世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

カタール空気清浄機市場:フィルタータイプ別(プレ+HEPA、プレ+HEPA+AC、HEPA、その他(プレフィルター、HEPA+イオン&オゾン、HEPA+静電集塵装置など))、最終用途別(住宅用、業務用)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専売店、複数ブランド店、オンライン、その他(直販、代理店販売など))、地域別、市場競争力、予測、機会:2028年


Qatar Air Purifiers Market By Filter Type (Pre + HEPA, Pre + HEPA + AC, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.)), By End Use (Residential, Commercial), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive Stores, Multi-Branded Stores, Online and Others (Direct Sales, Distributor sales, etc.)), By Region, Competition, Forecast and Opportunities, 2028

カタールの空気清浄機市場は、都市部における汚染レベルの上昇、健康志向の高まり、手頃な価格の増加、政府によるイニシアチブの高まりなどを背景に、予測期間中に堅調な成長が見込まれる。また、様々な企業がス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年7月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
77 英語

 

サマリー

カタールの空気清浄機市場は、都市部における汚染レベルの上昇、健康志向の高まり、手頃な価格の増加、政府によるイニシアチブの高まりなどを背景に、予測期間中に堅調な成長が見込まれる。また、様々な企業がスマートな機能を備えた新製品を発売していることも、予測期間を通じて空気清浄機の需要に影響を与えると予想される顕著な傾向である。

空気清浄機は、より新鮮でクリーンな空気を放出する前に、有害な粒子を収集・ろ過する装置である。有害粒子やアレルゲンの拡散を抑えることで、呼吸器疾患やアレルギーの予防に役立つ。この装置は、企業、住宅、学習センター、病院の空気をろ過するために使用することができる。
世界保健機関(WHO)が発表したデータによると、ドーハの空気は世界で最も汚染されている。それによると、ドーハのPM2.5(93ug/m3)の平均レベルは12番目に高い。

カタール政府の取り組みによる需要の高まりが市場成長に影響
屋外の汚染よりも有害な屋内汚染に対する懸念の高まりが、カタールの空気清浄機市場を促進すると予想される。2021年にアラブ・カップを開催したカタールは、今年(2022年)11月から12月にかけて開催されるFIFAワールドカップ2022の開催に向けて準備を進めている。健康的で安全なイベントを提供するという目的の一環として、カタールの最高委員会は最近、HBKUのカタール環境エネルギー研究所(QEERI)と協力し、FIFA 2022ワールドカップに先立ち、大気の質を監視する適切な方法が利用できるようにした。カタールは近年、国家ビジョン2030の一環として、二酸化炭素排出量削減への取り組みを強化している。政府は空気の質を改善するためにいくつかの措置を講じている。したがって、空気の質を改善するためのイニシアチブの高まりは、カタールにおける空気清浄機の需要にも影響を及ぼしている。

建設活動の増加が市場の成長を促進
建築物やインフラ・プロジェクトのさまざまな建設段階から発生する微粒子や粉塵は、建設による大気汚染に大きく寄与している。カタールは砂漠気候であるため、特に定期的な砂嵐によってこれらの汚染物質がすでに高濃度となっており、この問題は深刻化している。Health Effects Instituteの「State of Global Air 2020 Report」によると、カタールは大気汚染が最も深刻な国のひとつである。しかし、粉塵に関連する大気汚染は、現場の従業員だけでなく、近隣の地域に対しても、さまざまな手法で効果的に最小限に抑えることができる。組織は、政治的な意志と自然環境への真の配慮があれば、建設プロジェクトから発生する可能性のある粉塵の量を大幅に削減することができる。デリバリー&レガシー最高委員会(SC)は、持続可能性計画の一環として、GSASコンストラクション・マネジメント(GSAS-CM)と呼ばれる独自のグリーン認証の実施に取り組んでいる。建設・建築活動の増加は、大気汚染とその環境影響への懸念を呼び起こし、空気清浄機の市場を拡大している。

化石燃料の過剰使用が市場成長を促進する
世界保健機関(WHO)は、大気中の微小粒子状物質への長期的な平均暴露量を2.5マイクログラム/立方メートル未満と定めている。微小汚染物質にさらされた場合、この平均値は10マイクログラムに上昇し、その結果、これらの粒子への年間長期暴露量は1立方メートルあたり20マイクログラムとなる。カタールは過去数十年間、石油・ガス部門の発展により大きな経済的利益を上げてきた。カタールは石油に依存しているため、CO2排出量が劇的に増加している。長期的な観測によると、アラブ地域の大気の質は、化石燃料の広範な使用と、有害物質の排出を制限する取り組みの不十分な実施により、芳しくない。また、カタールのオゾン暴露量は世界で最も多く、67ppbを超える。WHOは、1日最大8時間のオゾン暴露量の推奨値を50ppbとしている。したがって、これらすべての要因がカタールの空気清浄機市場の成長を促進すると予想される。

新製品の発売が市場成長を促進する
技術の進歩は、メーカーが顧客の需要を満たすためにユニークな機能を備えた新製品を開発するための複数の選択肢を開くことにつながる。例えば、シャオミはSmart Air Purifier 4 Proを発売した。この製品は、一次フィルター、高効率フィルター、高品質活性炭フィルターを組み合わせた3in1フィルターで空気を浄化し、消費者の健康を維持する。毎分8330Lのきれいな空気を作り出すことができ、CADRは最大500m3/hである。したがって、新製品の発売と技術革新がカタールの空気清浄機市場の成長に貢献すると予想される。

市場区分
カタールの空気清浄機市場は、フィルタータイプ、最終用途、流通チャネル、地域、競争環境に基づいて区分される。フィルタータイプに基づき、市場はさらにPre + HEPA、Pre + HEPA + AC、HEPA、その他(プレフィルター、HEPA + イオン&オゾン、HEPA + 電気集塵装置など)に細分化される。最終用途に基づき、市場は住宅用と商業用に区分される。流通チャネル別では、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、専売店、多ブランド店、オンライン、その他(直販、代理店販売など)に区分される。地域別では、市場はドーハ、アル・ラヤン、ウム・サラル・ムハンマド、アル・ワクラ、ドゥカン、カタールのその他に分けられる。

企業プロフィール
Daikin Europe N.V.、Xiaomi Corporation、Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE、Koninklijke Philips N.V.、Dyson Group、Samsung Gulf Electronics Fze、Coway Co.Ltd、株式会社東芝、株式会社日立製作所、SENCORは、カタール空気清浄機市場の主要市場プレイヤーの一部である。近年は新規参入企業も積極的に市場に参入しており、市場の成長をさらに強化している。

レポートの範囲
本レポートでは、カタールの空気清浄機市場を産業動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
- カタールの空気清浄機市場:フィルタータイプ別
o プレ+HEPA
o プレ+HEPA+AC
o HEPA
o その他(プレフィルター、HEPA+イオン&オゾン、HEPA+電気集塵装置など)
- カタール空気清浄機市場:最終用途別
o 住宅用
o 商業用
- カタールの空気清浄機市場:流通経路別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 専売店
o マルチブランド店
o オンライン
o その他(直販、代理店販売など)
- カタールの空気清浄機市場:地域別
o ドーハ
o ドーハ
o ウム・サラル・ムハンマド
o アル・ワクラ
o ドゥカン
o カタールのその他の地域
競合他社の状況
企業プロフィール:カタールの空気清浄機市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Frequency of Usage
4.5. Factors Influencing Purchase Decision
4.6. Brand Satisfaction
4.7. Customer Satisfaction
4.8. Challenges Faced Post Purchase
5. Qatar Air Purifiers Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (Pre + HEPA, Pre + HEPA + AC, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.))
5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Commercial)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive Stores, Multi-Branded Stores, Online and Others (Direct Sales, Distributor sales, etc.))
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. Doha Qatar Market Share Analysis
5.2.4.2. Al Rayyan Qatar Market Share Analysis
5.2.4.3. Umm Salal Muhammad Qatar Market Share Analysis
5.2.4.4. Al Wakrah Qatar Market Share Analysis
5.2.4.5. Dukhan Qatar Market Share Analysis
5.2.4.6. Rest of Qatar Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Qatar Air Purifiers Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Qatar Pre + HEPA Air Purifiers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End Use Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Qatar Pre + HEPA + AC Air Purifiers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End Use Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Qatar HEPA Air Purifiers Market Outlook
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End Use Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Rising construction activities
9.1.2. Excessive usage of Fossil Fuels
9.2. Challenges
9.2.1. High maintenance cost
9.2.2. Stiff competition among market players
10. Impact of COVID-19 on Qatar Air Purifiers Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
10.1.3. Key Distribution Channel Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Increasing health consciousness
11.2. Adoption of new technologies
11.3. Rising demand of smart home appliances
11.4. Changing lifestyle of consumers
12. Import/ Export Analysis
12.1. Top 5 Exporting Countries
12.1.1. By Value
12.2. Top 5 Importing Countries
12.2.1. By Value
13. Porter’s Five Forces Model
13.1. Competitive Rivalry
13.2. Bargaining Power of Buyers
13.3. Bargaining Power of Suppliers
13.4. Threat of New Entrants
13.5. Threat of Substitutes
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Qatar Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Daikin Europe N.V.
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Product & Services
16.1.1.3. Financials (As Reported)
16.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Developments
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Xiaomi Corporation
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Product & Services
16.1.2.3. Financials (As Reported)
16.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Developments
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Reported)
16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Koninklijke Philips N.V
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Reported)
16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Dyson Group
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Reported)
16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. Samsung Gulf Electronics Fze
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Reported)
16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Coway Co., Ltd
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Reported)
16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Toshiba Corporation
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Reported)
16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Hitachi, Ltd
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Reported)
16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. SENCOR
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Reported)
16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Regions
17.3. Target Filter Type
17.4. Target Distribution Channel
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Qatar air purifiers market is anticipated to project robust growth during the forecast period on account of increasing pollution levels in urban areas, rising health consciousness, growing affordability, and rising initiatives taken by the government. Additionally, new product launches with smart features by various companies is a prominent trend that is anticipated to affect demand for air purifier throughout the forecast period.

An air purifier is a device that collects and filters hazardous particles before releasing fresher, cleaner air. These devices can help prevent respiratory disorders and allergies by limiting the spread of hazardous particles and allergens. The device can be used to filter the air in businesses, residences, learning centers, and hospitals.
According to data issued by the World Health Organization (WHO), Doha's air is among the most polluted in the world. It revealed that Doha has the 12th highest average level of PM2.5 (93 ug/m3), which are small and fine particles that are highly harmful to health.

Rising Demand from Government Initiatives In Qatar Influencing the Market Growth
Rising concerns about indoor pollution, which is more harmful than outdoor pollution, are expected to propel the Qatar air purifier market. After hosting the Arab Cup in 2021, Qatar is gearing up to host the FIFA World Cup 2022, which is set to take place this November-December (2022). As part of the objective to offer a healthy and safe event, Qatar's Supreme Committee recently collaborated with HBKU's Qatar Environment and Energy Research Institute (QEERI) to ensure the availability of adequate methods to monitor air quality ahead of the FIFA 2022 World Cup. Qatar has increased its efforts in recent years to reduce carbon emissions as part of its National Vision 2030. The government is taking several steps to improve the quality of air; hence the rising initiatives for improving air quality are also influencing the demand for air purifiers in Qatar.

Rising Construction Activities Will Fuel the Market Growth
Fine particles and dust from various construction stages of building and infrastructure projects contribute significantly to air pollution caused by construction. The issue is aggravated in Qatar due to its desert climate, which already has high concentrations of these contaminants, especially with regular dust storms. According to the Health Effects Institute's State of Global Air 2020 Report, Qatar is one of the countries with the most severe air pollution. However, a number of techniques can effectively minimize dust-related air pollution, not just for the employees on-site but also for the neighboring areas. Organizations can greatly reduce the possible amount of dust generated by their construction projects, provided they have the political will and a true concern for the natural environment. The Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC) has committed to implementing an exclusive green certification termed GSAS Construction Management (GSAS-CM) as part of its sustainability plan. The increase in construction and building activity has sparked worries about air pollution and its environmental impact, thus increasing the market for air purifiers.

Excessive Usage of Fossil Fuels Will Fuel the Market Growth
The World Health Organization (WHO) establishes the average long-term yearly exposure to fine particulate matter less than 2.5 micrograms/cbm of air as less than 2.5 micrograms/cbm of air. When exposed to micropollutants, this average rises to 10 micrograms, resulting in annual long-term exposure to these particles of 20 micrograms per cubic meter. Qatar has made great economic gains during the last few decades, owing to the development of the oil and gas sector. Qatar's dependence on oil has led to a dramatic growth in CO2 emissions. Long-term observations show that air quality in the Arab region is poor due to the widespread use of fossil fuels and the inadequate implementation of efforts to limit hazardous emissions. Qatar also has the greatest ozone exposure in the world, with over 67 parts per billion, while the WHO has set a recommendation of 50 ppb for daily maximum 8-hour ozone exposure. Thus, all these factors are expected to drive the growth of the Qatar air purifiers market.

New Product Launches Will Fuel the Market Growth
Technological advancement leads to the opening of multiple options for manufacturers to create a new products with unique features to fulfill the demand of customers. For instance, Xiaomi has launched Smart Air Purifier 4 Pro, which has a three-in-one filter that combines a primary filter, a high-efficiency filter, and a high-quality activated carbon filter to purify the air and keep consumers healthy. It can produce 8330L of clean air per minute and has a CADR of up to 500m3/h. Hence, new product launches and technological innovations are anticipated to contribute to the growth of the air purifier market in Qatar.

Market Segmentation
The Qatar air purifiers market is segmented based on filter type, end-use, distribution channel, region, and competitional landscape. Based on filter type, the market is further fragmented into Pre + HEPA, Pre + HEPA + AC, HEPA, and Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.). Based on end use, the market is segmented into residential and commercial. Based on distribution channels, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, exclusive stores, multi-branded stores, online, and others (direct sales, distributor sales, etc.). On the basis of region, the market is divided into Doha, Al Rayyan, Umm Salal Muhammad, Al Wakrah, Dukhan, and Rest of Qatar.

Company Profiles
Daikin Europe N.V., Xiaomi Corporation, Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE, Koninklijke Philips N.V., Dyson Group, Samsung Gulf Electronics Fze, Coway Co., Ltd, Toshiba Corporation, Hitachi, Ltd., and SENCOR are some of the leading market players of the Qatar Air Purifiers market. New market players have also actively entered the market in recent years and further strengthened the market growth.

Report Scope:
In this report, Qatar air purifiers market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:
• Qatar Air Purifiers Market, By Filter Type:
o Pre + HEPA
o Pre + HEPA + AC
o HEPA
o Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.)
• Qatar Air Purifiers Market, By End Use:
o Residential
o Commercial
• Qatar Air Purifiers Market, By Distribution Channel:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Exclusive Stores
o Multi-Branded Stores
o Online
o Others (Direct Sales, Distributor sales, etc.)
• Qatar Air Purifiers Market, By Region:
o Doha
o Al Rayyan
o Umm Salal Muhammad
o Al Wakrah
o Dukhan
o Rest of Qatar
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Qatar air purifiers market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Frequency of Usage
4.5. Factors Influencing Purchase Decision
4.6. Brand Satisfaction
4.7. Customer Satisfaction
4.8. Challenges Faced Post Purchase
5. Qatar Air Purifiers Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (Pre + HEPA, Pre + HEPA + AC, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.))
5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Commercial)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive Stores, Multi-Branded Stores, Online and Others (Direct Sales, Distributor sales, etc.))
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. Doha Qatar Market Share Analysis
5.2.4.2. Al Rayyan Qatar Market Share Analysis
5.2.4.3. Umm Salal Muhammad Qatar Market Share Analysis
5.2.4.4. Al Wakrah Qatar Market Share Analysis
5.2.4.5. Dukhan Qatar Market Share Analysis
5.2.4.6. Rest of Qatar Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Qatar Air Purifiers Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Qatar Pre + HEPA Air Purifiers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By End Use Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Qatar Pre + HEPA + AC Air Purifiers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End Use Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Qatar HEPA Air Purifiers Market Outlook
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End Use Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Rising construction activities
9.1.2. Excessive usage of Fossil Fuels
9.2. Challenges
9.2.1. High maintenance cost
9.2.2. Stiff competition among market players
10. Impact of COVID-19 on Qatar Air Purifiers Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
10.1.3. Key Distribution Channel Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Increasing health consciousness
11.2. Adoption of new technologies
11.3. Rising demand of smart home appliances
11.4. Changing lifestyle of consumers
12. Import/ Export Analysis
12.1. Top 5 Exporting Countries
12.1.1. By Value
12.2. Top 5 Importing Countries
12.2.1. By Value
13. Porter’s Five Forces Model
13.1. Competitive Rivalry
13.2. Bargaining Power of Buyers
13.3. Bargaining Power of Suppliers
13.4. Threat of New Entrants
13.5. Threat of Substitutes
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Qatar Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Daikin Europe N.V.
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Product & Services
16.1.1.3. Financials (As Reported)
16.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.1.5. Recent Developments
16.1.1.6. Key Management Personnel
16.1.2. Xiaomi Corporation
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Product & Services
16.1.2.3. Financials (As Reported)
16.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.2.5. Recent Developments
16.1.2.6. Key Management Personnel
16.1.3. Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Product & Services
16.1.3.3. Financials (As Reported)
16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.3.5. Recent Developments
16.1.3.6. Key Management Personnel
16.1.4. Koninklijke Philips N.V
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Product & Services
16.1.4.3. Financials (As Reported)
16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.4.5. Recent Developments
16.1.4.6. Key Management Personnel
16.1.5. Dyson Group
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Product & Services
16.1.5.3. Financials (As Reported)
16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.5.5. Recent Developments
16.1.5.6. Key Management Personnel
16.1.6. Samsung Gulf Electronics Fze
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Product & Services
16.1.6.3. Financials (As Reported)
16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.6.5. Recent Developments
16.1.6.6. Key Management Personnel
16.1.7. Coway Co., Ltd
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Product & Services
16.1.7.3. Financials (As Reported)
16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.7.5. Recent Developments
16.1.7.6. Key Management Personnel
16.1.8. Toshiba Corporation
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Product & Services
16.1.8.3. Financials (As Reported)
16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.8.5. Recent Developments
16.1.8.6. Key Management Personnel
16.1.9. Hitachi, Ltd
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Product & Services
16.1.9.3. Financials (As Reported)
16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.9.5. Recent Developments
16.1.9.6. Key Management Personnel
16.1.10. SENCOR
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Product & Services
16.1.10.3. Financials (As Reported)
16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
16.1.10.5. Recent Developments
16.1.10.6. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations/Action Plan
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Regions
17.3. Target Filter Type
17.4. Target Distribution Channel
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/12 10:27

143.85 円

158.71 円

190.22 円

ページTOPに戻る