タイ空気清浄機市場 フィルタタイプ別(プレ+HEPA、プレ+HEPA+AC、HEPA、その他(プレフィルタ、HEPA+イオン&オゾン、HEPA+電気集塵機など))、エンドユーザー別(住宅、商業)、流通チャネル別(スーパー/ハイパーマーケット、独占店舗、マルチブランドストア、オンライン、その他(直販、代理店販売など))、地域別、競合予測・機会 2018-2028FThailand Air Purifiers Market By Filter Type (Pre + HEPA, Pre + HEPA + AC, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.)), By End Use (Residential, Commercial), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive Stores, Multi-Branded Stores, Online and Others (Direct Sales, Distributor sales, etc.)), By Region, Competition Forecast & opportunities, 2018-2028F タイの空気清浄機市場は、廃棄物や作物残渣の焼却、消費者の健康意識の高まり、空気清浄機の価格上昇、作物残渣のバイオマス燃焼、農村や国境地帯における越境ヘイズ汚染などを背景に、予測期間中に力強い成長が... もっと見る
サマリータイの空気清浄機市場は、廃棄物や作物残渣の焼却、消費者の健康意識の高まり、空気清浄機の価格上昇、作物残渣のバイオマス燃焼、農村や国境地帯における越境ヘイズ汚染などを背景に、予測期間中に力強い成長が見込まれます。各企業によるスマートな機能を備えた新製品の発売は、予測期間中に空気清浄機の市場にプラスの影響を与えると予想される顕著な傾向です。クリーンで新鮮な空気を放出するために、空気清浄機はまず、潜在的に危険な粒子を収集し、ろ過します。これらの装置は、危険な粒子の拡散を制限することで、アレルギーや呼吸器疾患の予防に役立ちます。この装置は、オフィス、家庭、学校、病院などの場所で使用することができます。タイは世界有数の農業国であり、米やタピオカ、パイナップルや砂糖など、あらゆるものを生産しています。このような多様な農業生産に伴い、作物残渣の焼却も増加し、大気汚染の原因となるため、空気清浄機の需要が高まっています。しかし、このような大きな生産高は、人間の健康にとって代償となる。経済成長を支える一方で、環境と公衆衛生を守るという複合的な問題に直面する政府にとって、(Air Quality Life Index)AQLIは、公害による害だけでなく、公害削減戦略によって達成できる多大な利点も示している。 廃棄物や農作物の残渣の焼却が市場成長を促進する タイでは、農作物の焼却(植林のために土地を整地し、余分なバイオマスを除去するために火を使うこと)が盛んである。特に、サトウキビの収穫やバイオマスの除去のために農作物畑を焼く「焼畑シーズン」には、大都市圏だけでなく、タイ全土で大気汚染の問題が懸念されています。例えばバンコクでは、バイオマスの燃焼がPM2.5に占める割合は24~38%と科学的に推定されており、その大部分をサトウキビと稲の燃焼が占めています。サトウキビの焼却は全生産量の60~67%を占め、不完全燃焼により大気中に有毒な黒色炭素を発生させる。このような懸念から、個人や組織は屋内外の大気汚染の影響を軽減するための対策を模索するようになり、その結果、空気清浄機の購入に至っています。予測期間中、このことが国内の空気清浄機市場の成長を促進すると予想されます。 自動車汚染の増加が市場成長の原動力となる バンコクにおけるPM2.5の主な発生源は、市内および隣接地域の自動車です。最近の調査によると、燃料の燃焼がバンコクのPM2.5総排出量の44%から73%を占めています。自動車排出量の増加は、タイの公害を増加させる主要な原因の一つです。発電所や金属採掘などの産業活動、硫黄分の多い燃料を燃やす重機の使用などからも車両排ガスが排出されることが分かっています。環境温度では、二酸化硫黄はPM2.5などの二次的大気汚染物質の前駆物質として作用する。そのため、商業施設や住宅では、空気清浄機の設置が求められています。 健康意識の高まりが市場成長を促進する タイは東南アジアで最も汚染された国の一つであり、粒子状物質の汚染はWHOガイドラインの約5倍にもなります。大気質指標(AQLI)の最新統計によると、大気汚染は、WHOガイドラインを継続的に満たした場合と比較して、タイの住民の平均寿命を1.8年短縮させるとのことです。タイ・バンコクの住民からは、大気汚染による吐血や鼻血などの健康被害が相次いで報告されています。このような事例から、大気汚染が人の健康に及ぼす影響に対する意識が高まり、予測期間中に空気清浄機の導入が促進されると予測されます。 市場の細分化 タイの空気清浄機市場は、フィルタータイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域、競争環境に基づいて区分されます。フィルタータイプに基づき、市場はさらにPre + HEPA、Pre + HEPA + AC、HEPA、その他(プレフィルター、HEPA + イオン&オゾン、HEPA + 電気集塵機など)に細分化される。エンドユースに基づき、市場は住宅用と商業用に区分される。流通チャネルに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、専売店、多ブランド店、オンライン、その他(直販、代理店販売など)に区分される。 企業プロフィール Xiaomi Singapore Pte.Ltd.、Arcelik Hitachi Home Appliances Sales (Thailand) Ltd.、Philips Electronics (Thailand) Co.、Thai Samsung Electronics Co.、Carrier (Thailand) Limited、東芝タイ社、Smart Air Thailand、LG Electronics (Thailand) Co., Ltd.、Daikin Industries (Thailand) Co., Ltd. 、Sharp Thai Co., Ltd. などがタイ空気清浄機市場の主要市場プレイヤーとして挙げられます。また、近年は新規参入企業も積極的に市場に参入しており、市場の成長をさらに強化しています。 レポートのスコープ 本レポートでは、タイの空気清浄機市場を、業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も紹介しています: - タイの空気清浄機市場、フィルタータイプ別: o Pre + HEPA o Pre+HEPA+AC(プレ+HEPA+AC o HEPA o その他(プレフィルター、HEPA+イオン&オゾン、HEPA+電気集塵機、その他) - タイの空気清浄機市場、エンドユース別 o 住居用 商業用 - タイの空気清浄機市場:流通チャネル別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o 専売店 o マルチブランドストア o オンライン o その他(直販、代理店販売、その他) - タイの空気清浄機市場:地域別 o 中部地域 o 北東部地域 o 北部地域 o 南部地域 競合他社の状況 企業プロファイル:タイの空気清浄機市場に進出している主要企業の詳細な分析。 カスタマイズが可能です: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です: 企業情報 - 追加の市場プレイヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Brand Satisfaction 5. Thailand Air Purifiers Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (Pre + HEPA, Pre + HEPA + AC, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.)) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Commercial) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive Stores, Multi-Branded Stores, Online and Others (Direct Sales, Distributor sales, etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Central Region Market Analysis 5.2.4.2. North East Region Market Analysis 5.2.4.3. Northern Region Market Analysis 5.2.4.4. Southern Region Market Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Thailand Air Purifiers Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Thailand Pre + HEPA Air Purifiers Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Thailand Pre + HEPA + AC Air Purifiers Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Thailand HEPA Air Purifiers Market Outlook 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Rising Vehicular Emission 9.1.2. Increasing Industrial Discharges 9.1.3. Burning of Waste and Crop Residues 9.2. Challenges 9.2.1. High Maintenance Cost 9.2.2. High Competition Among Players 10. Impact of COVID-19 on Thailand Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 10.1.3. Key Distribution Channel Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Increasing Marketing and Promotional Activities 11.2. Rising health awareness 11.3. Increasing affordability 11.4. Rising demand for smart air purifiers 12. Import/ Export Analysis 12.1. Top 5 Exporting Countries 12.1.1. By Value 12.2. Top 5 Importing Countries 12.2.1. By Value 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Arcelik Hitachi Home Appliances Sales (Thailand) Ltd. 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Product & Services 14.1.1.3. Financials (As Reported) 14.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Xiaomi Singapore Pte. Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Product & Services 14.1.2.3. Financials (As Reported) 14.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Philips Electronics (Thailand) Co., Ltd. 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Product & Services 14.1.3.3. Financials (As Reported) 14.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Thai Samsung Electronics Co., Ltd. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Product & Services 14.1.4.3. Financials (As Reported) 14.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Carrier (Thailand) Limited 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Product & Services 14.1.5.3. Financials (As Reported) 14.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Toshiba Thailand Co., Ltd. 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Product & Services 14.1.6.3. Financials (As Reported) 14.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Smart Air Thailand 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Product & Services 14.1.7.3. Financials (As Reported) 14.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. LG Electronics (Thailand) Co., Ltd. 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Product & Services 14.1.8.3. Financials (As Reported) 14.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Daikin Industries (Thailand) Co., Ltd 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Product & Services 14.1.9.3. Financials (As Reported) 14.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Sharp Thai Co., Ltd 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Product & Services 14.1.10.3. Financials (As Reported) 14.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Regions 15.3. Target Filter Type 15.4. Target End Use 15.5. Target Distribution Channel 16. About Us & Disclaimer
SummaryThailand air purifiers market is anticipated to project robust growth in the forecast period on account of the burning of waste and crop residues, increasing health consciousness among consumers, rising affordability of air purifiers, biomass burning of crop residues, and transboundary haze pollution in rural and border areas. New product launches, which consist of smart features by various companies, are a prominent trend that is anticipated to positively impact the market of air purifiers during the forecast period. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Brand Satisfaction 5. Thailand Air Purifiers Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (Pre + HEPA, Pre + HEPA + AC, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.)) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Commercial) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive Stores, Multi-Branded Stores, Online and Others (Direct Sales, Distributor sales, etc.)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Central Region Market Analysis 5.2.4.2. North East Region Market Analysis 5.2.4.3. Northern Region Market Analysis 5.2.4.4. Southern Region Market Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Thailand Air Purifiers Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Thailand Pre + HEPA Air Purifiers Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Thailand Pre + HEPA + AC Air Purifiers Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Thailand HEPA Air Purifiers Market Outlook 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Rising Vehicular Emission 9.1.2. Increasing Industrial Discharges 9.1.3. Burning of Waste and Crop Residues 9.2. Challenges 9.2.1. High Maintenance Cost 9.2.2. High Competition Among Players 10. Impact of COVID-19 on Thailand Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 10.1.3. Key Distribution Channel Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Increasing Marketing and Promotional Activities 11.2. Rising health awareness 11.3. Increasing affordability 11.4. Rising demand for smart air purifiers 12. Import/ Export Analysis 12.1. Top 5 Exporting Countries 12.1.1. By Value 12.2. Top 5 Importing Countries 12.2.1. By Value 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Arcelik Hitachi Home Appliances Sales (Thailand) Ltd. 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Product & Services 14.1.1.3. Financials (As Reported) 14.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Xiaomi Singapore Pte. Ltd 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Product & Services 14.1.2.3. Financials (As Reported) 14.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Philips Electronics (Thailand) Co., Ltd. 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Product & Services 14.1.3.3. Financials (As Reported) 14.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Thai Samsung Electronics Co., Ltd. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Product & Services 14.1.4.3. Financials (As Reported) 14.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Carrier (Thailand) Limited 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Product & Services 14.1.5.3. Financials (As Reported) 14.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Toshiba Thailand Co., Ltd. 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Product & Services 14.1.6.3. Financials (As Reported) 14.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Smart Air Thailand 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Product & Services 14.1.7.3. Financials (As Reported) 14.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. LG Electronics (Thailand) Co., Ltd. 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Product & Services 14.1.8.3. Financials (As Reported) 14.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Daikin Industries (Thailand) Co., Ltd 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Product & Services 14.1.9.3. Financials (As Reported) 14.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Sharp Thai Co., Ltd 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Product & Services 14.1.10.3. Financials (As Reported) 14.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Regions 15.3. Target Filter Type 15.4. Target End Use 15.5. Target Distribution Channel 16. About Us & Disclaimer
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