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アジア太平洋地域の切花市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - 花の種類別(バラ、カーネーション、リリウム、菊、ガーベラ、その他)、用途別(家庭用、商業用)、流通チャネル別(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、専門店/花屋、オンライン小売、その他)


Asia Pacific Cut Flowers Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Flower Type (Rose, Carnation, Lilium, Chrysanthemum and Gerbera, and Others), Application (Home and Commercial), and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty stores/Florist, Online Retail, and Others)

アジア太平洋地域の切花市場は、2022年の69億9,834万米ドルから2030年には99億8,536万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は4.5%と推定される。 花卉宅配のEコマース・プラ... もっと見る

 

 

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2024年6月5日 US$3,550
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サマリー

アジア太平洋地域の切花市場は、2022年の69億9,834万米ドルから2030年には99億8,536万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は4.5%と推定される。

花卉宅配のEコマース・プラットフォームの急増がアジア太平洋地域の切花市場を押し上げる

Eコマースによる購入は増加傾向にあり、花業界にとってはチャンスとなり得る。オンラインで花を販売する小売業者(花屋、スーパーマーケット、オンライン専門店)の数は増加している。オンラインで購入できる花の品揃えも増えている。オンライン販売のトレンドは、商品の均一性、サプライチェーンの効率性、情報交換基準の重要性を高めている。切花のネット販売(花束、一束、個々の花)はさらに増加すると予想される。インターネット販売には、花束や花を集団的または個人的に生産する花屋や、花束専門の生産者が関与することが多い。Eコマースでは、多種多様な切り花が入手可能で、さまざまな商品のオファーや割引があり、贈答用にカスタマイズできるため、オンライン・プラットフォームを通じて切り花の購入が急増する。また、スーパーマーケットにとっては、消費者の関心と需要に関する貴重な情報を得ることができる。小売業者は、多種多様な切り花や新しいデザイン、アイデアを提供することで、新しい世代の顧客をターゲットにしている。切り花企業は現在、ソーシャルメディア・プラットフォームを利用してマーケティング・キャンペーンを展開している。ソーシャルメディアには、特定の顧客層へのターゲティング、幅広いリーチ、適応性など多くの利点があり、しかも比較的安価だからである。

アジア太平洋地域の切花市場概要

アジア太平洋地域の切花市場は、中国、日本、韓国、オーストラリア、インド、その他のアジア太平洋地域に区分される。同地域の先進国および発展途上国では、中産階級の人口増加と相まって都市化が進んでおり、切花市場の市場プレーヤーにいくつかの機会を提供している。アジア太平洋諸国の切花産業は、ここ数年大きな需要を経験している。植物ゲノムのシークエンシングと観賞用花のバイオテクノロジーの進歩は、収量の増加を助けるとともに、花卉の新しいハイブリッド品種の開発をもたらした。このように、花卉栽培はアジア太平洋地域で有利なビジネスに変貌しつつある。

花は千年もの間、アジア文化の重要な一部であった。花はまた、精神的・文化的な慣習に不可欠な要素であり、しばしば王族の象徴でもある。近年では、一般の人々も切り花を日常生活に欠かせないものと考え、健康的なライフスタイルや繁栄と結びつけている。また、アジア太平洋諸国の政府は、切り花の巨大な顧客として活動しており、花の並木道は都市開発や都市美化プロジェクトの一部となっている。このような認識により、アジア太平洋諸国、特に日本、インド、中国といった国内花卉産業が盛んな国々では、切花の国内需要が高まっている。このような要因が、アジア太平洋地域の切花市場に好影響を与えている。このように、アジア経済の継続的な繁栄に伴い、切花の需要は今後も増加し続けるだろう。

アジア太平洋地域の切花市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

アジア太平洋地域の切花市場のセグメンテーション

アジア太平洋地域の切花市場は、花の種類、用途、流通チャネル、国別に区分される。

花の種類に基づき、アジア太平洋地域の切花市場はバラ、カーネーション、リリウム、キク、ガーベラ、その他に区分される。2022年のアジア太平洋切花市場では、バラ部門が最大のシェアを占めている。

用途別では、アジア太平洋地域の切花市場は家庭用と商業用に二分される。2022年のアジア太平洋切花市場では、商業セグメントがより大きなシェアを占めている。

流通チャネル別では、アジア太平洋地域の切花市場はスーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店・花屋、オンライン小売、その他に分類される。専門店/花屋セグメントが2022年のアジア太平洋切花市場で最大のシェアを占めた。

国別に見ると、アジア太平洋地域の切花市場は中国、インド、日本、オーストラリア、韓国、その他のアジア太平洋地域に区分される。2022年には中国がアジア太平洋地域の切花市場を支配した。

Selecta Cut Flowers SAU、Multiflora Corp、Rosebud Ltd、Karen Roses Ltd、Dummen Orange Holding BV、Marginpar BVは、アジア太平洋切花市場で事業展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイトパートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.アジア太平洋切花市場の展望
4.1 概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
5.アジア太平洋切花市場:主要産業ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 装飾用切花の需要増加
5.1.2 切り花がもたらす様々な健康効果
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 切り花に関する厳しい規制
5.3 市場機会
5.3.1 フラワーデリバリーのためのEコマースプラットフォームの急増
5.4 今後の動向
5.4.1 集客のための農場ストーリーのマーケティング
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.切花市場:アジア太平洋地域の市場分析
6.1 アジア太平洋地域の切花市場売上高(百万米ドル)、2020年~2030年
6.2 アジア太平洋地域の切花市場の予測と分析
7.アジア太平洋地域の切花市場分析:花の種類
7.1 バラ
7.1.1 概要
7.1.2 ローズ2030年までの市場収入と予測(US$ Million)
7.2 カーネーション
7.2.1 概要
7.2.2 カーネーション2030年までの市場収入と予測(百万米ドル)
7.3 リリウム
7.3.1 概要
7.3.2 リリウム市場収入と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 菊とガーベラ
7.4.1 概要
7.4.2 キクとガーベラ:市場収入と2030年までの予測(百万米ドル)
7.5 その他
7.5.1 概要
7.5.2 その他:市場収入と2030年までの予測(百万米ドル)
8.アジア太平洋地域の切花市場の分析:用途
8.1 ホーム
8.1.1 概要
8.1.2 家庭2030年までの市場収益と予測(百万米ドル)
8.2 商業
8.2.1 概要
8.2.2 業務用:市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.アジア太平洋地域の切花市場分析:流通チャネル
9.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
9.1.1 概要
9.1.2 スーパーマーケットとハイパーマーケット:市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.2 専門店/花屋
9.2.1 概要
9.2.2 専門店/花屋:市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.3 オンライン小売
9.3.1 概要
9.3.2 オンライン小売業市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.4 その他
9.4.1 概要
9.4.2 その他:市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
10.アジア太平洋地域の切花市場:国別分析
10.1 アジア太平洋地域の切花市場の概要
10.1.1 アジア太平洋地域の切花市場:主要国別売上高(2022年)(百万米ドル)
10.1.2 アジア太平洋地域の切花市場の国別内訳
10.1.2.1 日本の切花市場の2030年までの収益予測(百万米ドル)
10.1.2.1.1 日本の切花市場の花の種類別内訳
10.1.2.1.2 日本の切花市場の用途別内訳
10.1.2.1.3 日本の切花市場の流通経路別内訳
10.1.2.2 中国の切花市場の2030年までの収益と予測(US$ Million)
10.1.2.2.1 中国切花市場の花の種類別内訳
10.1.2.2.2 中国切花市場の用途別内訳
10.1.2.2.3 中国の切花市場の流通経路別内訳
10.1.2.3 インド切花市場の2030年までの収益及び予測(百万米ドル)
10.1.2.3.1 インド切花市場の花の種類別内訳
10.1.2.3.2 インド切花市場の用途別内訳
10.1.2.3.3 インド切花市場の流通経路別内訳
10.1.2.4 オーストラリア切花市場の2030年までの収益及び予測(百万米ドル)
10.1.2.4.1 オーストラリア切花市場の花の種類別内訳
10.1.2.4.2 オーストラリア切花市場の流通経路別内訳
10.1.2.5 韓国の切花市場の2030年までの収益と予測(百万米ドル)
10.1.2.5.1 韓国切花市場の花の種類別内訳
10.1.2.5.2 韓国の切花市場の用途別内訳
10.1.2.5.3 韓国の切花市場の流通経路別内訳
10.1.2.6 その他のアジア太平洋地域の切花市場の2030年までの収益及び予測(百万米ドル)
10.1.2.6.1 その他のアジア太平洋地域の切花市場の花の種類別内訳
10.1.2.6.2 その他のアジア太平洋地域の切花市場の用途別内訳
10.1.2.6.3 その他のアジア太平洋地域の切花市場の流通経路別内訳
11.企業プロフィール
11.1 Selecta Cut Flowers SAU
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 製品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要開発
11.2 マルチフローラ社
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 製品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 ローズバッド社
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品とサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要開発
11.4 カレン・ローズ社
11.4.1 主要事実
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品およびサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要開発
11.5 ダムメンオレンジホールディングBV
11.5.1 主要事実
11.5.2 事業内容
11.5.3 製品およびサービス
11.5.4 財務概要
11.5.5 SWOT分析
11.5.6 主要開発
11.6 マージンパールBV
11.6.1 主要事実
11.6.2 事業内容
11.6.3 製品とサービス
11.6.4 財務概要
11.6.5 SWOT分析
11.6.6 主要開発
12.付録

 

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Summary

The Asia Pacific cut flowers market is expected to grow from US$ 6,998.34 million in 2022 to US$ 9,985.36 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 4.5% from 2022 to 2030.

Surging E-commerce Platform for Flower Delivery Boosts Asia Pacific Cut Flowers Market

E-commerce purchases are on the rise, which can be an opportunity for the flower industry. The number of retailers (florists, supermarkets, and online specialists) selling flowers online is increasing. The assortment of flowers that can be purchased online is also growing. The online sales trend increases the importance of product uniformity, supply chain efficiency, and information exchange standards. Online sales of cut flowers (both bouquets, mono-bunches, and individual flowers) are expected to increase further. Internet sales often involve florists who collectively or individually produce bouquets, flowers, or specialized bouquet producers. E-commerce offers availability of wide varieties of cut flowers, offers and discounts on different products, and customization of gifting purpose, thereby surging the purchase of cut flower through online platform. It will also give supermarkets valuable information about consumer interest and demand. Retailers are targeting the new generation of customers by offering a wide variety of cut flowers and new designs and ideas. Cut flower companies are now using social media platforms to launch marketing campaigns because social media offers many benefits, including targeting specific customer segments, broad reach, and adaptability, while being relatively inexpensive.

Asia Pacific Cut Flowers Market Overview

The cut flowers market in Asia Pacific is segmented into China, Japan, South Korea, Australia, India, and the Rest of Asia Pacific. Developed and developing countries in the region are witnessing growth in urbanization, coupled with the middle-class population, offering several opportunities for the market players in the cut flowers market. The cut flower industry in countries in Asia Pacific has experienced a huge demand in the last few years. Plant genome sequencing and advancements in the biotechnology of ornamental flowers have resulted in the development of new hybrid varieties of flowering plants, along with aiding in increased yields. Thus, floriculture is transforming into a lucrative business in Asia Pacific.

Flowers have been a crucial part of the Asian culture for a thousand years. They have also been an integral component of spiritual and cultural practices, and they also often symbolize royalty. In recent years, even the general public has considered cut flowers as an essential part of their everyday lives, associated with a healthy lifestyle and prosperity. Also, governments of countries in Asia Pacific operate as huge customers of cut flowers, as flower-lined streets have been a part of urban development and city beautification projects. This perception has increased domestic demand for cut flowers in Asia Pacific, especially in countries such as Japan, India, and China, which have a massive domestic flower industry. These factors have favored the market for cut flowers in the Asia Pacific. Thus, with the continuously flourishing Asian economies, the demand for cut flowers would continue to rise in the future.

Asia Pacific Cut Flowers Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific Cut Flowers Market Segmentation

The Asia Pacific cut flowers market is segmented into flower type, application, distribution channel, and country.

Based on flower type, the Asia Pacific cut flowers market is segmented into rose, carnation, lilium, chrysanthemum and gerbera, and others. The rose segment held the largest share of the Asia Pacific cut flowers market in 2022.

In terms of application, the Asia Pacific cut flowers market is bifurcated into home and commercial. The commercial segment held a larger share of the Asia Pacific cut flowers market in 2022.

By distribution channel, the Asia Pacific cut flowers market is categorized into supermarkets and hypermarkets, specialty stores/florist, online retail, and others. The specialty stores/florist segment held the largest share of the Asia Pacific cut flowers market in 2022.

Based on country, the Asia Pacific cut flowers market is segmented int o China, India, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated Asia Pacific cut flowers market in 2022.

Selecta Cut Flowers SAU, Multiflora Corp, Rosebud Ltd, Karen Roses Ltd, Dummen Orange Holding BV, and Marginpar BV are some of the leading companies operating in the Asia Pacific cut flowers market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific Cut Flowers Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
5. Asia Pacific Cut Flowers Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Demand for Cut Flowers for Decorative Purposes
5.1.2 Various Health Benefits Associated with Cut Flowers
5.2 Market Restraints
5.2.1 Stringent Regulations Associated with Cut Flowers
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Surging E-commerce Platform for Flower Delivery
5.4 Future Trends
5.4.1 Marketing a Farm Story to Attract Customers
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Cut Flowers Market - Asia Pacific Market Analysis
6.1 Asia Pacific Cut Flowers Market Revenue (US$ Million), 2020 – 2030
6.2 Asia Pacific Cut Flowers Market Forecast and Analysis
7. Asia Pacific Cut Flowers Market Analysis – Flower Type
7.1 Rose
7.1.1 Overview
7.1.2 Rose: Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Carnation
7.2.1 Overview
7.2.2 Carnation: Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 Lilium
7.3.1 Overview
7.3.2 Lilium: Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Chrysanthemum and Gerbera
7.4.1 Overview
7.4.2 Chrysanthemum and Gerbera: Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.5 Others
7.5.1 Overview
7.5.2 Others: Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Asia Pacific Cut Flowers Market Analysis – Application
8.1 Home
8.1.1 Overview
8.1.2 Home: Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Commercial
8.2.1 Overview
8.2.2 Commercial: Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Asia Pacific Cut Flowers Market Analysis – Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Overview
9.1.2 Supermarkets and Hypermarkets: Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Specialty Store/Florists
9.2.1 Overview
9.2.2 Specialty Store/Florists: Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Online Retail
9.3.1 Overview
9.3.2 Online Retail: Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Others
9.4.1 Overview
9.4.2 Others: Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. Asia Pacific Cut Flowers Market - Country Analysis
10.1 Asia Pacific Cut Flowers Market Overview
10.1.1 Asia Pacific Cut Flowers Market, by key Country - Revenue (2022) (US$ Million)
10.1.2 Asia Pacific Cut Flowers Market Breakdown by Country
10.1.2.1 Japan Cut Flowers Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.2.1.1 Japan Cut Flowers Market Breakdown by Flower Type
10.1.2.1.2 Japan Cut Flowers Market Breakdown by Application
10.1.2.1.3 Japan Cut Flowers Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.2 China Cut Flowers Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.2.2.1 China Cut Flowers Market Breakdown by Flower Type
10.1.2.2.2 China Cut Flowers Market Breakdown by Application
10.1.2.2.3 China Cut Flowers Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.3 India Cut Flowers Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.2.3.1 India Cut Flowers Market Breakdown by Flower Type
10.1.2.3.2 India Cut Flowers Market Breakdown by Application
10.1.2.3.3 India Cut Flowers Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.4 Australia Cut Flowers Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.2.4.1 Australia Cut Flowers Market Breakdown by Flower Type
10.1.2.4.2 Australia Cut Flowers Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.5 South Korea Cut Flowers Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.2.5.1 South Korea Cut Flowers Market Breakdown by Flower Type
10.1.2.5.2 South Korea Cut Flowers Market Breakdown by Application
10.1.2.5.3 South Korea Cut Flowers Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.6 Rest of Asia Pacific Cut Flowers Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.2.6.1 Rest of Asia Pacific Cut Flowers Market Breakdown by Flower Type
10.1.2.6.2 Rest of Asia Pacific Cut Flowers Market Breakdown by Application
10.1.2.6.3 Rest of Asia Pacific Cut Flowers Market Breakdown by Distribution Channel
11. Company Profiles
11.1 Selecta Cut Flowers SAU
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Multiflora Corp
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Rosebud Ltd
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Karen Roses Ltd
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 Dummen Orange Holding BV
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
11.6 Marginpar BV
11.6.1 Key Facts
11.6.2 Business Description
11.6.3 Products and Services
11.6.4 Financial Overview
11.6.5 SWOT Analysis
11.6.6 Key Developments
12. Appendix

 

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