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業務用エアコン市場(PAC、VRF)ルームエアコン市場(窓型、分割型)タイプ(分割型(シングル)、分割型(マルチ)、PAC、VRF、その他)国別・企業別分析、2024-2032年にカバーされるエアコン市場世界予測レポート


Air Conditioners Market Global Forecast Report by Countries covered in Commercial Air Conditioners Market (PAC, VRF) Room Air Conditioners Market (Window-Type, Split-Type) Types (Split Type (Single), Split Type (Multi), PAC, VRF, Others) Countries and Company Analysis, 2024-2032

エアコンの市場規模 世界のエアコン市場は2023年に1,485億7,000万米ドルと推定され、この産業は2032年までに2,572億米ドルになると推定されている。この特定のシナリオは、2024年から2032年の間に6.29パーセン... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年8月1日 US$2,990
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サマリー

エアコンの市場規模

世界のエアコン市場は2023年に1,485億7,000万米ドルと推定され、この産業は2032年までに2,572億米ドルになると推定されている。この特定のシナリオは、2024年から2032年の間に6.29パーセントの複合年間成長率(CAGR)をもたらす。エアコン需要の一般的な増加は、湿度レベルの上昇、極端な高温、町の大気汚染の増加などが考えられる。このような要因は、気候や環境条件の急速な悪化のためにエアコン市場を後押ししているエアコンの使用の増加を求めている。


エアコン市場の概要

エアコンは、熱と湿度の操作を通じて特定の地域内の気候を制御するプロセスに関与する家電製品である。これらの装置は、室内の空気から熱と湿気を取り除き、冷凍サイクルによって空気を冷却し、空気を室内に再循環させる。空調システムの基本要素は、通常、空調コンプレッサー、空調コンデンサー、空調エバポレーター、空調冷媒である。最近では、空気清浄機能、湿度調整機能、スマート制御機能など、多機能で電力効率に優れたエアコンも登場している。

エアコンは、世界中の多くの産業で重要な役割を果たしており、その需要は日々高まっている。家庭や事業所では、特に気温や湿度が高い地域で、人間のために室内温度を調節することでその役割を果たしている。そのような快適さは職場にももたらされ、空調は従業員のパフォーマンスと福祉を向上させる。医療分野では、病院や研究所の無菌エリアの保護装置として空調システムが提供されている。温度と湿度は、製品の加工や機械の保護に関して、産業界が使用する重要な要素である。自動車、飛行機、船舶などの乗客に快適さを提供する空調は、輸送にも大きく貢献している。


エアコン業界の成長要因

気候変動と世界の気温上昇:

気候変動とは地球温暖化のことで、地球の気候システムの平均気温を常に上昇させ、熱波をもたらす。そのため、住宅、商業、工業における空調システムの必要性が高まっている。以前は冷房を必要とする場所は少なかったが、現在ではその地域の気温の幅が広がり、冷房の需要が高まっている。また、ハリケーンなどの自然災害が頻繁に発生するようになったことで、エアコンは贅沢品ではなく、むしろ必要条件とみなされるようになった。より効率的で持続可能な冷房技術の導入を促進するもう一つの要因は、都市構造の開発と設計における気候変動への適応の要請である。そのためメーカーは、このような環境に対する需要とニーズの高まりに対応するため、環境にやさしい技術や効率的なモデルの開発に資本資源を費やしている。


技術の進歩とスマートホームの統合:

空調業界は、特にスマート・コネクテッド・デバイスにおいて技術的進歩を遂げている。今日、空調システムはIoTノードとなり、遠隔制御、プログラム、他のIoTシステムとの相互接続が可能である。これらの機能は、ユーザーの存在や好みに適応した制御で適切な温度を設定できるようにすることで、ユーザーの快適さとエネルギー消費者の満足度に貢献している。イノベーションは、最小限の電力を使用しながら快適さを維持する空調機器の効率を高めるために、膨大なセンサーと洗練されたアルゴリズムを開発してきた。より優れたコンプレッサーの設計、より優れ害の少ない冷媒、熱交換器技術の進歩も、より良く効率的で損傷の少ない冷却システムを設計するための先見的な解決策を与えている。これは、製品の選択肢を増やし、新たな市場を創造し、チャンスを向上させることによって実現する。


発展途上市場における都市化と経済成長:

都市化と経済発展が急速に進んでいるアジアやアフリカでは、エアコンの需要が急速に伸びている。都市が大きくなり、生活水準が向上することは、エアコンなどにお金を使いたがる中産階級の人々が増えることを意味する。これらの地域では、主に住宅や商業ビルの建設活動が急速に発展しており、大規模な冷房システム設置の必要性が高まっている。さらに、オフィス、店舗、工業施設に対する温度改善要求の増加とともに、市場の拡大と変容が進んでいる。この傾向は、革新的な空調技術の使用を奨励するため、エネルギー設備を強化し、建物の建設における省エネルギーを支援する政府の行動によって補完されている。


欧州エアコン市場の概要

欧州のエアコン市場を牽引している要因は以下の通りである:気候変動により熱波がより頻繁に発生し、より厳しくなっているため、建物と家庭の両方で冷房ニーズが増加している。イタリア、スペイン、フランスなど、伝統的にエアコンが主流であった国では、エアコンへの移行が進んでいる。この市場には、最大限のエネルギー利用を可能にする自己効率性、EU法の要件、環境保護の必要性といった特徴がある。その結果、環境にやさしい冷凍機ガスの創出と使用、モデルの効率化が実現した。スマートでコネクテッドな空調システムの需要は増加しており、スマート・ホーム・オートメーションやエネルギー制御システムの一部となりうる。

ビルディング・インテグレーションの市場も、オフィス、小売店、ホテル業界によって活性化されている。しかし、この市場にはいくつかの障壁がある。固定費が高いことと、エネルギー使用量が多いと認識されていることである。しかし、欧州のエアコン市場は、技術と設計の進歩が市場の強力な力となっており、依然として成長する態勢にある。


エアコン市場 会社概要

エアコン世界市場の既存企業には、ダイキン工業、キャリア、エレクトロラックス、エマソン・エレクトリック・カンパニー、日立ジョンソンコントロールズ空調、トラン・テクノロジーズplc、三菱重工業、インガソール・ランドplcなどがある。


エアコン市場ニュース

2023年2月、Godrej Appliancesは革新的な漏電防止技術を使い、インド初の漏電防止スプリットエアコンを開発した。この漏電防止技術の戦略的応用は、ユーザーエクスペリエンスを向上させ、エアコン分野で比類のない価値提案を展開するという同社のコミットメントを示すものである。
2022年1月、LGエレクトロニクスUSAはラスベガスで開催された2022年AHRショーで、軽商用、住宅用、産業用の幅広い換気、暖房、空調システムを発表した。


世界のエアコン(AC)-市場を2つの視点で分解:

1.業務用エアコン市場
2.ルームエアコン市場


国別-2つの視点からの市場分析

1.業務用エアコン市場

- PAC
- VRF

2.ルームエアコン市場

- 窓タイプ
- スプリットタイプ

o 米国
カナダ
o ロシア
o フランス
o ドイツ
o イタリア
o スペイン
o イギリス
o ベルギー
o オランダ
o トルコ
o 中国
o ベトナム
o フィリピン
o インド
o オーストラリア
o タイ
o マレーシア
o インドネシア
o ニュージーランド
o ブラジル
o メキシコ
o 南アフリカ
o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦
o その他の地域


タイプ別 - 5つの視点での市場構成

1.分割タイプ(シングル)
2.分割タイプ(マルチ)
3.PAC
4.VRF
5.その他


5つの視点から主要プレーヤーを網羅:

1.概要
2.キーパーソン
3.最近の動向と戦略
4.最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
5.売上高


企業分析

1.ダイキン工業
2.キャリア
3.エレクトロラックス
4.エマソン・エレクトリック・カンパニー
5.日立ジョンソンコントロールズ空調社
6.トラン・テクノロジーズ plc
7.三菱重工業
8.インガソール・ランド

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.エアコン(AC)の世界市場・数量

5.1市場

5.1.1 業務用エアコン市場
5.1.2 ルームエアコン市場

5.2 ボリューム

5.2.1 業務用エアコンの台数
5.2.2 ルームエアコンの台数


6.世界のエアコン市場・台数シェア

6.1 市場シェア - セグメント別
6.2 市場シェア - 国別
6.3 数量シェア-国別


7.北米のエアコン(AC)市場・台数

7.1 米国

7.1.1 業務用エアコン市場

7.1.1.1 PAC
7.1.1.2 VRF

7.1.2 業務用エアコン台数

7.1.2.1 PAC
7.1.2.2 VRF

7.1.3 ルームエアコン市場

7.1.3.1 窓型
7.1.3.2 分割タイプ

7.1.4 ルームエアコンの台数

7.1.4.1 窓用
7.1.4.2 分割タイプ

7.2 カナダ

7.2.1 業務用エアコン市場

7.2.1.1 PAC
7.2.1.2 VRF

7.2.2 業務用エアコン台数

7.2.2.1 PAC
7.2.2.2 VRF

7.2.3 ルームエアコン市場

7.2.3.1 窓型
7.2.3.2 分割型

7.2.4 ルームエアコンの台数

7.2.4.1 窓用
7.2.4.2 分割タイプ


8.欧州のエアコン市場・台数

8.1 ロシア

8.1.1 業務用エアコン市場

8.1.1.1 PAC
8.1.1.2 VRF

8.1.2 業務用エアコン台数

8.1.2.1 PAC
8.1.2.2 VRF

8.1.3 ルームエアコン市場

8.1.3.1 窓型
8.1.3.2 分割タイプ

8.1.4 ルームエアコンの台数

8.1.4.1 窓用
8.1.4.2 分割タイプ

8.2 フランス

8.2.1 業務用エアコン市場

8.2.1.1 PAC
8.2.1.2 VRF

8.2.2 業務用エアコン台数

8.2.2.1 PAC
8.2.2.2 VRF

8.2.3 ルームエアコン市場

8.2.3.1 窓型
8.2.3.2 分割型

8.2.4 ルームエアコンの台数

8.2.4.1 窓用
8.2.4.2 分割タイプ

8.3 ドイツ

8.3.1 業務用エアコン市場

8.3.1.1 PAC
8.3.1.2 VRF

8.3.2 業務用エアコン台数

8.3.2.1 PAC
8.3.2.2 VRF

8.3.3 ルームエアコン市場

8.3.3.1 窓型
8.3.3.2 分割型

8.3.4 ルームエアコンの台数

8.3.4.1 窓用
8.3.4.2 分割タイプ

8.4 イタリア

8.4.1 業務用エアコン市場

8.4.1.1 PAC
8.4.1.2 VRF

8.4.2 業務用エアコン台数

8.4.2.1 PAC
8.4.2.2 VRF

8.4.3 ルームエアコン市場

8.4.3.1 窓型
8.4.3.2 分割型

8.4.4 ルームエアコンの台数

8.4.4.1 窓用
8.4.4.2 分割タイプ

8.5 スペイン

8.5.1 業務用エアコン市場

8.5.1.1 PAC
8.5.1.2 VRF

8.5.2 業務用エアコン台数

8.5.2.1 PAC
8.5.2.2 VRF

8.5.3 ルームエアコン市場

8.5.3.1 窓型
8.5.3.2 分割タイプ

8.5.4 ルームエアコンの台数

8.5.4.1 窓用
8.5.4.2 分割タイプ

8.6 イギリス

8.6.1 業務用エアコン市場

8.6.1.1 PAC
8.6.1.2 VRF

8.6.2 業務用エアコン台数

8.6.2.1 PAC
8.6.2.2 VRF

8.6.3 ルームエアコン市場

8.6.3.1 窓型
8.6.3.2 分割型

8.6.4 ルームエアコンの台数

8.6.4.1 窓用
8.6.4.2 分割タイプ

8.7 ベルギー

8.7.1 業務用エアコン市場

8.7.1.1 PAC
8.7.1.2 VRF

8.7.2 業務用エアコン台数

8.7.2.1 PAC
8.7.2.2 VRF

8.7.3 ルームエアコン市場

8.7.3.1 窓型
8.7.3.2 分割型

8.7.4 ルームエアコンの台数

8.7.4.1 窓用
8.7.4.2 分割タイプ

8.8 オランダ

8.8.1 業務用エアコン市場

8.8.1.1 PAC
8.8.1.2 VRF

8.8.2 業務用エアコン台数

8.8.2.1 PAC
8.8.2.2 VRF

8.8.3 ルームエアコン市場

8.8.3.1 窓型
8.8.3.2 分割型

8.8.4 ルームエアコンの台数

8.8.4.1 窓用
8.8.4.2 分割タイプ

8.9 トルコ

8.9.1 業務用エアコン市場

8.9.1.1 PAC
8.9.1.2 VRF

8.9.2 業務用エアコン台数

8.9.2.1 PAC
8.9.2.2 VRF

8.9.3 ルームエアコン市場

8.9.3.1 窓型
8.9.3.2 分割型

8.9.4 ルームエアコンの台数

8.9.4.1 窓用
8.9.4.2 分割タイプ


9.アジアのエアコン市場・台数

9.1 中国

9.1.1 業務用エアコン市場

9.1.1.1 PAC
9.1.1.2 VRF

9.1.2 業務用エアコン台数

9.1.2.1 PAC
9.1.2.2 VRF

9.1.3 ルームエアコン市場

9.1.3.1 窓型
9.1.3.2 分割タイプ

9.1.4 ルームエアコンの台数

9.1.4.1 窓用
9.1.4.2 分割タイプ

9.2 ベトナム

9.2.1 業務用エアコン市場

9.2.1.1 PAC
9.2.1.2 VRF

9.2.2 業務用エアコン台数

9.2.2.1 PAC
9.2.2.2 VRF

9.2.3 ルームエアコン市場

9.2.3.1 窓型
9.2.3.2 分割型

9.2.4 ルームエアコンの台数

9.2.4.1 窓用
9.2.4.2 分割タイプ

9.3 フィリピン

9.3.1 業務用エアコン市場

9.3.1.1 PAC
9.3.1.2 VRF

9.3.2 業務用エアコン台数

9.3.2.1 PAC
9.3.2.2 VRF

9.3.3 ルームエアコン市場

9.3.3.1 窓型
9.3.3.2 分割タイプ

9.3.4 ルームエアコンの台数

9.3.4.1 窓用
9.3.4.2 分割タイプ

9.4 インド

9.4.1 業務用エアコン市場

9.4.1.1 PAC
9.4.1.2 VRF

9.4.2 業務用エアコン台数

9.4.2.1 PAC
9.4.2.2 VRF

9.4.3 ルームエアコン市場

9.4.3.1 窓型
9.4.3.2 分割型

9.4.4 ルームエアコンの台数

9.4.4.1 窓用
9.4.4.2 分割タイプ

9.5 オーストラリア

9.5.1 業務用エアコン市場

9.5.1.1 PAC
9.5.1.2 VRF

9.5.2 業務用エアコン台数

9.5.2.1 PAC
9.5.2.2 VRF

9.5.3 ルームエアコン市場

9.5.3.1 窓型
9.5.3.2 分割タイプ

9.5.4 ルームエアコンの台数

9.5.4.1 窓用
9.5.4.2 分割タイプ

9.6 タイ

9.6.1 業務用エアコン市場

9.6.1.1 PAC
9.6.1.2 VRF

9.6.2 業務用エアコン台数

9.6.2.1 PAC
9.6.2.2 VRF

9.6.3 ルームエアコン市場

9.6.3.1 窓型
9.6.3.2 分割型

9.6.4 ルームエアコンの台数

9.6.4.1 窓用
9.6.4.2 分割タイプ

9.7 マレーシア

9.7.1 業務用エアコン市場

9.7.1.1 PAC
9.7.1.2 VRF

9.7.2 業務用エアコン台数

9.7.2.1 PAC
9.7.2.2 VRF

9.7.3 ルームエアコン市場

9.7.3.1 窓型
9.7.3.2 分割型

9.7.4 ルームエアコンの台数

9.7.4.1 窓用
9.7.4.2 分割タイプ

9.8 インドネシア

9.8.1 業務用エアコン市場

9.8.1.1 PAC
9.8.1.2 VRF

9.8.2 業務用エアコン台数

9.8.2.1 PAC
9.8.2.2 VRF

9.8.3 ルームエアコン市場

9.8.3.1 窓型
9.8.3.2 分割型

9.8.4 ルームエアコンの台数

9.8.4.1 窓用
9.8.4.2 分割タイプ

9.9 ニュージーランド

9.9.1 業務用エアコン市場

9.9.1.1 PAC
9.9.1.2 VRF

9.9.2 業務用エアコン台数

9.9.2.1 PAC
9.9.2.2 VRF

9.9.3 ルームエアコン市場

9.9.3.1 窓型
9.9.3.2 分割型

9.9.4 ルームエアコンの台数

9.9.4.1 窓用
9.9.4.2 分割タイプ


10.中南米 - エアコン(AC)市場・台数

10.1 ブラジル

10.1.1 業務用エアコン市場

10.1.1.1 PAC
10.1.1.2 VRF

10.1.2 業務用エアコン台数

10.1.2.1 PAC
10.1.2.2 VRF

10.1.3 ルームエアコン市場

10.1.3.1 窓型
10.1.3.2 分割タイプ

10.1.4 ルームエアコンの台数

10.1.4.1 窓用
10.1.4.2 分割タイプ

10.2 メキシコ

10.2.1 業務用エアコン市場

10.2.1.1 PAC
10.2.1.2 VRF

10.2.2 業務用エアコン台数

10.2.2.1 PAC
10.2.2.2 VRF

10.2.3 ルームエアコン市場

10.2.3.1 窓型
10.2.3.2 分割型

10.2.4 ルームエアコンの台数

10.2.4.1 窓用
10.2.4.2 分割タイプ


11.中東・アフリカ:エアコン市場・台数

11.1 南アフリカ

11.1.1 業務用エアコン市場

11.1.1.1 PAC
11.1.1.2 VRF

11.1.2 業務用エアコン台数

11.1.2.1 PAC
11.1.2.2 VRF

11.1.3 ルームエアコン市場

11.1.3.1 窓型
11.1.3.2 分割タイプ

11.1.4 ルームエアコンの台数

11.1.4.1 窓用
11.1.4.2 分割タイプ

11.2 サウジアラビア

11.2.1 業務用エアコン市場

11.2.1.1 PAC
11.2.1.2 VRF

11.2.2 業務用エアコン台数

11.2.2.1 PAC
11.2.2.2 VRF

11.2.3 ルームエアコン市場

11.2.3.1 窓型
11.2.3.2 分割型

11.2.4 ルームエアコンの台数

11.2.4.1 窓用
11.2.4.2 分割タイプ

11.3 アラブ首長国連邦

11.3.1 業務用エアコン市場

11.3.1.1 PAC
11.3.1.2 VRF

11.3.2 業務用エアコン台数

11.3.2.1 PAC
11.3.2.2 VRF

11.3.3 ルームエアコン市場

11.3.3.1 窓型
11.3.3.2 分割タイプ

11.3.4 ルームエアコンの台数

11.3.4.1 窓用
11.3.4.2 分割タイプ

11.4 その他の地域

11.4.1 市場
11.4.2 数量


12.種類

12.1 スプリットタイプ(シングル)
12.2 スプリットタイプ(マルチ)
12.3 PAC
12.4 VRF
12.5 その他


13.ポーターの5つの力

13.1 買い手の交渉力
13.2 サプライヤーの交渉力
13.3 新規参入の脅威
13.4 既存競争企業間の競争
13.5 代替製品の脅威


14.SWOT分析

14.1 長所
14.2 弱点
14.3 機会
14.4 脅威


15.主要プレー分析

15.1 ダイキン工業

15.1.1 概要
15.1.2 キーパーソン
15.1.3 最近の動向と戦略
15.1.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
15.1.5 収益

15.2 キャリア

15.2.1 概要
15.2.2 キーパーソン
15.2.3 最近の動向と戦略
15.2.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
15.2.5 収益

15.3 エレクトロラックス

15.3.1 概要
15.3.2 キーパーソン
15.3.3 最近の動向と戦略
15.3.4 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
15.3.5 収益

15.4 エマソン・エレクトリック社

15.4.1 概要
15.4.2 キーパーソン
15.4.3 最近の動向と戦略
15.4.4 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
15.4.5 収益

15.5 日立ジョンソンコントロールズ空調(株

15.5.1 概要
15.5.2 キーパーソン
15.5.3 最近の動向と戦略
15.5.4 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
15.5.5 収益

15.6 トラン・テクノロジーズ plc

15.6.1 概要
15.6.2 キーパーソン
15.6.3 最近の動向と戦略
15.6.4 直近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
15.6.5 収益

15.7 三菱重工業

15.7.1 概要
15.7.2 キーパーソン
15.7.3 最近の動向と戦略
15.7.4 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
15.7.5 収益

15.8 インガソール・ランド plc.

15.8.1 概要
15.8.2 キーパーソン
15.8.3 最近の動向と戦略
15.8.4 直近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
15.8.5 収益

 

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Summary

Air Conditioners Market Size

The global air conditioner market was estimated at US$ 148.57 billion in 2023, this industry has been estimated to be valued at US$ 257.20 billion by 2032. This particular scenario results to a compound annual growth rate (CAGR) of 6 .29 percent during 2024-2032. The general increase in demand for air conditioners can be increase in humidity levels, extremely high temperatures and increasing air pollution in towns. Such factors have called for the increase in the use of the air conditioners which has boosted the air conditioner market due to fast deteriorating climate and environmental conditions.


Air Conditioners Market Overview

Air conditioners are appliances that are involved in the process of controlling the climate within a specific area through manipulation of heat and humidity. These devices remove heat and moisture from the indoor air, cool the air through a refrigeration-cycle and then recirculate the air back into the room. The basic elements of an air conditioning system are normally the air conditioning compressor, the air conditioning condenser, the air conditioning evaporator and the air conditioning refrigerant. In recent times, air conditioners have other features including air purification, humidity control and smart controls making them multi-functional and power efficient.

Air conditioners play important roles worldwide in many industries, and their demand is growing day by day. They do so in homes and business premises by regulating indoor temperatures for humans, particularly in regions that receive temperatures and humidity. Such comfort is taken to workplaces where air conditioning improves performance and welfare of employees. There is provision of air conditioning systems as protectors of sterile areas in hospitals and laboratories in the health sector. Temperature and humidity are critical factors used by industries when it comes to processing their products and protecting their machinery. A significant contribution to transport is also made by air conditioning to provide comfort to the passengers in cars, airplane and ships etc.


Growth Factors in the Air Conditioners Industry

Climate Change and Rising Global Temperatures:

Climate change is global warming that is constantly raising the average temperature of the global climate system, which results in heatwaves. Thus, it increases the need for air conditioning systems in residential, commercial, and industrial industries. Places that earlier required cooling was less but now the temperature range in those areas has increased thereby increasing demand for air conditioning. Also, with more frequent occurrence of natural disasters, such as hurricanes, air conditioning is considered a requirement rather than a luxury. Another factor that enhances the incorporation of better and more efficient and sustainable cooling technologies is the call for climate change adaptation in the development and design of urban structures. Manufacturers therefore spend capital resources on creating environment friendly technologies and efficient models to meet this increasing demand and need for the environment.


Technological Advancements and Smart Home Integration:

The air conditioning industry has been undergoing technological advancement especially in the smart and connected devices. Today, air conditioning systems can be IoT nodes to remotely control, to program, and to interconnect with other IoT systems. These features contribute to users’ comfort and energy consumers’ satisfaction by allowing them to set an appropriate temperature with adaptive control to users’ presence and preferences. Innovation has developed vast sensors and refined algorithms in an effort to enhance the efficiency of the air conditioning devices in maintaining comfort while using the least amount of power. Better compressor design, better and less-harming refrigerants, advancements in heat exchanger technologies are also giving the forward-thinking solutions to design better, efficient, and damaging less cooling systems. It does this by elevating product options, creating new markets, and improving chances.


Urbanization and Economic Growth in Developing Markets:

In Asia and Africa, where urbanization and economic development is rapidly on the increase, demand for air conditioning is rapidly growing. Cities get larger and standards of living rise, this means there is more people belonging to the middle class whom are willing to spend their money on things such as air conditioning. Rapid development of construction activities in these areas mainly in the form of residential and commercial buildings is leading to a growing requirement to install cooling systems on a large scale. Besides, an expansion and a transformation of markets along with an increase in temperature improvement requirements for offices, shops, and industrial premises. This trend is supplemented by action by the government to enhance energy facilities and support energy saving in the construction of buildings to encourage the use of innovative air conditioning technologies.


Europe Air Conditioners Market Overview:

The factors that are driving the European Air Conditioners Market include: Heat waves are arising more often and are more severe due to climate change hence increasing cooling needs for both buildings and homes. Traditionally air condition dominated countries like Italy, Spain and France have increasingly turned to air conditioning. The market has features such as self-efficiency in utilizing energy to the greatest maximum allowable, focused on the EU legislation requirements and the necessity to save the environment. This has resulted into the creation and use of environmentally friendly refrigerator gasses and the efficiency of models. Demand of smart and connected air conditioning systems is increasing and they can become part of smart home automation and energy control systems.

Market for building integration is also boosted by the offices establishments, retailers, and the hotel industry. However, the market has some barriers; these are high fixed costs and perceived high energy usage. However, the European air conditioner market is still poised to grow, with technology and design advancements providing a strong force in the market.


Air Conditioners Market Company Overview

Established companies in the Global Air Conditioners Market include Daikin Industries, Carrier, Electrolux, Emerson Electric Company, Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc., Trane Technologies plc, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, and Ingersoll-Rand plc.


Air Conditioners Market News

In February 2023, Godrej Appliances used innovative anti-leak technology to develop the first split air conditioner that was leak-proof in India. This strategic application of anti-leak technology demonstrates the company's commitment to enhancing user experience and developing an unrivaled value proposition in the air conditioning sector.
In January 2022, At the 2022 AHR show in Las Vegas, LG Electronics USA unveiled a wide range of ventilation, heating, and air conditioning systems for use in light commercial, residential, and industrial applications.


Global Air Conditioner (AC)– Market breakup in 2 viewpoints:

1. Commercial Air Conditioners Market
2. Room Air Conditioners Market


Country – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Commercial Air Conditioners Market

• PAC
• VRF

2. Room Air Conditioners Market

• Window-Type
• Split-Type

o United States
o Canada
o Russia
o France
o Germany
o Italy
o Spain
o United Kingdom
o Belgium
o Netherlands
o Turkey
o China
o Vietnam
o Philippines
o India
o Australia
o Thailand
o Malaysia
o Indonesia
o New Zealand
o Brazil
o Mexico
o South Africa
o Saudia Arabia
o United Arab Emirates
o Rest of the World


Type – Market breakup in 5 viewpoints:

1. Split Type (Single)
2. Split Type (Multi)
3. PAC
4. VRF
5. Others


All the Key players have been covered from 5 Viewpoints:

1. Overviews
2. Key Person
3. Recent Developments & Strategies
4. Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
5. Revenue


Company Analysis:

1. Daikin Industries
2. Carrier
3. Electrolux
4. Emerson Electric Company
5. Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.
6. Trane Technologies plc
7. Mitsubishi Heavy Industries Ltd
8. Ingersoll-Rand plc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Air Conditioner (AC) Market & Volume

5.1 Market

5.1.1 Commercial Air Conditioners Market
5.1.2 Room Air Conditioners Market

5.2 Volume

5.2.1 Commercial Air Conditioners Volume
5.2.2 Room Air Conditioners Volume


6. Market & Volume Share – Global Air Conditioner (AC)

6.1 Market Share – Segments
6.2 Market Share – By Country
6.3 Volume Share – By Country


7. North America – Air Conditioner (AC) Market & Volume

7.1 United States

7.1.1 Commercial Air Conditioners Market

7.1.1.1 PAC
7.1.1.2 VRF

7.1.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.1.2.1 PAC
7.1.2.2 VRF

7.1.3 Room Air Conditioners Market

7.1.3.1 Window-Type
7.1.3.2 Split-Type

7.1.4 Room Air Conditioners Volume

7.1.4.1 Window-Type
7.1.4.2 Split-Type

7.2 Canada

7.2.1 Commercial Air Conditioners Market

7.2.1.1 PAC
7.2.1.2 VRF

7.2.2 Commercial Air Conditioners Volume

7.2.2.1 PAC
7.2.2.2 VRF

7.2.3 Room Air Conditioners Market

7.2.3.1 Window-Type
7.2.3.2 Split-Type

7.2.4 Room Air Conditioners Volume

7.2.4.1 Window-Type
7.2.4.2 Split-Type


8. Europe – Air Conditioner (AC) Market & Volume

8.1 Russia

8.1.1 Commercial Air Conditioners Market

8.1.1.1 PAC
8.1.1.2 VRF

8.1.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.1.2.1 PAC
8.1.2.2 VRF

8.1.3 Room Air Conditioners Market

8.1.3.1 Window-Type
8.1.3.2 Split-Type

8.1.4 Room Air Conditioners Volume

8.1.4.1 Window-Type
8.1.4.2 Split-Type

8.2 France

8.2.1 Commercial Air Conditioners Market

8.2.1.1 PAC
8.2.1.2 VRF

8.2.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.2.2.1 PAC
8.2.2.2 VRF

8.2.3 Room Air Conditioners Market

8.2.3.1 Window-Type
8.2.3.2 Split-Type

8.2.4 Room Air Conditioners Volume

8.2.4.1 Window-Type
8.2.4.2 Split-Type

8.3 Germany

8.3.1 Commercial Air Conditioners Market

8.3.1.1 PAC
8.3.1.2 VRF

8.3.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.3.2.1 PAC
8.3.2.2 VRF

8.3.3 Room Air Conditioners Market

8.3.3.1 Window-Type
8.3.3.2 Split-Type

8.3.4 Room Air Conditioners Volume

8.3.4.1 Window-Type
8.3.4.2 Split-Type

8.4 Italy

8.4.1 Commercial Air Conditioners Market

8.4.1.1 PAC
8.4.1.2 VRF

8.4.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.4.2.1 PAC
8.4.2.2 VRF

8.4.3 Room Air Conditioners Market

8.4.3.1 Window-Type
8.4.3.2 Split-Type

8.4.4 Room Air Conditioners Volume

8.4.4.1 Window-Type
8.4.4.2 Split-Type

8.5 Spain

8.5.1 Commercial Air Conditioners Market

8.5.1.1 PAC
8.5.1.2 VRF

8.5.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.5.2.1 PAC
8.5.2.2 VRF

8.5.3 Room Air Conditioners Market

8.5.3.1 Window-Type
8.5.3.2 Split-Type

8.5.4 Room Air Conditioners Volume

8.5.4.1 Window-Type
8.5.4.2 Split-Type

8.6 United Kingdom

8.6.1 Commercial Air Conditioners Market

8.6.1.1 PAC
8.6.1.2 VRF

8.6.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.6.2.1 PAC
8.6.2.2 VRF

8.6.3 Room Air Conditioners Market

8.6.3.1 Window-Type
8.6.3.2 Split-Type

8.6.4 Room Air Conditioners Volume

8.6.4.1 Window-Type
8.6.4.2 Split-Type

8.7 Belgium

8.7.1 Commercial Air Conditioners Market

8.7.1.1 PAC
8.7.1.2 VRF

8.7.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.7.2.1 PAC
8.7.2.2 VRF

8.7.3 Room Air Conditioners Market

8.7.3.1 Window-Type
8.7.3.2 Split-Type

8.7.4 Room Air Conditioners Volume

8.7.4.1 Window-Type
8.7.4.2 Split-Type

8.8 Netherlands

8.8.1 Commercial Air Conditioners Market

8.8.1.1 PAC
8.8.1.2 VRF

8.8.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.8.2.1 PAC
8.8.2.2 VRF

8.8.3 Room Air Conditioners Market

8.8.3.1 Window-Type
8.8.3.2 Split-Type

8.8.4 Room Air Conditioners Volume

8.8.4.1 Window-Type
8.8.4.2 Split-Type

8.9 Turkey

8.9.1 Commercial Air Conditioners Market

8.9.1.1 PAC
8.9.1.2 VRF

8.9.2 Commercial Air Conditioners Volume

8.9.2.1 PAC
8.9.2.2 VRF

8.9.3 Room Air Conditioners Market

8.9.3.1 Window-Type
8.9.3.2 Split-Type

8.9.4 Room Air Conditioners Volume

8.9.4.1 Window-Type
8.9.4.2 Split-Type


9. Asia – Air Conditioner (AC) Market & Volume

9.1 China

9.1.1 Commercial Air Conditioners Market

9.1.1.1 PAC
9.1.1.2 VRF

9.1.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.1.2.1 PAC
9.1.2.2 VRF

9.1.3 Room Air Conditioners Market

9.1.3.1 Window-Type
9.1.3.2 Split-Type

9.1.4 Room Air Conditioners Volume

9.1.4.1 Window-Type
9.1.4.2 Split-Type

9.2 Vietnam

9.2.1 Commercial Air Conditioners Market

9.2.1.1 PAC
9.2.1.2 VRF

9.2.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.2.2.1 PAC
9.2.2.2 VRF

9.2.3 Room Air Conditioners Market

9.2.3.1 Window-Type
9.2.3.2 Split-Type

9.2.4 Room Air Conditioners Volume

9.2.4.1 Window-Type
9.2.4.2 Split-Type

9.3 Philippines

9.3.1 Commercial Air Conditioners Market

9.3.1.1 PAC
9.3.1.2 VRF

9.3.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.3.2.1 PAC
9.3.2.2 VRF

9.3.3 Room Air Conditioners Market

9.3.3.1 Window-Type
9.3.3.2 Split-Type

9.3.4 Room Air Conditioners Volume

9.3.4.1 Window-Type
9.3.4.2 Split-Type

9.4 India

9.4.1 Commercial Air Conditioners Market

9.4.1.1 PAC
9.4.1.2 VRF

9.4.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.4.2.1 PAC
9.4.2.2 VRF

9.4.3 Room Air Conditioners Market

9.4.3.1 Window-Type
9.4.3.2 Split-Type

9.4.4 Room Air Conditioners Volume

9.4.4.1 Window-Type
9.4.4.2 Split-Type

9.5 Australia

9.5.1 Commercial Air Conditioners Market

9.5.1.1 PAC
9.5.1.2 VRF

9.5.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.5.2.1 PAC
9.5.2.2 VRF

9.5.3 Room Air Conditioners Market

9.5.3.1 Window-Type
9.5.3.2 Split-Type

9.5.4 Room Air Conditioners Volume

9.5.4.1 Window-Type
9.5.4.2 Split-Type

9.6 Thailand

9.6.1 Commercial Air Conditioners Market

9.6.1.1 PAC
9.6.1.2 VRF

9.6.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.6.2.1 PAC
9.6.2.2 VRF

9.6.3 Room Air Conditioners Market

9.6.3.1 Window-Type
9.6.3.2 Split-Type

9.6.4 Room Air Conditioners Volume

9.6.4.1 Window-Type
9.6.4.2 Split-Type

9.7 Malaysia

9.7.1 Commercial Air Conditioners Market

9.7.1.1 PAC
9.7.1.2 VRF

9.7.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.7.2.1 PAC
9.7.2.2 VRF

9.7.3 Room Air Conditioners Market

9.7.3.1 Window-Type
9.7.3.2 Split-Type

9.7.4 Room Air Conditioners Volume

9.7.4.1 Window-Type
9.7.4.2 Split-Type

9.8 Indonesia

9.8.1 Commercial Air Conditioners Market

9.8.1.1 PAC
9.8.1.2 VRF

9.8.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.8.2.1 PAC
9.8.2.2 VRF

9.8.3 Room Air Conditioners Market

9.8.3.1 Window-Type
9.8.3.2 Split-Type

9.8.4 Room Air Conditioners Volume

9.8.4.1 Window-Type
9.8.4.2 Split-Type

9.9 New Zealand

9.9.1 Commercial Air Conditioners Market

9.9.1.1 PAC
9.9.1.2 VRF

9.9.2 Commercial Air Conditioners Volume

9.9.2.1 PAC
9.9.2.2 VRF

9.9.3 Room Air Conditioners Market

9.9.3.1 Window-Type
9.9.3.2 Split-Type

9.9.4 Room Air Conditioners Volume

9.9.4.1 Window-Type
9.9.4.2 Split-Type


10. Latin America - Air Conditioner (AC) Market & Volume

10.1 Brazil

10.1.1 Commercial Air Conditioners Market

10.1.1.1 PAC
10.1.1.2 VRF

10.1.2 Commercial Air Conditioners Volume

10.1.2.1 PAC
10.1.2.2 VRF

10.1.3 Room Air Conditioners Market

10.1.3.1 Window-Type
10.1.3.2 Split-Type

10.1.4 Room Air Conditioners Volume

10.1.4.1 Window-Type
10.1.4.2 Split-Type

10.2 Mexico

10.2.1 Commercial Air Conditioners Market

10.2.1.1 PAC
10.2.1.2 VRF

10.2.2 Commercial Air Conditioners Volume

10.2.2.1 PAC
10.2.2.2 VRF

10.2.3 Room Air Conditioners Market

10.2.3.1 Window-Type
10.2.3.2 Split-Type

10.2.4 Room Air Conditioners Volume

10.2.4.1 Window-Type
10.2.4.2 Split-Type


11. Middle East & Africa - Air Conditioner (AC) Market & Volume

11.1 South Africa

11.1.1 Commercial Air Conditioners Market

11.1.1.1 PAC
11.1.1.2 VRF

11.1.2 Commercial Air Conditioners Volume

11.1.2.1 PAC
11.1.2.2 VRF

11.1.3 Room Air Conditioners Market

11.1.3.1 Window-Type
11.1.3.2 Split-Type

11.1.4 Room Air Conditioners Volume

11.1.4.1 Window-Type
11.1.4.2 Split-Type

11.2 Saudi Arabia

11.2.1 Commercial Air Conditioners Market

11.2.1.1 PAC
11.2.1.2 VRF

11.2.2 Commercial Air Conditioners Volume

11.2.2.1 PAC
11.2.2.2 VRF

11.2.3 Room Air Conditioners Market

11.2.3.1 Window-Type
11.2.3.2 Split-Type

11.2.4 Room Air Conditioners Volume

11.2.4.1 Window-Type
11.2.4.2 Split-Type

11.3 United Arab Emirates

11.3.1 Commercial Air Conditioners Market

11.3.1.1 PAC
11.3.1.2 VRF

11.3.2 Commercial Air Conditioners Volume

11.3.2.1 PAC
11.3.2.2 VRF

11.3.3 Room Air Conditioners Market

11.3.3.1 Window-Type
11.3.3.2 Split-Type

11.3.4 Room Air Conditioners Volume

11.3.4.1 Window-Type
11.3.4.2 Split-Type

11.4 Rest of World

11.4.1 Market
11.4.2 Volume


12. Types

12.1 Split Type (Single)
12.2 Split Type (Multi)
12.3 PAC
12.4 VRF
12.5 Others


13. Porter’s Five Forces

13.1 Bargaining Power of Buyer
13.2 Bargaining Power of Supplier
13.3 Threat of New Entrants
13.4 Rivalry among Existing Competitors
13.5 Threat of Substitute Products


14. SWOT Analysis

14.1 Strengths
14.2 Weaknesses
14.3 Opportunities
14.4 Threats


15. Key Plays Analysis

15.1 Daikin Industries

15.1.1 Overviews
15.1.2 Key Person
15.1.3 Recent Developments & Strategies
15.1.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.1.5 Revenue

15.2 Carrier

15.2.1 Overviews
15.2.2 Key Person
15.2.3 Recent Developments & Strategies
15.2.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.2.5 Revenue

15.3 Electrolux

15.3.1 Overviews
15.3.2 Key Person
15.3.3 Recent Developments & Strategies
15.3.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.3.5 Revenue

15.4 Emerson Electric Company

15.4.1 Overviews
15.4.2 Key Person
15.4.3 Recent Developments & Strategies
15.4.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.4.5 Revenue

15.5 Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.

15.5.1 Overviews
15.5.2 Key Person
15.5.3 Recent Developments & Strategies
15.5.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.5.5 Revenue

15.6 Trane Technologies plc

15.6.1 Overviews
15.6.2 Key Person
15.6.3 Recent Developments & Strategies
15.6.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.6.5 Revenue

15.7 Mitsubishi Heavy Industries Ltd

15.7.1 Overviews
15.7.2 Key Person
15.7.3 Recent Developments & Strategies
15.7.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.7.5 Revenue

15.8 Ingersoll-Rand plc.

15.8.1 Overviews
15.8.2 Key Person
15.8.3 Recent Developments & Strategies
15.8.4 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
15.8.5 Revenue

 

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