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中南米の航空機MRO市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - 部品別(エンジンMRO、アビオニクスMRO、機体MRO、キャビンMRO、着陸装置MRO、その他)、航空機タイプ別(固定翼機、回転翼機)、エンドユーザー別(商用機、軍用機)


South & Central America Aircraft MRO Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Components (Engine MRO, Avionics MRO, Airframe MRO, Cabin MRO, Landing Gear MRO, and Others), Aircraft Type (Fixed Wing Aircraft and Rotary Wing Aircraft), and End Users (Commercial and Military)

中南米の航空機MRO市場は、2022年には44億943万米ドルと評価され、2030年には52億6,052万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までの年平均成長率は2.2%と推定される。 古い航空機の改修が中南米航空... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年6月4日 US$3,550
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サマリー

中南米の航空機MRO市場は、2022年には44億943万米ドルと評価され、2030年には52億6,052万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までの年平均成長率は2.2%と推定される。

古い航空機の改修が中南米航空機MRO市場を促進

古い航空機に新しい技術を取り付けたり追加したりすることを指すレトロフィッティングは、乗客の快適性と安全性を高めるのに役立ち、航空会社が古い航空機を維持するのを容易にする。航空機技術の絶え間ない進歩は、MRO能力のアップグレードにつながっている。

MROサービスプロバイダーは、新しい航空機にサービスを提供するだけでなく、古い航空機にアップグレードされた技術を後付けするために、常に新しい技術のアップグレードと調達を模索している。現在のシナリオでは、世界の民間航空会社は燃料価格の下落により古い航空機を保有し続けている。この要因は、航空会社が頻繁にMRO活動を選択することを余儀なくされており、MROサービスプロバイダーが航空会社に航空機フリートに新しい技術を後付けすることを提案することを容易にしている。MROサービスプロバイダーの間では、改修のトレンドが急上昇している。このように、先進的で近代的な技術の古い航空機への統合は、航空機MRO市場の展望だけでなく、航空業界の顔にも変化をもたらすと予想される。

中南米航空機MRO市場概観

南米の航空機MRO市場は急速な変貌を遂げており、この地域は世界的な貿易活動を拡大する計り知れない可能性を秘めている。この地域のわずかな景気後退とベネズエラやブラジルなどの国の経済危機にもかかわらず、全体的な南米地域は、今後数年間の世界的なビジネスに対して肯定的な見通しを示す可能性が高い。IATAは南米各国政府に対し、航空部門の成長のための適切なインフラを確保するため、スマートな業界規制を実施するよう指示している。サービスを通じて収益性を達成することは、南米の航空サービス・プロバイダーが直面する大きな課題である。南米の航空会社が旅客1人当たりで得ている利益は、世界平均と比べて不十分である。

インサイト・パートナーズの分析によると、2023年、南米では1,500機以上の民間航空機が運航されており、2033年末には2,100機を超えると予想されている。このような航空機の増加傾向は、同地域におけるMROサービスの需要を生み出すと予想される。さらに、南米全体での航空機保有機数の増加は、エンジンや機体などの主要な航空機部品のMROの要件を触媒すると予想される。

南米の航空セクターの将来は、ボーイング、エアバス、エンブラエルといった航空機製造大手が示す予測や分析によって際立っている。さらに、ブラジルの国防は、より新しい航空機フリートの調達で実質的に収益化しており、新しいフリートの複雑さに起因する強化されたMRO活動を要求している。また、ブラジルの国防軍では、古い航空機のアップグレードや先進技術の改修が必要であり、これがこの地域の航空機MRO市場の成長を促進すると予想される。南米には、サンティアゴ・デ・チリ、パナマ・シティ、カンクン、リオデジャネイロ、ボゴタ、リマなど、世界有数の航空メガシティがある。例えば、2020年12月、ジェットブルー航空は、ガイアナのジョージタウン・チェディ・ジェーガン国際空港(GEO)とニューヨーク・ジョン・F・ケネディ国際空港(JFK)を結ぶ新たなフライトサービスを開始した。空港での航空機数の増加により、安全な運航を確保するための航空機MROサービスの需要が急増すると予想される。これらの要因が、予測期間中の同地域における航空機MRO市場の成長に寄与すると予想される。

中南米航空機MRO市場の売上高と2030年までの予測 (百万米ドル)

中南米の航空機MRO市場のセグメンテーション

中南米の航空機MRO市場は、コンポーネント、航空機タイプ、エンドユーザー、国に分類されます。

コンポーネントに基づいて、南中米の航空機MRO市場は、エンジンMRO、アビオニクスMRO、機体MRO、キャビンMRO、着陸装置MRO、およびその他にセグメント化されます。エンジンMROセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。

航空機タイプ別では、南中米の航空機MRO市場は固定翼機と回転翼機に二分される。2022年の市場シェアは固定翼機が大きい。

エンドユーザー別では、中南米の航空機MRO市場は商業用と軍用に二分される。2022年の市場シェアは商用セグメントが大きい。

国別では、中南米の航空機MRO市場はブラジル、アルゼンチン、中南米のその他に区分される。ブラジルは2022年の南中米航空機MRO市場シェアを独占した。

AAR CORP、Barnes Group Inc、Collins Aerospace、Delta TechOps、GE Aviation、Lufthansa Technik、Rolls-Royce plc、Singapore Technologies Engineering Ltd、Turkish Technic Inc.は、南中米の航空機MRO市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.中南米の航空機MRO市場展望
4.1 概要
4.2 ポーター分析
4.3 エコシステム分析
4.3.1 部品サプライヤー
4.3.2 MROサービスプロバイダー
4.3.3 エンドユーザー
5.中南米航空機MRO市場 - 主要産業動向
5.1 中南米航空機MRO市場 - 主要産業動向
5.2 市場促進要因
5.2.1 航空旅行の増加
5.2.2 MRO産業におけるデジタル技術の統合の高まり
5.2.3 航空産業におけるアウトソーシング傾向の高まり
5.3 市場の阻害要因
5.3.1 OEMのアフターマーケットへの参入
5.4 市場機会
5.4.1 古い航空機の改造
5.4.2 持続可能な航空燃料(SAF)の採用増加
5.5 今後の動向
5.5.1 ブロックチェーン技術がMROの状況を変える
5.6 推進要因と阻害要因の影響
6.航空機MRO市場-中南米市場分析
6.1 南米・中米の航空機MRO市場収益(百万米ドル)、2020年~2030年
6.2 南米・中米の航空機MRO市場の予測・分析
7.中南米の航空機MRO市場分析-コンポーネント編
7.1 概要
7.1.1 中南米の航空機MRO市場:部品別(2022年、2030年)
7.2 エンジンMRO
7.2.1 概要
7.2.2 エンジンMRO市場、収益と2030年までの予測 (百万米ドル)
7.3 アビオニクスMRO
7.3.1 概要
7.3.2 アビオニクスMRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 機体MRO
7.4.1 概要
7.4.2 機体MRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.5 キャビンMRO
7.5.1 概要
7.5.2 キャビンMRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.6 ランディングギアMRO
7.6.1 概要
7.6.2 ランディングギアMRO市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.7 その他
7.7.1 概要
7.7.2 その他市場、収益と2030年までの予測(US$ Million)
8.中南米の航空機MRO市場分析:航空機タイプ
8.1 概要
8.1.1 中南米の航空機MRO市場:航空機タイプ別(2022年、2030年)
8.2 固定翼機
8.2.1 概要
8.2.2 固定翼航空機市場、2030年までの収益と予測 (百万米ドル)
8.3 回転翼機
8.3.1 概要
8.3.2 回転翼航空機市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.中南米の航空機MRO市場分析-エンドユーザー
9.1 概要
9.1.1 中南米航空機MRO市場:エンドユーザー別(2022年、2030年)
9.2 商業
9.2.1 概要
9.2.2 民間市場、2030年までの売上高と予測 (百万米ドル)
9.3 軍事
9.3.1 概要
9.3.2 軍用市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
10.中南米航空機MRO市場 - 国別分析
10.1 中南米
10.1.1 中南米航空機MRO市場の収益と予測・分析-国別
10.1.1.1 ブラジル航空機MRO市場の収益と2030年までの予測 (US$ Mn)
10.1.1.1.1 ブラジル航空機MRO市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.1.2 ブラジル航空機MRO市場の航空機タイプ別内訳
10.1.1.1.3 ブラジルの航空機MRO市場のエンドユーザー別内訳
10.1.1.2 アルゼンチン航空機MRO市場の収益と2030年までの予測 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 アルゼンチン航空機MRO市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.2.2 アルゼンチン航空機MRO市場の航空機タイプ別内訳
10.1.1.2.3 アルゼンチン航空機MRO市場のエンドユーザー別内訳
10.1.1.3 その他の地域の航空機MRO市場 2030年までの収益と予測 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 その他の地域の航空機MRO市場のコンポーネント別内訳
10.1.1.3.2 サム国以外の航空機MRO市場の航空機タイプ別内訳
10.1.1.3.3 サム国以外の航空機MRO市場のエンドユーザー別内訳
11.産業展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 合併と買収
12.企業プロフィール
12.1 AAR CORP
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品とサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要な開発
12.2 バーンズ・グループ
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要な開発
12.3 GEアビエーション
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品およびサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 ターキッシュ・テクニック社
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品とサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
13.4.6 主要開発
12.5 シンガポール・テクノロジー・エンジニアリング社
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要開発
12.6 ルフトハンザ テクニーク
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品とサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 デルタ・テックオプス
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要な開発
12.8 ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー
12.8.1 主要事実
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要な開発
12.9 コリンズ・エアロスペース
12.9.1 主要事実
12.9.2 事業内容
12.9.3 製品とサービス
12.9.4 財務概要
12.9.5 SWOT分析
12.9.6 主要開発
13.付録
13.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The South & Central America aircraft MRO market was valued at US$ 4,409.43 million in 2022 and is expected to reach US$ 5,260.52 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 2.2% from 2022 to 2030.

Retrofitting of Older Aircraft Fleet Fuels South & Central America Aircraft MRO Market

Retrofitting, which refers to the installation or addition of newer technologies on older aircraft fleets, helps increase passenger comfort and safety and facilitates the airlines in maintaining their older fleets. Continuous advancements in aircraft technologies are resulting in the upgrade of MRO capabilities.

MRO service providers are constantly seeking upgrades and procurement of newer technologies in order to service the newer aircraft as well as retrofit the upgraded technologies on the older aircraft fleets. In the current scenario, global commercial airlines are holding on to their older aircraft fleet owing to the drop in fuel prices. This factor is compelling the airlines to opt for MRO activities frequently, which is facilitating the MRO service providers to offer the airlines to retrofit the aircraft fleet with newer technologies. The retrofitting trend is soaring among the MRO service providers. Thus, the integration of advanced and modern technologies into older aircraft fleets is expected to change the aircraft MRO market landscape as well as the face of the aviation industry.

South & Central America Aircraft MRO Market Overview

The South America aircraft MRO market is undergoing rapid transformations, and the region has immense potential to increase its trade activities worldwide. Despite the slight recession in the region and economic crisis in countries such as Venezuela and Brazil in recent times, the overall South American region is likely to exhibit a positive outlook toward its global business in the coming years. The IATA has directed the governments of South American countries to implement smart industry regulations to ensure the right infrastructure for the growth of the aviation sector. Achieving profitability through services is a major challenge faced by airline service providers in South America. The profit earned per passenger by the South American airlines is insufficient compared with the global average.

According to The Insight Partners analysis, in 2023, South America had a fleet of more than 1,500 operational commercial aircraft, which is expected to surpass 2,100 by the end of 2033. Such trends of increasing aircraft feet are anticipated to generate the demand for MRO services in the region. Moreover, an increase in the number of aircraft fleet across South America is expected to catalyze the requirement of MRO for major aircraft components such as engines and airframes.

The future of South American aviation sector is prominent owing to the forecast and analysis showcased by the aircraft manufacturing giants, namely Boeing, Airbus, and Embraer. Additionally, the Brazilian defense is substantially monetizing in the procurement of a newer aircraft fleet, which demands enhanced MRO activities owing to the complexity of the newer fleet. Also, the older fleet in the Brazilian defense force requires upgradation and retrofitting activities of advanced technologies, which is expected to catalyze the growth of the aircraft MRO market in the region. South America is also a home to a few of the world's aviation megacities that include Santiago de Chile, Panama City, Cancun, Rio de Janeiro, Bogota, and Lima. For instance, in December 2020, JetBlue airline started a new flight service between Georgetown, Guyana's Cheddi Jagan International Airport (GEO), and New York John F. Kennedy International Airport (JFK). The increasing count of aircraft at the airports is expected to surge the demand for aircraft MRO services to ensure safe operations. These factors are expected to contribute to the aircraft MRO market growth in the region during the forecast period.

South & Central America Aircraft MRO Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

South & Central America Aircraft MRO Market Segmentation

The South & Central America aircraft MRO market is categorized into components, aircraft type, end users, and country.

Based on components, the South & Central America aircraft MRO market is segmented into engine MRO, avionics MRO, airframe MRO, cabin MRO, landing gear MRO, and others. The engine MRO segment held the largest market share in 2022.

In terms of aircraft type, the South & Central America aircraft MRO market is bifurcated into fixed wing aircraft and rotary wing aircraft. The fixed wing aircraft segment held a larger market share in 2022.

By end users, the South & Central America aircraft MRO market is bifurcated into commercial and military. The commercial segment held a larger market share in 2022.

By country, the South & Central America aircraft MRO market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America aircraft MRO market share in 2022.

AAR CORP, Barnes Group Inc, Collins Aerospace, Delta TechOps, GE Aviation, Lufthansa Technik, Rolls-Royce plc, Singapore Technologies Engineering Ltd, and Turkish Technic Inc. are among the leading companies operating in the South & Central America aircraft MRO market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. South & Central America Aircraft MRO Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Component Suppliers
4.3.2 MRO Service Providers
4.3.3 End Users
5. South & Central America Aircraft MRO Market - Key Industry Dynamics
5.1 South & Central America Aircraft MRO Market - Key Industry Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Increasing Air Travel
5.2.2 Growing Integration of Digital Technology in MRO Industry
5.2.3 Rising Outsourcing Trends in the Aviation Industry
5.3 Market Restraints
5.3.1 OEMs Entering Aftermarket
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Retrofitting of Older Aircraft Fleet
5.4.2 Increasing Adoption of Sustainable Aviation Fuel (SAF)
5.5 Future Trends
5.5.1 Blockchain Technology Changing MRO Landscape
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. Aircraft MRO Market - South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America Aircraft MRO Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
6.2 South & Central America Aircraft MRO Market Forecast and Analysis
7. South & Central America Aircraft MRO Market Analysis - Components
7.1 Overview
7.1.1 South & Central America Aircraft MRO Market, By Components (2022 and 2030)
7.2 Engine MRO
7.2.1 Overview
7.2.2 Engine MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 Avionics MRO
7.3.1 Overview
7.3.2 Avionics MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Airframe MRO
7.4.1 Overview
7.4.2 Airframe MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.5 Cabin MRO
7.5.1 Overview
7.5.2 Cabin MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.6 Landing Gear MRO
7.6.1 Overview
7.6.2 Landing Gear MRO Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.7 Others
7.7.1 Overview
7.7.2 Others Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. South & Central America Aircraft MRO Market Analysis - Aircraft Type
8.1 Overview
8.1.1 South & Central America Aircraft MRO Market, By Aircraft Type (2022 and 2030)
8.2 Fixed Wing Aircraft
8.2.1 Overview
8.2.2 Fixed Wing Aircraft Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.3 Rotary Wing
8.3.1 Overview
8.3.2 Rotary Wing Aircraft Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. South & Central America Aircraft MRO Market Analysis - End Users
9.1 Overview
9.1.1 South & Central America Aircraft MRO Market, By End Users (2022 and 2030)
9.2 Commercial
9.2.1 Overview
9.2.2 Commercial Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Military
9.3.1 Overview
9.3.2 Military Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. South & Central America Aircraft MRO Market - Country Analysis
10.1 South & Central America
10.1.1 South & Central America Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
10.1.1.1 Brazil Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.1.1 Brazil Aircraft MRO Market Breakdown by Component
10.1.1.1.2 Brazil Aircraft MRO Market Breakdown by Aircraft Type
10.1.1.1.3 Brazil Aircraft MRO Market Breakdown by End User
10.1.1.2 Argentina Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.2.1 Argentina Aircraft MRO Market Breakdown by Component
10.1.1.2.2 Argentina Aircraft MRO Market Breakdown by Aircraft Type
10.1.1.2.3 Argentina Aircraft MRO Market Breakdown by End User
10.1.1.3 Rest of SAM Aircraft MRO Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
10.1.1.3.1 Rest of SAM Aircraft MRO Market Breakdown by Component
10.1.1.3.2 Rest of SAM Aircraft MRO Market Breakdown by Aircraft Type
10.1.1.3.3 Rest of SAM Aircraft MRO Market Breakdown by End User
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Merger and Acquisition
12. Company Profiles
12.1 AAR CORP
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Barnes Group Inc
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 GE Aviation
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 Turkish Technic Inc.
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
12.5 Singapore Technologies Engineering Ltd
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 Lufthansa Technik
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Delta TechOps
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Rolls-Royce Holdings Plc
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 Collins Aerospace
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 About The Insight Partners

 

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