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日本ペットグルーミング用品市場:ペットタイプ別(犬、猫、馬、その他(鳥類、爬虫類、小型哺乳類など))、製品タイプ別(シャンプー&コンディショナー、くし&ブラシ、バリカン&ハサミ、その他(ペットウェットシート手袋、ワイプ、ヘアドライヤーなど))、流通チャネル別(スーパー・ハイマーケット、グルーマーモール、オンライン、その他(小売・薬局)、地域、企業別、予測・機会:2018~2028F


Japan Pet Grooming Products Market By Pet Type (Dogs, Cats, Horse, Others ((Bird, Reptiles, Small Mammals, etc.), By Product Type (Shampoo & Conditioners, Comb & Brushes, Clippers & Scissors, and Others (Pet Wet Sheet Gloves, Wipes, Hair Dryers, etc.)), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Groomers Mall, Online, and Others (Retail & Pharmacy), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F

日本のペットグルーミング製品市場は、ペットのヒューマニゼーション、ペットの飼育数の増加、Eコマースチャネルの拡大などの要因により、予測期間中に目覚しいCAGRを記録すると予想されています。 ペットの入浴... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年5月1日 US$3,500
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79 英語

 

サマリー

日本のペットグルーミング製品市場は、ペットのヒューマニゼーション、ペットの飼育数の増加、Eコマースチャネルの拡大などの要因により、予測期間中に目覚しいCAGRを記録すると予想されています。
ペットの入浴、コーミング、クリッピング、スタイリング、爪切りなどの行為は、「ペットグルーミング」と呼ばれます。犬やその他の家庭動物の健康や清潔さ全体は、適切なペットグルーミングに依存しています。ペットフード協会の調査によると、日本では犬の飼育頭数が2019年の35万頭から2021年の39万7千頭へ、猫の飼育頭数は39万4千頭から48万9千頭へと大幅に増加しました。そのため、犬猫のペット数の増加が市場成長の原動力となっています。定期的なペットのグルーミングは、動物を清潔に保ち、病気やケガの症状や兆候を明らかにすることができます。また、いくつかの健康問題の予防にもつながります。最も頻繁にグルーミングされるペットである犬は、被毛、歯、耳をケアするために様々な手術を受けます。ブラシ、刃物、バリカンやハサミ、クシ、熊手、シャンプーやリンス、デンタルケア用品など、ペットグルーミング用品はその一例です。日本では、2021年に犬の登録頭数が約609万頭となっています。狂犬病予防法では、登録が必要なのは犬のみで、猫は免除されています。したがって、日本における犬の登録頭数の増加は、日本におけるペットグルーミング製品の成長と需要の促進にもつながっています。
環境省によると、2020年度に飼い主が不明で引き取られたり、飼い主が動物愛護施設や保健所に持ち込んだりした犬や猫は72,433匹にのぼるという。したがって、飼い主によるペットへの支出の増加や、国内におけるペットの飼育数の増加が、ペットグルーミング製品の需要をさらに高めています。
新製品の発売が市場成長を後押し
日本のメーカーは、ペット用品の製造と新製品の提供に力を入れています。例えば、2022年、ライオン商事株式会社は、犬や猫の体を簡単に洗うことができるミトンスタイルを発表しました。表地と裏地の2枚重ねの袋タイプで、汚れが手につきにくいのが特徴です。ミトンタイプなので、手のひらで取り出せます。ペットの体の汚れ、菌、ニオイを徹底的に除去し、やわらかくなめらかに仕上げます。ペットの背中やお腹などの広い部位はもちろん、手や足、しっぽなども洗浄できます。そのため、各社による新製品の発売が、日本におけるペットグルーミング用品の市場成長を後押ししています。
ペットのヒューマニゼーションの高まりが市場成長を助ける
ペットの飼い主は、ペットの保護と延命のために必要なあらゆる手段を講じようとする傾向が強くなっています。ペットの飼い主が動物を子供のように扱い、自分のために使うような製品を非常に好む「ペットは家族」運動は、ペットのヒューマニゼーションの自然な表現である。確かに、ペットを家族のように大切にする飼い主は増えています。このようなペットのヒューマニゼーションが、国内のペットケア用品の売上を押し上げているのです。しかし、愛犬にお金をかけるだけでなく、高級品や嗜好品にも積極的に目を向けるようになった。ペットのヒューマニゼーションは、ペット用品やアクセサリーへの支出増を確実にサポートしています。その結果、人々はペットの健康や衛生を向上させるために、グルーミング用品などにお金をかけるようになりました。犬を家族の一員として扱いたいという願望から、ペット関連商品・サービスの売上は以前にも増して増加しています。したがって、ペットのヒューマニゼーションが、日本におけるペットグルーミング用品市場の需要と成長を牽引しています。
ペットスパの人気の高まりが市場成長を後押し
日本では、ペットスパという考え方が非常に一般的になっています。ペットスパでは、肉球マッサージ、耳掃除、目掃除、ノミ・ダニ駆除、シャンプーやコンディショナーなどのグルーミングサービスが提供され、ふわふわの動物たちが癒されます。また、移動式ペットグルーミングは、移動に不安のある飼い主にとって非常に実用的なコンセプトであるため、特に日本では人気が高まっています。また、移動販売車がサービスセンターとして機能するため、自宅の外でペットのグルーミングを行うことができます。このため、予測期間中に市場の成長がさらに拡大すると予想されます。
オーガニック・ペット・グルーミング製品が市場成長を促進する
ペットの飼い主は、より環境に優しく、より健康的で、よりオーガニックなソリューションを求めるようになりました。ペット用シャンプーやコンディショナーに使用される物質や化学物質がもたらす悪影響に対する認識が高まり、オーガニックで環境に優しいペット用グルーミング製品への需要が高まっています。ペット用カンナビジオール(CBD)オイルは、健康面で多くの利点があることから、このタイプのオイルを含むグルーミング製品の需要が高まっています。例えば、日本では、My Organicブランドが、安全なオーガニック成分で作られた犬用シャンプーを提供しています。このシャンプーは、泡立ちが良いのも特徴です。泡で出てくるので、シャンプーにかかる時間が短くなります。シャンプー後の短時間でも、8種類のオーガニック植物オイルを使用しているため、犬の臭いをかなり軽減することができます。そのため、日本におけるオーガニックペットグルーミング製品の需要は、市場の成長をさらに後押ししています。
市場の細分化
日本のペットグルーミング製品市場は、ペットタイプ、製品タイプ、流通チャネル、地域、企業に分類されます。ペットタイプ別では、犬、猫、馬、その他(鳥類、爬虫類、小型哺乳類)に分類されます。製品タイプ別に見ると、市場はシャンプー&コンディショナー、くし&ブラシ、バリカン&ハサミ、その他(ペット用ウェットシート手袋、おしりふき、ヘアドライヤーなど)に区分される。流通チャネルに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、グルーミングモール、オンライン、その他(小売・薬局)に区分される。地域別では、北海道・東北、中部、中国、九州、その他に分類されます。
市場参入企業
株式会社玄海(Genhai Co.(株)ネアカサ、(株)ネアボット、高倉新産業(株)(A.P.D.C.)、Fluffurry (Petio)、株式会社本多洋行、DoggyMan H.A. Co Ltd、Earth Pet Co., Ltd.、Joypet Co.(Joypet)、Spectrum Brands Japan株式会社、PAWS CLUBが日本のペットグルーミング製品市場における主要な市場プレイヤーである。

レポートのスコープ
本レポートでは、日本のペットグルーミング用品市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向も含めて、以下のように詳述しています:
- 日本のペットグルーミング製品市場、ペットタイプ別:
o Dogs
o 猫
o 馬
o その他
- 日本ペットグルーミング製品市場:製品タイプ別
o シャンプー&コンディショナー
o くし・ブラシ
o クリッパー&シザーズ
その他
- 日本ペットグルーミング製品市場:流通チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o グルーミングモール
o オンライン
その他
- 日本ペットグルーミング製品市場:地域別
o 北海道・東北
o 中部
o 中国
o 九州
日本以外の地域
競合他社の状況
企業プロファイル:日本のペットグルーミング製品市場に進出している主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
企業情報
- 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング。

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Impact of Pet Ownership on Life
4.4. Major Concern of Pet Ownership
5. Japan Pet Grooming Products Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Pet Type Market Share Analysis (Dogs, Cats, Horse, Others (Bird, Reptiles, Small Mammals, etc.))
5.2.2. By Product Type Market Share Analysis (Shampoo & Conditioners, Comb & Brushes, Clippers & Scissors, and Others (Pet Wet Sheet Gloves, Wipes, Hair Dryers, etc.))
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket/Hypermarket, Groomers Mall, Online, and Others (Retail & Pharmacy)
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. Hokkaido & Tohoku Market Share Analysis
5.2.4.2. Chubu Market Share Analysis
5.2.4.3. Chugoku Market Share Analysis
5.2.4.4. Kyushu Market Share Analysis
5.2.4.5. Rest of Japan North Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Japan Pet Grooming Products Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Pet Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Japan Dog Grooming Products Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Japan Cat Grooming Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Japan Horse Grooming Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Increase in the Number of Product Launches
9.1.2. Rising Pet Ownership
9.1.3. Growing Number of Pet Adoption
9.2. Challenges
9.2.1. High Cost of Grooming Products
9.2.2. Chemical Based Grooming Products Can Be Harmful
10. Impact of COVID-19 on Japan Pet Grooming Products Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Rising Humanization
11.2. Growing Demand for Anti Tick & Flea Products
11.3. Technological Upgradation
11.4. Surging Trend of Pet Wet Sheet Gloves
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Porter’s Five Forces Model
13.1. Competitive Landscape
13.2. Bargaining Power of Buyers
13.3. Bargaining Power of Suppliers
13.4. Threat of New Entrants
13.5. Threat of Substitutes
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles
14.1.1. Genhai Co., Ltd. (Neakasa)
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products & Services
14.1.1.3. Financials (As Reported)
14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.1.5. Recent Developments
14.1.1.6. Key Management Personnel
14.1.2. Neabot Co., Ltd.
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products & Services
14.1.2.3. Financials (As Reported)
14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.2.5. Recent Developments
14.1.2.6. Key Management Personnel
14.1.3. Takakura Shinsangyo Co., Ltd. (A.P.D.C.)
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products & Services
14.1.3.3. Financials (As Reported)
14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.3.5. Recent Developments
14.1.3.6. Key Management Personnel
14.1.4. Fluffurry (Petio)
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products & Services
14.1.4.3. Financials (As Reported)
14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.4.5. Recent Developments
14.1.4.6. Key Management Personnel
14.1.5. Honda Yoko Co., Ltd.
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products & Services
14.1.5.3. Financials (As Reported)
14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.5.5. Recent Developments
14.1.5.6. Key Management Personnel
14.1.6. DoggyMan H.A. Co Ltd
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products & Services
14.1.6.3. Financials (As Reported)
14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.6.5. Recent Developments
14.1.6.6. Key Management Personnel
14.1.7. Earth Pet Co., Ltd. (Joypet)
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products & Services
14.1.7.3. Financials (As Reported)
14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.7.5. Recent Developments
14.1.7.6. Key Management Personnel
14.1.8. Spectrum Brands Japan Co., Ltd.
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products & Services
14.1.8.3. Financials (As Reported)
14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.8.5. Recent Developments
14.1.8.6. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations/Action Plan
15.1. Key Focus Areas
15.2. Target Pet Type
15.3. Target Distribution Channel
16. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

The Japan pet grooming products market size is anticipated to register an impressive CAGR during the forecast period owing to factors such as rising pet humanization, increasing pet ownership, and growing e-commerce channels.
The act of bathing, combing, clipping, styling, and trimming a pet's nails is referred to as "pet grooming." The entire health and cleanliness of dogs and other household animals depend on proper pet grooming. According to a survey conducted by the Pet Food Association, the number of dogs increased from 350,000 in 2019 to 397,000 in 2021 in Japan, while the number of cats increased dramatically from 394,000 to 489,000. Therefore, increasing the number of cats and dog pets is driving the market growth. Regular pet grooming keeps the animals clean and can reveal symptoms and signs of disease or injury. It can also help prevent some health problems. Dogs, who are the most often groomed pets, undergo a variety of operations to care for their coats, teeth, and ears. Brushes, blades, clippers or scissors, combs, rakes, shampoos and conditioners, and dental care instruments are some examples of pet grooming supplies. In Japan, the number of registered dogs is about 6.09 million in 2021. The Rabies Prevention Act states that only dogs must be registered; cats are exempt from this requirement. Hence, the increase in the number of registered dogs in Japan is also driving the growth and demand for pet grooming products in the nation.
The Ministry of the Environment states that in fiscal 2020, 72,433 dogs and cats were either taken in by unknown owners or were brought in by their owners to animal welfare and public health facilities in Japan. Therefore, increasing spending by the owners on pets and increasing adoption of pets in the nation are further raising the demand for pet grooming products.
New Product Launches Fuel the Market Growth
Japanese manufacturers are focusing on manufacturing as well as offering new products for pets. For Instance, in 2022, the mitten style was introduced by Lion Shoji Co., Ltd. so that dogs' and cats' bodies could be readily cleaned. With an outer and an inner layer, the two-ply bag type makes it challenging for dirt to transfer to the hands. Due to its mitten design, it can be removed using the palm of the hand. It thoroughly removes dirt, bacteria, and odors from the pet's body, leaving it soft and smooth. Wide regions such as the back and abdomen of pets are also cleaned, as well as hands, feet, and tails. Therefore, new product launches by various companies are driving the market growth of pet grooming products in Japan.
Rising Pet Humanization Aids the Market Growth
Pet owners are becoming more and more eager to take whatever necessary measures to safeguard and prolong the lives of their animals due to the pet humanization trend. The "pets as family" movement, in which pet owners treat their animals like children and are extremely receptive to products comparable to those they use for themselves, is a natural expression of pet humanization. Undoubtedly, an increasing number of pet owners treat their animals like family. The tendency toward pet humanization is driving the sales of pet care items in the country. However, people are not only spending more money on their dogs; they're also actively looking for high-end, luxury goods. Pet humanization definitely supports increased expenditure on pet supplies and accessories. As a result, people spend more money on grooming products and other things to improve the health and hygiene of their pets. Sales of pet-related goods and services are on the rise more than ever before as a result of the desire to treat dogs as members of the family. Therefore, pet humanization is driving the demand and growth of the pet grooming products market in Japan.
Increasing Popularity of Pet Spas Boosts the Market Growth
The idea of pet spas has become extremely popular in the country. The spas provide grooming services such as paw massages, ear, and eye cleaning, flea and tick removal, and shampooing and conditioning for fluffy animals. Moreover, mobile pet grooming has become increasingly popular, especially in Japan, as it is a very practical concept for owners with mobility concerns. Additionally, mobile vans serve as service centers, and clients' pets can make appointments just outside their homes. Hence, this factor is anticipated to further expand the market growth during the forecast period.
Organic Pet Grooming Products Aid the Market Growth
Pet owners are shifting toward greener, healthier, and more organic solutions for their pets. There is a growing demand for organic and environment-friendly pet grooming products as people become more aware of the negative consequences of the substances and chemicals used in pet shampoos and conditioners. Cannabidiol (CBD) oil for pets offers numerous health advantages leading to an increase in demand for grooming products containing this type of oil. For Instance, in Japan, My Organic brand offers dog shampoo made with organic components that are safe. The shampoo also performs foaming quite well. The amount of time it takes to shampoo is decreased since it is foaming and lathering. Even for a brief period after shampooing, it can significantly lessen the dog's smell as it is made with 8 organic plant oils. Therefore, the demand for organic pet grooming products in Japan is further aiding the market growth.
Market Segmentation
Japan pet grooming products market is segmented into pet type, product type, distribution channel, region, and company. Based on pet type, the market is segmented into dogs, cats, horses, and others (birds, reptiles, and small mammals). Based on product type, the market is segmented into shampoo & conditioners, comb & brushes, clippers & scissors, and others (pet wet sheet gloves, wipes, hair dryers, etc.). Based on distribution channel, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, groomers malls, online, and others (retail & pharmacy). Based on region, the market is segmented into Hokkaido & Tohoku, Chubu, Chugoku, Kyushu, and the Rest of Japan.
Market Players
Genhai Co., Ltd. (Neakasa), Neabot Co., Ltd., Takakura Shinsangyo Co., Ltd. (A.P.D.C.), Fluffurry (Petio),., Honda Yoko Co., Ltd., DoggyMan H.A. Co Ltd, Earth Pet Co., Ltd. (Joypet), Spectrum Brands Japan Co., Ltd., and PAWS CLUB are the major market players in Japan pet grooming products market.

Report Scope:
In this report, Japan pet grooming products market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:
• Japan Pet Grooming Products Market, By Pet Type:
o Dogs
o Cats
o Horses
o Others
• Japan Pet Grooming Products Market, By Product Type:
o Shampoo & Conditioners
o Comb & Brushes
o Clippers & Scissors
o Others
• Japan Pet Grooming Products Market, By Distribution Channel:
o Supermarket/Hypermarket
o Groomers Mall
o Online
o Others
• Japan Pet Grooming Products Market, By Region:
o Hokkaido & Tohoku
o Chubu
o Chugoku
o Kyushu
o Rest of Japan
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Japan pet grooming products market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Impact of Pet Ownership on Life
4.4. Major Concern of Pet Ownership
5. Japan Pet Grooming Products Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Pet Type Market Share Analysis (Dogs, Cats, Horse, Others (Bird, Reptiles, Small Mammals, etc.))
5.2.2. By Product Type Market Share Analysis (Shampoo & Conditioners, Comb & Brushes, Clippers & Scissors, and Others (Pet Wet Sheet Gloves, Wipes, Hair Dryers, etc.))
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket/Hypermarket, Groomers Mall, Online, and Others (Retail & Pharmacy)
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. Hokkaido & Tohoku Market Share Analysis
5.2.4.2. Chubu Market Share Analysis
5.2.4.3. Chugoku Market Share Analysis
5.2.4.4. Kyushu Market Share Analysis
5.2.4.5. Rest of Japan North Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Japan Pet Grooming Products Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Pet Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Japan Dog Grooming Products Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
7. Japan Cat Grooming Products Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
8. Japan Horse Grooming Products Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Increase in the Number of Product Launches
9.1.2. Rising Pet Ownership
9.1.3. Growing Number of Pet Adoption
9.2. Challenges
9.2.1. High Cost of Grooming Products
9.2.2. Chemical Based Grooming Products Can Be Harmful
10. Impact of COVID-19 on Japan Pet Grooming Products Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Rising Humanization
11.2. Growing Demand for Anti Tick & Flea Products
11.3. Technological Upgradation
11.4. Surging Trend of Pet Wet Sheet Gloves
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Porter’s Five Forces Model
13.1. Competitive Landscape
13.2. Bargaining Power of Buyers
13.3. Bargaining Power of Suppliers
13.4. Threat of New Entrants
13.5. Threat of Substitutes
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles
14.1.1. Genhai Co., Ltd. (Neakasa)
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products & Services
14.1.1.3. Financials (As Reported)
14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.1.5. Recent Developments
14.1.1.6. Key Management Personnel
14.1.2. Neabot Co., Ltd.
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products & Services
14.1.2.3. Financials (As Reported)
14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.2.5. Recent Developments
14.1.2.6. Key Management Personnel
14.1.3. Takakura Shinsangyo Co., Ltd. (A.P.D.C.)
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products & Services
14.1.3.3. Financials (As Reported)
14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.3.5. Recent Developments
14.1.3.6. Key Management Personnel
14.1.4. Fluffurry (Petio)
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products & Services
14.1.4.3. Financials (As Reported)
14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.4.5. Recent Developments
14.1.4.6. Key Management Personnel
14.1.5. Honda Yoko Co., Ltd.
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products & Services
14.1.5.3. Financials (As Reported)
14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.5.5. Recent Developments
14.1.5.6. Key Management Personnel
14.1.6. DoggyMan H.A. Co Ltd
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products & Services
14.1.6.3. Financials (As Reported)
14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.6.5. Recent Developments
14.1.6.6. Key Management Personnel
14.1.7. Earth Pet Co., Ltd. (Joypet)
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products & Services
14.1.7.3. Financials (As Reported)
14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.7.5. Recent Developments
14.1.7.6. Key Management Personnel
14.1.8. Spectrum Brands Japan Co., Ltd.
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products & Services
14.1.8.3. Financials (As Reported)
14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.8.5. Recent Developments
14.1.8.6. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations/Action Plan
15.1. Key Focus Areas
15.2. Target Pet Type
15.3. Target Distribution Channel
16. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/12/24 10:26

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