サウジアラビアのカフェ市場:所有者別(独立型・チェーン型)、チェーンカフェ別(海外・国内)、販売チャネル別(小売販売・オンライン)、地域別、競争、予測、機会、2028年FSaudi Arabia Cafs Market, By Ownership (Standalone & Chained), By Chained Cafs (International & Domestic), By Sales Channel (Retail Sales, Online), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F サウジアラビアのカフェ市場は予測される年月の間に急激な成長を記録すると予測されている。サウジアラビアのカフェ市場に影響を与える主な要因としては、一人当たり所得の増加、観光客の増加、西洋の影響力の拡... もっと見る
サマリーサウジアラビアのカフェ市場は予測される年月の間に急激な成長を記録すると予測されている。サウジアラビアのカフェ市場に影響を与える主な要因としては、一人当たり所得の増加、観光客の増加、西洋の影響力の拡大、顧客の嗜好や好みの変化、カフェサービスの急速な拡大などが挙げられる。さらに、オンライン・カフェ・サービスの市場は、オンライン・プラットフォームの確立を容易にし、消費者の利便性を向上させる技術の大幅な進歩の結果、大きく成長した。ここ数年、サウジアラビアのカフェ事業拡大の主な要因は、若年層やミレニアル世代がオンライン・カフェ・サービスを利用するようになったことだ。カフェは、飲み物と簡単な軽食を提供する小さな飲食店です。カフェは、多くの場合、お茶、コーヒー、軽食を提供するレストランの一種である。カフェ」という言葉はフランス語で「コーヒー」を意味する。Chili'sやTGI Friday'sのようなチェーン店が市場を独占しており、サウジアラビアのカフェ市場の大半を占めている。 サウジアラビアのカフェ市場は、同国におけるコーヒー消費の増加とサウジ産コーヒー豆の普及に向けた投資の増加によって牽引されている。例えば、サウジアラビアの政府系ファンドである公共投資基金(PIF)は、サウジアラビアのコーヒー豆を国際的に販売し、国内部門を成長させるため、コーヒー会社を設立すると表明している。サウジ・コーヒー・カンパニーは、3億2000万ドル(12億サウジアラビアリヤル)以上をこのセクターに投資することで、今後10年間で国内の年間コーヒー生産量を300トンから2500トンに倍増させたいと考えている。 革新的なデザインのカフェが市場に影響を与える サウジアラビアのカフェ・オーナーは、スマートなテクノロジーと高水準のインテリア・デザインでカフェをデザインし、他の競合他社よりも市場で優位に立とうとしている。例えば、コバールにあるベーカリー&エスプレッソ・カフェのMOは、経験重視のビジネスを展開するRightGrainが経営している。スペインのデザイン会社Masquespacioが内装を手がけた。パンを焼いたりコーヒーを淹れたりする際に重要な役割を果たす「水」を、デザインスタジオはインテリアのコンセプトとして選んだ。水の3つの物質状態、液体、固体、気体が、400平方メートルのレストラン兼カフェの焦点となっている。部屋の中心的な役割を果たし、パンの販売やコーヒー飲料の準備が行われるカフェは、滝のような構造によって上に吊り下げられている。この構造体は垂直のチューブでできており、サンドブラスト加工によって水が流れているように見える。制御可能なRGB LED照明は、色彩をもたらし、エリアの雰囲気を変えるために使用され、家具はすべてこのプロジェクトのために特別に作られた。 市場の需要に応えるブランド・コーヒー・ショップの拡大 サウジアラビアは中東地域で最大の市場であり、18.5%拡大して3,556店舗となり、同地域の全店舗の40%を占めている。サウジアラビアは2022年をサウジコーヒーの年にすると宣言した。World Coffee PortalのProject Café Middle East 2023報告書によると、利便性が人気を博し、アプリ対応のピックアップ&デリバリーがテクノロジーに精通した新世代の富裕層のコーヒー顧客にサービスを提供している。この地域のコーヒーチェーン上位20社のうち5社がサウジアラビア発祥で、Barn'sは431店舗を展開する第3位だ。こうしたカフェの拡大により、市場は予測期間中により速いペースで成長するだろう。 女性起業家の増加が市場成長を促進 商務投資省のデータによると、サウジアラビアの商業用レストラン・カフェの約3%を女性が経営している。同省は女性のビジネス参加を促進し、権限を与えるための措置を講じている。今後数年間は、こうした女性に優しい規制によって、カフェを経営する女性の割合が増え、女性消費者の数も増加すると予想されている。 市場を活性化する政府の変革計画 リヤドをコスモポリタンな企業の新たな中心地とする政府の計画により、街の公共スペースや生活施設が脚光を浴びている。リヤドでは、都市の居住性を左右するこれらの本質的な要素が徐々に揃いつつある。王国の首都は、グルメのパラダイスのような様相を呈し始めている。2022年に17の飲食店がデビューするディリヤ門のブジャイリ・テラスは、市内にさらに15,000平方メートルのライフスタイルショップを提供する。カフェ・シーンも活況を呈しており、新規事業の40%がこのカテゴリーに属している。UWalkはリヤドのカフェシーンの中心地として浮上しており、その53%がコーヒーショップである。 市場区分 サウジアラビアのカフェ市場は、所有者別、チェーンカフェ別、販売チャネル別、地域別、企業別に分類される。所有者別では、サウジアラビアのカフェ市場はチェーン型と独立型に区分される。チェーンカフェ別では、市場は海外と国内に分けられる。販売チャネル別では、市場は小売販売とオンラインに区分される。サウジアラビアのカフェ市場は西部、中部、南部、東部、北部の主要地域で調査される。 市場プレイヤー dr.CAFE、Tim Hortons、Café Bateel、Dunkin' Donuts、Starbucks、Costa Coffee、Mochachino、Molten Chocolate Café、THE COFFEE BEAN & TEA LEAF、Seattle's Bestなどがサウジアラビアのカフェ市場で事業を展開する主要企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアのカフェ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - サウジアラビアのカフェ市場:所有者別 o チェーン店 o 独立型 - サウジアラビアのカフェ市場:チェーンカフェ別 o インターナショナル 国内 - サウジアラビアのカフェ市場:販売チャネル別 o 小売販売 オンライン - サウジアラビアのカフェ市場:地域別 o 西部 中央部 o 南部 o 東部 北部 競合他社の状況 企業プロフィール:サウジアラビアのカフェ市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Respondent Demographics 4.1.1. By Gender 4.1.2. By Age 4.1.3. By Occupation 4.2. Brand Awareness 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Visit Frequency 4.5. Challenges Faced Post Purchase 5. Saudi Arabia Cafés Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Ownership Market Share Analysis (Standalone & Chained) 5.2.2. By Chained Cafés Market Share Analysis (International & Domestic) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Retail Sales & Online) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.4.1. Western Region Market Analysis 5.2.4.2. Central Region Market Analysis 5.2.4.3. Southern Region Market Analysis 5.2.4.4. Eastern Region Market Analysis 5.2.4.5. Northern Region Market Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Saudi Arabia Cafés Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Ownership Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Chained Cafés Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Cafés Chains Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Retail Sales & Online) 6.2.2. By Region Market Share Analysis 7. Saudi Arabia Standalone Cafés Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Retail Sales & Online) 7.2.2. By Region Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Rising Number of Tourists 8.1.2. Growing Western Influence 8.1.3. Increasing Consumption of Coffee 8.2. Challenges 8.2.1. Government Initiative in Promoting Healthy Lifestyles 8.2.2. Healthy & Sustainable Eating 9. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Cafés Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Regions Impacted 9.1.2. Key Sectors Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Changing Lifestyle and Preferences 10.2. Rising Youth Population 10.3. Women Empowerment 10.4. Societal Reforms 10.5. Rapid Urbanization 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Suppliers 11.3. Bargaining Power of Buyers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Saudi Arabia Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. dr.CAFE 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Financial (As per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Market positioning 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Tim Hortons 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Financial (As per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Market positioning 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Café Bateel 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Financial (As per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Market positioning 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Dunkin' Donuts 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Financial (As per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Market positioning 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Starbucks 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Financial (As per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Market positioning 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Costa Coffee 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Financial (As per Availability) 15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Market positioning 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. Mochachino 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Financial (As per Availability) 15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Market positioning 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Molten Chocolate Café 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Financial (As per Availability) 15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Market positioning 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. THE COFFEE BEAN & TEA LEAF 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Financial (As per Availability) 15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Market positioning 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Seattle’s Best 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products & Services 15.1.10.3. Financial (As per Availability) 15.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Market positioning 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions 16.3. Target Type 16.4. Target Application 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummarySaudi Arabia cafés market is projected to register exponential growth during the projected years. The main factors influencing the Saudi Arabian café market include the rising per capita income, rising tourist populations, growing western influence, shifting customer preferences and tastes, and the rapid expansion of café services. Additionally, the market for online café services has grown significantly as a result of substantial technology advancements that made it easier to establish an online platform and improved consumer convenience. Over the years, a key factor in the expansion of Saudi Arabia's café business has been the younger population and millennials' rising use of online café services. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Respondent Demographics 4.1.1. By Gender 4.1.2. By Age 4.1.3. By Occupation 4.2. Brand Awareness 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Visit Frequency 4.5. Challenges Faced Post Purchase 5. Saudi Arabia Cafés Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Ownership Market Share Analysis (Standalone & Chained) 5.2.2. By Chained Cafés Market Share Analysis (International & Domestic) 5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Retail Sales & Online) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.4.1. Western Region Market Analysis 5.2.4.2. Central Region Market Analysis 5.2.4.3. Southern Region Market Analysis 5.2.4.4. Eastern Region Market Analysis 5.2.4.5. Northern Region Market Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Saudi Arabia Cafés Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Ownership Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Chained Cafés Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Cafés Chains Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Retail Sales & Online) 6.2.2. By Region Market Share Analysis 7. Saudi Arabia Standalone Cafés Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis (Retail Sales & Online) 7.2.2. By Region Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Rising Number of Tourists 8.1.2. Growing Western Influence 8.1.3. Increasing Consumption of Coffee 8.2. Challenges 8.2.1. Government Initiative in Promoting Healthy Lifestyles 8.2.2. Healthy & Sustainable Eating 9. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Cafés Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Regions Impacted 9.1.2. Key Sectors Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Changing Lifestyle and Preferences 10.2. Rising Youth Population 10.3. Women Empowerment 10.4. Societal Reforms 10.5. Rapid Urbanization 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Suppliers 11.3. Bargaining Power of Buyers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Saudi Arabia Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. dr.CAFE 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Financial (As per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Market positioning 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Tim Hortons 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Financial (As per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Market positioning 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Café Bateel 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Financial (As per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Market positioning 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Dunkin' Donuts 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Financial (As per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Market positioning 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Starbucks 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Financial (As per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Market positioning 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Costa Coffee 15.1.6.1. 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Products & Services 15.1.10.3. Financial (As per Availability) 15.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Market positioning 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions 16.3. Target Type 16.4. Target Application 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |