7.10.3.2 Split-Type

7.10.4 Room Air Conditioners Volume

7.10.4.1 Window-Type
7.10.4.2 Split-Type

7.11 Bangladesh

7.11.1 Commercial Air Conditioners Market

7.11.1.1 PAC
7.11.1.2 VRF

7.11.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.11.2.1 PAC
7.11.2.2 VRF

7.11.3 Room Air Conditioners Market

7.11.3.1 Window-Type
7.11.3.2 Split-Type

7.11.4 Room Air Conditioners Volume

7.11.4.1 Window-Type
7.11.4.2 Split-Type

7.12 Myanmar

7.12.1 Commercial Air Conditioners Market

7.12.1.1 PAC
7.12.1.2 VRF

7.12.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.12.2.1 PAC
7.12.2.2 VRF

7.12.3 Room Air Conditioners Market

7.12.3.1 Window-Type
7.12.3.2 Split-Type

7.12.4 Room Air Conditioners Volume

7.12.4.1 Window-Type
7.12.4.2 Split-Type

7.13 Singapore

7.13.1 Commercial Air Conditioners Market

7.13.1.1 PAC
7.13.1.2 VRF

7.13.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.13.2.1 PAC
7.13.2.2 VRF

7.13.3 Room Air Conditioners Market

7.13.3.1 Window-Type
7.13.3.2 Split-Type

7.13.4 Room Air Conditioners Volume

7.13.4.1 Window-Type
7.13.4.2 Split-Type

7.14 Cambodia

7.14.1 Commercial Air Conditioners Market

7.14.1.1 PAC
7.14.1.2 VRF

7.14.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.14.2.1 PAC
7.14.2.2 VRF

7.14.3 Room Air Conditioners Market

7.14.3.1 Window-Type
7.14.3.2 Split-Type

7.14.4 Room Air Conditioners Volume

7.14.4.1 Window-Type
7.14.4.2 Split-Type

7.15 Sri Lanka

7.15.1 Commercial Air Conditioners Market

7.15.1.1 PAC
7.15.1.2 VRF

7.15.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.15.2.1 PAC
7.15.2.2 VRF

7.15.3 Room Air Conditioners Market

7.15.3.1 Window-Type
7.15.3.2 Split-Type

7.15.4 Room Air Conditioners Volume

7.15.4.1 Window-Type
7.15.4.2 Split-Type

7.16 Rest of Asia

7.16.1 Market
7.16.2 Volume


8. Types – Asia Air Conditioner (AC) Market

8.1 Split Type (Single)
8.2 Split Type (Multi)
8.3 PAC
8.4 VRF
8.5 Others


9. Porter’s Five Forces

9.1 Bargaining Power of Buyer
9.2 Bargaining Power of Supplier
9.3 Threat of New Entrants
9.4 Rivalry among Existing Competitors
9.5 Threat of Substitute Products


10. SWOT Analysis

10.1 Strengths
10.2 Weaknesses
10.3 Opportunities
10.4 Threats


11. Key Plays Analysis

11.1 Daikin Industries

11.1.1 Overviews
11.1.2 Key Person
11.1.3 Recent Development
11.1.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.1.5 Revenue

11.2 Carrier

11.2.1 Overviews
11.2.2 Key Person
11.2.3 Recent Development
11.2.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.2.5 Revenue

11.3 Electrolux

11.3.1 Overviews
11.3.2 Key Person
11.3.3 Recent Development
11.3.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.3.5 Revenue

11.4 Emerson Electric Company

11.4.1 Overviews
11.4.2 Key Person
11.4.3 Recent Development
11.4.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.4.5 Revenue

11.5 Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.

11.5.1 Overviews
11.5.2 Key Person
11.5.3 Recent Development
11.5.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.5.5 Revenue

11.6 Trane Technologies plc

11.6.1 Overviews
11.6.2 Key Person
11.6.3 Recent Development
11.6.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.6.5 Revenue

11.7 Mitsubishi Heavy Industries Ltd

11.7.1 Overviews
11.7.2 Key Person
11.7.3 Recent Development
11.7.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.7.5 Revenue

11.8 Ingersoll-Rand plc.

11.8.1 Overviews
11.8.2 Key Person
11.8.3 Recent Development
11.8.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
11.8.5 Revenue

 

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