世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インド民生用電子機器・家電市場、タイプ別(オーディオ&ビジュアルエレクトロニクス、家電、キッチン家電、パーソナルケア機器)、用途別(住宅用、業務用)、流通チャネル別(マルチブランドストア、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、オンライン、その他(直販、独占店舗など))、地域別、主要上位3カ国(地域ごと)の競争、予測&機会、2017〜2027F


India Consumer Electronics and Appliances Market, By Type (Audio & Visual Electronics, Home Appliances, Kitchen Appliances, and Personal Care Devices), By Application (Residential and Commercial), By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Hypermarket/ Supermarket, Online, and Others (Direct Sales, Exclusive Stores, etc.)), By Region, By Top 3 Leading States (in each region), Competition, Forecast & Opportunities, 2017-2027F

インドの家電・電子機器市場は、2021年に789.5億米ドルとなり、予測期間である2023年から2027年にかけて12.78%のCAGRで目覚ましい成長を遂げ、2027年には1600億3000万米ドルに達すると予測されています。消費者は... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年7月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
73 英語

 

サマリー

インドの家電・電子機器市場は、2021年に789.5億米ドルとなり、予測期間である2023年から2027年にかけて12.78%のCAGRで目覚ましい成長を遂げ、2027年には1600億3000万米ドルに達すると予測されています。消費者は、家電や電化製品を使用することの利点を認識するようになり、高級家電の購入に投資するようになってきています。住宅部門の成長と政府の有利な政策が、インドの家電・電子機器市場の主な促進要因となっています。また、インターネットの普及率の高さとスマートデバイスの普及、モノのインターネットや人工知能などのスマートテクノロジーの統合が、予測期間中にインドの家電・エレクトロニクス市場に新たな成長の道をもたらすと期待されています。
中流家庭の所得水準は急速に上昇しており、快適な生活を送るために質の高い生活用品や機器に多くの支出をすることができるようになりました。企業は、高まる消費者の要求に応えるため、高性能で使いやすい機器の開発に取り組んでいます。市場関係者は、効率的なサプライチェーンと在庫の整備に投資し、製品の販売にEコマースサイトを採用することで、遠隔地へのリーチを試みています。家電・電子機器の利用率が高まり、幅広い製品ポートフォリオが利用できるようになったことが、予測期間においてインドの家電・電子機器市場の需要を促進すると予想されます。
インドの家電・電子機器市場は、タイプ、アプリケーション、流通チャネル、地域分布、競争環境に分けられます。タイプ別では、オーディオ&ビジュアルエレクトロニクス、ホームアプライアンス、キッチンアプライアンス、パーソナルケアデバイスに分けられる。オーディオ&ビジュアルエレクトロニクス分野は、2021年に市場を支配し、総市場シェアの85.02%を占めています。高品質のオーディオ&ビジュアル電子アクセサリーが競争力のある価格で入手できること、消費者の支出能力が高まっていることが、このセグメントの需要を促進しています。市場プレイヤーによる魅力的なマーケティング戦略やオンライン販売チャネルの採用は、国全体の家電・電子機器の販売を促進すると予想されます。
インドの家電・電子機器市場で活動している主な市場プレイヤーは、BBKグループ(Oppo、Vivo、Realme、OnePlus)、Samsung India Electronics Private Limited、Xiaomi Technology India Private Limited、Apple India Private Limited、LG Electronics India Pvt. Ltd、 Whirlpool of India Ltd. 、 Panasonic India Private Limited、 Sony India Private Limited、Crompton Greaves Consumer Electricals Limited、 Godrej & Boyce Mfg Co Ltd. 、 Bajaj Electricals Limited、 IFB INDUSTRIES LTD.
本レポートで考慮した年数
歴史的な年数:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年:2022E
予測期間:2023F~2027F
本調査の目的
- 2017年から2021年までのインド家電・電子機器市場の市場規模の歴史的成長を分析すること。
- 2022Eから2027Fまでのインドの家電・エレクトロニクス市場の市場規模および2027Fまでの成長率を推定・予測する。
- インドの家電・電子機器市場をタイプ、用途、流通経路、地域分布、競争環境に基づいて分類し予測する。
- インドの家電・電子機器市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドの家電製品市場の促進要因と課題を特定する。
- インドの家電製品市場における事業拡大、新製品発売、M&Aなどの競争展開を検討する。
- インドの家電製品市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドの家電製品市場で市場関係者が採用している持続可能な主要戦略を特定する。
TechSci Researchは、本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchはインド全土のメーカーのリストを入手した。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査アンケートを実施した。インタビュー中に、回答者は競合他社についても尋ねられた。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができた。TechSci Research社は、インドの家電・電子機器市場全体のメーカー、流通チャネル、全主要プレイヤーの存在を分析しました。
TechSci Research社は、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチにより、インドの家電・電子機器市場の市場規模を算出しました。TechSci Research社は、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体市場規模を得るために、これらの製品タイプや流通チャネルの履歴データを分析することによって外部で検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家のプレゼンテーション、財務報告書などのさまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 家電・電子機器メーカー、サプライヤー、ディストリビューター、その他の関係者。
- 市場調査会社、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 家電・電子機器に関連する団体、フォーラム、アライアンスなど
本調査は、家電・電子機器製造企業、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用なものです。
レポートのスコープ
本レポートでは、インドの家電・電子機器市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も合わせて紹介しています:
- インドの家電・エレクトロニクス市場:タイプ別
o オーディオ&ビジュアルエレクトロニクス
o 家電製品
o キッチン家電
o パーソナルケアデバイス
- インドの家電・電化製品市場:用途別
o 家庭用
オー・コマーシャル
- インド家電・エレクトロニクス市場:流通チャネル別
o マルチブランドストア
o ハイパーマーケット/スーパーマーケット
オーオンライン
o その他(直販、専売店、その他)
- インドの家電・エレクトロニクス市場(地域別
o 北
オーウエスト
オ・サウス
オーイースト
競合の状況
企業プロファイル:インドの家電・電子機器市場に進出している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細な分析およびプロファイリング。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Consumer Electronics and Appliances Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Factors Affecting Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges Post Purchase
5.4. Preferred Distribution Channel
6. India Consumer Electronics and Appliances Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Audio & Visual Electronics, Home Appliances, Kitchen Appliances, and Personal Care Devices)
6.2.2. By Application (Residential and Commercial)
6.2.3. By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Hypermarket/ Supermarket, Online, and Others (Direct Sales, Exclusive Stores, etc.))
6.2.4. By Region (North, West, South and East)
6.2.5. By Top 3 Leading States (in each region)
6.2.6. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. India Audio & Visual Electronics Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Application
7.2.3. By Distribution Channel
8. India Home Appliances Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Application
8.2.3. By Distribution Channel
9. India Kitchen Appliances Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type
9.2.2. By Application
9.2.3. By Distribution Channel
10. India Personal Care Devices Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type
10.2.2. By Application
10.2.3. By Distribution Channel
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
13. SWOT Analysis
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. BBK Group (Oppo, Vivo, Realme, OnePlus)
16.2. Samsung India Electronics Private Limited
16.3. Xiaomi Technology India Private Limited
16.4. Apple India Private Limited
16.5. LG Electronics India Pvt. Ltd
16.6. Whirlpool of India Ltd.
16.7. Panasonic India Private Limited
16.8. Sony India Private Limited
16.9. Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
16.10. Godrej & Boyce Mfg Co Ltd.
16.11. Bajaj Electricals Limited
16.12. IFB INDUSTRIES LTD.
16.13. Bosch Limited
16.14. Dell International Services India Pvt. Ltd.
16.15. Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India consumer electronics and appliances market was valued at USD78.95 billion in 2021 and is expected to grow at an impressive CAGR of 12.78% in the forecast period, 2023-2027, to reach USD160.03 billion by 2027. Consumers are becoming more aware of the benefits of using consumer electronics and appliances and are investing in the purchase of premium appliances. The growing residential sector and favorable government policies are the primary drivers for the India consumer electronics and appliances market. Also, the high internet penetration and proliferation of smart devices and integration of smart technologies like the internet of things and artificial intelligence are expected to create new growth avenues for the India consumer electronics and appliances market in the forecast period.
The income level of middle-class families is rising at a rapid rate, and they are able to spend more on quality lifestyles and equipment to live a comfortable life. Companies are working on the development of high-performing and easy-to-use devices to meet the growing consumer requirements. Market players are trying to reach remote locations by investing in developing an efficient supply chain and inventory and adopting e-commerce websites to sell their products. An increase in the utilization of consumer electronics and appliances and the availability of a wide portfolio of products are expected to fuel the demand for India consumer electronics and appliances market in the forecast period.
The India consumer electronics and appliances market is divided into type, application, distribution channel, regional distribution, and competitive landscape. Based on type, the market is divided into audio & visual electronics, home appliances, kitchen appliances, and personal care devices. The Audio & visual electronics segment dominated the market in 2021 and held 85.02% of the total market share. The availability of quality audio and visual electronic accessories at competitive prices and the growing expenditure capacity of consumers are driving the segment demand. Adoption of attractive marketing strategies by the market players and online sales channels is expected to fuel the sales of consumer electronics and appliances across the country.
The major market players operating in India consumer electronics and appliances market are BBK Group (Oppo, Vivo, Realme, OnePlus), Samsung India Electronics Private Limited, Xiaomi Technology India Private Limited, Apple India Private Limited, LG Electronics India Pvt. Ltd, Whirlpool of India Ltd., Panasonic India Private Limited, Sony India Private Limited, Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Godrej & Boyce Mfg Co Ltd., Bajaj Electricals Limited, and IFB INDUSTRIES LTD.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022E
Forecast Period: 2023F–2027F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of India consumer electronics and appliances market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of India consumer electronics and appliances market from 2022E to 2027F and growth rate until 2027F.
• To classify and forecast India consumer electronics and appliances market based on type, application, distribution channel, regional distribution, and competitive landscape.
• To identify dominant region or segment in the India consumer electronics and appliances market.
• To identify drivers and challenges for India consumer electronics and appliances market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India consumer electronics and appliances market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India consumer electronics and appliances market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India consumer electronics and appliances market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across India. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include the manufacturers who could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the India consumer electronics and appliances market.
TechSci Research calculated the market size of India consumer electronics and appliances market using a bottom-up approach, wherein data for various end user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated them through analyzing historical data of these product types and distribution channels for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations, and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Consumer electronics and appliance manufacturers, suppliers, distributors, and other stakeholders.
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums, and alliances related to consumer electronics and appliances
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as consumer electronics and appliances manufacturing companies, suppliers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India consumer electronics and appliances market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Consumer Electronics and Appliances Market, By Type:
o Audio & Visual Electronics
o Home Appliances
o Kitchen Appliances
o Personal Care Devices
• India Consumer Electronics and Appliances Market, By Application:
o Residential
o Commercial
• India Consumer Electronics and Appliances Market, By Distribution Channel:
o Multi-Branded Stores
o Hypermarket/ Supermarket
o Online
o Others (Direct Sales, Exclusive Stores, etc.)
• India Consumer Electronics and Appliances Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India consumer electronics and appliances market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Consumer Electronics and Appliances Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Factors Affecting Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges Post Purchase
5.4. Preferred Distribution Channel
6. India Consumer Electronics and Appliances Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Audio & Visual Electronics, Home Appliances, Kitchen Appliances, and Personal Care Devices)
6.2.2. By Application (Residential and Commercial)
6.2.3. By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Hypermarket/ Supermarket, Online, and Others (Direct Sales, Exclusive Stores, etc.))
6.2.4. By Region (North, West, South and East)
6.2.5. By Top 3 Leading States (in each region)
6.2.6. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. India Audio & Visual Electronics Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Application
7.2.3. By Distribution Channel
8. India Home Appliances Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Application
8.2.3. By Distribution Channel
9. India Kitchen Appliances Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type
9.2.2. By Application
9.2.3. By Distribution Channel
10. India Personal Care Devices Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type
10.2.2. By Application
10.2.3. By Distribution Channel
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
13. SWOT Analysis
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. BBK Group (Oppo, Vivo, Realme, OnePlus)
16.2. Samsung India Electronics Private Limited
16.3. Xiaomi Technology India Private Limited
16.4. Apple India Private Limited
16.5. LG Electronics India Pvt. Ltd
16.6. Whirlpool of India Ltd.
16.7. Panasonic India Private Limited
16.8. Sony India Private Limited
16.9. Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
16.10. Godrej & Boyce Mfg Co Ltd.
16.11. Bajaj Electricals Limited
16.12. IFB INDUSTRIES LTD.
16.13. Bosch Limited
16.14. Dell International Services India Pvt. Ltd.
16.15. Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning India Limited
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る