世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

南米・中米の粉末香料市場 2030年までの予測 タイプ別(甘味、香味、その他)、カテゴリー別(天然[有機・従来]、合成)、用途別(ベーカリー・菓子、乳製品・冷凍デザート、スープ・ソース・ドレッシング、肉・肉代替製品、スナック・RTEミール、栄養補助食品、その他)の地域別分析


South & Central America Powdered Flavors Market Forecast to 2030 Regional Analysis by Type (Sweet, Savory, and Others), Category (Natural [Organic and Conventional] and Synthetic), and Application (Bakery and Confectionery; Dairy and Frozen Desserts; Soups, Sauces, and Dressings; Meat and Meat Substitute Products; Snacks and RTE Meals; Nutritional Supplements; and Others)

中南米の粉末香料市場は2022年に9億8,874万米ドルとなり、2030年には15億4,682万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までの年平均成長率は5.8%と推定される。 マイクロカプセル化技術の採用が中南米... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年1月23日 US$3,550
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
73 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

中南米の粉末香料市場は2022年に9億8,874万米ドルとなり、2030年には15億4,682万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までの年平均成長率は5.8%と推定される。

マイクロカプセル化技術の採用が中南米の粉末香料市場を後押し

マイクロカプセル化は、マイクロカプセルとして知られる固体マトリックスにフレーバー素材を封入するもので、加熱したり水にさらすとフレーバーを放出する。マイクロカプセル化には、噴霧乾燥、コアセルベーション、重合など、さまざまな方法が使用される。マイクロカプセル化プロセスでは、油と水の混合物を壁材の存在下で均質化し、次いで制御された噴霧乾燥を行う。一般的に使用される壁材には、植物性ガム、デンプン、デキストリン、タンパク質、セルロースエステルなどがある。マイクロカプセル化は、風味を適切な場所で、必要な時間に制御された形で放出する。有効成分(フレーバー)を湿気、酸、熱、酸化、成分の相互作用から保護します。乾燥し、流動性があるため、原料の取り扱いが容易で、全体的な輸送および取り扱いコストを削減します。マイクロカプセル化されたフレーバーは保存性が高く、他の形態よりも望ましい。マイクロカプセル化により、包装の手間が省け、より持続可能なプロセスとなる。前述のマイクロカプセル化の利点により、多くの世界的フレーバー企業がこの技術を採用している。例えば、Firmenich SA、Cargill Incorporated、Givaudan、Ingredionなどの企業は、マイクロカプセル化されたフレーバーを提供することで、正確なフレーバーデリバリーを実現し、市場で事業を展開する他の企業に対する競争上の優位性を獲得している。このように、香料のマイクロカプセル化がもたらすさまざまな利点と、市場で事業を展開する粉末香料メーカーによるこの技術の採用増加は、今後数年間、粉末香料市場に有益な機会を提供すると予想される。

中南米の粉末香料市場の概要

南米・中米の粉末香料市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他の地域に区分される。パウダー・フレーバーは、季節外れでも様々な食品や飲料の風味を楽しむことができる。パウダー・フレーバーは、本格的な味を保ちながら、不快な香りもなく、食品のおいしさを維持するのに役立つ。フルーティーでナチュラルなフレーバーは、味、香り、健康への利点が異なるため、この地域の食品産業で広く使われるようになっている。この地域の「ナチュラル・イズ・ベター」のトレンドは、ナチュラルでオーガニックなパウダー・フレーバーの需要をさらに押し上げている。

都市化はさらに多忙なライフスタイルをもたらし、包装食品、スナック、調理済み食品の需要を増大させている。粉末フレーバーは、液体フレーバーに比べて製造や輸送のコスト効率が高く、メーカーにとって魅力的である。したがって、都市化の進展と費用対効果が、この地域の食品・飲料業界における粉末香料の採用を後押しする要因となっている。

南米・中米の粉末香料市場の収益と2030年までの予測(US$ Mn)

中南米の粉末香料市場のセグメンテーション

南米・中米の粉末香料市場は、タイプ、カテゴリー、用途、国に区分される。

タイプ別では、南米・中米の粉末香料市場はスイート、セイボリー、その他に区分される。セイボリーセグメントは2022年に最大の市場シェアを占めた。

カテゴリー別では、中南米の粉末香料市場は天然と合成に分けられる。合成セグメントは2022年に大きな市場シェアを占めた。天然セグメントはオーガニックと従来型に二分される。

用途別では、南米・中米の粉末香料市場はベーカリー・菓子、乳製品・冷菓、スープ・ソース・ドレッシング、食肉・食肉代替品、スナック・RTEミール、栄養補助食品、その他に区分される。2022年にはスナックとRTEミール部門が最大の市場シェアを占めた。

国別に見ると、南中米の粉末香料市場はブラジル、アルゼンチン、南中米のその他に区分される。2022年の南米・中米の粉末フレーバー市場シェアは、南米・中米の残りの地域が独占した。

Bell Flavors & Fragrances Inc、Flavorchem Corp、Gold Coast Ingredients Inc、Robertet SA、Symrise AG、Synergy Flavours Ltdなどが南米・中米の粉末香料市場で事業を展開する大手企業である。

ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. South & Central America Powdered Flavors Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter’s Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers
4.3.2 Manufacturers
4.3.3 End Users
5. South & Central America Powdered Flavors Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Advantages of Powder Flavors
5.1.2 Wide Application of Powdered Flavors
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increasing Concerns Related to Synthetic Food Flavorings
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Surging Demand for Innovative Powdered Flavors in Sports Nutrition Products
5.3.2 Adoption of Microencapsulation Technique
5.4 Future Trends
5.4.1 Increasing Demand for Clean-Label, Organic, and Plant-Based Ingredients
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Powdered Flavors Market - South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America Powdered Flavors Market Revenue (US$ Million), 2022 – 2030
6.2 South & Central America Powdered Flavors Market Forecast and Analysis
7. South & Central America Powdered Flavors Market Analysis - Type
7.1 Sweet
7.1.1 Overview
7.1.2 Sweet Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Savory
7.2.1 Overview
7.2.2 Savory Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 Others
7.3.1 Overview
7.3.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. South & Central America Powdered Flavors Market Analysis - Category
8.1 Natural
8.1.1 Overview
8.1.2 Natural Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.1.3 Organic
8.1.3.1 Organic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.1.4 Conventional
8.1.4.1 Conventional Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Synthetic
8.2.1 Overview
8.2.2 Synthetic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. South & Central America Powdered Flavors Market Analysis - Application
9.1 Bakery and Confectionery
9.1.1 Overview
9.1.2 Bakery and Confectionery Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Dairy and Frozen Desserts
9.2.1 Overview
9.2.2 Dairy and Frozen Desserts Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Soups, Sauces, and Dressings
9.3.1 Overview
9.3.2 Soups, Sauces, and Dressings Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Meat and Meat Substitute Products
9.4.1 Overview
9.4.2 Meat and Meat Substitute Products Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.5 Snacks and RTE Meals
9.5.1 Overview
9.5.2 Snacks and RTE Meals Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.6 Nutritional Supplements
9.6.1 Overview
9.6.2 Nutritional Supplements Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.7 Others
9.7.1 Overview
9.7.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. South & Central America Powdered Flavors Market - Country Analysis
10.1 Overview
10.1.1 South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.1.1 South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Country
10.1.1.2 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.1.2.1 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Type
10.1.1.2.2 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Category
10.1.1.2.3 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Application
10.1.1.3 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.1.3.1 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Type
10.1.1.3.2 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Category
10.1.1.3.3 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Application
10.1.1.4 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.1.4.1 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Type
10.1.1.4.2 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Category
10.1.1.4.3 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Application
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Product Launch
12. Competitive Landscape
12.1 Heat Map Analysis By Key Players
12.2 Company Positioning & Concentration
13. Company Profiles
13.1 Bell Flavors & Fragrances Inc
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Gold Coast Ingredients Inc
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Flavorchem Corp
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Symrise AG
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Synergy Flavours Ltd
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Robertet SA
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
14. Appendix

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The South & Central America powdered flavors market was valued at US$ 988.74 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,546.82 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 5.8% from 2022 to 2030.

Adoption of Microencapsulation Technique Fuels the South & Central America Powdered Flavors Market

Microencapsulation involves encasing flavor material in a solid matrix known as a microcapsule, which releases the flavor when heated or exposed to water. Various methods are used in microencapsulation, including spray drying, coacervation, and polymerization. In the microencapsulation process, the oil/water mixture is homogenized in the presence of wall material, followed by controlled spray drying. Commonly used wall materials include vegetable gums, starches, dextrin, proteins, and cellulose esters. Microencapsulation provides a controlled release of flavor at the right place and at the desired time. It protects the active ingredients (flavors) from moisture, acid, heat, oxidation, and ingredient interaction. It provides easy handling of ingredients as they are dry and free-flowing, reducing overall transportation and handling costs. Microencapsulated flavors are highly shelf-stable, making them more desirable than other forms. Microencapsulation saves packaging requirements making the process more sustainable. Due to the aforementioned benefits of microencapsulation, many global flavor companies are adopting this technology. For instance, companies such as Firmenich SA, Cargill Incorporated, Givaudan, and Ingredion offer microencapsulated flavors for precise flavor delivery and to achieve a competitive advantage over other players operating in the market. Thus, various benefits of microencapsulation of flavors and increased adoption of the technique by powdered flavor manufacturers operating in the market are expected to offer profitable opportunities to the powdered flavors market in the coming years.

South & Central America Powdered Flavors Market Overview

The South & Central America powdered flavors market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Powdered flavors permit people to relish various food and beverage flavors even when out of season. It helps maintain the delights of food, with an authentic taste and without any off notes. Additional fruity and natural flavors have become more prevalent in food industries across the region due to their different taste, fragrance, and health benefits. The region's ongoing "natural is better" trend further boosts the demand for natural and organic-sourced powdered flavors.

Urbanization has further led to busier lifestyles, increasing demand for packaged food, snacks, and ready-to-eat foods. Powdered flavors are more cost-effective to produce and transport than their liquid counterparts, making them appealing to manufacturers. Thus, rising urbanization and cost-effectiveness are the factors propelling the adoption of powdered flavors in the food & beverage industry across the region.

South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Mn)

South & Central America Powdered Flavors Market Segmentation

The South & Central America powdered flavors market is segmented into type, category, application, and country.

Based on type, the South & Central America powdered flavors market is segmented into sweet, savory, and others. The savory segment held the largest market share in 2022.

Based on category, the South & Central America powdered flavors market is divided into natural and synthetic. The synthetic segment held a larger market share in 2022. Natural segment is bifurcated into organic and conventional.

Based on application, the South & Central America powdered flavors market is segmented into bakery and confectionery; dairy and frozen desserts; soups, sauces, and dressings; meat and meat substitute products; snacks and RTE meals; nutritional supplements; and others. The snacks and RTE Meals segment held the largest market share in 2022.

Based on country, the South & Central America powdered flavors market is segmented to Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. The Rest of South & Central America dominated the South & Central America powdered flavors market share in 2022.

Bell Flavors & Fragrances Inc, Flavorchem Corp, Gold Coast Ingredients Inc, Robertet SA, Symrise AG, and Synergy Flavours Ltd are some of the leading companies operating in the South & Central America powdered flavors market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. South & Central America Powdered Flavors Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter’s Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers
4.3.2 Manufacturers
4.3.3 End Users
5. South & Central America Powdered Flavors Market - Key Industry Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Advantages of Powder Flavors
5.1.2 Wide Application of Powdered Flavors
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increasing Concerns Related to Synthetic Food Flavorings
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Surging Demand for Innovative Powdered Flavors in Sports Nutrition Products
5.3.2 Adoption of Microencapsulation Technique
5.4 Future Trends
5.4.1 Increasing Demand for Clean-Label, Organic, and Plant-Based Ingredients
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Powdered Flavors Market - South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America Powdered Flavors Market Revenue (US$ Million), 2022 – 2030
6.2 South & Central America Powdered Flavors Market Forecast and Analysis
7. South & Central America Powdered Flavors Market Analysis - Type
7.1 Sweet
7.1.1 Overview
7.1.2 Sweet Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Savory
7.2.1 Overview
7.2.2 Savory Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 Others
7.3.1 Overview
7.3.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. South & Central America Powdered Flavors Market Analysis - Category
8.1 Natural
8.1.1 Overview
8.1.2 Natural Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.1.3 Organic
8.1.3.1 Organic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.1.4 Conventional
8.1.4.1 Conventional Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Synthetic
8.2.1 Overview
8.2.2 Synthetic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. South & Central America Powdered Flavors Market Analysis - Application
9.1 Bakery and Confectionery
9.1.1 Overview
9.1.2 Bakery and Confectionery Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Dairy and Frozen Desserts
9.2.1 Overview
9.2.2 Dairy and Frozen Desserts Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Soups, Sauces, and Dressings
9.3.1 Overview
9.3.2 Soups, Sauces, and Dressings Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Meat and Meat Substitute Products
9.4.1 Overview
9.4.2 Meat and Meat Substitute Products Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.5 Snacks and RTE Meals
9.5.1 Overview
9.5.2 Snacks and RTE Meals Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.6 Nutritional Supplements
9.6.1 Overview
9.6.2 Nutritional Supplements Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.7 Others
9.7.1 Overview
9.7.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. South & Central America Powdered Flavors Market - Country Analysis
10.1 Overview
10.1.1 South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.1.1 South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Country
10.1.1.2 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.1.2.1 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Type
10.1.1.2.2 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Category
10.1.1.2.3 Brazil: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Application
10.1.1.3 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.1.3.1 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Type
10.1.1.3.2 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Category
10.1.1.3.3 Argentina : South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Application
10.1.1.4 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
10.1.1.4.1 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Type
10.1.1.4.2 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Category
10.1.1.4.3 Rest of South & Central America: South & Central America Powdered Flavors Market Breakdown by Application
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Product Launch
12. Competitive Landscape
12.1 Heat Map Analysis By Key Players
12.2 Company Positioning & Concentration
13. Company Profiles
13.1 Bell Flavors & Fragrances Inc
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Gold Coast Ingredients Inc
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 Flavorchem Corp
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Symrise AG
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Developments
13.5 Synergy Flavours Ltd
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Robertet SA
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
14. Appendix

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート

The Insight Partners社の食品・飲料分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(bakery)の最新刊レポート


よくあるご質問


The Insight Partners社はどのような調査会社ですか?


The Insight Partnersはインドに本社を置く調査会社です。経験豊富な専門家チームを通じて、お客様に最適な調査と分析を提供することに専念しています。幅広い分野をカバーしていますがヘルスケ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る