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サウジアラビアの菓子市場:製品タイプ別(チョコレート、砂糖菓子、ガム菓子)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、独立系食料品店、コンビニエンスストア/外商、百貨店、無店舗販売(オンラインストア))、流通チャネル別(ダイレクト対小売)、地域別、競合予測・機会:2027年


Saudi Arabia Confectionery Market By Product Type (Chocolate, Sugar Candy, and Gum Candy), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarket, Independent Grocery Stores, Convenience Stores/Forecourt Retailers, Departmental Store, Non-Store Retailing (Online Store)), By Distribution Channel (Direct Vs. Retail), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2027

サウジアラビアの菓子市場は、予測期間である2023-2027年に安定したCAGRを記録すると予測されています。消費者の一人当たりの所得が高く、ベーカリーアイテムやチョコレートなどの菓子製品を贈る傾向があることが... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年1月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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78 英語

 

サマリー

サウジアラビアの菓子市場は、予測期間である2023-2027年に安定したCAGRを記録すると予測されています。消費者の一人当たりの所得が高く、ベーカリーアイテムやチョコレートなどの菓子製品を贈る傾向があることが、サウジアラビアの菓子市場を牽引する主要因となっています。また、オンライン販売チャネルの人気が高まっていることや、市場関係者が菓子製品の購入に顧客を引き付けるために魅力的なマーケティング手法を採用していることも、予測期間中にサウジアラビアの菓子市場の需要を押し上げる要因となっています。
ミレニアル世代の需要の高さが市場成長を牽引
ミレニアル世代は、菓子製品の最も高い消費者である。同ブランドは、消費者にホットでスパイシーな製品を提供したり、カラフルなパッケージ、ポップキャンディ、パーソナライズされたパッケージオプションなどのトレンドを取り入れることで、この層をターゲットにしています。消費者は、豪華でプレミアムなチョコレートを購入する方向にシフトしています。消費者は、「口溶けの良いチョコレート」など、カスタマイズされた特別なチョコレートを求めており、市場のプラッターは新しいフレーバーや製品タイプを試行錯誤して導入しています。
また、ミレニアル世代における健康志向の高まりから、ヘルシースナッキングの需要も急速に拡大すると予想されます。市場関係者は、ミレニアル世代が小分けにして食べ、残りは後で食べようと取っておけるように、小さなパッケージの菓子製品を導入しています。ミレニアル世代における菓子製品の消費量の多さと、ミレニアル世代にブランドロイヤリティを誘導するための消費者による魅力的なマーケティング戦略の採用が、今後5年間のサウジアラビアの菓子市場の成長を後押しすると予想されます。
オンライン販売チャネルの採用拡大が市場需要を押し上げる
スマートデバイスの普及とインターネットの高い普及率が、消費者の間でEコマースプラットフォームへの需要を促進しています。市場関係者は、こうしたオンラインポータルを利用することで、消費者が自宅にいながらにして購入できる利便性と快適性を提供しています。消費者は、代金引換、カード決済、ネットバンキングなど、柔軟な支払い方法を提供できるため、オンライン販売チャネルを利用して積極的に購入するようになりました。また、短時間で玄関先まで配達することも可能です。市場参加者は、市場での競争力を高めるために、自社ブランドの菓子製品購入時に有利なオファーや割引を提供している。市場関係者間の強い競争と、市場関係者のオンライン販売チャネルへの急速なシフトは、今後5年間の市場需要を強化すると予想されます。
贈答文化の普及が市場成長を支える
消費者の高い支出能力と急速な都市化により、質の高いライフスタイルを手に入れることができます。サウジアラビアの一人当たりの所得は、2020年3月現在で20110.32万米ドル程度である。サウジアラビアの人口の大半は、贈答を一般的かつ個人的な習慣としており、他の家に招待された際には、感謝のしるしとして小さな贈り物を持参しています。消費者はドライフルーツや伝統的なお菓子の代わりに高級チョコレートを贈ることを好むため、市場関係者はチョコレートやその他の製品をカラフルなパッケージで提供しています。消費者のギフトセットに対する需要の高さが、市場関係者のギフトセット入り菓子製品の導入を後押ししており、サウジアラビアの菓子市場は予測期間中に拡大すると予想されます。
市場セグメンテーション
サウジアラビアの菓子市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域分布、競争環境などに区分されます。製品タイプに基づき、市場はチョコレート、シュガーキャンディ、ガムキャンディに分けられる。流通チャネルに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、独立系食料品店、コンビニエンスストア/フォアコート小売店、百貨店、無店舗小売業(オンラインストア)に分けられます。地域別に市場を分析するため、サウジアラビアの菓子市場を主要地域である西部、中部、南部、東部、北部に分けて調査しています。
市場参入企業
Mars Saudi Arabia、Ferrero Rocher (Abudawood)、Mondelez International、Nestle Saudi Arabia LLC、明治ホールディングス株式会社、The Hershey Company、Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG、Perfetti Van Melle Group、General Mills, Inc、Grupo Arcor S.A. が、サウジアラビア菓子市場で活動している大手市場プレイヤーです。
レポートのスコープ
本レポートでは、サウジアラビアの菓子市場を以下のカテゴリに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も合わせて紹介しています:
- サウジアラビアの菓子類市場:製品タイプ別
o チョコレート
o シュガーキャンディ
o ガムキャンディ
- サウジアラビアの菓子類市場:流通経路別
スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 独立系食料品店
o コンビニエンスストア/フォアコート販売店
o デパートメントストア
o 無店舗型小売業
 オンラインストア
- サウジアラビアの菓子市場(地域別):
欧米
オーセントラル
オーサザン
オーイースタン
オーノーザン
競合の状況
企業プロファイル:サウジアラビアの菓子市場に進出している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

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目次

1. Product Overview: Confectionery
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of Covid-19 on Saudi Arabia Confectionery Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Sources of Information
5.4. Frequency of Usage & Purchase
6. Saudi Arabia Confectionery Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Chocolate, Sugar Candy, and Gum Candy)
6.2.2. By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarket, Independent Grocery Stores, Convenience Stores/Forecourt Retailers, Departmental Store, Non-Store Retailing (Online Store))
6.2.3. By Region (Western, Central, Southern, Eastern and Northern)
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Market Map (By Product Type, By Distribution Channel, By Region)
7. Saudi Arabia Chocolate Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution channel
7.3. Pricing Analysis
8. Saudi Arabia Sugar Candy Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution channel
8.3. Pricing Analysis
9. Saudi Arabia Gum Candy Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution channel
9.3. Pricing Analysis
10. Supply Chain Analysis
11. Import & Export Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Saudi Arabia Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Mars Saudi Arabia
16.1.2. Ferrero Rocher (Abudawood)
16.1.3. Mondelez International
16.1.4. Nestle Saudi Arabia LLC
16.1.5. Meiji Holdings Co., Ltd
16.1.6. The Hershey Company
16.1.7. Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
16.1.8. Perfetti Van Melle Group
16.1.9. General Mills, Inc.,
16.1.10. Grupo Arcor S.A.
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

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Summary

Saudi Arabia confectionery market is anticipated to register a steady CAGR during the forecast period, 2023-2027. The high per capita income of consumers and the trend of gifting confectionery products such as bakery items and chocolates are the primary factors driving Saudi Arabia confectionery market. Also, the growing popularity of online sales channels and the adoption of engaging marketing techniques by the market players to attract customers into buying confectionery products are the other factors boosting the demand for Saudi Arabia confectionery market over the forecast period.
High Demand Among Millennials Drives the Market Growth
Millennials are the highest consumers of confectionery products. The brand targets the audience by adopting trends such as offering consumers hot and spicy products, colorful packaging, popping candy, and personalized packaging options. Consumers are shifting towards buying luxurious and premium chocolates. Consumers demand customized and specific chocolates such as ‘quality for chocolate; ‘melt in the mouth chocolate’, making the market platers experiment and introduce new flavors and product types.
Also, with growing health-consciousness among the millennials, the demand for healthy snacking is expected to grow at a rapid rate. The market players are introducing confectionery products in small packaging to let the millennials eat in small portions and save the rest of the products to eat later. The high consumption of confectionery products among the millennials and the adoption of attractive marketing strategies by the consumers to induce brand loyalty in the millennials is expected to boost Saudi Arabia confectionery market growth over the next five years.
Growing Adoption of Online Sales Channel Boosts the Market Demand
The proliferation of smart devices and the high internet penetration is fueling the demand for e-commerce platform among consumers. Market players are using these online portals to give access to consumers to buy from the convenience and comfort of their homes. Consumers are actively buying through the use of online sales channels as it provides them with flexible payment options like cash on delivery, card payment, net banking, and others. They can have doorstep delivery in a short time period. The market players offer lucrative offers and discounts on purchasing confectionery products of their brands to gain a competitive edge in the market. The strong competition among the market players and the rapid shift of market players towards online sales channels are expected to bolster the market demand over the next five years.
Prevalent Gifting Culture Supports the Market Growth
The high expenditure capacity of the consumers and the rapid urbanization enable them to afford a quality lifestyle. The per capita income is around USD 20110.32 thousands as of March 2020 in Saudi Arabia. Gifting is a common and personal practice adopted by the majority of the population of Saudi Arabia, and Saudis bring a small gift as a token of thanks if invited to another home. Consumers prefer to gift premium chocolates as an alternative to dry fruits and traditional sweets, making the market players offer chocolates and other products in colorful packaging. The consumers' high demand for gift sets is driving the market players to introduce confectionery products in gift sets, which is expected to propel the Saudi Arabia confectionery market over the forecast period.
Market Segmentation
The Saudi Arabia confectionery market is segmented into product type, distribution channel, regional distribution, and competitive landscape. Based on product type, the market is divided into chocolate, sugar candy, and gum candy. Based on distribution channel, the market is divided into supermarkets/hypermarket, independent grocery stores, convenience stores/forecourt retailers, departmental store, non-store retailing (online store). To analyze the market based on the region, the Saudi Arabia confectionery market is studied in major regions namely western, central, southern, eastern and northern.
Market Players
Mars Saudi Arabia, Ferrero Rocher (Abudawood), Mondelez International, Nestle Saudi Arabia LLC, Meiji Holdings Co., Ltd, The Hershey Company, Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG, Perfetti Van Melle Group, General Mills, Inc., Grupo Arcor S.A., are the major market players operating in the Saudi Arabia confectionery market.
Report Scope:
In this report, Saudi Arabia confectionery market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Confectionery Market, By Product Type:
o Chocolate
o Sugar Candy
o Gum Candy
• Saudi Arabia Confectionery Market, By Distribution Channel:
o Supermarkets/Hypermarket
o Independent Grocery Stores
o Convenience Stores/Forecourt Retailers
o Departmental Store
o Non-Store Retailing
 Online Store
• Saudi Arabia Confectionery Market, By Region:
o Western
o Central
o Southern
o Eastern
o Northern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia confectionery market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview: Confectionery
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of Covid-19 on Saudi Arabia Confectionery Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Sources of Information
5.4. Frequency of Usage & Purchase
6. Saudi Arabia Confectionery Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Chocolate, Sugar Candy, and Gum Candy)
6.2.2. By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarket, Independent Grocery Stores, Convenience Stores/Forecourt Retailers, Departmental Store, Non-Store Retailing (Online Store))
6.2.3. By Region (Western, Central, Southern, Eastern and Northern)
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Market Map (By Product Type, By Distribution Channel, By Region)
7. Saudi Arabia Chocolate Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution channel
7.3. Pricing Analysis
8. Saudi Arabia Sugar Candy Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution channel
8.3. Pricing Analysis
9. Saudi Arabia Gum Candy Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Distribution channel
9.3. Pricing Analysis
10. Supply Chain Analysis
11. Import & Export Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. Saudi Arabia Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Mars Saudi Arabia
16.1.2. Ferrero Rocher (Abudawood)
16.1.3. Mondelez International
16.1.4. Nestle Saudi Arabia LLC
16.1.5. Meiji Holdings Co., Ltd
16.1.6. The Hershey Company
16.1.7. Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
16.1.8. Perfetti Van Melle Group
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