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インド電気自動車市場、車種別(SUV・MPV、セダン、ハッチバック)、ドライブトレイン別(FF、FR、AWD)、バッテリー容量別(25KWH以下、25KWH~40KWH、40KWH以上)、企業別、地域別、予測と機会、FY2027


India Electric Car Market, By Vehicle (SUV & MPV, Sedan, Hatchback), By Drivetrain (FWD, RWD, AWD), By Battery Capacity (Below 25 KWH, 25KWH-40KWH, Above 40KWH), By Company, By Region, Forecast & Opportunities, FY2027

インドの電気自動車市場は、2021年度には101億718万米ドルでしたが、予測期間中は41.02%のCAGRで成長し、2027年度には781億9010万米ドルになると予測されています。既存のインフラをアップグレードするための継続... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年11月11日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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73 英語

 

サマリー

インドの電気自動車市場は、2021年度には101億718万米ドルでしたが、予測期間中は41.02%のCAGRで成長し、2027年度には781億9010万米ドルになると予測されています。既存のインフラをアップグレードするための継続的な技術の進歩と、自動車産業における新たな発明が、電気自動車市場の需要を促進しています。政府は、充電インフラの整備を推進していますが、これに加えて、政府が18,100億ルピーの予算で先進的な化学電池(ACC)を製造するための生産連動型インセンティブ(PLI)スキームを承認したことで、市場の成長が加速すると予想されます。Make in India "を推進するための "National Programme on Advanced Chemistry Cell "は、国内外から多くの投資を集めることが期待されています。電気自動車の製造拠点の増加と環境問題への関心の高まりが、電気自動車の需要拡大を後押ししています。石油輸入の負担や従来のエネルギー源の価格上昇が、消費者のグリーンエネルギー燃料への嗜好の変化を促している。人口増加とエネルギー源の枯渇による自動車需要の高まりが、電気自動車市場の成長に有利な機会をもたらしています。国内メーカーによる電池の生産と、世界のメーカーからの電池の輸入により、電気自動車市場の需要はプラス成長が見込まれています。

インドの電気自動車市場は、車両タイプ、ドライブトレイン、バッテリー容量、地域分布、企業に分けられます。車両タイプに基づいて、市場はさらにハッチバック、セダン、SUV・MPVに分けられます。中でもハッチバックは、消費者の購入意欲が高まっていることから、最も急速な成長が見込まれています。また、バッテリー製造会社の存在により、電気自動車に使用されるバッテリーのコストが削減され、自動車の購入コストが低下しています。

膨大な人口、良好な雇用機会、高い生活水準を背景に、南部地域では電気自動車の需要が非常に高く、国内の電気自動車需要全体に大きく貢献しています。さらに、この地域では、インフラ整備や雇用機会の増加に伴い、電気自動車の需要はさらに拡大することが予想されます。さらに、この地域の市場は、電気自動車の開発が拡大していることから、予測期間中も成長が見込まれ、電気自動車市場を支えています。2017年度の数量シェアは、南地域が36%以上を占め、北地域がそれに続く。

インドの電気自動車市場に参入している主要企業は、Tata Motors Limited、MG Motors India、Hyundai Motor Company、Mahindra Electric Mobility Limited、Toyota Kirloskar Motor(トヨタ)、Honda Cars India Limited(ホンダカーズ)、Renault India Private Limited、Tesla Inc.などです。大手企業は、市場での競争力を維持するために、先進的な技術を開発したり、新しいサービスを開始したりしています。その他の競争戦略としては、M&Aや新サービスの開発などがあります。
本レポートで考慮した年数
ヒストリカルイヤー。2017年度~2020年度
ベースイヤー:FY2017-FY20202021年度
Estimated Year:2022年度
予測期間FY2023-FY2027
本調査の目的
- インド電気自動車市場の2017年度から2020年度までの市場規模の過去の成長を分析すること。
- インド電気自動車市場の2021年度から2027年度までの市場規模と2027年度までの成長率を推定・予測すること。
- インドの電気自動車市場を、車両タイプ、ドライブトレイン、バッテリー容量、地域別分布、企業別に分類し、予測すること。
- インドの電気自動車市場において、支配的な地域やセグメントを特定すること。
- インドの電気自動車市場のドライバーと課題を特定すること。
- インドの電気自動車市場における事業拡大、新製品の発売、M&Aなどの競合他社の動向を調査する。
- インドの電気自動車市場で事業を展開している主要企業のプロファイルを特定・分析する。
- インドの電気自動車市場において、市場参加者が採用している主要な持続可能戦略を特定する。
TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。まず最初に、TechSci Researchはインド国内のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、世界のすべての主要プレーヤーのメーカー、流通チャネル、および存在を分析しました。
TechSci Researchは、ボトムアップ方式でインド電気自動車市場の市場規模を算出しました。ここでは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行いました。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体の市場規模を得るために、これらの製品タイプやアプリケーションの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。
主な対象者
- 電気自動車製造会社
- 市場調査会社、コンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 電気自動車市場に関連する組織、フォーラム、提携団体
本調査は、メーカー、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資の戦略化や市場機会の活用に役立てることができます。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの電気自動車市場を以下のカテゴリーに分類し、業界動向についても詳述しています。
- インドの電気自動車市場、車両タイプ別
o SUVおよびMPV
o セダン
o ハッチバック
- インド電気自動車市場:ドライブトレイン別
o 前輪駆動(FWD)
o 後輪駆動(RWD)
o 全輪駆動(AWD)
- インドの電気自動車市場、バッテリー容量別
o 25KWH以下
o 25KWH-40KWH
o 40KWH以上
- インド電気自動車市場:地域別
o 北
o 南
o 東
o 西
競合他社の状況
企業のプロフィールインドの電気自動車市場に参入している主要企業の詳細な分析を行っています。
利用可能なカスタマイズ。
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションをご用意しています。
企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。
利益率の分析
- 直接販売チャネルと間接販売チャネルの場合の利益率分析。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Electric Car Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
5.1. Brand Satisfaction Level
5.2. Brand Awareness
5.3. Factors Influencing Purchase Decision
6. Government Initiative
7. India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type (SUV & MPV, Sedan, Hatchback)
7.2.2. By Drivetrain (FWD, RWD, AWD)
7.2.3. By Battery Capacity (Below 25 KWH, 25KWH-40KWH, Above 40KWH)
7.2.4. By Company (FY2021)
7.2.5. By Region
7.3. Market Map
8. South India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type
8.2.2. By Drivetrain
8.2.3. By Battery Capacity
9. North India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type
9.2.2. By Drivetrain
9.2.3. By Battery Capacity
10. West India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type
10.2.2. By Drivetrain
10.2.3. By Battery Capacity
11. East India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value & Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type
11.2.2. By Drivetrain
11.2.3. By Battery Capacity
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape of India Electric Car Market
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Mahindra Electric Mobility Limited
16.2. Tata Motors Limited
16.3. Toyota Kirloskar Motor (Toyota)
16.4. Honda Cars India Limited (Honda Cars)
16.5. Renault India Private Limited
16.6. MG Motors India
16.7. Hyundai Motor Company
16.8. Tesla Inc.
16.9. Maruti Suzuki India Limited
16.10. ANI Technologies Pvt. Ltd.
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

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Summary

India electric car market was valued at USD10,107.18 million in FY2021 and it is projected to grow at a CAGR of 41.02% during the forecast period, to be valued at USD78,190.10 million by FY2027. Continuous advancements in technology to upgrade the existing infrastructure and new inventions in automotive industry are fueling the demand for electric car market. Government initiatives to push the improvement of electric charging infrastructure coupled with government’s approval for production linked incentive (PLI) scheme for manufacturing advanced chemistry cell (ACC) battery for an estimated budget of Rs.18,100 crore is expected to accelerate the growth of the market. To promote the Make in India initiative, the National Programme on Advanced Chemistry Cell is expected to attract high foreign and domestic investments. Increase in number of manufacturing hubs for electric cars and rising environmental concerns are aiding the growth in demand for electric cars. Burden of oil imports and rising prices of conventional sources of energy are aiding in changing the preference of consumers to adopt green energy fuels. High demand for automobiles due to rising population and depleting energy sources are creating lucrative opportunities for electric cars market growth. Owing to the production of battery by domestic manufacturers as well as import of batteries from global manufacturers, the demand for electric car market is expected to witness positive growth.

India electric car market is segmented into vehicle type, drivetrain, battery capacity, regional distribution, and company. Based on vehicle type, the market is further segmented into hatchback, sedan and SUV & MPV. Among all, the hatchback segment is expected to witness the fastest growth due to growing affordability of consumers. Also, the presence of battery manufacturing companies is reducing the cost of batteries used in electric cars thereby lowering the cost to buy automobiles.

Backed by huge population, better employment opportunities and high standard of living, demand for electric cars is extremely high in the south region of the country and is the major contributor to the overall demand for electric cars in the country. Moreover, with the rising infrastructural developments and employment opportunities in the region, the demand for electric cars is further anticipated to grow. Furthermore, the region’s market is anticipated to grow over the forecast period as well, owing to the expanding developments in electric cars which would support the electric car market. South region accounted for over 36% volume share in FY2017, followed by North region.

The major players operating in the India electric car market are Tata Motors Limited, MG Motors India, Hyundai Motor Company, Mahindra Electric Mobility Limited, Toyota Kirloskar Motor (Toyota), Honda Cars India Limited (Honda Cars), Renault India Private Limited, Tesla Inc., and others. Major companies are developing advanced technologies and launching new services to stay competitive in the market. Other competitive strategies include mergers & acquisitions and new service developments.
Years considered for this report:
Historical Years: FY2017-FY2020
Base Year: FY2021
Estimated Year: FY2022
Forecast Period: FY2023-FY2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of India electric car market from FY2017 to FY2020.
• To estimate and forecast the market size of India electric car market from FY2021 to FY2027 and growth rate until FY2027.
• To classify and forecast India electric car market based on vehicle type, drivetrain, battery capacity, regional distribution, and company.
• To identify the dominant region or segment in the India electric car market.
• To identify drivers and challenges for India electric car market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India electric car market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India electric car market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India electric car market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across India. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include the manufacturers who could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the globe.
TechSci Research calculated the market size of India electric car market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Electric car manufacturing companies
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to electric car market
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India electric car market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Electric Car Market, By Vehicle Type:
o SUV & MPV
o Sedan
o Hatchback
• India Electric Car Market, By Drivetrain:
o Front Wheel Drive (FWD)
o Rear Wheel Drive (RWD)
o All-Wheel Drive (AWD)
• India Electric Car Market, By Battery Capacity:
o Below 25 KWH
o 25KWH-40KWH
o Above 40KWH
• India Electric Car Market, By Region:
o North
o South
o East
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India electric car market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).
Profit Margin Analysis
• Profit margin analysis in case of direct and indirect sales channel.



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Electric Car Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
5.1. Brand Satisfaction Level
5.2. Brand Awareness
5.3. Factors Influencing Purchase Decision
6. Government Initiative
7. India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type (SUV & MPV, Sedan, Hatchback)
7.2.2. By Drivetrain (FWD, RWD, AWD)
7.2.3. By Battery Capacity (Below 25 KWH, 25KWH-40KWH, Above 40KWH)
7.2.4. By Company (FY2021)
7.2.5. By Region
7.3. Market Map
8. South India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type
8.2.2. By Drivetrain
8.2.3. By Battery Capacity
9. North India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type
9.2.2. By Drivetrain
9.2.3. By Battery Capacity
10. West India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type
10.2.2. By Drivetrain
10.2.3. By Battery Capacity
11. East India Electric Car Market Outlook, FY2017-FY2027F
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value & Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type
11.2.2. By Drivetrain
11.2.3. By Battery Capacity
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape of India Electric Car Market
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Mahindra Electric Mobility Limited
16.2. Tata Motors Limited
16.3. Toyota Kirloskar Motor (Toyota)
16.4. Honda Cars India Limited (Honda Cars)
16.5. Renault India Private Limited
16.6. MG Motors India
16.7. Hyundai Motor Company
16.8. Tesla Inc.
16.9. Maruti Suzuki India Limited
16.10. ANI Technologies Pvt. Ltd.
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

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