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中東・アフリカの航空機MRO市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - 部品別(エンジンMRO、アビオニクスMRO、機体MRO、キャビンMRO、着陸装置MRO、その他)、航空機タイプ別(固定翼機、回転翼機)、エンドユーザー別(商用機、軍用機)


Middle East & Africa Aircraft MRO Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Components (Engine MRO, Avionics MRO, Airframe MRO, Cabin MRO, Landing Gear MRO, and Others), Aircraft Type (Fixed Wing Aircraft and Rotary Wing Aircraft), and End Users (Commercial and Military)

中東・アフリカの航空機MRO市場は、2022年に125億2,162万米ドルと評価され、2030年には165億4,379万米ドルに達すると予測されている。 ブロックチェーン技術がMROの状況を変え、中東・アフリカの航空機MRO市場... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年6月5日 US$3,550
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サマリー

中東・アフリカの航空機MRO市場は、2022年に125億2,162万米ドルと評価され、2030年には165億4,379万米ドルに達すると予測されている。

ブロックチェーン技術がMROの状況を変え、中東・アフリカの航空機MRO市場を強化

航空業界におけるMROサービスは、民間および軍事航空会社の耐久性、安全性、収益性を保証する上で、かけがえのない役割を果たしている。将来的に市場での地位を維持するために、企業は、ビジネスプロセスのデジタル化に役立つ新しいトレンドの技術に適応する柔軟性を採用し、それによって人への依存を排除する必要があります。ブロックチェーンなどの先進技術は、MRO組織のプロセスを改善する。このテクノロジーはMRO分野で大きな可能性を秘めている。ブロックチェーン技術の採用は今のところ少ないが、まもなくこの技術は航空機MRO市場全体の成長にかなりのシェアを占めるようになるだろう。ブロックチェーン技術の助けを借りて、企業はMROコンポーネントの構成の詳細を記録することができます。これにより、部品メーカーとMROサービスプロバイダー間の文書化プロセスも楽になる。

さらに、この技術を導入することで、MROサービスプロバイダーは、取り付けた部品に関する検証可能な文書を提供することができ、それによって業務の透明性を維持することができる。様々な航空機MRO市場プレーヤーがブロックチェーン技術を選択しているいくつかの例を以下に示す。

- 2021年3月、Government Blockchain AssociationとDigital Innovation GroupはGBA Aviation & Aerospace Working Groupというジョイントベンチャーを設立した。このジョイントベンチャーは、MROサービス、サプライチェーン、空港における航空宇宙・航空分野でのブロックチェーンの利用を模索するために設立された。

- 2020年2月、航空宇宙メーカーのSafran S.A.、テクノロジー企業のSITA、ブロックチェーンプラットフォーム提供企業のSky Republicは、MROブロックチェーンアライアンスの設立を宣言した。

- 2023年10月には、ルフトハンザ・インダストリーソリューションズも、航空業界におけるブロックチェーンの採用を拡大するためのイニシアチブ「ブロックチェーン」を発表した。

このように、航空機メーカー、航空機MROサービスプロバイダー、航空技術開発者などの航空業界のプレーヤーは、MROプロセスを追跡する目的でブロックチェーン技術の採用を非常に重視している。この要因は、今後数年間の航空機MRO市場の成長を刺激すると予想される。

中東・アフリカの航空機MRO市場概要

MEAには、南アフリカ、サウジアラビア、UAEなどの国が含まれる。今後数年間、この地域は緩やかな成長パターンを示すと予想される。しかし、MEAはより高い航空輸送能力を記録しており、その結果、この地域のほぼすべての主要なオペレータによって提供される容量の大幅な供給となっている。しかし、同地域の経済活動は限られているため、今後数年間は航空業界の成長に悪影響を及ぼす可能性がある。さらに、湾岸諸国は経済的に先進国であるのに対し、アフリカ諸国は湾岸諸国の経済状況にはまだ及ばず、大きく遅れをとっている。湾岸諸国の主要都市に新しい空港が建設されることは、MEAにおける航空機保有台数増加の主な原動力の一つであり、航空機保有台数に対するMROサービスの需要をさらに押し上げている。アラブ首長国連邦、サウジアラビア、トルコなどの中東諸国は、新しい防衛航空機の調達と既存の航空機フリートのMRO活動にかなり高い金額を費やしている。航空産業の著しい成長に伴う空港や航空機の増加が、市場の成長に拍車をかけている。例えば、米連邦航空局によると、中東の航空産業は年率10%の著しい成長を遂げている。航空産業の成長は、航空交通を確保し効率的に管理するための航空機MROソリューションに対する需要の急増を生み出している。

インサイト・パートナーズの分析によると、2023年、アフリカでは1,000機以上の民間航空機が運航されており、2033年末には約1,500機に達すると予想されている。これにより、同地域ではMROサービスの需要がさらに高まるだろう。さらに、アフリカ全域で航空機保有機数がこのように増加することで、エンジンや機体などの主要な航空機部品のMROの需要が喚起されると予想される。

さらに、経済的・政治的問題はアフリカの航空輸送に影響を与え、現地の輸送量はほぼ横ばいで推移しているため、アフリカにおけるMROの成長機会は限られている。南アフリカ航空テクニカル(SAAT)は、この地域でトップクラスのMROサービスプロバイダーであり、サードパーティ・ビジネスの構築に力を入れている。しかし、航空機部品サービスは依然としてOEMに支配されており、アフターマーケットに参入するMROにとって脅威となりつつある。さらに、この地域の政府は効率を最適化するために空港のプロセスを改善することに注力しており、多くは次世代航空機の追加アップグレードを獲得するために新しい技術システムを使用しており、これは近い将来の市場の成長につながるものと思われる。ブロックチェーンなどの新技術は、中東・アフリカのMROの関心を引きつけ続けている。

中東・アフリカ航空機MRO市場の売上高と2030年までの予測 (百万米ドル)

中東・アフリカの航空機MRO市場のセグメンテーション

中東・アフリカの航空機MRO市場は、コンポーネント、航空機タイプ、エンドユーザー、国に分類されます。

コンポーネントに基づいて、中東&アフリカの航空機MRO市場は、エンジンMRO、アビオニクスMRO、機体MRO、キャビンMRO、着陸装置MRO、およびその他にセグメント化されます。エンジンMROセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。

航空機タイプ別では、中東・アフリカの航空機MRO市場は固定翼機と回転翼機に二分される。2022年の市場シェアは固定翼機が大きい。

エンドユーザー別では、中東・アフリカの航空機MRO市場は商業用と軍事用に二分される。2022年の市場シェアは商用セグメントが大きい。

国別では、中東・アフリカの航空機MRO市場は、南アフリカ、サウジアラビア、UAE、中東・アフリカのその他に区分される。UAEは2022年の中東・アフリカ航空機MRO市場シェアを独占した。

AAR CORP、Collins Aerospace、Delta TechOps、GE Aviation、Lufthansa Technik、Rolls-Royce plc、Singapore Technologies Engineering Ltd、Turkish Technic Incなどが中東・アフリカの航空機MRO市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.中東・アフリカの航空機MRO市場展望
4.1 概要
4.2 ポーター分析
4.3 エコシステム分析
4.3.1 部品サプライヤー
4.3.2 MROサービスプロバイダー
4.3.3 エンドユーザー
5.中東・アフリカ航空機MRO市場 - 主要産業動向
5.1 中東・アフリカ航空機MRO市場 - 主要産業動向
5.2 市場促進要因
5.2.1 航空旅行の増加
5.2.2 MRO産業におけるデジタル技術の統合の高まり
5.2.3 航空産業におけるアウトソーシング傾向の高まり
5.3 市場の阻害要因
5.3.1 OEMのアフターマーケットへの参入
5.4 市場機会
5.4.1 古い航空機の改造
5.4.2 持続可能な航空燃料(SAF)の採用増加
5.5 今後の動向
5.5.1 ブロックチェーン技術がMROの状況を変える
5.6 推進要因と阻害要因の影響
6.航空機MRO市場-中東・アフリカ市場分析
6.1 中東・アフリカの航空機MRO市場収益(百万米ドル)、2020年~2030年
6.2 中東・アフリカ航空機MRO市場の予測・分析
7.中東・アフリカ航空機MRO市場の分析 - 部品
7.1 概要
7.1.1 中東・アフリカ航空機MRO市場:部品別(2022年・2030年)
7.2 エンジンMRO
7.2.1 概要
7.2.2 エンジンMRO市場、収益と2030年までの予測 (百万米ドル)
7.3 アビオニクスMRO
7.3.1 概要
7.3.2 アビオニクスMRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 機体MRO
7.4.1 概要
7.4.2 機体MRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.5 キャビンMRO
7.5.1 概要
7.5.2 キャビンMRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.6 ランディングギアMRO
7.6.1 概要
7.6.2 ランディングギアMRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.7 その他
7.7.1 概要
7.7.2 その他市場、収益と2030年までの予測(US$ Million)
8.中東・アフリカの航空機MRO市場分析:航空機タイプ
8.1 概要
8.1.1 中東・アフリカ航空機MRO市場:航空機タイプ別(2022年・2030年)
8.2 固定翼機
8.2.1 概要
8.2.2 固定翼航空機市場、2030年までの収益と予測 (百万米ドル)
8.3 回転翼航空機
8.3.1 概要
8.3.2 回転翼航空機市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.中東・アフリカの航空機MRO市場分析-エンドユーザー
9.1 概要
9.1.1 中東・アフリカ航空機MRO市場:エンドユーザー別(2022年、2030年)
9.2 商業
9.2.1 概要
9.2.2 民間市場、2030年までの売上高と予測 (百万米ドル)
9.3 軍事
9.3.1 概要
9.3.2 軍用市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
10.中東・アフリカの航空機MRO市場 - 国別分析
10.1 中東・アフリカ
10.1.1 中東・アフリカ航空機MRO市場 - 国別収益・予測・分析
10.1.1.1 南アフリカ航空機MRO市場の収益と2030年までの予測 (US$ Mn)
10.1.1.1.1 南アフリカの航空機MRO市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.1.2 南アフリカ航空機MRO市場の航空機タイプ別内訳
10.1.1.1.3 南アフリカ航空機MRO市場のエンドユーザー別内訳
10.1.1.2 サウジアラビアの航空機MRO市場の2030年までの収益と予測 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 サウジアラビアの航空機MRO市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.2.2 サウジアラビアの航空機MRO市場の航空機タイプ別内訳
10.1.1.2.3 サウジアラビア航空機MRO市場のエンドユーザー別内訳
10.1.1.3 UAE航空機MRO市場の2030年までの収益予測 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 UAE航空機MRO市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.3.2 UAE航空機MRO市場の航空機タイプ別内訳
10.1.1.3.3 UAE航空機MRO市場のエンドユーザー別内訳
10.1.1.4 その他の中東・アフリカの航空機MRO市場 2030年までの収益と予測 (US$ Mn)
10.1.1.4.1 その他の中東・アフリカの航空機MRO市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.4.2 その他の中東・アフリカの航空機MRO市場の航空機タイプ別内訳
10.1.1.4.3 その他の中東・アフリカ航空機MRO市場のエンドユーザー別内訳
11.産業展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 合併と買収
12.企業プロフィール
12.1 AAR CORP
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品とサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要な開発
12.2 GEアビエーション
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品およびサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 ターキッシュ・テクニック社
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品とサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 シンガポール・テクノロジー・エンジニアリング社
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品とサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要開発
12.5 ルフトハンザ テクニーク
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要開発
12.6 デルタ・テックオプス
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品とサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要な開発
12.8 コリンズ・エアロスペース
12.8.1 主要事実
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要開発
13.付録
13.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The Middle East & Africa aircraft MRO market was valued at US$ 12,521.62 million in 2022 and is expected to reach US$ 16,543.79 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 3.5% from 2022 to 2030.

Blockchain Technology Changing MRO Landscape Bolsters Middle East & Africa Aircraft MRO Market

MRO services in the aviation industry play an irreplaceable role in assuring the durability, safety, and profitability of commercial and military airlines. To maintain their market position in the future, businesses should adopt flexibility toward adapting new and trending technologies, which would help digitalize their business processes, thereby ruling out the dependency on humans. Advanced technologies such as blockchain improve processes in MRO organizations. The technology has massive potential in the MRO space. The adoption of blockchain technology has been low so far; however, soon, this technology will contribute a considerable share to the overall growth of the aircraft MRO market. With the help of blockchain technology, companies can record the configuration details of MRO components. This also makes the documentation process across component manufacturers and MRO service providers effortless.

Additionally, the deployment of this technology also enables MRO service providers to offer verifiable documentation about the parts they have installed, thereby maintaining transparency in their operations. A few instances of various aircraft MRO market players opting for blockchain technology are given below.

• In March 2021, the Government Blockchain Association and Digital Innovation Group formed a joint venture named GBA Aviation & Aerospace Working Group. This joint venture is formed to explore the use of blockchain in the aerospace and aviation sectors for MRO services, supply chains, and airports.

• In February 2020, Safran S.A., an aerospace manufacturer; SITA, a technology company; and the Sky Republic, a blockchain platform provider company, declared plans to create the MRO Blockchain Alliance.

• In October 2023, Lufthansa Industry Solutions has also announced the initiative Blockchain for increasing adoption of blockchain in the aviation industry.

Thus, aviation industry players such as aircraft manufacturers, aircraft MRO service providers, and aviation technology developers are highly emphasizing on adopting blockchain technology with the objective of tracking their MRO processes. This factor is anticipated to stimulate the aircraft MRO market growth in the coming years.

Middle East & Africa Aircraft MRO Market Overview

The MEA includes countries such as South Africa, Saudi Arabia, and the UAE. For the coming years, the region is expected to exhibit moderate growth patterns. However, the MEA has recorded higher air traffic capacity, resulting in a significant supply of capacity offered by almost all major operators in the region. Yet, the limited economic activity in the region might adversely impact the growth of the airline industry in the coming years. Further, the Gulf countries are economically developed countries, whereas the African countries are yet to match up to the economic conditions of the Gulf countries and lag far behind. The construction of new airports in the major cities of the Gulf countries is one of the primary drivers for growth in the number of aircraft fleets in the MEA, which further drives the demand for MRO services for aircraft fleets. The countries in the Middle East, such as UAE, Saudi Arabia, and Turkey, spend significantly higher amounts on the procurement of new defense aircraft and MRO activities of the existing aircraft fleet. The increasing number of airports and aircraft with tremendous growth in the aviation industry is spurring the market growth. For instance, according to the Federal Aviation Administration, the aviation industry in the Middle East is experiencing significant growth with an annual rate of 10% a year. The growing aviation industry is creating a surge in the demand for aircraft MRO solutions to ensure and manage air traffic efficiently.

According to The Insight Partners analysis, in 2023, Africa had a fleet of more than 1,000 operational commercial aircraft, which is expected to reach around 1,500 by the end of 2033. This will further generate the demand for MRO services in the region. Moreover, such an increase in the number of aircraft fleets across Africa is expected to catalyze the requirement of MRO for major aircraft components such as engines and airframes.

Furthermore, economic and political issues affect airline traffic in Africa, and the local traffic growth has remained mostly flat, which has limited opportunities for MRO growth in Africa. South African Airways Technical (SAAT) is one of the top MRO service providers in the region and has a strong focus on building its third-party business. However, aircraft component services are still dominated by the OEM, which are fast becoming a threat to MROs as they enter the aftermarket. Moreover, the government in the region is focused on improving the processes of airports to optimize efficiency, and many are using new technological systems to gain additional upgrades of next-generation aircraft, and this shall lead to the growth of the market in the near future. New technologies such as blockchain continue to attract interest from MROs in the Middle East & Africa.

Middle East & Africa Aircraft MRO Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Middle East & Africa Aircraft MRO Market Segmentation

The Middle East & Africa aircraft MRO market is categorized into components, aircraft type, end users, and country.

Based on components, the Middle East & Africa aircraft MRO market is segmented into engine MRO, avionics MRO, airframe MRO, cabin MRO, landing gear MRO, and others. The engine MRO segment held the largest market share in 2022.

In terms of aircraft type, the Middle East & Africa aircraft MRO market is bifurcated into fixed wing aircraft and rotary wing aircraft. The fixed wing aircraft segment held a larger market share in 2022.

By end users, the Middle East & Africa aircraft MRO market is bifurcated into commercial and military. The commercial segment held a larger market share in 2022.

By country, the Middle East & Africa aircraft MRO market is segmented into South Africa, Saudi Arabia, the UAE, and the Rest of Middle East & Africa. The UAE dominated the Middle East & Africa aircraft MRO market share in 2022.

AAR CORP, Collins Aerospace, Delta TechOps, GE Aviation, Lufthansa Technik, Rolls-Royce plc, Singapore Technologies Engineering Ltd, and Turkish Technic Inc are among the leading companies operating in the Middle East & Africa aircraft MRO market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Middle East & Africa Aircraft MRO Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter’s Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Component Suppliers
4.3.2 MRO Service Providers
4.3.3 End Users
5. Middle East & Africa Aircraft MRO Market - Key Industry Dynamics
5.1 Middle East & Africa Aircraft MRO Market - Key Industry Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Increasing Air Travel
5.2.2 Growing Integration of Digital Technology in MRO Industry
5.2.3 Rising Outsourcing Trends in the Aviation Industry
5.3 Market Restraints
5.3.1 OEMs Entering Aftermarket
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Retrofitting of Older Aircraft Fleet
5.4.2 Increasing Adoption of Sustainable Aviation Fuel (SAF)
5.5 Future Trends
5.5.1 Blockchain Technology Changing MRO Landscape
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. Aircraft MRO Market - Middle East & Africa Market Analysis
6.1 Middle East & Africa Aircraft MRO Market Revenue (US$ Million), 2020 – 2030
6.2 Middle East & Africa Aircraft MRO Market Forecast and Analysis
7. Middle East & Africa Aircraft MRO Market Analysis – Components
7.1 Overview
7.1.1 Middle East & Africa Aircraft MRO Market, By Component (2022 and 2030)
7.2 Engine MRO
7.2.1 Overview
7.2.2 Engine MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 Avionics MRO
7.3.1 Overview
7.3.2 Avionics MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Airframe MRO
7.4.1 Overview
7.4.2 Airframe MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.5 Cabin MRO
7.5.1 Overview
7.5.2 Cabin MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.6 Landing Gear MRO
7.6.1 Overview
7.6.2 Landing Gear MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.7 Others
7.7.1 Overview
7.7.2 Others Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Middle East & Africa Aircraft MRO Market Analysis – Aircraft Type
8.1 Overview
8.1.1 Middle East & Africa Aircraft MRO Market, By Aircraft Type (2022 and 2030)
8.2 Fixed Wing Aircraft
8.2.1 Overview
8.2.2 Fixed Wing Aircraft Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.3 Rotary Wing Aircraft
8.3.1 Overview
8.3.2 Rotary Wing Aircraft Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Middle East & Africa Aircraft MRO Market Analysis – End Users
9.1 Overview
9.1.1 Middle East & Africa Aircraft MRO Market, By End Users (2022 and 2030)
9.2 Commercial
9.2.1 Overview
9.2.2 Commercial Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Military
9.3.1 Overview
9.3.2 Military Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. Middle East & Africa Aircraft MRO Market - Country Analysis
10.1 Middle East & Africa
10.1.1 Middle East & Africa Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
10.1.1.1 South Africa Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.1.1 South Africa Aircraft MRO Market Breakdown by Components
10.1.1.1.2 South Africa Aircraft MRO Market Breakdown by Aircraft Type
10.1.1.1.3 South Africa Aircraft MRO Market Breakdown by End Users
10.1.1.2 Saudi Arabia Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 Saudi Arabia Aircraft MRO Market Breakdown by Components
10.1.1.2.2 Saudi Arabia Aircraft MRO Market Breakdown by Aircraft Type
10.1.1.2.3 Saudi Arabia Aircraft MRO Market Breakdown by End Users
10.1.1.3 UAE Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 UAE Aircraft MRO Market Breakdown by Components
10.1.1.3.2 UAE Aircraft MRO Market Breakdown by Aircraft Type
10.1.1.3.3 UAE Aircraft MRO Market Breakdown by End Users
10.1.1.4 Rest of Middle East & Africa Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.4.1 Rest of Middle East & Africa Aircraft MRO Market Breakdown by Components
10.1.1.4.2 Rest of Middle East & Africa Aircraft MRO Market Breakdown by Aircraft Type
10.1.1.4.3 Rest of Middle East & Africa Aircraft MRO Market Breakdown by End Users
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Merger and Acquisition
12. Company Profiles
12.1 AAR CORP
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 GE Aviation
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 Turkish Technic Inc.
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 Singapore Technologies Engineering Ltd
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Lufthansa Technik
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 Delta TechOps
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Rolls-Royce Holdings Plc
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Collins Aerospace
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 About The Insight Partners

 

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5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/09/17 10:30

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