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北米コネクテッドカー市場の2030年予測 - 地域別分析 - 技術別(5G、4G/LTE、3G & 2G)、接続性別(統合型、テザリング型、組み込み型)、用途別(テレマティクス、インフォテインメント、運転支援、その他)


North America Connected Vehicle Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Technology (5G, 4G/LTE, and 3G & 2G), Connectivity (Integrated, Tethered, and Embedded), and Application (Telematics, Infotainment, Driving Assistance, and Others)

北米のコネクテッド・ビークル市場は、2022年には114億2,496万米ドルとなり、2030年には409億1,819万米ドルに達すると予測されている。 運転支援システムに対する需要の高まりが北米コネクテッド自動車市場を... もっと見る

 

 

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サマリー

北米のコネクテッド・ビークル市場は、2022年には114億2,496万米ドルとなり、2030年には409億1,819万米ドルに達すると予測されている。

運転支援システムに対する需要の高まりが北米コネクテッド自動車市場を後押し

先進運転支援システム(ADAS)の進歩は、コネクテッド・ビークル市場にプラスの影響を与え、自動車の状況をいくつかの重要な方法で再構築している。ADASは、コネクテッド・ビークル技術の採用を拡大する強力な触媒である。アダプティブ・クルーズ・コントロール、ブラインド・スポット・モニタリング、自動駐車アシストなどの機能で構成されるこれらのシステムは、交通安全性を高める可能性があるとして大きな注目を集めている。その結果、消費者はADAS搭載車を高く評価し、積極的に求めるようになっている。このような需要の急増により、自動車メーカーはより洗練されたコネクティビティ機能を自動車に組み込むようになっている。例えば、米国自動車協会(American Automobile Association)の調査によると、米国の消費者の約40%は少なくとも1つの運転支援システムを期待している。こうした需要の結果、米国では6,000万台以上の自動車にADASシステムが搭載されている。

自動車メーカーはまた、ADASのシームレスな運用に不可欠な要素である、堅牢で高速な車内通信ネットワークの構築に多額の投資を行っている。コネクティビティ・インフラへのこの投資は同時に、より広範なコネクテッド・ビークル市場の進歩を促進している。例えば、BMWは2018年、自動車業界向けに周波数変調連続波(FMCW)ライダーを製造するBlackmore Sensors and Analytics, Inc.に資本投資した。Blackmore社はこの投資により、先進運転支援システム(ADAS)や自動運転市場向けのFMCWライダーセンサーの生産規模を拡大した。また、2021年にはフォルクスワーゲン・グループがマイクロソフトと提携し、自動運転の開発を急ピッチで進めている。

北米コネクテッド・ビークル市場の概要

北米コネクテッド・ビークル市場は、米国、カナダ、メキシコに区分される。コネクテッド・ビークル産業が北米で高収益をあげているのは、成長と投資に有利な環境を生み出す市場特有の要因が集約されているためである。第一に、北米は成熟し技術的に進んだ自動車部門を誇っている。大手自動車メーカー、テクノロジー企業、サービスプロバイダーは、北米市場の巨大な可能性を認識し、それに応じてコネクテッド・ビークル・テクノロジーの研究開発と展開に投資してきた。さらに、北米の規制情勢は収益成長の推進に役立っている。規制機関は、安全性と効率を向上させる可能性を認識し、車両にコネクティビティ機能を組み込むことを奨励する積極的な姿勢を示している。こうした規制の取り組みは、自動車メーカーがコネクテッド・テクノロジーを車両製品に組み込むインセンティブとなっている。

北米の消費者基盤は、テクノロジーとイノベーションに対する強い嗜好を特徴としている。同地域の消費者は、車載Wi-Fi、シームレスなスマートフォン統合、洗練されたインフォテインメント・システムなど、高度なコネクティビティ機能を搭載した自動車に対する高い需要を示している。このような消費者主導の需要は、市場におけるコネクテッド・ビークルの販売台数と売上高の増加につながっている。

北米コネクテッドカー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)

北米のコネクテッド自動車市場のセグメント化

北米のコネクテッドカー市場は、技術、接続性、用途、国によって区分される。技術に基づき、北米コネクテッドカー市場は5G、4G/LTE、3G & 2Gに分類される。4G/LTEセグメントは2022年に最大の市場シェアを占めた。

接続性によって、北米コネクテッド・ビークル市場は統合型、テザー型、組み込み型に分類される。組み込み型セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。

アプリケーション別では、北米コネクテッド・ビークル市場はテレマティクス、インフォテインメント、運転支援、その他に分類される。2022年には、インフォテインメント・セグメントが最大の市場シェアを占めた。

国別では、北米コネクテッド・ビークル市場は米国、カナダ、メキシコに区分される。2022年の北米コネクテッド・ビークル市場シェアは米国が独占した。

AT&T、Audi AG、Bayerische Motoren Werke AG、Continental AG、Denso、General Motors Co、Harman International Industries Inc、Robert Bosch GmbH、Visteon Corp、Vodafone Group Plcは、北米コネクテッド・ビークル市場で事業を展開する主要企業である。

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目次

目次
1.はじめに
1.1 市場セグメント
1.1.1 コネクテッド・ビークル市場のセグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要な洞察
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.北米コネクテッドカー市場の展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 自動車メーカーとOEM
4.2.2 ティア1サプライヤー
4.2.3 ティア2およびティア3サプライヤー
4.2.4 通信プロバイダー
4.2.5 技術プロバイダー
4.2.6 政府規制および標準化団体
4.2.7 データプロバイダー
4.2.8 物流・流通
4.2.9 サービス・メンテナンスプロバイダー
4.2.10 エンドユーザー
4.2.11 アフターマーケット・プロバイダー
5.北米コネクテッド自動車市場:主要産業ダイナミクス
5.1 コネクテッド自動車市場 - 主要産業ダイナミクス
5.2 市場促進要因
5.2.1 運転支援システムに対する需要の高まり
5.2.2 コネクティビティ技術の進歩
5.3 市場の阻害要因
5.3.1 データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
5.3.2 高い初期費用と手頃な価格への懸念
5.4 市場機会
5.4.1 スマートシティへの取り組みの増加
5.4.2 自律走行車の採用
5.5 今後の動向
5.5.1 コネクテッドカーのデータ収益化
5.6 推進要因と阻害要因の影響
6.コネクテッドカー市場 - 北米市場分析
6.1 コネクテッドカー市場の収益(百万米ドル)、2022年~2030年
6.2 コネクテッドカー市場の予測と分析
7.北米のコネクテッド自動車市場分析-技術別
7.1 コネクテッド自動車市場:技術別(2022年、2030年)
7.2 5G
7.2.1 概要
7.2.2 5G市場、売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
7.3 4G
7.3.1 概要
7.3.2 4G市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.4 3G & 2G
7.4.1 概要
7.4.2 3G & 2G市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
8.北米のコネクテッド自動車市場分析:接続性
8.1 コネクテッド自動車市場:コネクティビティ別(2022年および2030年)
8.2 統合
8.2.1 概要
8.2.2 統合型市場、2030年までの売上高と予測(百万米ドル)
8.3 テザリング
8.3.1 概要
8.3.2 テザー市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
8.4 組み込み型
8.4.1 概要
8.4.2 組み込み型市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.北米のコネクテッド自動車市場分析:用途別
9.1 コネクテッド自動車市場:用途別(2022年、2030年)
9.2 テレマティクス
9.2.1 概要
9.2.2 テレマティクス市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.3 インフォテインメント
9.3.1 概要
9.3.2 インフォテインメント市場、収益と2030年までの予測(百万米ドル)
9.4 運転支援
9.4.1 概要
9.4.2 運転支援市場:2030年までの収益・予測(百万米ドル)
9.5 その他
9.5.1 概要
9.5.2 その他市場、2030年までの売上高と予測(百万米ドル)
10.北米のコネクテッド自動車市場 - 国別分析
10.1 北米
10.1.1 概要
10.1.2 北米コネクテッド自動車市場の国別売上高と予測・分析
10.1.2.1 米国コネクテッド自動車市場の2030年までの売上高と予測 (US$ Mn)
10.1.2.1.1 米国コネクテッド自動車市場の技術別内訳
10.1.2.1.2 米国コネクテッド自動車市場の接続性別内訳
10.1.2.1.3 米国のコネクテッドカー市場の用途別内訳
10.1.2.2 カナダのコネクテッドカー市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.2.1 カナダのコネクテッドカー市場の技術別内訳
10.1.2.2.2 カナダのコネクテッドカー市場の接続性別内訳
10.1.2.2.3 カナダのコネクテッドカー市場の用途別内訳
10.1.2.3 メキシコのコネクテッド自動車市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
10.1.2.3.1 メキシコのコネクテッド自動車市場の技術別内訳
10.1.2.3.2 メキシコのコネクテッド自動車市場の接続性別内訳
10.1.2.3.3 メキシコのコネクテッドカー市場の用途別内訳
11.産業展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 新製品開発
11.4 合併と買収
12.企業プロフィール
12.1 ハーマンインターナショナルインダストリーズ
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品とサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要な開発
12.2 ロバート・ボッシュGmbH
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 AT&T Inc.
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品とサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要開発
12.4 株式会社デンソー
12.4.1 主要データ
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品とサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要開発
12.5 ビステオン
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要開発
12.6 コンチネンタルAG
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品およびサービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 アウディAG
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品とサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要開発
12.8 ゼネラルモーターズ
12.8.1 主要事実
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要な開発
12.9 バイエルン独立国
12.9.1 主要事実
12.9.2 事業内容
12.9.3 製品およびサービス
12.9.4 財務概要
12.9.5 SWOT分析
12.9.6 主要事業展開
12.10 ボーダフォン・グループ Plc
12.10.1 主要事実
12.10.2 事業内容
12.10.3 製品とサービス
12.10.4 財務概要
12.10.5 主要事業展開
13.付録
13.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The North America connected vehicle market was valued at US$ 11,424.96 million in 2022 and is expected to reach US$ 40,918.19 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 17.3% from 2022 to 2030.

Growing demand for driving assistance system Fuels North America Connected Vehicle Market

The advancement of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) has positively impacted the connected vehicle market, reshaping the automotive landscape in several significant ways. ADAS is a powerful catalyst for the increased adoption of connected vehicle technology. These systems, comprising features such as adaptive cruise control, blind-spot monitoring, and automated parking assistance, have garnered immense attention for their potential to enhance road safety. As a result, consumers are valuing and actively seeking vehicles equipped with ADAS. This surge in demand is driving automakers to integrate more sophisticated connectivity features into their cars. For instance, as per the study done by the American Automobile Association, ~40% of US consumers expect at least one driver support system. As a result of such demand, the country has more than 60 million vehicles equipped with the ADAS system.

Automakers are also investing significantly in building robust, high-speed communication networks within vehicles, a critical component for the seamless operation of ADAS. This investment in connectivity infrastructure is simultaneously driving advancements in the broader connected vehicle market. For instance, in 2018, BMW invested capital in Blackmore Sensors and Analytics, Inc., which manufactures frequency-modulated continuous wave (FMCW) lidar for the automotive industry. Blackmore used the investment to scale the production of its FMCW lidar sensor for advanced driver assistance systems (ADAS) and self-driving markets. In addition, in 2021, Volkswagen Group partnered with Microsoft to fast-track the development of automated driving.

North America Connected Vehicle Market Overview

The North America connected vehicle market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The connected vehicle industry has garnered high revenue in North America due to a convergence of market-specific factors that create a favorable environment for growth and investment. Firstly, North America boasts a mature and technologically advanced automotive sector. Leading automotive manufacturers, technology companies, and service providers have recognized the immense potential of the market in North America and have accordingly invested in R&D and deployment of connected vehicle technologies. In addition, the regulatory landscape in North America has been instrumental in driving revenue growth. Regulatory bodies have taken a proactive stance toward encouraging the incorporation of connectivity features in vehicles, recognizing the potential for improved safety and efficiency. These regulatory initiatives have incentivized automakers to integrate connected technologies into their vehicle offerings.

The consumer base in North America is marked by a strong preference for technology and innovation. Consumers in the region have shown a high demand for vehicles equipped with advanced connectivity features, such as in-car Wi-Fi, seamless smartphone integration, and sophisticated infotainment systems. This consumer-driven demand has translated into higher sales and revenue figures for connected vehicles in the market.

North America Connected Vehicle Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Thousand)

North America Connected Vehicle Market Segmentation

The North America connected vehicle market is segmented based on technology, connectivity, application, and country. Based on technology, the North America connected vehicle market is categorized into 5G, 4G/LTE, and 3G & 2G. The 4G/LTE segment held the largest market share in 2022.

By on connectivity, the North America connected vehicle market is segmented into integrated, tethered, and embedded. The embedded segment held the largest market share in 2022.

In terms of application, the North America connected vehicle market is categorized into telematics, infotainment, driving assistance, and others. The infotainment segment held the largest market share in 2022.

Based on country, the North America connected vehicle market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America connected vehicle market share in 2022.

AT&T, Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Continental AG, Denso, General Motors Co, Harman International Industries Inc, Robert Bosch GmbH, Visteon Corp, and Vodafone Group Plc are among the leading companies operating in the North America connected vehicles market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 Market Segmentation
1.1.1 Connected Vehicle Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. North America Connected Vehicle Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 Automakers and OEMs
4.2.2 Tier 1 Suppliers
4.2.3 Tier 2 and Tier 3 Suppliers
4.2.4 Telecommunications Providers
4.2.5 Technology Providers
4.2.6 Government Regulations and Standards Bodies
4.2.7 Data Providers
4.2.8 Logistics and Distribution
4.2.9 Service and Maintenance Providers
4.2.10 End Users
4.2.11 Aftermarket Providers
5. North America Connected Vehicle Market - Key Industry Dynamics
5.1 Connected Vehicle Market - Key Industry Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Growing Demand for Driving Assistance System
5.2.2 Advancements in Connectivity Technology
5.3 Market Restraints
5.3.1 Data Privacy and Security Concerns
5.3.2 High Initial Costs and Affordability Concerns
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Increasing Smart City Initiatives
5.4.2 Adoption of Autonomous vehicles
5.5 Future Trends
5.5.1 Connected Car Data Monetization
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. Connected Vehicle Market - North America Market Analysis
6.1 Connected Vehicle Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.2 Connected Vehicle Market Forecast and Analysis
7. North America Connected Vehicle Market Analysis - Technology
7.1 Connected Vehicle Market, By Technology (2022 and 2030)
7.2 5G
7.2.1 Overview
7.2.2 5G Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 4G
7.3.1 Overview
7.3.2 4G Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 3G & 2G
7.4.1 Overview
7.4.2 3G & 2G Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. North America Connected Vehicle Market Analysis - Connectivity
8.1 Connected Vehicle Market, By Connectivity (2022 and 2030)
8.2 Integrated
8.2.1 Overview
8.2.2 Integrated Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.3 Tethered
8.3.1 Overview
8.3.2 Tethered Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Embedded
8.4.1 Overview
8.4.2 Embedded Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. North America Connected Vehicle Market Analysis - Application
9.1 Connected Vehicle Market, By Application (2022 and 2030)
9.2 Telematics
9.2.1 Overview
9.2.2 Telematics Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Infotainment
9.3.1 Overview
9.3.2 Infotainment Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Driving assistance
9.4.1 Overview
9.4.2 Driving assistance Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.5 Others
9.5.1 Overview
9.5.2 Others Market, Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. North America Connected Vehicle Market - Country Analysis
10.1 North America
10.1.1 Overview
10.1.2 North America Connected Vehicle Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Country
10.1.2.1 US Connected Vehicle Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
10.1.2.1.1 United States Connected Vehicle Market Breakdown by Technology
10.1.2.1.2 United States Connected Vehicle Market Breakdown by Connectivity
10.1.2.1.3 United States Connected Vehicle Market Breakdown by Application
10.1.2.2 Canada Connected Vehicle Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
10.1.2.2.1 Canada Connected Vehicle Market Breakdown by Technology
10.1.2.2.2 Canada Connected Vehicle Market Breakdown by Connectivity
10.1.2.2.3 Canada Connected Vehicle Market Breakdown by Application
10.1.2.3 Mexico Connected Vehicle Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Mn)
10.1.2.3.1 Mexico Connected Vehicle Market Breakdown by Technology
10.1.2.3.2 Mexico Connected Vehicle Market Breakdown by Connectivity
10.1.2.3.3 Mexico Connected Vehicle Market Breakdown by Application
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 New Product Development
11.4 Merger and Acquisition
12. Company Profiles
12.1 Harman International Industries Inc
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Robert Bosch GmbH
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 AT&T Inc
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 Denso Corp
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Visteon Corp
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 Continental AG
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Audi AG
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 General Motors Co
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 Bayerische Motoren Werke AG
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
12.10 Vodafone Group Plc
12.10.1 Key Facts
12.10.2 Business Description
12.10.3 Products and Services
12.10.4 Financial Overview
12.10.5 Key Developments
13. Appendix
13.1 About The Insight Partners

 

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