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アジア太平洋地域のドライアイ関連製品の2031年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品別(人工涙液、抗炎症薬、点鼻プラグ、分泌促進薬、経口オメガサプリ、その他)、剤形別(点眼薬、ジェル、カプセル・錠剤、その他)、タイプ別(OTC、処方薬)、流通チャネル別(小売薬局、病院薬局、オンライン薬局)

アジア太平洋地域のドライアイ関連製品の2031年までの市場予測 - 地域別分析 - 製品別(人工涙液、抗炎症薬、点鼻プラグ、分泌促進薬、経口オメガサプリ、その他)、剤形別(点眼薬、ジェル、カプセル・錠剤、その他)、タイプ別(OTC、処方薬)、流通チャネル別(小売薬局、病院薬局、オンライン薬局)


Asia Pacific Dry Eye Products Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product (Artificial Tears, Anti-Inflammatory Drugs, Punctal Plugs, Secretagogues, Oral Omega Supplements, and Others), Dosage Form (Eye Drops, Gel, Capsules and Tablets, and Others), Type (OTC and Prescription), and Distribution Channel (Retail Pharmacy, Hospital Pharmacy, and Online Pharmacy)

アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は、2023年に11億146万米ドルと評価され、2031年には16億4,184万米ドルに達すると予測されている。 アイケア啓蒙活動の高まりがアジア太平洋地域のドライアイ製品市場を... もっと見る

 

 

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サマリー

アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は、2023年に11億146万米ドルと評価され、2031年には16億4,184万米ドルに達すると予測されている。

アイケア啓蒙活動の高まりがアジア太平洋地域のドライアイ製品市場を押し上げる

近年、眼病に対する意識向上と啓蒙のためにさまざまな取り組みが行われ、患者が適切な薬や治療を受けられるようになっている。例えば、ABP(Avoidable Blindness Program:回避可能な失明プログラム)(2021年開始)の一環として、ノバルティスはサハラ以南のアフリカと東南アジア全域のパートナーと協力し、2022年に同社のアイケア製品を利用できるようにした。ABPは、予防可能な失明の大きな割合を占める緑内障や網膜疾患による中等度から重度の視力障害に焦点を当てている。

国際失明予防機関(IAPB)は2022年、目の健康の社会経済的重要性に対する認識を高めるため、「Love Your Eyes」と名付けた世界的キャンペーンを開始した。このキャンペーンでは、各国政府や世界的な機関に対し、目の健康を支援するよう呼びかけている。IAPBは、インドと世界におけるプログラムとイニシアチブを強調し、利用しやすく、入手可能で、手頃な価格の眼科医療を提供することに速やかに焦点を当てる。Love Your Eyes "プログラムはまた、2030年までに眼科医療を利用しやすく、利用可能で、安価なものにするための規制の変更と資金提供を呼びかけている。

2022年12月、Research to Prevent Blindnessはユタ大学のジョン・A・モラン眼科センターを、眼科研究を支援するための年間115,000米ドルの無制限助成対象に選んだ。2021年12月現在、米国国立衛生研究所(NIH)は、アラビンド眼科病院(インド)とケロッグ眼科センターとの提携を支援し、眼科医療専門家のための臨床研究トレーニングプログラムを開発した。このイニシアチブの一環として、NIHはアナーバー(米国)での研修プログラムを支援するために110万米ドルを授与し、参加者にシード資金を提供した。さらに、インド・米国共同視覚研究プログラム2020は、失明の恐れのある視覚障害、眼疾患、および関連合併症を理解し、予防し、治療するための科学技術の発展に焦点を当てている。インドのバイオテクノロジー省と米国国立眼科研究所がこの研究プログラムに資金を提供した。

このように、アイケア研究のための資金が増加し、アイケアに関する認識を広める取り組みが活発化していることから、ドライアイ製品市場は今後数年間で新たな機会を生み出す可能性が高い。

アジア太平洋地域のドライアイ製品市場概要

アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域に区分される。この地域の市場成長に寄与すると思われる要因としては、コンピュータの長時間使用による若年層のDED発症率の増加、目の健康に対する政府支援の拡大、眼科ソリューションの継続的開発などが挙げられる。NIHによると、中国では毎年20~30%の人がドライアイと診断されている。中国のドライアイ製品市場は競争が激しく、国内外の製薬会社が参入しています。Novaliqは江蘇恒瑞医薬とドライアイ治療薬NOV03の製造、開発、商品化に関する戦略的提携を結んだ。2021年12月、Hengrui社はSHR8058(NOV03)について、マイボーム腺機能障害に関連したドライアイの治療を目的とした重要な第3相臨床試験で良好な結果を得た。中国企業はこれらの製品を中国と東南アジア全域で販売する予定である。

アジア太平洋地域のドライアイ製品市場の売上と2031年までの予測(百万米ドル)

アジア太平洋地域のドライアイ製品市場のセグメンテーション

アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は、製品、剤形、タイプ、流通チャネル、国に分類されます。

製品に基づき、アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は人工涙液、抗炎症薬、点鼻プラグ、分泌促進薬、経口オメガサプリメント、その他に区分される。人工涙液セグメントは、2023年にアジア太平洋地域のドライアイ製品市場で最大のシェアを占めた。さらに、抗炎症薬セグメントは、シクロスポリン、コルチコステロイド、その他に細分化される。さらに、穿刺栓セグメントは溶解可能なものと取り外し可能なものに細分化される。

剤形では、アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は点眼薬、ゲル、カプセル・錠剤、その他に区分される。2023年には、点眼薬セグメントがアジア太平洋地域のドライアイ製品市場で最大のシェアを占めている。

タイプ別では、アジア太平洋地域のドライアイ製品市場はOTCと処方箋に二分される。2023年には、OTCセグメントがアジア太平洋地域のドライアイ製品市場でより大きなシェアを占めた。

流通チャネルに基づくと、アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は小売薬局、病院薬局、オンライン薬局に分類される。小売薬局セグメントは2023年にアジア太平洋地域のドライアイ製品市場で最大のシェアを占めた。

国別では、アジア太平洋地域のドライアイ製品市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋地域に分類される。中国は2023年にアジア太平洋地域のドライアイ製品市場シェアを独占した。

Santen Pharmaceutical Co Ltd、Johnson & Johnson、OASIS Medical、URSAPHARM Arzneimittel GmbH、Rohto Pharmaceutical Co Ltd、OCuSOFT Inc、Bausch Health Companies Inc、AbbVie Inc、Prestige Consumer Healthcare Inc、Farmigea SpA、Alcon AGは、アジア太平洋地域のドライアイ製品市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
3.調査方法
3.1 調査範囲
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.アジア太平洋地域のドライアイ製品市場-主要市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.1.1 ドライアイの有病率の上昇
4.1.2 老年人口の増加
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 点眼薬の副作用と製品回収
4.3 市場機会
4.3.1 アイケア啓蒙活動の増加
4.4 今後の動向
4.4.1 ドライアイ治療薬の継続的研究とパイプラインの成長
4.5 推進要因と阻害要因の影響:
5.ドライアイ製品市場-アジア太平洋地域市場分析
5.1 アジア太平洋地域のドライアイ製品市場売上高(百万米ドル)、2021-2031年
6.アジア太平洋地域のドライアイ製品の市場分析-製品別
6.1 概要
6.2 人工涙液
6.2.1 概要
6.2.2 人工涙液アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
6.3 抗炎症薬
6.3.1 概要
6.3.2 抗炎症薬:アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
6.3.2.1 アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:抗炎症薬の売上高と2031年までの予測(百万米ドル
6.4 眼穿刺プラグ
6.4.1 概要
6.4.2 穿刺プラグアジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
6.4.2.1 アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:売上高と2031年までの予測(百万米ドル)-穿刺プラグ別
6.5 秘薬
6.5.1 概要
6.5.2 秘薬アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
6.6 経口オメガサプリメント
6.6.1 概要
6.6.2 経口オメガサプリメント:アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
6.7 その他
6.7.1 概要
6.7.2 その他アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.アジア太平洋地域のドライアイ製品の市場分析-剤形別
7.1 概要
7.2 点眼薬
7.2.1 概要
7.2.2 点眼薬アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
7.3 ジェル
7.3.1 概要
7.3.2 ジェル:アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.4 カプセルと錠剤
7.4.1 概要
7.4.2 カプセルと錠剤:アジア太平洋地域のドライアイ用製品市場:2031年に至る収益と予測(百万米ドル)
7.5 その他
7.5.1 概要
7.5.2 その他アジア太平洋地域のドライアイ関連製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.アジア太平洋地域のドライアイ製品の市場分析-タイプ別
8.1 概要
8.2 OTC
8.2.1 概要
8.2.2 OTC:アジア太平洋地域のドライアイ製品市場 - 2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
8.3 処方箋
8.3.1 概要
8.3.2 処方薬:アジア太平洋地域のドライアイ製品市場 - 2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
9.アジア太平洋地域のドライアイ製品市場分析-流通チャネル別
9.1 概要
9.2 小売薬局
9.2.1 概要
9.2.2 小売薬局アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
9.3 病院薬局
9.3.1 概要
9.3.2 病院薬局アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
9.4 オンライン薬局
9.4.1 概要
9.4.2 オンライン薬局アジア太平洋地域のドライアイ製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.アジア太平洋地域のドライアイ製品市場 - 国別分析
10.1 アジア太平洋地域
10.1.1 アジア太平洋地域ドライアイ製品市場 - 国別売上高および予測分析
10.1.1.1 中国ドライアイ製品市場 - 2031年までの収益および予測 (百万米ドル)
10.1.1.1.1 中国ドライアイ製品市場の製品別内訳
10.1.1.1.1.1 中国:ドライアイ製品の市場内訳(抗炎症薬別
10.1.1.1.1.2 中国:ドライアイ製品の市場内訳(抗炎症薬別ドライアイ製品の市場内訳:穿刺プラグ別
10.1.1.1.2 中国:ドライアイ製品の市場内訳、抗炎症薬別ドライアイ製品の市場内訳:剤形別
10.1.1.1.3 中国:ドライアイ製品の市場内訳、剤形別ドライアイ製品の市場:タイプ別
10.1.1.1.4 中国:ドライアイ製品の市場ドライアイ製品の市場内訳:流通チャネル別
10.1.1.2 日本:ドライアイ用製品市場:2031年までの収益および予測(百万米ドル)
10.1.1.2.1 概要
10.1.1.2.2 日本:ドライアイ関連製品市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
10.1.1.2.3 日本:ドライアイ製品市場の製品別内訳
10.1.1.2.3.1 日本:ドライアイ治療薬市場の内訳(抗炎症薬別
10.1.1.2.3.2 日本:ドライアイ治療薬の製品別内訳ドライアイ製品の市場内訳:穿刺プラグ別
10.1.1.2.4 日本ドライアイ製品の市場:剤形別
10.1.1.2.5 日本ドライアイ製品の市場:タイプ別
10.1.1.2.6 日本ドライアイ製品の市場内訳:流通チャネル別
10.1.1.3 インドドライアイ製品市場:2031年までの収益および予測(百万米ドル)
10.1.1.3.1 概要
10.1.1.3.2 インド:ドライアイ製品市場ドライアイ製品市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.1.1.3.3 インド:ドライアイ製品市場ドライアイ製品市場の製品別内訳
10.1.1.3.3.1 インド:ドライアイ製品市場の製品別内訳ドライアイ用製品の市場内訳(抗炎症薬別
10.1.1.3.3.2 インド:ドライアイ製品の市場内訳(抗炎症薬別ドライアイ製品市場の内訳:穿刺プラグ別
10.1.1.3.4 インド:ドライアイ製品の市場内訳:抗炎症薬ドライアイ製品の市場:剤形別
10.1.1.3.5 インド:ドライアイ製品の市場:剤形別ドライアイ製品の市場:タイプ別
10.1.1.3.6 インド:ドライアイ製品の市場ドライアイ製品の市場内訳:流通チャネル別
10.1.1.4 オーストラリアドライアイ製品市場:2031年までの収益および予測(百万米ドル)
10.1.1.4.1 概要
10.1.1.4.2 オーストラリア:ドライアイ製品市場ドライアイ製品市場:2031年までの収入と予測(百万米ドル)
10.1.1.4.3 オーストラリア:ドライアイ製品市場ドライアイ製品市場の製品別内訳
10.1.1.4.3.1 オーストラリア:ドライアイ製品市場の製品別内訳ドライアイ用製品の市場内訳(抗炎症薬別
10.1.1.4.3.2 オーストラリア:ドライアイ製品の市場内訳:抗炎症薬ドライアイ製品の市場内訳(眼穿刺プラグ別
10.1.1.4.4 オーストラリアドライアイ製品の市場:剤形別
10.1.1.4.5 オーストラリア:ドライアイ製品の剤形別市場ドライアイ製品の市場:タイプ別
10.1.1.4.6 オーストラリア:ドライアイ製品の市場ドライアイ製品の市場内訳:流通チャネル別
10.1.1.5 韓国ドライアイ製品市場:2031年までの収益および予測(百万米ドル)
10.1.1.5.1 概要
10.1.1.5.2 韓国:ドライアイ製品市場:2031年までの収入と予測(百万米ドル)
10.1.1.5.3 韓国:ドライアイ製品市場ドライアイ製品市場の製品別内訳
10.1.1.5.3.1 韓国:ドライアイ製品市場の製品別内訳ドライアイ用製品の市場内訳(抗炎症薬別
10.1.1.5.3.2 韓国:ドライアイ製品の市場内訳(抗炎症薬別ドライアイ製品の市場内訳(眼穿刺プラグ別
10.1.1.5.4 韓国:ドライアイ製品の市場内訳:抗炎症薬ドライアイ製品の市場内訳:剤形別
10.1.1.5.5 韓国:ドライアイ製品の市場内訳:剤形別ドライアイ製品の市場:タイプ別
10.1.1.5.6 韓国:ドライアイ製品の市場:タイプ別ドライアイ製品の市場内訳:流通チャネル別
10.1.1.6 APACのその他地域ドライアイ製品市場:2031年までの収益および予測(百万米ドル)
10.1.1.6.1 概要
10.1.1.6.2 APACのその他の地域ドライアイ製品市場 - 2031年までの収益と予測(百万米ドル)
10.1.1.6.3 APACのその他の地域:ドライアイ製品市場ドライアイ製品市場の製品別内訳
10.1.1.6.3.1 その他のアジア太平洋地域:ドライアイ用製品の市場内訳(抗炎症薬別
10.1.1.6.3.2 APACのその他地域:ドライアイ製品の市場内訳:抗炎症薬別ドライアイ製品の市場内訳(穿刺プラグ別
10.1.1.6.4 APACのその他地域:ドライアイ製品の市場内訳:抗炎症薬ドライアイ製品の市場内訳(剤形別
10.1.1.6.5 APACのその他地域:ドライアイ製品の市場内訳:剤形別ドライアイ製品の市場:タイプ別
10.1.1.6.6 APACのその他地域:ドライアイ製品の市場:タイプ別ドライアイ製品の市場内訳:流通チャネル別
11.産業展望
11.1 概要
11.2 ドライアイ製品市場における成長戦略
11.3 オーガニック成長戦略
11.3.1 概要
11.4 無機的成長戦略
11.4.1 概要
12.企業プロフィール
12.1 参天製薬株式会社
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品とサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要な開発
12.2 ジョンソン・エンド・ジョンソン
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 オアシス・メディカル
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品とサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 ウルサファーム社
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品とサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要な開発
12.5 ロート製薬株式会社
12.5.1 主要データ
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要な開発
12.6 OCuSOFT Inc.
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品とサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要な開発
12.7 ボシュ・ヘルス・カンパニーズ
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要な開発
12.8 アッヴィ社
12.8.1 主要データ
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要な開発
12.9 プレステージ・コンシューマー・ヘルスケア
12.9.1 主要事実
12.9.2 事業内容
12.9.3 製品とサービス
12.9.4 財務概要
12.9.5 SWOT分析
12.9.6 主要な開発
12.10 ファルミゲア社
12.10.1 主要事実
12.10.2 事業内容
12.10.3 製品およびサービス
12.10.4 財務概要
12.10.5 SWOT分析
12.10.6 主要な開発
12.11 アルコンAG
12.11.1 主要事実
12.11.2 事業内容
12.11.3 製品およびサービス
12.11.4 財務概要
12.11.5 SWOT分析
12.11.6 主要開発
13.付録
13.1 インサイト・パートナーズについて
13.2 用語集

 

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Summary

The Asia Pacific dry eye products market was valued at US$ 1,101.46 million in 2023 and is expected to reach US$ 1,641.84 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.1% from 2023 to 2031.

Increasing Initiatives for Eye Care Awareness Boost Asia Pacific Dry Eye Products Market

In recent years, various initiatives have been taken to create awareness and educate people regarding eye diseases, prompting patients to access suitable medications and treatments. For instance, as a part of the Avoidable Blindness Program (ABP) (launched in 2021), Novartis worked with its partners across Sub-Saharan Africa and Southeast Asia to access to its eye care products in 2022. ABP focuses on moderate to severe vision damage caused by glaucoma and retinal conditions that are responsible for a large proportion of preventable blindness.

The International Agency for the Prevention of Blindness (IAPB) launched the global campaign named “Love Your Eyes” in 2022 to raise awareness of the socioeconomic importance of eye health. The campaign calls upon governments and global institutions to support eye health. The IAPB emphasizes programs and initiatives in India and the world, which promptly focus on offering accessible, available, and affordable eye care. The “Love Your Eyes” program also calls for regulation changes and funding to make eye care accessible, available, and affordable by 2030.

In December 2022, Research to Prevent Blindness selected the John A. Moran Eye Center at the University of Utah for the unlimited annual grant of US$ 115,000 to support eye research. As of December 2021, the National Institutes of Health (NIH) supported a partnership between Aravind Eye Hospital (India) and Kellogg Eye Center to develop a clinical research training program for eyecare professionals. As a part of this initiative, the NIH awarded US$ 1.1 million to support training programs in Ann Arbor (US) and offered seed funding for the participants. In addition, the India-US Collaborative Vision Research Program 2020 focuses on advancing science and technology to understand, prevent, and treat blinding visual disorders, eye diseases, and associated complications. The Indian Department of Biotechnology and the US National Eye Institute funded this research program.

Thus, increasing funds for eyecare research and rising initiatives to spread awareness about eye care are likely to create new opportunities in the dry eye product market in the coming years.

Asia Pacific Dry Eye Products Market Overview

The Asia Pacific dry eye products market is segmented into China, India, Japan, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. The factors that are likely to contribute to the market growth in this region include the increasing incidence of DED among young people due to prolonged usage of computers, growing government support for eye health, and ongoing developments in ophthalmic solutions. According to NIH, in China, ~20–30% of people are diagnosed with dry eye conditions every year. The dry eye products market in China is quite competitive, with the presence of both domestic and international pharmaceutical companies. Novaliq has established a strategic cooperation with Jiangsu Hengrui Pharmaceuticals to manufacture, develop, and commercialize NOV03 for the treatment of dry eye disease. In December 2021, Hengrui obtained positive outcomes from the critical Phase 3 clinical trial of SHR8058 (NOV03) for the treatment of dry eye disease linked with meibomian gland dysfunction; the trial was conducted at 17 sites across China. The Chinese firm is expected to distribute these products across China and Southeast Asia.

Asia Pacific Dry Eye Products Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

Asia Pacific Dry Eye Products Market Segmentation

The Asia Pacific dry eye products market is categorized into product, dosage form, type, distribution channel, and country.

Based on product, the Asia Pacific dry eye products market is segmented into artificial tears, anti-inflammatory drugs, punctal plugs, secretagogues, oral omega supplements, and others. The artificial tears segment held the largest Asia Pacific dry eye products market share in 2023. Furthermore, the anti-inflammatory drugs segment is subcategorized into cyclosporine, corticosteroid, and others. Additionally, the punctal plugs segment is subsegmented into dissolvable and removable.

In terms of dosage form, the Asia Pacific dry eye products market is segmented into eye drops, gel, capsules and tablets, and others. The eye drops segment held the largest Asia Pacific dry eye products market share in 2023.

By type, the Asia Pacific dry eye products market is bifurcated into OTC and prescription. The OTC segment held a larger Asia Pacific dry eye products market share in 2023.

Based on distribution channel, the Asia Pacific dry eye products market is categorized into retail pharmacy, hospital pharmacy, and online pharmacy. The retail pharmacy segment held the largest Asia Pacific dry eye products market share in 2023.

Based on country, the Asia Pacific dry eye products market is categorized into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific dry eye products market share in 2023.

Santen Pharmaceutical Co Ltd, Johnson & Johnson, OASIS Medical, URSAPHARM Arzneimittel GmbH, Rohto Pharmaceutical Co Ltd, OCuSOFT Inc, Bausch Health Companies Inc, AbbVie Inc, Prestige Consumer Healthcare Inc, Farmigea SpA, and Alcon AG are some of the leading companies operating in the Asia Pacific dry eye products market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific Dry Eye Products Market – Key Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.1.1 Rising Prevalence of Dry Eye
4.1.2 Upsurge in Geriatric Population
4.2 Market Restraints
4.2.1 Side Effects of Eye Drops and Product Recalls
4.3 Market Opportunities
4.3.1 Increasing Initiatives for Eye Care Awareness
4.4 Future Trends
4.4.1 Ongoing Research and Growing Pipeline for Dry Eye Products
4.5 Impact of Drivers and Restraints:
5. Dry Eye Products Market – Asia Pacific Market Analysis
5.1 Asia Pacific Dry Eye Products Market Revenue (US$ Million), 2021–2031
6. Asia Pacific Dry Eye Products Market Analysis – by Product
6.1 Overview
6.2 Artificial Tears
6.2.1 Overview
6.2.2 Artificial Tears: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
6.3 Anti-Inflammatory Drugs
6.3.1 Overview
6.3.2 Anti-Inflammatory Drugs: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
6.3.2.1 Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million) – by Anti-inflammatory Drugs
6.4 Punctal Plugs
6.4.1 Overview
6.4.2 Punctal Plugs: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
6.4.2.1 Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million) – by Punctal Plugs
6.5 Secretagogues
6.5.1 Overview
6.5.2 Secretagogues: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
6.6 Oral Omega Supplements
6.6.1 Overview
6.6.2 Oral Omega Supplements: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
6.7 Others
6.7.1 Overview
6.7.2 Others: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7. Asia Pacific Dry Eye Products Market Analysis – by Dosage Form
7.1 Overview
7.2 Eye Drops
7.2.1 Overview
7.2.2 Eye Drops: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.3 Gels
7.3.1 Overview
7.3.2 Gels: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.4 Capsules and Tablets
7.4.1 Overview
7.4.2 Capsules and Tablets: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.5 Others
7.5.1 Overview
7.5.2 Others: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. Asia Pacific Dry Eye Products Market Analysis – by Type
8.1 Overview
8.2 OTC
8.2.1 Overview
8.2.2 OTC: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.3 Prescription
8.3.1 Overview
8.3.2 Prescription: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. Asia Pacific Dry Eye Products Market Analysis – by Distribution Channel
9.1 Overview
9.2 Retail Pharmacies
9.2.1 Overview
9.2.2 Retail Pharmacies: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.3 Hospital Pharmacies
9.3.1 Overview
9.3.2 Hospital Pharmacies: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.4 Online Pharmacies
9.4.1 Overview
9.4.2 Online Pharmacies: Asia Pacific Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10. Asia Pacific Dry Eye Products Market – Country Analysis
10.1 Asia Pacific
10.1.1 Asia Pacific: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast Analysis – by Country
10.1.1.1 China: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.1.1 China: Dry Eye Products Market Breakdown, by Product
10.1.1.1.1.1 China: Dry Eye Products Market Breakdown, by Anti-inflammatory Drugs
10.1.1.1.1.2 China: Dry Eye Products Market Breakdown, by Punctal Plugs
10.1.1.1.2 China: Dry Eye Products Market Breakdown, by Dosage Form
10.1.1.1.3 China: Dry Eye Products Market Breakdown, by Type
10.1.1.1.4 China: Dry Eye Products Market Breakdown, by Distribution Channel
10.1.1.2 Japan: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.2.1 Overview
10.1.1.2.2 Japan: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.2.3 Japan: Dry Eye Products Market Breakdown, by Product
10.1.1.2.3.1 Japan: Dry Eye Products Market Breakdown, by Anti-inflammatory Drugs
10.1.1.2.3.2 Japan: Dry Eye Products Market Breakdown, by Punctal Plugs
10.1.1.2.4 Japan: Dry Eye Products Market Breakdown, by Dosage Form
10.1.1.2.5 Japan: Dry Eye Products Market Breakdown, by Type
10.1.1.2.6 Japan: Dry Eye Products Market Breakdown, by Distribution Channel
10.1.1.3 India: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.3.1 Overview
10.1.1.3.2 India: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.3.3 India: Dry Eye Products Market Breakdown, by Product
10.1.1.3.3.1 India: Dry Eye Products Market Breakdown, by Anti-inflammatory Drugs
10.1.1.3.3.2 India: Dry Eye Products Market Breakdown, by Punctal Plugs
10.1.1.3.4 India: Dry Eye Products Market Breakdown, by Dosage Form
10.1.1.3.5 India: Dry Eye Products Market Breakdown, by Type
10.1.1.3.6 India: Dry Eye Products Market Breakdown, by Distribution Channel
10.1.1.4 Australia: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.4.1 Overview
10.1.1.4.2 Australia: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.4.3 Australia: Dry Eye Products Market Breakdown, by Product
10.1.1.4.3.1 Australia: Dry Eye Products Market Breakdown, by Anti-inflammatory Drugs
10.1.1.4.3.2 Australia: Dry Eye Products Market Breakdown, by Punctal Plugs
10.1.1.4.4 Australia: Dry Eye Products Market Breakdown, by Dosage Form
10.1.1.4.5 Australia: Dry Eye Products Market Breakdown, by Type
10.1.1.4.6 Australia: Dry Eye Products Market Breakdown, by Distribution Channel
10.1.1.5 South Korea: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.5.1 Overview
10.1.1.5.2 South Korea: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.5.3 South Korea: Dry Eye Products Market Breakdown, by Product
10.1.1.5.3.1 South Korea: Dry Eye Products Market Breakdown, by Anti-inflammatory Drugs
10.1.1.5.3.2 South Korea: Dry Eye Products Market Breakdown, by Punctal Plugs
10.1.1.5.4 South Korea: Dry Eye Products Market Breakdown, by Dosage Form
10.1.1.5.5 South Korea: Dry Eye Products Market Breakdown, by Type
10.1.1.5.6 South Korea: Dry Eye Products Market Breakdown, by Distribution Channel
10.1.1.6 Rest of APAC: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.6.1 Overview
10.1.1.6.2 Rest of APAC: Dry Eye Products Market – Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.1.6.3 Rest of APAC: Dry Eye Products Market Breakdown, by Product
10.1.1.6.3.1 Rest of APAC: Dry Eye Products Market Breakdown, by Anti-inflammatory Drugs
10.1.1.6.3.2 Rest of APAC: Dry Eye Products Market Breakdown, by Punctal Plugs
10.1.1.6.4 Rest of APAC: Dry Eye Products Market Breakdown, by Dosage Form
10.1.1.6.5 Rest of APAC: Dry Eye Products Market Breakdown, by Type
10.1.1.6.6 Rest of APAC: Dry Eye Products Market Breakdown, by Distribution Channel
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Growth Strategies in the Dry Eye Products Market
11.3 Organic Growth Strategies
11.3.1 Overview
11.4 Inorganic Growth Strategies
11.4.1 Overview
12. Company Profiles
12.1 Santen Pharmaceutical Co Ltd
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Johnson & Johnson
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 OASIS Medical
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 URSAPHARM Arzneimittel GmbH
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Rohto Pharmaceutical Co Ltd
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 OCuSOFT Inc.
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Bausch Health Companies Inc
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 AbbVie Inc
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 Prestige Consumer Healthcare Inc.
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
12.10 Farmigea SpA
12.10.1 Key Facts
12.10.2 Business Description
12.10.3 Products and Services
12.10.4 Financial Overview
12.10.5 SWOT Analysis
12.10.6 Key Developments
12.11 Alcon AG
12.11.1 Key Facts
12.11.2 Business Description
12.11.3 Products and Services
12.11.4 Financial Overview
12.11.5 SWOT Analysis
12.11.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 About The Insight Partners
13.2 Glossary of Terms

 

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