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中東・アフリカの粉末香料の2030年までの市場予測 タイプ別(甘味、香味、その他)、カテゴリー別(天然[有機・従来]、合成)、用途別(ベーカリー・菓子、乳製品・冷凍デザート、スープ・ソース・ドレッシング、肉・肉代替製品、スナック・RTEミール、栄養補助食品、その他)の地域別分析


Middle East & Africa Powdered Flavors Market Forecast to 2030 Regional Analysis by Type (Sweet, Savory, and Others), Category (Natural [Organic and Conventional] and Synthetic), and Application (Bakery and Confectionery; Dairy and Frozen Desserts; Soups, Sauces, and Dressings; Meat and Meat Substitute Products; Snacks and RTE Meals; Nutritional Supplements; and Others)

中東・アフリカの粉末香料市場は、2022年に5億3,579万米ドルと評価され、2030年には7億5,572万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までの年平均成長率は4.4%と推定される。 クリーンラベル、オーガニ... もっと見る

 

 

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サマリー

中東・アフリカの粉末香料市場は、2022年に5億3,579万米ドルと評価され、2030年には7億5,572万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までの年平均成長率は4.4%と推定される。

クリーンラベル、オーガニック、植物由来原料への需要増加が中東・アフリカの粉末香料市場を後押し

世界の消費者は消費する食品に高い関心を持つようになっており、そのため製品ラベルや加工食品に使用されている原材料により注意を払うようになっている。100%天然でシンプルな原材料を好む傾向が強まり、メーカーはクリーンラベルを謳った原材料を発売せざるを得なくなっている。オーガニック食品は、その健康上の利点から人気が高まっている。オーガニック製品の原料は、厳格な農法に従った有機認定農場から供給される。オーガニック製品は、農薬、化学肥料、遺伝子組み換え作物(GMO)を使用していないため、高価格を支払っても構わないという消費者の間で人気が高まっている。

メーカー各社は、消費者の要求の変化に対応するため、オーガニック、非遺伝子組み換え(遺伝子組み換え)、100%天然を謳った製品を発売している。シムライズは2022年7月、パウダー、フレーク、認定オーガニックエキスのブルーベリー成分と活性化合物も発表した。これらは、焼き菓子、アイスクリーム、飲料、栄養補助食品、ベビーフードの香料として使用できる。

動物由来の食品に関する健康上の懸念が高まり、植物由来の食品の健康上の利点が認識されるようになったため、消費者は急速に菜食主義に移行している。消費者が肉や乳製品の摂取を控え、100%植物性原料の製品を好むようになったため、ベジタリアニズムやヴィーガニズムは世界中で増加傾向にある。従って、絶え間ない製品革新、ビーガン食品への嗜好の高まり、オーガニック製品やオールナチュラル製品の人気の高まりが、市場の成長を加速すると予想される。

中東・アフリカの粉末香料市場概観

中東・アフリカの粉末香料市場は、南アフリカ、サウジアラビア、UAE、その他の中東・アフリカに区分される。同市場は、ベーカリー・製菓、乳製品・冷菓、スープ、ソース、ドレッシング、食肉・食肉代替品、スナック、RTE食、栄養補助食品において、健康上の利点から様々なフレーバーに対する需要が増加していることが主な要因である。

中東・アフリカの消費者は、製品の味に広く注意を払っている。同様の傾向は飲料業界にも見られ、あらゆるカテゴリーでフレーバー飲料の需要が高まっている。例えば、コーヒーと紅茶は中東・アフリカで好んで飲まれており、伝統的な飲料と考えられている。業界の専門家によると、世界のコーヒー支出額の10%はUAEからのものと推定されている。このセグメントで好まれるもう一つの飲料はバブルティーで、湾岸協力会議(GCC)諸国で人気を博している。バブルティーは、入手可能なさまざまな飲料の中で、より健康的な選択肢として浮上している。消費者は、ミルクティーや「オレオ・クリームチーズ」、「キャラメル」、「ライチ」などのフレーバーを使ったバブルティーのバリエーションにも関心を寄せている。

このように、健康上の利点や嗜好性からさまざまな風味の飲料に対する需要が高まっていることが、食品・飲料業界における粉末香料の需要を高め、中東・アフリカの粉末香料市場をさらに牽引している。

中東・アフリカ粉末香料市場の収益と2030年までの予測 (US$ Mn)

中東・アフリカの粉末香料市場のセグメンテーション

中東・アフリカの粉末香料市場はタイプ、カテゴリー、用途、国に区分される。

タイプ別では、中東・アフリカの粉末香料市場はスイート、セイボリー、その他に区分される。セイボリーセグメントは2022年に最大の市場シェアを占めた。

カテゴリー別では、中東・アフリカの粉末香料市場は天然と合成に分けられる。合成セグメントは2022年に大きな市場シェアを占めた。天然セグメントはオーガニックと従来型に二分される。

用途別では、中東・アフリカの粉末香料市場は、ベーカリー・菓子、乳製品・冷菓、スープ・ソース・ドレッシング、食肉・食肉代替品、スナック・RTE食、栄養補助食品、その他に区分される。2022年にはスナックとRTEミール部門が最大の市場シェアを占めた。

国別に見ると、中東・アフリカの粉末香料市場は、南アフリカ、サウジアラビア、UAE、中東・アフリカの残りの地域に区分される。2022年の中東・アフリカ粉末香料市場シェアは中東・アフリカの残りの地域が独占した。

Bell Flavors & Fragrances Inc、Flavorchem Corp、Gold Coast Ingredients Inc、Robertet SA、Symrise AG、Synergy Flavours Ltdなどが中東・アフリカの粉末香料市場で事業を展開する大手企業である。

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Summary

The Middle East & Africa powdered flavors market was valued at US$ 535.79 million in 2022 and is expected to reach US$ 755.72 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 4.4% from 2022 to 2030.

Increasing Demand for Clean-Label, Organic, and Plant-Based Ingredients Fuels the Middle East & Africa Powdered Flavors Market

Global consumers are becoming highly concerned about the food they consume, owing to which they are paying more attention to the product labels and the ingredients used in processed food products. The preference for 100% natural and simple ingredients has increased, compelling manufacturers to launch ingredients with clean-label claims. Organic food products are becoming increasingly popular owing to their perceived health benefits. Ingredients in organic products come from organically certified farms that follow strict farming practices. Organic products are free of pesticides, chemical fertilizers, and genetically modified organisms (GMOs), increasing their appeal among consumers, who are ready to pay high prices.

Manufacturers are launching products with organic, non-GMO (genetically modified organisms), and 100% natural claims to fulfill the changing requirements of consumers. In July 2022, Symrise also unveiled blueberry ingredients and active compounds in powder, flakes, and certified organic extracts that can be used as a flavoring agent in baked goods, ice creams, beverages, dietary supplements, and baby food.

Consumers are rapidly shifting toward vegan food due to rising health concerns related to animal-origin food and the perceived health benefits of plant-based food. Vegetarianism and veganism are on the rise across the globe as consumers are cutting down their meat and dairy intake and preferring products with 100% plant-based ingredients. Thus, constant product innovations, a rising preference for vegan food, and the growing popularity of organic and all-natural products are expected to accelerate market growth.

Middle East & Africa Powdered Flavors Market Overview

The Middle East & Africa powdered flavors market is segmented into South Africa, Saudi Arabia, the UAE, and the Rest of Middle East & Africa. The market is predominantly driven by the increasing demand for different flavors in bakery and confectionery, dairy and frozen desserts, soups, sauces, dressings, meat and meat substitute products, snacks, RTE meals, and nutritional supplements due to their health benefits.

Consumers in the Middle East & Africa extensively pay attention to the taste of their products. A similar trend is seen in the beverage industry, where the demand for flavored beverages is heightened in all categories. For instance, coffee and tea are two favorably consumed drinks in the Middle East & Africa and are considered traditional beverages. According to industry experts, ~10% of the global coffee expenditure is estimated to come from the UAE. Another favored beverage in the segment is bubble tea, which has gained traction in the Gulf Cooperation Council (GCC) countries. Bubble tea has emerged as a healthier choice for various available beverages. Consumers are also interested in the bubble tea variants with milk tea and flavors such as ‘oreo cream cheese’, 'caramel’, and ‘lychee’.

Thus, the rising demand for different flavors of beverages due to their health benefits and tastes has increased the demand for powdered flavors in the food & beverage industry, further driving the Middle East & Africa powdered flavors market.

Middle East & Africa Powdered Flavors Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Mn)

Middle East & Africa Powdered Flavors Market Segmentation

The Middle East & Africa powdered flavors market is segmented into type, category, application, and country.

Based on type, the Middle East & Africa powdered flavors market is segmented into sweet, savory, and others. The savory segment held the largest market share in 2022.

Based on category, the Middle East & Africa powdered flavors market is divided into natural and synthetic. The synthetic segment held a larger market share in 2022. Natural segment is bifurcated into organic and conventional.

Based on application, the Middle East & Africa powdered flavors market is segmented into bakery and confectionery; dairy and frozen desserts; soups, sauces, and dressings; meat and meat substitute products; snacks and RTE meals; nutritional supplements; and others. The snacks and RTE meals segment held the largest market share in 2022.

Based on country, the Middle East & Africa powdered flavors market is segmented to South Africa, Saudi Arabia, the UAE, and the Rest of Middle East & Africa. The Rest of Middle East & Africa dominated the Middle East & Africa powdered flavors market share in 2022.

Bell Flavors & Fragrances Inc, Flavorchem Corp, Gold Coast Ingredients Inc, Robertet SA, Symrise AG, and Synergy Flavours Ltd are some of the leading companies operating in the Middle East & Africa powdered flavors market.



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